АВТОКЛИМАТИЦИ
+11
roko koko
Ресьора
georg
maistor_ribar
JENIA
bobiklima
d_bozhkov
dobria1
emanuil
tiho_roev
EU_BG_akademika
15 posters
Страница 2 от 2
Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: АВТОКЛИМАТИЦИ
Ти си с Фолксваген бе! Нас такива проблеми не ни касаят!
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
АВТОКЛИМАТИЦИ
Позволявам си да пусна подобна тема,защото с търсачката пак нищо не ми излезе.
Някой беше пуснал подобна тема май.Пробвах с всякакви кодови думи,но нищо не ми излиза.
И понеже съм изнервен от 3 седмичното разкатаване по пишман майстори и все още неразрешения ми проблем.Да питам все пак дали има тука някой ,който отбира от такива неща,че ми писна в тия жеги без климатик.
Та да Ви запозная с няколко думи с моята история.
Колата ми ,както някои знаят е Опел Атстра 1600 к.см. 1995 година.
Тази година забелязах ,че климатика ми дава фира и не охлажда качествено.реших да отида на диагностика и зареждане.
Къде ,къде поради непознаване на майстори и специалисти отидох там , където минавам и преглед .
Както и да е проверих предния ден как е работното време и се оказа че мога да ходя само в събота понеже делничен ден съм на работа.
Реших да бъда пръв .работното време беше от 8.30 .майстора дойде в 9.00.Започна да отвива тапите на вентилите и заяви че клапана за високо налягане ( иглата ) изпуска и трябва да се смени.Викам добре ОК сменяй.Започна звънене по телефони из складове и магазини.Магазина не е отворил и т.н.Мина още половин час.Изгониха ме от халето да ходя да пия едно кафе.След малко механика тръгна уж да купува въпросния клапан.Мина още половин час.Дойде накрая един друг негов колега да ми заяви ,че днес нямало да стане защото в магазина нямало такъв клапан.
О'К викам ще мина другата събота .
На другата събота се оказа,че механика който се занимава с климатици го няма.
Айде пак чакай до другата седмица.
Ядосах се и започнах да търся други сервизи.
Гледах по рекламни табели и видях на един сервиз пишеше "Зареждане на климатици".
Викам чакай да пробвам тука.Попитах .Ей сега ще викнем майстора.Дойде едно цигане.Грешката беше моя ,че му казах виж иглата.Оня веднага извади едни ключове да я развивал.Добре че нямаше 15 номер Гидория
Викам: Кво правиш бе,няма ли да изкараш останалия фреон първо !? Остави викам ,ясна ми е ситуацията .Затворих капака и избягах с мръсна газ от там.
Междудругото проверих в Интернет ,колко струва въпросния клапан.13.80 лв.
Препоръчаха ми един затънтен гараж,който едвам намерих.Никакви опознавателни знаци.Тази събота майстора се появи има няма към 10.00 часа.Пак не минах с едночасово чакане.Този поне изкара логистика и след позвъняване на склада има няма и след 15 минути му докараха нов клапан.Смени го.Изтегли останалия фреон 310 грама.Диагностика наред.Започна пълнене на системата и ОП проблем.При допълване на системата нали трябва да се включи компресора.Ами включи и изключи 2-3 пъти и край повече не иска да включва .Системата се напълни общо с 625грама фреон.По принцип би трябвало да са около 800 грама.Но при включен компресор.Мери там захранване към компресора няма.Бушони здрави .Релето неясно какво му е състоянието. И заяви "Аз съм дотук" .Ще трябва да ходиш при еладжия да ти установи къде ти е проблема.
Взе ми незнайно защо 70лв.При положение ,че ми е напълнил към 320 грама фреон.Да ги кажем 400 грама х 8 лв. на 100 грама цена .4х8=32 лв.Да речем ,че е взел и 20 лева за клапана.50 лв. Сигурно си е хванал за труд 20 лв.
То хубаво ги взима ,ама да си свърши поне докрай работата.
Сега пак съм с неработещ климатик,при положение че преди това компресора си включваше нормално.Ама поне съм с почти пълна система.
За мене някой датчик отказва,ама като не отбирам и грам от климатични системи ще трябва да дам още някой лев за диагностика на електровръзките на климатика.
Та да помоля ,ако има разбирачи да ме насочат къде може да е проблема .
Може ли да се дадат на късо въпросните датчици и къде се намират за да се установи дали е от тях проблема ?
Бъзиках два клемите на 2 датчика които видях по тръбите на охлаждането ,ама не са ми ясни кой за какво е ?
Някой беше пуснал подобна тема май.Пробвах с всякакви кодови думи,но нищо не ми излиза.
И понеже съм изнервен от 3 седмичното разкатаване по пишман майстори и все още неразрешения ми проблем.Да питам все пак дали има тука някой ,който отбира от такива неща,че ми писна в тия жеги без климатик.
Та да Ви запозная с няколко думи с моята история.
Колата ми ,както някои знаят е Опел Атстра 1600 к.см. 1995 година.
Тази година забелязах ,че климатика ми дава фира и не охлажда качествено.реших да отида на диагностика и зареждане.
Къде ,къде поради непознаване на майстори и специалисти отидох там , където минавам и преглед .
Както и да е проверих предния ден как е работното време и се оказа че мога да ходя само в събота понеже делничен ден съм на работа.
Реших да бъда пръв .работното време беше от 8.30 .майстора дойде в 9.00.Започна да отвива тапите на вентилите и заяви че клапана за високо налягане ( иглата ) изпуска и трябва да се смени.Викам добре ОК сменяй.Започна звънене по телефони из складове и магазини.Магазина не е отворил и т.н.Мина още половин час.Изгониха ме от халето да ходя да пия едно кафе.След малко механика тръгна уж да купува въпросния клапан.Мина още половин час.Дойде накрая един друг негов колега да ми заяви ,че днес нямало да стане защото в магазина нямало такъв клапан.
О'К викам ще мина другата събота .
На другата събота се оказа,че механика който се занимава с климатици го няма.
Айде пак чакай до другата седмица.
Ядосах се и започнах да търся други сервизи.
Гледах по рекламни табели и видях на един сервиз пишеше "Зареждане на климатици".
Викам чакай да пробвам тука.Попитах .Ей сега ще викнем майстора.Дойде едно цигане.Грешката беше моя ,че му казах виж иглата.Оня веднага извади едни ключове да я развивал.Добре че нямаше 15 номер Гидория
Викам: Кво правиш бе,няма ли да изкараш останалия фреон първо !? Остави викам ,ясна ми е ситуацията .Затворих капака и избягах с мръсна газ от там.
Междудругото проверих в Интернет ,колко струва въпросния клапан.13.80 лв.
Препоръчаха ми един затънтен гараж,който едвам намерих.Никакви опознавателни знаци.Тази събота майстора се появи има няма към 10.00 часа.Пак не минах с едночасово чакане.Този поне изкара логистика и след позвъняване на склада има няма и след 15 минути му докараха нов клапан.Смени го.Изтегли останалия фреон 310 грама.Диагностика наред.Започна пълнене на системата и ОП проблем.При допълване на системата нали трябва да се включи компресора.Ами включи и изключи 2-3 пъти и край повече не иска да включва .Системата се напълни общо с 625грама фреон.По принцип би трябвало да са около 800 грама.Но при включен компресор.Мери там захранване към компресора няма.Бушони здрави .Релето неясно какво му е състоянието. И заяви "Аз съм дотук" .Ще трябва да ходиш при еладжия да ти установи къде ти е проблема.
Взе ми незнайно защо 70лв.При положение ,че ми е напълнил към 320 грама фреон.Да ги кажем 400 грама х 8 лв. на 100 грама цена .4х8=32 лв.Да речем ,че е взел и 20 лева за клапана.50 лв. Сигурно си е хванал за труд 20 лв.
То хубаво ги взима ,ама да си свърши поне докрай работата.
Сега пак съм с неработещ климатик,при положение че преди това компресора си включваше нормално.Ама поне съм с почти пълна система.
За мене някой датчик отказва,ама като не отбирам и грам от климатични системи ще трябва да дам още някой лев за диагностика на електровръзките на климатика.
Та да помоля ,ако има разбирачи да ме насочат къде може да е проблема .
Може ли да се дадат на късо въпросните датчици и къде се намират за да се установи дали е от тях проблема ?
Бъзиках два клемите на 2 датчика които видях по тръбите на охлаждането ,ама не са ми ясни кой за какво е ?
Re: АВТОКЛИМАТИЦИ
d_bozhkov написа:Взе ми незнайно защо 70лв.При положение ,че ми е напълнил към 320 грама фреон.Да ги кажем 400 грама х 8 лв. на 100 грама цена .4х8=32 лв.Да речем ,че е взел и 20 лева за клапана.50 лв. Сигурно си е хванал за труд 20 лв.
Зависи къде си ходил. На повечето места работят на фиксирани тарифи : примерно колата ти събита 800 гр фреон - 80 лв без значение колко фреон е имало вътре преди това.
Иначе цените са така :
вътре има 500 грама,от 800,колкото трябва да има,примерно - плащаш 30лв за долятите 300 грама .За всеки следва 100 грама +10лв .Т.е. ако вътре има 100,плащаш 70лв за още 700 и вече са 800 .
Сменихте ли ко тоя клапан в крайна сметка?
Може да има проблем с компресора - има клапан,който регулира налягането на фреона в системата,може да спре да работи в следствие на запушване,зацапване и т.н. и да няма достатъчно налягане при работещ компресор.
Може да изпуска от някъде? Ако изпуска от някъде единственото място от което може да изпуска е компресора, защото от всяко друго място би изтекъл целия.Ако се окаже,че е от компресора,това се ремонтира,само че въпросът е до колко би било рентабилно,защото финансово съпоставен ремонта на компресора със зареждането,ще я зареждаш всеки сезон поне 7-8 години,докато се изравни сумата.
Георги Вутов- ...........................
- Регистриран на : 22.09.2011
Брой мнения : 1004 Рожд.дaта : 11.09.1983
Години : 41
Re: АВТОКЛИМАТИЦИ
Да смениха го клапана.Стария започна да изпуска още на 300 грама.То и затова имаше останало 300 грама в системата.
Ами поне тази мобилна станция дето прави диагностиката изписа ,че няма течове.То системата долу горе работеше така.Понеже майстора се занимаваше с други клиенти,че аз следях през цялото време ,какво изписва на дисплея.
Та първо източи останалия фреон.После започна да прави вакуум.След това диагностицира системата за течове.Просто пуска един таймер за 1 минута и следи дали има спад в налягането.Поне на дисплея изписа че всичко е О'К.
След това започна да пълни системата отново с фреон.Достигна 360 грама и замря.След това запалихме колата и пуснахме климатика.След включване на компресора системата започна да се допълва .Стигна до 625 грама и толкова.Просто компресора престана да се включва повече.
Да и аз мисля че сега някой сензор е проблема.
В описанието на колата прочетох че има и някакъв температурни сензор и при температура 4-5 градуса компресора изключвал.
Ами поне тази мобилна станция дето прави диагностиката изписа ,че няма течове.То системата долу горе работеше така.Понеже майстора се занимаваше с други клиенти,че аз следях през цялото време ,какво изписва на дисплея.
Та първо източи останалия фреон.После започна да прави вакуум.След това диагностицира системата за течове.Просто пуска един таймер за 1 минута и следи дали има спад в налягането.Поне на дисплея изписа че всичко е О'К.
След това започна да пълни системата отново с фреон.Достигна 360 грама и замря.След това запалихме колата и пуснахме климатика.След включване на компресора системата започна да се допълва .Стигна до 625 грама и толкова.Просто компресора престана да се включва повече.
Да и аз мисля че сега някой сензор е проблема.
В описанието на колата прочетох че има и някакъв температурни сензор и при температура 4-5 градуса компресора изключвал.
Re: АВТОКЛИМАТИЦИ
Божков ако си по Шопско ей това е човека:
Митко Василев тел. 0888840233.
Митко Василев тел. 0888840233.
Иван- ...........................
- Регистриран на : 21.07.2009
Брой мнения : 2475 Рожд.дaта : 20.10.1970
Години : 54
Re: АВТОКЛИМАТИЦИ
Открих проблема.
Както и предполагах оказа се в сензор .По точно в скъсан кабел на сензор.
Взех да вадя и да проверявам всички сензори по колата.
Тъй като днес проверявах само тия по системата с фреон не съм обърнал внимание на един датчик,който е на тръбата за въздух след Въздушния филтър.
Най- интересното е ,че са 2 кабелчета на сензора.Единия се е откачил и се закача за другото краче .По такъв начин прицърква само и включва и изключва компресора.
датчика сигурно е някакъв температурен е нормално отворен ,защото след като разкачих кабелчето копмресора тръгна.
За сега съм го оставил и така .Утре ще търся начин да го запоявам .
Важното е че климатика върви.
Сега трябва да го допълня само .
Уффф падна ми голям камък от плещите Ви казвам.
:dancingHappy_i :dancingHappy_i
Както и предполагах оказа се в сензор .По точно в скъсан кабел на сензор.
Взех да вадя и да проверявам всички сензори по колата.
Тъй като днес проверявах само тия по системата с фреон не съм обърнал внимание на един датчик,който е на тръбата за въздух след Въздушния филтър.
Най- интересното е ,че са 2 кабелчета на сензора.Единия се е откачил и се закача за другото краче .По такъв начин прицърква само и включва и изключва компресора.
датчика сигурно е някакъв температурен е нормално отворен ,защото след като разкачих кабелчето копмресора тръгна.
За сега съм го оставил и така .Утре ще търся начин да го запоявам .
Важното е че климатика върви.
Сега трябва да го допълня само .
Уффф падна ми голям камък от плещите Ви казвам.
:dancingHappy_i :dancingHappy_i
Re: АВТОКЛИМАТИЦИ
Митак,сега поне спокойно ще спиш.
Друго е сам да си оправиш проблема.....
Друго е сам да си оправиш проблема.....
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Страница 2 от 2 • 1, 2
Страница 2 от 2
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa