Какво да гледаме при покупка на стара кола
+26
Атев
gloupan
vatus
Моряка
pivkoto
sword-fish
tatkoogi
Тедо
savi aleksiev
emanuil
dako
ДЯДО ИВАН
Мънцата
Тик Так
gogolisec
roko koko
georg
EU_BG_akademika
eminem94
gogo26
icokanev
наско хвойнев
dobria1
max
Шморхи
rikitikitavi
30 posters
Страница 1 от 4
Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Какво да гледаме при покупка на стара кола
Този текст го копнах преди време от нета и същата седмица беше изтрито. Ако някой си го познае да казва-имам да го черпя.
За останалите-ето въпросния текст.
1. Екстериор
Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!
Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.
"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.
Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......
Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!
Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар
Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!
Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват
Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.
Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.
Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)
Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще
Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!
Ръжда.....
.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни!
Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!
За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат)
2.Интериор
Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!
Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.
Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:
колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.
Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.
Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.
Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)
Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!
Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача
При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.
3. Двигател
Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма! ;-)
Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.
Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.
Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!
Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)
Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.
Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!
Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.
Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!
Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек
!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!
Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?
Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!
4.Ходова част
Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)
повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта.
Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!
Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.
Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.
Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито
(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)
ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......
.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.
Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността
Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)
Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....
...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.
Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.
По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик
Вижте скоростния лост дали има луфтове.
Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.
Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!
Проверете за износени карета/полуоски!
Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.
На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.
Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.
Проверка амортисьори.
Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!
Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!
5.След покупката
Хора, задължително ПРЕДИ покупката на даден автомобил си сметнете следните КОНСУМАТИВИ:
-двигателно масло
-Ангренажен ремък(+труда по смяната!)
-Ангренажна ролка
-обслужващ ремък
-въздушен филтър
-маслен филтър
-горивен филтър
Сумата на гореизброените консумативи, задължително трябва да я имате!!!!
Смяната на консумативите е задължителна!!!
+ минимум 200-500лв за допълнителни нужди (свещи, накладки, акумулатор, гуми, антифриз, спирачна течност ,др.)
Желателно е да си смените и тези неща за да имате кола на която можете да разчитате!!!!
Консумативите (и другите части) винаги ги купувайте от сигурни магазини, драснете някой ред в интернет и вижте кой е вносител на даден продукт и купете от него, дори и малко по-скъпо да ви излезе, по този начин намалявате риска от ментета.
Двигателното масло не е толкова важно какъв визкозитет ще има (15W-40 или 10W-40 и т.н.) и каква марка е ,по-важното е да отговаря на маслоспецификациите на завода производител!!!!
Никога Не подценявайте ролята на масления филтър, той е почти толкова важен колкото маслото, сменя се заедно с маслото!!!!
Филтър без клапи/с по-малко клапи/ по-малък капацитет, обесмисля до голяма степен налятото хубаво масло и става опасен за работата на двигателя!!!
Антифризът също трябва да отговаря на съответни норми, за да сте сигурни, че охладителната с-ма ще функционира оптимално.Не си мислете, че евтин антифриз или по-лошото с вода нещата са същите.Антифризът освен специфично охлаждащо действие (по-добро от това на чистата вода) има и почистващо и смазващо действие.Трябва да е по съответните норми зададени от производителя, за да не наруши частите с които контактува (пласмаса, алуминий, други метали и смески)
Затова помагат и цветовете на антифриза
Не купувайте по-голям акумулатор от предписания, няма смисъл тъй като алтернаторът няма да може да го зареде на максимум и така или иначе ще имате същият разполагаем капацитет и един разреден акумулатор!
Не пренебрегвайте спирачната течност (сменя се на около 2-3 г.)
Не пренебрегвайте накладките (купувайте само на известни фирми, не лепете феродо)
Не пренебрегвайте гумите, това е инвестиция която наистина си заслужава всеки даден лев, колата ви независимо колко системи за сигурност има, независимо колко нова е и мощна, независимо от марката й контактува с пътя единствено с гумите си!!!!
Замислете се над това, преди да решите, че музиката или летите джанти са по необходими от НОВИ гуми!!!!!
Не поставяйте по-големи или по-малки бушони от предписаните!!!
Нарушавате защитата на ел.системата и може да имате сериозни проблеми.
Преглеждайте често и сменяйте прокъсаните маншони на полуоските/каретата, защото един маншон струва 10-15лв и незямяната му с нов води неменуемо до ремонт за 10 пъти по-голяма сума.
Принципно не е хубаво да се слагат по-високи/по-ниски гуми от предписаните, защото това се отразява на достоверноста на данните получавани от скоростомера и километража.
Ако се сменят височините на гумите или цолажа на джантите гледайте като радиус да са еднакви (гума+джанта).
Следете за правилно напомпани гуми.Прекалено напомпаната или спадната гума няма оптимален контакт с пътя.
Информация за това на колко атмосфери трябва да се помпат гумите може да намерите обикновено на малка лепенка около шофьорската врата или от вътрешната страна на капачето на резервоара и др.места.
Ако ви изгори крушка по таблото и решите да я сменяте, задължително вижте на изгорялата колко вата е и си купете същата.Не слагайте по-мощни крушки ,защото много често водят до стопяване на пластмасите около тях.
Естествено това са само съвети ,сигурно са малко колите покриващи тези изисквания, но ако някой намери такава кола да му е честита!
За останалите-ето въпросния текст.
1. Екстериор
Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!
Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.
"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.
Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......
Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!
Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар
Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!
Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват
Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.
Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.
Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)
Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще
Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!
Ръжда.....
.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни!
Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!
За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат)
2.Интериор
Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!
Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.
Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:
колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.
Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.
Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.
Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)
Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!
Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача
При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.
3. Двигател
Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма! ;-)
Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.
Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.
Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!
Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)
Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.
Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!
Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.
Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!
Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек
!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!
Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?
Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!
4.Ходова част
Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)
повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта.
Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!
Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.
Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.
Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито
(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)
ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......
.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.
Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността
Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)
Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....
...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.
Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.
По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик
Вижте скоростния лост дали има луфтове.
Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.
Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!
Проверете за износени карета/полуоски!
Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.
На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.
Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.
Проверка амортисьори.
Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!
Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!
5.След покупката
Хора, задължително ПРЕДИ покупката на даден автомобил си сметнете следните КОНСУМАТИВИ:
-двигателно масло
-Ангренажен ремък(+труда по смяната!)
-Ангренажна ролка
-обслужващ ремък
-въздушен филтър
-маслен филтър
-горивен филтър
Сумата на гореизброените консумативи, задължително трябва да я имате!!!!
Смяната на консумативите е задължителна!!!
+ минимум 200-500лв за допълнителни нужди (свещи, накладки, акумулатор, гуми, антифриз, спирачна течност ,др.)
Желателно е да си смените и тези неща за да имате кола на която можете да разчитате!!!!
Консумативите (и другите части) винаги ги купувайте от сигурни магазини, драснете някой ред в интернет и вижте кой е вносител на даден продукт и купете от него, дори и малко по-скъпо да ви излезе, по този начин намалявате риска от ментета.
Двигателното масло не е толкова важно какъв визкозитет ще има (15W-40 или 10W-40 и т.н.) и каква марка е ,по-важното е да отговаря на маслоспецификациите на завода производител!!!!
Никога Не подценявайте ролята на масления филтър, той е почти толкова важен колкото маслото, сменя се заедно с маслото!!!!
Филтър без клапи/с по-малко клапи/ по-малък капацитет, обесмисля до голяма степен налятото хубаво масло и става опасен за работата на двигателя!!!
Антифризът също трябва да отговаря на съответни норми, за да сте сигурни, че охладителната с-ма ще функционира оптимално.Не си мислете, че евтин антифриз или по-лошото с вода нещата са същите.Антифризът освен специфично охлаждащо действие (по-добро от това на чистата вода) има и почистващо и смазващо действие.Трябва да е по съответните норми зададени от производителя, за да не наруши частите с които контактува (пласмаса, алуминий, други метали и смески)
Затова помагат и цветовете на антифриза
Не купувайте по-голям акумулатор от предписания, няма смисъл тъй като алтернаторът няма да може да го зареде на максимум и така или иначе ще имате същият разполагаем капацитет и един разреден акумулатор!
Не пренебрегвайте спирачната течност (сменя се на около 2-3 г.)
Не пренебрегвайте накладките (купувайте само на известни фирми, не лепете феродо)
Не пренебрегвайте гумите, това е инвестиция която наистина си заслужава всеки даден лев, колата ви независимо колко системи за сигурност има, независимо колко нова е и мощна, независимо от марката й контактува с пътя единствено с гумите си!!!!
Замислете се над това, преди да решите, че музиката или летите джанти са по необходими от НОВИ гуми!!!!!
Не поставяйте по-големи или по-малки бушони от предписаните!!!
Нарушавате защитата на ел.системата и може да имате сериозни проблеми.
Преглеждайте често и сменяйте прокъсаните маншони на полуоските/каретата, защото един маншон струва 10-15лв и незямяната му с нов води неменуемо до ремонт за 10 пъти по-голяма сума.
Принципно не е хубаво да се слагат по-високи/по-ниски гуми от предписаните, защото това се отразява на достоверноста на данните получавани от скоростомера и километража.
Ако се сменят височините на гумите или цолажа на джантите гледайте като радиус да са еднакви (гума+джанта).
Следете за правилно напомпани гуми.Прекалено напомпаната или спадната гума няма оптимален контакт с пътя.
Информация за това на колко атмосфери трябва да се помпат гумите може да намерите обикновено на малка лепенка около шофьорската врата или от вътрешната страна на капачето на резервоара и др.места.
Ако ви изгори крушка по таблото и решите да я сменяте, задължително вижте на изгорялата колко вата е и си купете същата.Не слагайте по-мощни крушки ,защото много често водят до стопяване на пластмасите около тях.
Естествено това са само съвети ,сигурно са малко колите покриващи тези изисквания, но ако някой намери такава кола да му е честита!
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
А аз търся един сайт, в който всеки собственик пише колко му харчи колата, при какви условия и прочие. Не заводски данни, а реални такива. Търсих в Гугъл, всякакви комбинации ползвах и нищо не открих.
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Влез в мобиле.де и чукни колата която търсиш (като ти излезнат многото обяви прегледай в самите обяви повечето немци пишат -градско -средно и извънградско и си готов.Шморхи написа:А аз търся един сайт, в който всеки собственик пише колко му харчи колата, при какви условия и прочие. Не заводски данни, а реални такива. Търсих в Гугъл, всякакви комбинации ползвах и нищо не открих.
max- ...........................
- Регистриран на : 28.06.2010
Брой мнения : 3942 Рожд.дaта : 20.11.1969
Години : 55
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Данните там пак са заводските.
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Аз като човек с такава професия(автомоньор) бих казал само 1 едно нещо
Колата е като жената,вземаш я пък после и виждаш кусурите :29e6bbd771c7f3 :29e6bbd771c7f3 :29e6bbd771c7f3
Колата е като жената,вземаш я пък после и виждаш кусурите :29e6bbd771c7f3 :29e6bbd771c7f3 :29e6bbd771c7f3
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Гледайте волана,педалите и лоста за скоростите.По износени ли са значи е въртяна доста.Сега им въртят километражите като две и двеста.С тапицерия ли е колата ,свалетея и вижте оригинала :609c1f728720fb
наско хвойнев- ...........................
- Регистриран на : 08.07.2010
Брой мнения : 2014 Рожд.дaта : 26.05.1977
Години : 47
123
Ако те интересува разходът (до начинът на каране е ) Сега пътувах с разтегнат диван на покривът на джипа 4.200 куб. чист дизел с ръчни скорости и ми даде 11 разход но повече от 3000 об. мин. не съм вдигал.Шморхи написа:Данните там пак са заводските.
max- ...........................
- Регистриран на : 28.06.2010
Брой мнения : 3942 Рожд.дaта : 20.11.1969
Години : 55
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Аз си го гледам по борда, но напоследък ме е хванала мания за макс. икономично шофиране, та исках да видя за моята кола какво има постигнато. С тея цени на бензина и дизела, манията за к.с. ще мине към мания за грамове/100 км.
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Много, мнооооого трябва да "гледаме при покупка на стара кола" за съжаление, :217b315cad77fe ! При директния внос, според мен, "рулетката е по-руска", :5ff67901e688fa !
icokanev- ...........................
- Регистриран на : 12.09.2010
Брой мнения : 3874 Рожд.дaта : 02.02.1963
Години : 61
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Много компетентни съвети
Ама се замислих,ако са изпълнени всички изисквания....огледайте се да не сте в магазина
Купуваш ли си втора употреба,трябва да си склонен на много компромиси.Не забравяйте че,обикновено дръгелите които купуваме някой се е отървал от тях :d5116e0ebf2fc8 .Рядко някой ще си продаде колата, ако всичко й е наред...ей така защото му е омръзнала....
Въпросът е... да й открием кусурите и да се съгласим с тях,щото като ни дойдат изненада....
Ама се замислих,ако са изпълнени всички изисквания....огледайте се да не сте в магазина
Купуваш ли си втора употреба,трябва да си склонен на много компромиси.Не забравяйте че,обикновено дръгелите които купуваме някой се е отървал от тях :d5116e0ebf2fc8 .Рядко някой ще си продаде колата, ако всичко й е наред...ей така защото му е омръзнала....
Въпросът е... да й открием кусурите и да се съгласим с тях,щото като ни дойдат изненада....
gogo26- ...........................
- Регистриран на : 22.02.2010
Брой мнения : 940 Рожд.дaта : 26.10.1971
Години : 53
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Шморхи написа:А аз търся един сайт, в който всеки собственик пише колко му харчи колата, при какви условия и прочие. Не заводски данни, а реални такива. Търсих в Гугъл, всякакви комбинации ползвах и нищо не открих.
Ето заповядай такава тема : http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=6614&start=1590
Темата е просто страхотна и ще ми е много от полза ... Не съм сигурен дали го пише,по нагоре,но ако купувате кола която видно има петънца ръжда и тнт,то най-добре да откачите корите в багажника и прегледайте Бомбетата в какво състояние са !
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Здравейте, колеги!
Не всичко се вижда преди сделката! Не знам за случай, продавача да е признал и показал всички косури. А и как можем да разберем за редовно влаганите добавки за горива и масла. Не винаги тяхната смяна помага, знам го от личен опит! Всеки си има собствено мнение за присадките, но при 1000 BGN за ремонт на двигател, добре е да се внимава повече при избора!
По-скоро, всеки с късмета си! Успехи!
Не всичко се вижда преди сделката! Не знам за случай, продавача да е признал и показал всички косури. А и как можем да разберем за редовно влаганите добавки за горива и масла. Не винаги тяхната смяна помага, знам го от личен опит! Всеки си има собствено мнение за присадките, но при 1000 BGN за ремонт на двигател, добре е да се внимава повече при избора!
По-скоро, всеки с късмета си! Успехи!
icokanev- ...........................
- Регистриран на : 12.09.2010
Брой мнения : 3874 Рожд.дaта : 02.02.1963
Години : 61
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Четох го още като си търсех джипа.. Само искам да кажа, 95% от чисто новите коли не отговарят 100% на тези условия :6e6ebecd09233arikitikitavi написа:Този текст го копнах преди време от нета и същата седмица беше изтрито. Ако някой си го познае да казва-имам да го черпя.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
dobria1 написа:Аз като човек с такава професия(автомоньор) бих казал само 1 едно нещо
Колата е като жената,вземаш я пък после и виждаш кусурите :29e6bbd771c7f3 :29e6bbd771c7f3 :29e6bbd771c7f3
Много си прав ша знайш
Един съвет от мен - Никога не оглеждай те автомобил сами, добре да сте поне двама а по добре трима за да няма после :5ff67901e688fa
Опитът учи :21fe7b94c4e424
savi aleksiev- ...........................
- Регистриран на : 30.10.2009
Брой мнения : 3331 Рожд.дaта : 05.12.1961
Години : 62
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Така е! Особенно, когато ще се купува за теб самият, повече говори емоцията, отколкото разума и...аз така открих след 6 месеца, че едното огледало не е в цвета на колата примерно.
2-3, желателно с известен опит и склонни да направят компромис, че аз за избиране на кола не ставам. Много мрънкясвам. :525707397c05bb
2-3, желателно с известен опит и склонни да направят компромис, че аз за избиране на кола не ставам. Много мрънкясвам. :525707397c05bb
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
А аз мисля че вече мога да помагам на някой да си избира автомобил
толкова кусури ще открия че сигурно без кола ще остане нали МИТАК :6e6ebecd09233a :525707397c05bb
Д а ама сега си имам качулка след дъжда . Нищо друг дъжд ще завали
толкова кусури ще открия че сигурно без кола ще остане нали МИТАК :6e6ebecd09233a :525707397c05bb
Д а ама сега си имам качулка след дъжда . Нищо друг дъжд ще завали
savi aleksiev- ...........................
- Регистриран на : 30.10.2009
Брой мнения : 3331 Рожд.дaта : 05.12.1961
Години : 62
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
savi aleksiev написа:А аз мисля че вече мога да помагам на някой да си избира автомобил
толкова кусури ще открия че сигурно без кола ще остане нали МИТАК :6e6ebecd09233a :525707397c05bb
Д а ама сега си имам качулка след дъжда . Нищо друг дъжд ще завали
Щом казваш,аз и сега след има няма 15г.стаж с чатри (коли) не смея да дам съвет на познат за дадена кола или модел (Сава ти си изключение)
мога да споделя личния си опит с пример как аз съм си купувал колите (не че са много)
1-та я видях след 2 месеца след като я взех
2-та я карах точно 20метра в автосалона на Акациите,и след 20 мин. бях при нотариус
3-та и сегашна от 7години насам я взех по тъмно и дори не я запалих
та извода е (пак ще се повторя) колата е като жената вземаш я пък после разбираш дали става или не :525707397c05bb :525707397c05bb :525707397c05bb
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Ти,като един от моето село.......-седмица след като купи Гоуфо,разбра,че е с две врати!
georg- глоб.модератор
- Регистриран на : 18.05.2009
Брой мнения : 4165 Рожд.дaта : 28.04.1974
Години : 50
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
dobria1 написа:savi aleksiev написа:А аз мисля че вече мога да помагам на някой да си избира автомобил
толкова кусури ще открия че сигурно без кола ще остане нали МИТАК :6e6ebecd09233a :525707397c05bb
Д а ама сега си имам качулка след дъжда . Нищо друг дъжд ще завали
Щом казваш,аз и сега след има няма 15г.стаж с чатри (коли) не смея да дам съвет на познат за дадена кола или модел (Сава ти си изключение)
мога да споделя личния си
Изключение или правилото на каръка
Вече знам че трябва да се гледа и под лустрото :29e6bbd771c7f3 :29e6bbd771c7f3 :29e6bbd771c7f3
savi aleksiev- ...........................
- Регистриран на : 30.10.2009
Брой мнения : 3331 Рожд.дaта : 05.12.1961
Години : 62
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Всичко е на късмет,верно че има си някои неща които задължително се проверяват ,ама след това е както казва добрия Митак за жената и колата.Номера е кой от каква камбанария гледа на нещата,едно е да смениш ролки и ремъци за 70 кинта ,друго е да платиш 500 -600 кинта ,едно е да платиш данък 300 лева ,друго си е да платиш 30-40 ,да ти гори по-малко ,8-10 бензин(в случая 20-тина кинта на 100 километра )друго е да ти е 6-7 лева за същите километри на метан.В тия случаи и при тези критерии,може да се лишиш от някоя и друга екстра ,не визирам климатик ,пълни аербеци ,работещ айбиес.
Поне смятам така аз :609c1f728720fb
Поне смятам така аз :609c1f728720fb
roko koko- ...........................
- Регистриран на : 14.09.2010
Брой мнения : 4391 Рожд.дaта : 23.04.1975
Години : 49
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Не мислех да се намесвам, но и аз се поопарих с покупката на вана! Е, то ако искам всичко да е на 6 трябва до си го купя нов, но уви! За мен критерия е обширно вътрешно пространство, сравнително добра товароносимост, висок клиренс, здрав мотор, дизел и най-важното: евтини части! Всичко се поправя и отстранява - въпроса е на каква цена?!?
gogolisec- ...........................
- Регистриран на : 22.05.2009
Брой мнения : 4181 Рожд.дaта : 10.07.1971
Години : 53
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
И понеже в момента съм на тази вълна, да повдигна малко старата тема. В момента търся да купя кола, че реното е в реанимация и едва диша. Та приготвих някакъв лев и отворих мобилето и карс-а. Изискванията ми са следните - малка, икономична и здрава кола на 10-11 години. Климатик и еърбеци, поне два. Логично се насочих първо към японските малолитражки.
Първи опит - Хонда Лого. Не е в Пловдив, но е сравнително близо, в малък град, известен като център на внос от Германия. Разговор с продавача, увери ме че колата е като чисто нова, и тръгваме с брат ми нататък. Резултата след огледа - колата е след челен удар, пребоядисана с не добре напаснати калници и брони. Двигателя, носачите и полуоските покрити с ужасяваща ръжда, каквато съм виждал само на нещо седяло с години на морското дъно. Скъсани маншони, всички тампони са пред разпад. Термостата или беше прецакан, или изобщо го нямаше. Двигателя странно менеше оборотите, тръгна от 1000 на студена кола и след 5 минути падна на около 200 оборота ссъс зверско тресене. Джамбазина каза че колата си е пушка, ако искаме да я закараме в неговия сервиз да я видим и цената си е 3200 и няма да падне.
Втори опит-Нисан Алмера, обявена на 3800. Двата предни мигача висяха на жиците. Извадих единия, пъхнах го обратно на мястото му и си тръгнах, без даже да отворя колата.
Трети опит - Сузуки балено. Не лоша кола, пребоядисана отвън малко вехтичка отвътре. Или не е имала сериозни удари, или е правена грамотно. Можех да я взема на приемлива цена, но тази иначе не малка кола на задните седалки е по тясна от туингото ми. Багажника е една педя.
Четвърти опит-Нисан Микра 1.4, 82 коня. Обявен за 3600, на 55 000 км. Лъскав автосалон със сервиз и камери за боядисване. Намусен мустакат чичка ми обяснява, че колата е чисто нова и за тия пари си е направо подарък. Колата е прясно пребоядисана, мотора работи добре. Еърбеците са пипани, волана е разглабян и не е напаснат добре, кората под него я няма и стърчат жици увити с ново тиксо. Капака на втория еърбаг, на мястото до шофьорското, седи накриво и отзява половин сант. При пускането на вентилатора на парното на макс от отдушника излетяха парчета стъкло. На педала на спирачката има малко шарка, ама съединителя и газта са почти гладки.
Абе, аз ли съм приготвил малко пари или...
Утре ще ходя да гледам един Ярис, от човек, не от салон. След това още една Микра. Ако не ми харесат отивам и си купувам едно Пежо 206, колкото и да ми говорят против френските коли. Поне изглеждаше добре и отвън и отвътре.
Първи опит - Хонда Лого. Не е в Пловдив, но е сравнително близо, в малък град, известен като център на внос от Германия. Разговор с продавача, увери ме че колата е като чисто нова, и тръгваме с брат ми нататък. Резултата след огледа - колата е след челен удар, пребоядисана с не добре напаснати калници и брони. Двигателя, носачите и полуоските покрити с ужасяваща ръжда, каквато съм виждал само на нещо седяло с години на морското дъно. Скъсани маншони, всички тампони са пред разпад. Термостата или беше прецакан, или изобщо го нямаше. Двигателя странно менеше оборотите, тръгна от 1000 на студена кола и след 5 минути падна на около 200 оборота ссъс зверско тресене. Джамбазина каза че колата си е пушка, ако искаме да я закараме в неговия сервиз да я видим и цената си е 3200 и няма да падне.
Втори опит-Нисан Алмера, обявена на 3800. Двата предни мигача висяха на жиците. Извадих единия, пъхнах го обратно на мястото му и си тръгнах, без даже да отворя колата.
Трети опит - Сузуки балено. Не лоша кола, пребоядисана отвън малко вехтичка отвътре. Или не е имала сериозни удари, или е правена грамотно. Можех да я взема на приемлива цена, но тази иначе не малка кола на задните седалки е по тясна от туингото ми. Багажника е една педя.
Четвърти опит-Нисан Микра 1.4, 82 коня. Обявен за 3600, на 55 000 км. Лъскав автосалон със сервиз и камери за боядисване. Намусен мустакат чичка ми обяснява, че колата е чисто нова и за тия пари си е направо подарък. Колата е прясно пребоядисана, мотора работи добре. Еърбеците са пипани, волана е разглабян и не е напаснат добре, кората под него я няма и стърчат жици увити с ново тиксо. Капака на втория еърбаг, на мястото до шофьорското, седи накриво и отзява половин сант. При пускането на вентилатора на парното на макс от отдушника излетяха парчета стъкло. На педала на спирачката има малко шарка, ама съединителя и газта са почти гладки.
Абе, аз ли съм приготвил малко пари или...
Утре ще ходя да гледам един Ярис, от човек, не от салон. След това още една Микра. Ако не ми харесат отивам и си купувам едно Пежо 206, колкото и да ми говорят против френските коли. Поне изглеждаше добре и отвън и отвътре.
Тик Так- ...........................
- Регистриран на : 10.12.2010
Брой мнения : 703 Рожд.дaта : 29.10.1971
Години : 53
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
А какъв ти е бюджета?
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Мънцата написа:А какъв ти е бюджета?
Ами, до 3500.
Тик Так- ...........................
- Регистриран на : 10.12.2010
Брой мнения : 703 Рожд.дaта : 29.10.1971
Години : 53
Re: Какво да гледаме при покупка на стара кола
Жоре ,ти ме уби бе ,брат.Направо си спец по огледите .Догодина май ще те взема да ми избереш кола .Аз съм пълен та.ак в тая област и ги избирам колите на принципа -ала-бала-ница ,пък каквато излезе.Ма ти си направо Холмс ,щом забелязваш такива дребни нещица ,които в същност са доста показателни за състоянието на колата.Шапка ти свалям и дано да намериш това ,което искаш. :609c1f728720fb
ДЯДО ИВАН- ...........................
- Регистриран на : 02.02.2011
Брой мнения : 2923 Рожд.дaта : 14.10.1972
Години : 52
Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Similar topics
» Какво е паламуд и какво е То/урук ???
» "Един различен ден" Стара Загора 2016
» Търся да закупя кола
» "Един различен ден" Стара Загора 2016
» Търся да закупя кола
Страница 1 от 4
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa