ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
+71
antares
Моряка
Георги Вутов
rikitikitavi
vesko1234
cat1
JimBeam
strijok
mixman
ТАРАЛЕЖ
PETROV
тони котев
goshotanchev
Ribarina
YordanDanev
Borkata
fishermann2
dobria1
ДЯДО ИВАН
vvt1970
stoinostedi
bsgold
mdesov
justinian
nkolev66
krasimir
xpynxpyn
vladtod
Мънцата
vstoikov
palamudov
parvaka
Тедо
КИРО
marvin
savi aleksiev
xoxo
Любак
baralya
D.Dimitrov
tano
sllipi1
str.hadjiev
roko koko
ribarya
Plamen
Румен Умен
Васил
paynera
gogata1
divein
Румен Ганев
krasi81
Красен Матеев
max
dako
ПЛУВЧО
Marco Polo
yankosan
Петър Василев
EU_BG_akademika
krasimir77
vatus
Жоро_Приселци
pivkoto
georg
gogo26
Попа
zhikata
А.Христов
Георги Тодоров
75 posters
Страница 22 от 40
Страница 22 от 40 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Като се замисля, не би трябвало да си прав. Със слушалките вкарваш вода под налягане и го няма момента на сухо триене докато сама си засмуче. /как прозвуча само/p_trustworthy написа: Много е възможно да е тръгнала помпата на полусухо триене, като си промивал със слушалките, и това да я е довършило.
Бях изумен от българския гений по темата! Две пластинки. Струйката ги раздалечава и ако спре се допират. Дават контакт и започва да писка зумерче. Хич и не ти трябва да гледаш. Просто ама.....p_trustworthy написа: дето си има аларма и дисплей с температура и разните дриго параметри, пак хвърлям по едно оченце назад от време на време.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
D.Dimitrov написа:.......
Като се замисля, не би трябвало да си прав. Със слушалките вкарваш вода под налягане и го няма момента на сухо триене докато сама си засмуче. /как прозвуча само/ ..........
Налягане, ама ако слушалките са ти плътно по ботуша върху смукателя, а те не са и винаги шурти вода помежду, та реално пълниш магистралата на нещо подобно на самотек.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Изобщо не е така, моят е бил само с една лопатка защото я намерих доло на решетката. Другите кой знае от кога ги нямаше, а Митака е прав за слушалките, те вкарват вода, както ако го палиш във водоем. Опасно е сухото палене, тогава се прецакват. Иначе те си имат живот, консуматив е. Препоръчват смяна на две години и тогава няма да оставаш в морето. Но и с една лопатка работиp_trustworthy написа:
Той си заминава отведнъж - една лопатка да тръгне и готово.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Глупости, шурти щото няма къде да отиде, но първо влиза във водната магистрала.p_trustworthy написа:
Налягане, ама ако слушалките са ти плътно по ботуша върху смукателя, а те не са и винаги шурти вода помежду, та реално пълниш магистралата на нещо подобно на самотек.
Абе ти колкои пъти си палил на слушалки, щото аз винаги си мия моторите с тях след морето
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
И пак до време - после ти с две по добре работиш.EU_BG_akademika написа: Но и с една лопатка работи
Да не дава господ де.......
Затова има зима,да се проверяват някои неща за лятото.
Не вярвам за две години импелер да сдаде багажа,
ама като нямам наблюдения не споря.
Последната промяна е направена от КИРО на Пон 11 Май 2015 - 22:07; мнението е било променяно общо 1 път
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
И тук не е така, нищо не засмуква, мотора влиза N сантиметра под водата и по закона на скачените съдове пълни чашата на импелера, затова е сложен там а не горе някъде, така че може да го засмуква някоя от магистралатаD.Dimitrov написа:
Като се замисля, не би трябвало да си прав. Със слушалките вкарваш вода под налягане и го няма момента на сухо триене докато сама си засмуче.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Разбира се че няма, но производителите връзват гащи, защото в цивилизованитре страни не са тъпунгери като нас, като остане в морето заради повреда в мотора като излезе, първата му работа е да звънне на адвоката си да завежда дело срещу фирмата. Затова разбира се е нужно мотора редовна да е сервизиран в оторизиран сервиз, но там го правят Така, че смяната на консумативи е сведена до мин, Например маслото и филтъра е 100 часа или 6 месеца.....Абе много четох от снощи до днес на обяд докато се хванах да го свалямКИРО написа:
Не вярвам за две години импелер да сдаде багажа,
ама като нямам наблюдения не споря.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Та освен EU_BG_akademika намери място и за ИНЖ.EU_BG_akademika написа:Устанавових, че спокойно мога да си го обслужвам сам, даже е приятно
Румен Ганев- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2012
Брой мнения : 642 Рожд.дaта : 18.04.1964
Години : 60
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Имам усещането,че тая тема ще се окаже доста полезна.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Миналата година споменах че искам да сменям тази въртележка , имаше коментари да не пипам щом работи !!! Не смених гумата тогава ама сега ,ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще я сменя. Бях чел някъде за 100 часа работа или 2 сезона , не помня . Имам 2 сезона време е за преглед и смяна .
П.П Миналия сезон за малко да си оставя мотора без масло . На влизане , местене и излизане карам на пълна газ , добре че поглеждам щеката чат пат . Капацитети ми казаха че давам ли пълна газ , добичето харчи масло и си иска всекидневна проверка !!!!
П.П Миналия сезон за малко да си оставя мотора без масло . На влизане , местене и излизане карам на пълна газ , добре че поглеждам щеката чат пат . Капацитети ми казаха че давам ли пълна газ , добичето харчи масло и си иска всекидневна проверка !!!!
gogata1- ...........................
- Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 2030 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Академиче, няма да споря с тебе. Ти си плакнал повече от мен
Като патил, друго си мисля аз. Ти не спомена дали си намерил 70-75-килограмово другарче за екипаж и предвид изискванията, допускам, че може да си бил сам в лодката . Мисля, че е важно да не забравяме, че същото това може да се случи и в морето! И там спасението са или гребла, или някой да те дръпне. Аз имах късмета да се отърва с второто и да има плаж, на който да излезем, макар че първото, което направих, бе да звънна на Киро, който ми предложи да ме дръпне, когато се прибира към гаража (поклон за което ) В последствие ми мина през ума какво щеше да е, ако беше ни оставил предния път, когато бяхме пред Болата, с чуден югоизток и като вятър, и като вълна + тея чудно червени скали отсреща. Смяната на импелера си струва 50-100 в сервиз и наполовина, ако си я направиш сам, но рискът да НЕ ГО смениш просто не си струва.
Пожелавам ти да счупиш тоя карък най-после. Даже мога да ти предложа да пробваме да го направим с по шкембе и бира следващия път, когато дойдеш по нашите ширини
Като патил, друго си мисля аз. Ти не спомена дали си намерил 70-75-килограмово другарче за екипаж и предвид изискванията, допускам, че може да си бил сам в лодката . Мисля, че е важно да не забравяме, че същото това може да се случи и в морето! И там спасението са или гребла, или някой да те дръпне. Аз имах късмета да се отърва с второто и да има плаж, на който да излезем, макар че първото, което направих, бе да звънна на Киро, който ми предложи да ме дръпне, когато се прибира към гаража (поклон за което ) В последствие ми мина през ума какво щеше да е, ако беше ни оставил предния път, когато бяхме пред Болата, с чуден югоизток и като вятър, и като вълна + тея чудно червени скали отсреща. Смяната на импелера си струва 50-100 в сервиз и наполовина, ако си я направиш сам, но рискът да НЕ ГО смениш просто не си струва.
Пожелавам ти да счупиш тоя карък най-после. Даже мога да ти предложа да пробваме да го направим с по шкембе и бира следващия път, когато дойдеш по нашите ширини
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Пламене,на всеки му се случва да забатачи в даден момент в морето.
Затова са и тези форуми,да знаем кой в този ден е там някъде,и кой ти е най-наблизо
за помощ.Няма нищо велико в това,просто си е като - дай една цигара.
Защото някой ден и на теб ще ти се "допуши",
това всеки трябва да го има като обица на ухото.
Затова са и тези форуми,да знаем кой в този ден е там някъде,и кой ти е най-наблизо
за помощ.Няма нищо велико в това,просто си е като - дай една цигара.
Защото някой ден и на теб ще ти се "допуши",
това всеки трябва да го има като обица на ухото.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
И там спасението са или гребла, или някой да те дръпне. Това ми е кошмарьт за в Гьрция имам помощен мотор 9,9кс. но дано не ми се налага да го ползвам никога .Купих транец за 15кс и е с такава натегната пружина че пускането е ......
max- ...........................
- Регистриран на : 28.06.2010
Брой мнения : 3942 Рожд.дaта : 20.11.1969
Години : 55
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
D.Dimitrov написа:
Бях изумен от българския гений по темата! Две пластинки. Струйката ги раздалечава и ако спре се допират. Дават контакт и започва да писка зумерче. Хич и не ти трябва да гледаш. Просто ама.....
Дай малко повече инфо за тази джажа
savi aleksiev- ...........................
- Регистриран на : 30.10.2009
Брой мнения : 3331 Рожд.дaта : 05.12.1961
Години : 62
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Вижте сега, двуцилинровият мотор преди да прегрее и спре окончателно, т.е преди да го изключи защитата, задължително минава на един цилиндър, при него това е зумера, там причината може да не е помпата, може да са много, претоварена лодка, зор срещу вятъра и прочие, разбира се първо се гледа струята. При едноцилиндровия гаси директно, но като пипнеш главата, веднага се ориентираш охлаждането ли е или друга греда. Тая със зумера, със звук хич не ми се връзва, като дадеш ряз, треба да е бая зумер, нещо като моята сирена на лодката ако е лапичка съм съгласен. Но има случаи, запуши се контролата а двигателят си охлажда, тогава си се прибираш спокойно... Изобщо много е трудно да изгориш гарнитура/изкривиш глава. Трябва и датчика и имепеллера да се преебат едновременно, това само на мен може да мо се случи, за това си мсля да взема от медицинските маркучи и да си прекарам едно отклонение от контролата към задната дръжка на лодката и там да го вържа Ще си тече као ракийца, но ще мии е пред очикитеsavi aleksiev написа:
Дай малко повече инфо за тази джажа
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Абе една найлонова торбичка да се завие баш на входа на импелера,докато се усетиш
и ти е запушил мотора - те тогава разбираш че има проблем.
Иначе си уцелил с идеята за контролата.
Навремето като бях със Салюта,изхода на водата бях го изкарал с маркуч
пред очите ми.
и ти е запушил мотора - те тогава разбираш че има проблем.
Иначе си уцелил с идеята за контролата.
Навремето като бях със Салюта,изхода на водата бях го изкарал с маркуч
пред очите ми.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Моето двигателче се оправи без да ходя при майстори и сега си мрънка като коте.Аз пък му обещах да го изплакна с морска водица,че тая във варела много мазна стана.
Ами проблема беше,който следи темата,една леко сцепена гарнитурка м/у карбуратора и всмикателния колектор.Другата причина бяха свещите.С тия с които го взех не искаше да работи.Сложих му Шампион седмица от доброто старо време и моторчето се кротна.Не съм предполагал,че свещите ще оказват толкова голямо влияние.
Ами,нека всеки пише за проблеми с моторетките си и тяхното решение.Така ще сме по-подготвени за следващото премеждие което неминуемо ще ни се случи докато шетаме на хобито.
Наслука на всички колеги и да смелите сафрида още с първото му появявате.Малееее как му се каня.
Ами проблема беше,който следи темата,една леко сцепена гарнитурка м/у карбуратора и всмикателния колектор.Другата причина бяха свещите.С тия с които го взех не искаше да работи.Сложих му Шампион седмица от доброто старо време и моторчето се кротна.Не съм предполагал,че свещите ще оказват толкова голямо влияние.
Ами,нека всеки пише за проблеми с моторетките си и тяхното решение.Така ще сме по-подготвени за следващото премеждие което неминуемо ще ни се случи докато шетаме на хобито.
Наслука на всички колеги и да смелите сафрида още с първото му появявате.Малееее как му се каня.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
+1fishermann2 написа:
Ами,нека всеки пише за проблеми с моторетките си и тяхното решение.Така ще сме по-подготвени за следващото премеждие което неминуемо ще ни се случи докато шетаме на хобито.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Моето комлектче за смяна пристигна
А то опакаковано, всяка частица с номерче, чистичко, ще кажеш че е за аптека артикул. И само като го гледа човек, му става едно, радостно, едно гууууууустоооооо
па и чирак си имам......
Остава само да отида и да направя интервенцията
[You must be registered and logged in to see this link.] |
От [You must be registered and logged in to see this link.] |
А то опакаковано, всяка частица с номерче, чистичко, ще кажеш че е за аптека артикул. И само като го гледа човек, му става едно, радостно, едно гууууууустоооооо
па и чирак си имам......
[You must be registered and logged in to see this link.] |
От [You must be registered and logged in to see this link.] |
Остава само да отида и да направя интервенцията
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Понеже при ремонта установих,че има свещи с които двигателя не подържа обороти,а свещите които в последствие паснаха си искаха регулиране на разстоянието м/у полюсите.Същото се отнася и за чукчетата.Моят двигател е с чукчета,от по-старите модели,въпреки,че изглежда на нов,неползван.
Та,ако има знаещи по въпроса за свещите,тяхното топлинно число,регулиране на полюсите и разстояниет м/у чукчетата,да пише.
От опитите установих,че дори и при малка промяна на регулировката,видимо се забелязваше разлика в работата на двигателя.Така,че тази информация е много важна и ще е полезна на всички
решили да си приведат двигаталите в изправност.
На слука колеги.
Та,ако има знаещи по въпроса за свещите,тяхното топлинно число,регулиране на полюсите и разстояниет м/у чукчетата,да пише.
От опитите установих,че дори и при малка промяна на регулировката,видимо се забелязваше разлика в работата на двигателя.Така,че тази информация е много важна и ще е полезна на всички
решили да си приведат двигаталите в изправност.
На слука колеги.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Няма знаещи без да кажеш данни на мотора, всеки двигател работи със строго определени от производителя консумативи. И ако при колата можеш да си правиш експерименти, и рискуваш да остананеш на пътя то с мотора оставаш в морето. Затова моят съвет е влез в сайта на производителя, и по серийният номер си намери машината, там ще е и цялата и спецификация. Свещи не се причукват, това беше едно време за ВМЗ/вземеш ли ме мъките започват/свещите. Сега отваряш и слагаш, направи ли часовете хвърляш. Така че виж какво му трябва на маторя. Ако не можеш мога да ти помогна да му намерим мануалаfishermann2 написа:
Та,ако има знаещи по въпроса за свещите,тяхното топлинно число,регулиране на полюсите и разстояниет м/у чукчетата,да пише.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Мотора е Джонсън 6 коня.На тази лодка това го дават за таван.
Питам,защото едва ли всички карат с препоръчаните от производителя свещи.Мой познат напримр кара Маринер 9 коня със старите руски свещи и е много доволен.Според мен масово се кара с други свещи,с други масла и т.н.,ама както и да е.
Абе,нека ако някой иска да каже каквото знае.
Питам,защото едва ли всички карат с препоръчаните от производителя свещи.Мой познат напримр кара Маринер 9 коня със старите руски свещи и е много доволен.Според мен масово се кара с други свещи,с други масла и т.н.,ама както и да е.
Абе,нека ако някой иска да каже каквото знае.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Най-добре потърси в нета някое упътване за твоя двигател. Другият вариант е да отидеш в представителството и там да ти кажат.
Аз не бих правил компромиси с такива неща.
Аз не бих правил компромиси с такива неща.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Ами, намерих ги свещите по каталог от производителя, пише :- SPARK PLUG, CHANPION J6J, AC M44 C.
Само се чудя,сега като съм с други свещи и моторчето мрънка като коте,да ходя ли за риба или да чакам оригиналните свещи..?
Само се чудя,сега като съм с други свещи и моторчето мрънка като коте,да ходя ли за риба или да чакам оригиналните свещи..?
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Отивай, в твоя случай надали би било фатално.fishermann2 написа:Ами, намерих ги свещите по каталог от производителя, пише :- SPARK PLUG, CHANPION J6J, AC M44 C.
Само се чудя,сега като съм с други свещи и моторчето мрънка като коте,да ходя ли за риба или да чакам оригиналните свещи..?
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Страница 22 от 40 • 1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40
Страница 22 от 40
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa