ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
+44
sllipi1
chapara
radoadvokat
stoinostedi
ДАКАТА
Тедо
ники67
felippemassa
HAZART
Краси Асгд
roko koko
krasimir77
Тихомир
мечока
Васил
Tiho Todorov
popai
anastas_peykov
tiho_roev
Мънцата
rikitikitavi
vladtod
ro666koto
goshotanchev
justinian
shibailo
PETROV
bsgold
Любак
Marco Polo
cat1
dako
YordanDanev
mixman
paynera
fishermann2
Plamen
EU_BG_akademika
D.Dimitrov
antares
КИРО
Ribarina
gogata1
Rimohit
48 posters
Страница 10 от 12
Страница 10 от 12 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Тедо, стана ми интересно какъв е този винт Солас 4-лопусния дето го имаш. Става ли за мотор като моя? Какъв диаметър и стъпка е?
ДАКАТА- ...........................
- Регистриран на : 14.06.2013
Брой мнения : 179 Рожд.дaта : 31.08.1973
Години : 51
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Въпрос към ТЕДО-какво имаш предвид като казваш на Данчо да не задържа дълго на 5000 оборота?
мечока- ...........................
- Регистриран на : 06.04.2015
Брой мнения : 138 Рожд.дaта : 02.10.1968
Години : 56
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Ами 5800 са перфектни максимални обороти! Няма проблем да си караш на максималните обороти, не знам какво точно има предвид Тедо Какво имаш предвид с това, че на 4800 пада задницата, излизаш от глисаж ли?ДАКАТА написа:Е как ши ми е добре първия? Давам газ до дупка, а мотора само бръмчи повече, а не върви. Тедо вика да не държа дълго над 5000 оборота ама на 4800 лодката сваля задницата и скоростта пада. За първия винт говоря.
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
В смисъл да стои в икономичен режим или да не претовари мотора.Да потърся и аз съвет от теб(Тедо)понеже и аз смених лодката за новия сезон и онзи ден правих проби за първи път.Та РИБ Зандер 3,90 и меркури 20 .Сам скорост 39,5 и обороти 6000.Двама общо 240 кила скорост макс 33 км и 5600 об.Крейсерска или икономична 25 км.на 4800 об.Мисля че добре,но минималната на която и аз много държа е 4,00-4,20 км.Аджеба как да сваля около 1 км.Двигателя е купен втора употреба но не вярвам стария собственик да си му сменял пропелера.Ако не се лъжа нещо като Р11 ми се струва да е.Не се чете добре.Преди да мисля за тролинг плоча и кофи зад борда,дали мога да постигна нещо с пропелера без много да нарушавам скоростите в високи обороти.Бутнах и малко карбуратора като гледах да си работи равномерно и да не наруша смазването.
мечока- ...........................
- Регистриран на : 06.04.2015
Брой мнения : 138 Рожд.дaта : 02.10.1968
Години : 56
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Мънцата написа:
Ами 5800 са перфектни максимални обороти! Няма проблем да си караш на максималните обороти, не знам какво точно има предвид Тедо Какво имаш предвид с това, че на 4800 пада задницата, излизаш от глисаж ли?
Да, Мънца, падам от глисаж. За язовир ти говоря. В морето излиза на глисаж веднага и при 35 км/ч си стои на глисаж. В язовира под 40 км/ч вече пада гъза.
Да направяв една корекция. Последния винт с който съм сега е Солас диаметър 11,1 и стъпка 13. С него най-добре върви, но минималната скорост ми е 4,5 км/ч.
ДАКАТА- ...........................
- Регистриран на : 14.06.2013
Брой мнения : 179 Рожд.дaта : 31.08.1973
Години : 51
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Я пробвай с един чувал мозайка или пясък отпред Казвам го хем на майтап, хем наистина, защото всички знаем проблема с носа на Бриг - овете При мен ръба на глисажа е към 26-27км/ч по спомен Иначе е нормално в сладка вода да пада на по-висока скорост, макар че не съм обръщал внимание при мен как еДАКАТА написа:Да, Мънца, падам от глисаж. За язовир ти говоря. В морето излиза на глисаж веднага и при 35 км/ч си стои на глисаж. В язовира под 40 км/ч вече пада гъза.
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Мънцони , с тежест отпред се вдига минималната скорост.При мен авера като дойде отзад и минималната става перфектна,ама не може цял ден да седи в скута ми(няма място).Ама тогава глисажа ми става мираж,понеже нямам запас от мощност.
мечока- ...........................
- Регистриран на : 06.04.2015
Брой мнения : 138 Рожд.дaта : 02.10.1968
Години : 56
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
То сега лесно се качват снимки,верно
мечока- ...........................
- Регистриран на : 06.04.2015
Брой мнения : 138 Рожд.дaта : 02.10.1968
Години : 56
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Миленски, друго имам предвид - BRIG Falcon имат доста "лек нос" и дори при глисаж носа е навирен прекалено. Затова повечето приятели по морето им слагаха по едно чувалче мозайка в предния рундук, за да тежи и компенсира поне малко. Последно се возих на Бриг-а на Пламен миналото лято. Ми, бях като Леонардо ди Каприо на носа на Титаник, хем съм 125 кила! Изгледай този клип, ще разбереш за какво говорямечока написа:Мънцони , с тежест отпред се вдига минималната скорост.При мен авера като дойде отзад и минималната става перфектна,ама не може цял ден да седи в скута ми(няма място).Ама тогава глисажа ми става мираж,понеже нямам запас от мощност.
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Ами що не бутне маторя " с две дупки напред?"
Да чупи малко ъгъла де ?
После ще питам за допълнителните "тенекии"дет се монтират на дъската.
Да чупи малко ъгъла де ?
После ще питам за допълнителните "тенекии"дет се монтират на дъската.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Всичко е до разпределение на теглата по дължина на лодката. Мънцата е прав, че нашата вири носа, но при нея от мидела напред има само 3 котви, въжета и разни други глупости като се старая да държа и поне стек и половина вода отпред, за да оправям диферента. Това с мозайката така и не успях да го направя миналата, но тази година със сигурност ще сложа нещо отпред. За чувал с мозайка и аз съм си мислел съвсем сериозно. Все пак при нас се получава така, че има акумулатор, 50 литра бензин, теглото на двама + ролбар все от мидела назад (отделно риба 50-100 кила и тя е отзад до мотора ). Мънца, ако беше седнал на носа, щеше да е много по-добре, но не е удобно там на висока скорост - много друса дагое...В малко кофти време на Калиакра се прибирахме трима веднъж и всичко беше ок, докато този отпред не реши, че му блъска много и премести 100+ килограма до конзолата При посрещане на вълната се изправяхме вееч повече, но без да е нестабилна лодката, пък досега не съм имал случай да ми залее носа вълна (дано не се и случва ).
В момента сме с 13-ка (стъпка) винт, трилопусен. Имам и 14-ка Спитфайър, на Зандера беше на ръба на тежкия винт, но с Брига не става вече - прекалено тежък идва и се развърта до 5200 макс. с 13-ката макс обороти са 5400-5500, но двигателят не се претоварва. 52 км/ч съм правил в езерото при спокойно време. Лодките си излизат на глисаж още на 20-25 км/ч, но не е така осезаемо, както при по-високите скорости. Единственото неудобство на вирнатия нос съм усещал при тролинг на море - ако има вятър или вълна, бутат носовата част на корпуса (при 5-10 км/ч леко се вирва лека) и лесно се криви курсът, та се налага да коригирам и най-вееч да не се отплесвам.
Данчо, препоръчвам ти да те заснеме някой отстрани как ти седи лодката, докато караш и така ще разбереш накъде си. Спрямо това, слагаш тежест отпред и пак клипове. Ти караш сам, така че имаш подобен на нашия проблем - почти никаква тежест напред от мидела. Според мен, имаш усещането, че падаш от глисаж, но всъщност само тръгваш да вириш повече носа при 4800 и това може да е заради малката стъпка на винта, която не 'бута' така добре при малко по-ниски обороти. Странно, че с 11 инча стъпка на винта правиш 5800 само, особено ако си сам. Би трябвало да удряш прекъсвач сякаш Оптималните стъпки за нашите лодки са 12-13. За теб 12, за мен - 13. Ако беше тая ниска скорост при торлинг, която гониш, и ти щеше да си за 13-ка.
В момента сме с 13-ка (стъпка) винт, трилопусен. Имам и 14-ка Спитфайър, на Зандера беше на ръба на тежкия винт, но с Брига не става вече - прекалено тежък идва и се развърта до 5200 макс. с 13-ката макс обороти са 5400-5500, но двигателят не се претоварва. 52 км/ч съм правил в езерото при спокойно време. Лодките си излизат на глисаж още на 20-25 км/ч, но не е така осезаемо, както при по-високите скорости. Единственото неудобство на вирнатия нос съм усещал при тролинг на море - ако има вятър или вълна, бутат носовата част на корпуса (при 5-10 км/ч леко се вирва лека) и лесно се криви курсът, та се налага да коригирам и най-вееч да не се отплесвам.
Данчо, препоръчвам ти да те заснеме някой отстрани как ти седи лодката, докато караш и така ще разбереш накъде си. Спрямо това, слагаш тежест отпред и пак клипове. Ти караш сам, така че имаш подобен на нашия проблем - почти никаква тежест напред от мидела. Според мен, имаш усещането, че падаш от глисаж, но всъщност само тръгваш да вириш повече носа при 4800 и това може да е заради малката стъпка на винта, която не 'бута' така добре при малко по-ниски обороти. Странно, че с 11 инча стъпка на винта правиш 5800 само, особено ако си сам. Би трябвало да удряш прекъсвач сякаш Оптималните стъпки за нашите лодки са 12-13. За теб 12, за мен - 13. Ако беше тая ниска скорост при торлинг, която гониш, и ти щеше да си за 13-ка.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
КИРО написа:Ами що не бутне маторя " с две дупки напред?"
Да чупи малко ъгъла де ?
После ще питам за допълнителните "тенекии"дет се монтират на дъската.
Аз предположих, че е с хидравлика моторът, ама може и да не е наистина. Ако ъгълът на атака не е правилния и не го коригираш, когато е излязла на глисаж, много е вероатно затова да не се развърта до прекъсвач с 11-ката, както и да тръгва да 'сяда' кърмата на 4800.
Аз с хидравликата си помагам единствено за по-бързо излизане на глисаж, след това не пипам повече. Но при нас кърмата слиза от глисаж на около 25 км/ч и около 3000 оборота, така по спомен.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Е аз нали точно това казвамPlamen написа:Всичко е до разпределение на теглата по дължина на лодката.
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Паце,какъв ти е ъгъла на транеца на Брига?
мечока- ...........................
- Регистриран на : 06.04.2015
Брой мнения : 138 Рожд.дaта : 02.10.1968
Години : 56
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Питам , защото на надуваема лодка с вертикален транец(Промарин)ми трябваше още една дупка да прибера двигателя към лодката за оптимално положение но нямяше как.
мечока- ...........................
- Регистриран на : 06.04.2015
Брой мнения : 138 Рожд.дaта : 02.10.1968
Години : 56
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Мънцата написа:Е аз нали точно това казвамPlamen написа:Всичко е до разпределение на теглата по дължина на лодката.
При Данчо и малката стъпка явно оказва влияние.
мечока написа:Паце,какъв ти е ъгъла на транеца на Брига?
Не съм обръщал внимание, но с хидравлика си правя какъвто трябва ъгъл на ботуша. На глисаж почти няма ъгъл спрямо транеца, поне по уреда на конзолата. При излизане на глисаж вдигам малко, за да излезе по-бързо.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Само за протокола: един авер със същата лодка и 60 коня Ямаха правеше 70 км/ч, но той не е толкова запален рибар, колкото маниак на тема "скорост". Винтът беше някакъв от неръждаема стомана, май от Щатите го беше поръчвал. Не помня стъпка и диаметър .
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
http://www.gofishingbg.com/t7170-topic
Мънцата написа:КАК ДА РАЗПРЕДЕЛИТЕ ПРОСТРАНСТВОТО И БАЛАНСА НА ТОВАРА?
Проблемът с организирането на пространството и баланса в кокпита на лодката е доста сериозен при надуваемите лодки. Причината е много проста: общото тегло на двигателя, капитана, пасажерите, горивния резервоар и багажа е МНОГО ПОВЕЧЕ ОТ ТЕГЛОТО НА ЛОДКАТА. Така че, какво можем да направим с баланса ?
ПРАВИЛАТА СА МНОГО ПРОСТИ :
• ОПИТАЙТЕ СЕ ДА РАЗПРЕДЕЛИТЕ ВСИЧКИ ТОВАРИ РАВНОМЕРНО ПО ДЪЛЖИНАТА НА ЛОДКАТА !
• ИЗБЯГВАЙТЕ СТРУПВАНЕТО НА ПО-ГОЛЯМ ТОВАР В КЪРМАТА!
ДВИГАТЕЛ – Двигателят е фиксиран на транеца и там не може да се намесите.
КАПИТАН/РУЛЕВИ – Ако двигателят е с ръчно управление, рулевият седи най-често в кърмата. Това не е добре за баланса. Най-доброто решение ще бъде да използвате конзола със система за дистанционно управление, която може да бъде монтирана в средната част или по-близо до носовата част. Ако това не е възможно, могат да бъдат използвани различни видове удължители за управление, но това решение не е толкова удобно и добро като предишното.
ГОРИВЕН РЕЗЕРВОАР – Някои типове двигатели имат специално място за инсталиране на горивния резервоар. Но много често е въпрос на вашия избор. Най-добрия начин да компенсирате концентрирането на тегло в задната част е да поставите горивния резервоар в носовата част. Това ще бъде много полезно особено когато карате празна лодка и резервоарът е пълен. Разбира се, не е задължително да го правите, когато резервоарът е празен.
ПЪТНИЦИ – За да постигнете баланс просто разположете всички пътници равномерно в кокпита и не им позволявайте да се тълпят на едно място.
БАГАЖ – Носовата част, само носовата част е мястото! Между другото – не забравяйте да вземете някакво покривало, за да защите багажа от водните пръски, когато потеглите на плаване!
[You must be registered and logged in to see this image.]
ГЛИСИРАНЕ НА ЛОДКАТА И ЕФЕКТ НА „ПОДСКАЧАНЕ”
Като говорим за функционирането на надуваемата лодка е необходимо да споменем някои важни неща като аквапланинга и ефекта на «подскачане». Какво са те? За да го разберете, нека видим как лодката се движи на вода. Има три характерни етапа от работата на всяка лодка: ЕТАП НА ИЗМЕСТВАНЕ, ПРЕХОДЕН ЕТАП и ЕТАП НА ГЛИСИРАНЕ.
Още няколко детайла:
ЕТАП НА ИЗМЕСТВАНЕ.
В този етап лодката плава единствено поради Архимедовата сила като резултат от водоизместването. Това е етап, в който лодката е на място или се движи бавно. Водното съпротивление тук е доста ниско.
ПРЕХОДЕН ЕТАП.
Този етап е между етапа на глисиране и етапа на изместване. Виждали ли сте някога как излита реактивен самолет? Това е нещо подобно. За да преминете този етап трябва да дадете пълна газ (или почти пълна газ). В случай, че двигателят е достатъчно мощен, лодката започва да се движи по-бързо, повдигайки носовата част нагоре (също като самолет!). В този момент водното съпротивление се повишава до максимум като се получава най-голям ъгъл на носа спрямо водата (този ефект се нарича „подскачане”). И след това в един момент изглежда сякаш лодката изскача от водата и започва да глисира много бързо и плавно.
ЕТАП НА ГЛИСИРАНЕ.
При етапа на глисиране лодката плава само по силата на хидродинамичната подемна сила, получена при контакта на водата с движещото се дъно на лодката. Водното съпротивление е най-ниско, което позволява да се достигне максималната скорост.
[You must be registered and logged in to see this image.]
За илюстриране, моля вижте скицата по-горе.
Първата рисунка показва каква мощност на двигателя е необходима, за да се достигне глисирането и различните скорости. Можете ясно да видите гърбицата на съпротивлението. След като лодката достигне максимума, тя започва да глисира и има нужда от по-малко мощност, за да поддържа скоростта. Това означава, че лодката се нуждае от повече мощност, за да поддържа скорост 10 км/ч, отколкото 15 км/ч. Парадокс? Не, ИСТИНА Е! При етапа на изместване и преходния етап контактната повърхност на лодката с водата е по-голяма отколкото при етапа на глисирането, което означава много по-голямо съпротивление, което изисква повече мощност.
Има две криви: зелената съответства на лодка с добър баланс или по-тежка, и червената – на лодка с лош баланс или по-лека. Виждате ли разликата?
Втората рисунка показва промяната на ъгъла на атакуване на лодката в зависимост от скоростта. Червената крива показва лодка с лош баланс или по-тежка. Зелената крива – лодка с добър баланс или по-лека. Ефектът на „подскачане” е много ясен тук. Той е типичен за всички глисиращи лодки. За съжаление той е твърде опасен. В този момент рискът от преобръщане на лодката е най-висок. БЪДЕТЕ ВНИМАТЕЛНИ !!!
Има и една грешка, която стимулира този ефект – погрешно организиране на пространството, когато най-тежкия товар е концентриран в кърмата. И препоръката за минимизиране ефекта на „подскачане” е само една: ОПИТАЙТЕ СЕ ДА ПРЕМЕСТИТЕ ТОВАРА В НОСОВАТА ЧАСТ.
КАК ДА ОПРЕДЕЛИТЕ ПРАВИЛНИЯ ЪГЪЛ НА АТАКА НА ВАШИЯ ДВИГАТЕЛ?
Всяка лодка е много чувствителна към ъгъла на ботуша на двигателя, определен от наклона. Ако той е неправилно определен, това или осезателно ще влоши представянето на двигателя, или ще направи плаването много по-рисковано. Чрез настройване ъгъла на наклона се опитайте да откриете най-оптималната и стабилна позиция на вашия двигател.
A) Когато двигателят е фиксиран твърде ниско – носа на лодката забива надолу, образувайки твърде много водни пръски
[You must be registered and logged in to see this image.]
B) Когато двигателят е фиксиран твърде високо :
• Носовата част се вдига нагоре
• Корпусът на лодката започва да губи контакт с водата, и това намалява стабилността и увеличава риска от преобръщане
• Витлото започва да поема въздух, което предизвиква аерация на пропелера
[You must be registered and logged in to see this image.]
C) ОПТИМАЛНИЯ НАКЛОН :
ЛОДКАТА ВЪРВИ В ПРАВА ЛИНИЯ, БЪРЗО, ИМА ДОБЪР КОНТАКТ С ВОДАТА КОГАТО БОТУШЪТ НА ДВИГАТЕЛЯ Е ВЪВ ВЕРТИКАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ!
[You must be registered and logged in to see this image.]
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Не знам дали успях да ти обясня правилно мисълта си.За да ти бъде лодката успоредна на водата(почти успоредна)а двигателя през това време вертикален.Мисълта ми е че при много изправен транец може и да не се получи този ъгъл от 90 градуса а малко по голям ,който кара лодката да вири носа без багаж отпред.Само мои предположения.Например както по горе споменах,аз развивам 33 км на 5600-5700 оборота.Нямам хидравлика и мърдам положението на двигателя една позиция назад.Резултата 30 км и 5200 оборота.
мечока- ...........................
- Регистриран на : 06.04.2015
Брой мнения : 138 Рожд.дaта : 02.10.1968
Години : 56
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Правилни са ти предположенията, Милене. На Данчо проблемът му идва от ниската скорост, която му трябва за тролинг в язовира. Иначе с 13-ка винт, както той казва, проблеми с глисаж, скорост и обороти няма. На 50 коня мотор ъгълът на ботуша не е от толкова решаващо значение, както е при по-малки. Аз съм си играл много с хидравликата, за да видя дали мога да увелича максималната скорост, но нямаше кой знае какъв ефект. При излизане на глисаж помага обаче, защото тогава моторът се товари моментно повече. Аз си търся 12-ка за проба този сезон, защото си мисля, че това е оптимума за нашата лодка с трима човека или двама по-големички
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
ДАКАТА написа:Тедо, стана ми интересно какъв е този винт Солас 4-лопусния дето го имаш. Става ли за мотор като моя? Какъв диаметър и стъпка е?
Ако не ставаше за ямаха 30, щях ли да го споменавам :)
Диаметър 11 Стъпка 11
За оборотите - не казвам, че ще се счупи над 5000 оборота, просто няма смисъл да го мъчиш... Предполагам, че колата не си я караш над 5000 об/м продължително...
Да 30кс дават макс. мощност при 5500об, а Full throttle range 5500-6000 /тоест 5800 е напълно ОК/
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Пламка, 12-ка мога да ти дам за проба. Почти не съм я ползвал и мисля да я продавам. 11-ката също.
ДАКАТА- ...........................
- Регистриран на : 14.06.2013
Брой мнения : 179 Рожд.дaта : 31.08.1973
Години : 51
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
ДАКАТА написа:Е как ши ми е добре първия? Давам газ до дупка, а мотора само бръмчи повече, а не върви. Тедо вика да не държа дълго над 5000 оборота ама на 4800 лодката сваля задницата и скоростта пада. За първия винт говоря.
Не е добре, ако под 4800 не си на глисаж... Би трябвало поне до 4000 да държи... Виж на каква скорост си при 4000 и при 4800...
Тоя мотор Ямаха 30 не е ли от новия модел /инжекцион/ - трябва да имаш тролинг контрол. Т.е. да сваляш до 700 оборота - нещо не се връзват нещата... Колко са ти мин. обороти?
На мойта бивша лодка 6м/115кс при мин обороти /700/ вървеше с 3.2-3.5кмч, на 3000 поддържаше глисаж, а на 6000 над 70кмч... Винтът беше 19Р...
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Тедо, мотора ми е 50 а не 30 коня, а лодката е 5 метра. С винт 11 диаметър на 11 стъпка под 4800 оборота глисажа не е истински, а скоростта е около 35 км/ч. Най-добре за сега се държи с винт 11.1 диаметър 13 стъпка, но тролинг скоростта ми става 4,5 км/ч. Май ще слагам клапа отзад.
ДАКАТА- ...........................
- Регистриран на : 14.06.2013
Брой мнения : 179 Рожд.дaта : 31.08.1973
Години : 51
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
ДАКАТА написа:Тедо, мотора ми е 50 а не 30 коня, а лодката е 5 метра. С винт 11 диаметър на 11 стъпка под 4800 оборота глисажа не е истински, а скоростта е около 35 км/ч. Най-добре за сега се държи с винт 11.1 диаметър 13 стъпка, но тролинг скоростта ми става 4,5 км/ч. Май ще слагам клапа отзад.
Извинявай... Заблудил съм се, че е 30кс... За 50кс 11 стъпка е много малка - поне 12-ка сложи, да не кажа 13-ка... Колко са мин. обороти 900 или 700 /ако има тролинг к-л/?
Страница 10 от 12 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12
Страница 10 от 12
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa