Читаво зарядно за акумулатори.
+12
Румен Ганев
dako
cat1
justinian
EU_BG_akademika
rikitikitavi
grandal_331
gogata1
Plamen
rap66
paynera
krezo_bg
16 posters
Страница 2 от 4
Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
След като инДжинерите са го написали значи като зареждам голям акумулатор гаранцията не важи . А и нещо не ми харесва инверторната технология незнам защо, имам си 2 трансформаторни като едното е и старт станция .
cat1- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2016
Брой мнения : 632 Рожд.дaта : 22.11.1973
Години : 51
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
На обекта докарват сменят ак. и работя.EU_BG_akademika написа:
Та и твоята работа.... къде бля те като ги отмъкваха
После тези дяволи ги хванаха и уволниха за други далаверин в т.ч и кражба на нафта.
На мен заплатата ми е достатъчна за да се занимавам с глупости.
dako- ...........................
- Регистриран на : 10.05.2010
Брой мнения : 561 Рожд.дaта : 28.01.1971
Години : 53
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Ти па го взе на сериозно, аз се шегувам разбира се...dako написа:
На мен заплатата ми е достатъчна за да се занимавам с глупости.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
cat1 написа:След като инДжинерите са го написали значи като зареждам голям акумулатор гаранцията не важи . А и нещо не ми харесва инверторната технология незнам защо, имам си 2 трансформаторни като едното е и старт станция .
Това е друга песен ве Живко,аз ти говоря от чисто ел.физика.
Има си формули на ОМ,които и сега си важат.Гугъла ще ти ги каже.
Напрежение,сила на тока,съпротивление,мощност (съотношение между напрежение и ток),
и съпротивление на елемента,от тези компоненти зависи зареждане,разреждане,консумация,
и т.н. на акумулатора.Той си има вътрешно съпротивление,
което се променя в зависимост от зареждането му.
А пък това променя без да буташ зарядното,тока му на зареждане.
Я виж дали инДженерите не са написали,че ако зареждаш с по - голям ток от допустимия,
гаранцията не важи?
Че са две различни неща.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Бат Киро гаранция в България нали знаеш какво е и как е . На мен затова ми харесват лидълските инструменти да китайчета са но 3 г гаранция и то носиш и ти го вземат не питат само Хилти са ми признавали гаранция безусловно останалите са оле мале . Ся ще видим и на Андон как е гаранцията скоро ще се обзаведа с едно Геново .
cat1- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2016
Брой мнения : 632 Рожд.дaта : 22.11.1973
Години : 51
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
А как се се ограничава зарядния ток в автомобила?Например след старт на двигателя.
Румен Ганев- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2012
Брой мнения : 642 Рожд.дaта : 18.04.1964
Години : 60
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
И двамата сте прави, но говорите за различно зарежане.... Ето какво имам предвидКИРО написа:
Я виж дали инДженерите не са написали,че ако зареждаш с по - голям ток от допустимия,
гаранцията не важи?
Че са две различни неща.
Това зарядно е
е само поддържащо, цялата му сила е 1/2А. Тоест закачаш му напълно зареден изправен акумулатор и то си го поддържа така, но ако е разреден, в тия студове няма как да го зареди или ще отиде месец. Аз тази батерията я ползвам основно за помпане на лодката,Така че цяла зима си стои в този вид. Кирето си е прав, колкото и да е тока, то батерията си го поема. Инджилерити също са прави, че гаранцията не важи, но става въпрос за зарядното на машината или иначе казано алтернатора и реле регулатора. Повечето фирми предпочитат да ти доставят и монтират батерията на място, именно за да замерят напрежението на обороти и включени консумативи, ако е повече от нормите няма гаранция, акумулатора кипи и заминава, ако е по малко пак няма, защото пък тогава има загуби и особено зимата, освен фаровете, имаш ел. матор на парното, нагревател на задното стъкло, на огледалата, стъклоумивателно и прочие консумация. На моята малка тойота хидравликата е с ел матор, който не знам как работи но бая работи при движение. И няма гаранция щото почваш да пищиш че не държи ток, ама няма как да държи като има разряд без компенсация. Но ако си свалиш акумулатора и го закачиш на показаното от мен зарядно, няма как да не важи гаранцията, ти можеш да заминеш някъде и да си го оставиш на поддръжка... Така че нещата не са еднозначни!
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Румен Ганев написа:А как се се ограничава зарядния ток в автомобила?Например след старт на двигателя.
Ето с това
Нарича се реле-регулатор и в граден в алтернатора на всички съвременни авромобили. Има китайчета по 20-30лв до немско производство Бош 160-200лв. Лично аз съм с последния от една година, имам приятел сложи китаец, ама и той си бачка вече близо 3 години...
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Това е регулатор на напрежение.EU_BG_akademika написа:
Ето с това
Румен Ганев- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2012
Брой мнения : 642 Рожд.дaта : 18.04.1964
Години : 60
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Румба,алтернатора дава към 40 -50А ток,което хич не е малко.Румен Ганев написа:А как се се ограничава зарядния ток в автомобила?Например след старт на двигателя.
А това дето Академика го показва /релерегулатора/ казва на алтернатора,колко
напрежение да подава на клемите на алтернатора.В зависимост от напрежението,
се определя и с колко ампера се зарежда акумулатора.Това са две взаимносвързани величини.
Алтернатора може и 20V да ти извади,
ако му се подадат толкова на клемите (демек четките).
Обикновено нормата на това напрежение е от 13.8V до 15V.
нормално се подържа 14.2 - 14.4 V.
Това се мери на клемите на акумулатора.
И сега третата величина,или кое кара релето да подава точното напрежение.
Това е вътрешното съпротивление на самия акумулатор.
Колкото повече е зареден акумулатора,това съпротивление е по-голямо,
и през акумулатора преминава по-малък ток ( А ),
което пък си иска и по-малко напрежение при заряд.
А по тази формула може да си правиш сметките U (V) = I (A) / R (oM)
Колко дърпат съвременните стартери,не знам,
ама на Жигулата стартера дърпаше към 370 А.
Ако ти е чакмак колата,за 2-3 секунди трябва да запали.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Хах,при автомобилите от последните 15 години среден и висок клас, алтернаторите са около 100А .КИРО написа:
Румба,алтернатора дава към 40 -50А ток,което хич не е малко.
Електрониката съответно консумацията много, да не говорим че има идиоти, които заменят фабричните озвучителни системи с такива от по обща мощност 1000W консумация, за изходящата идея си нямам.. И тъй като производителите трябва да покриват очакванията на идиотите, то се осигурява и тока за това. Да не говорим, че като надуе чалгата вътре, така че да не се седи на 100 метра от колата, нито чува, нито вижда нещо около себе си..... Алтернатора ми на джипа е 150А, но лебедка може да дръпне до 800-1000А при пълно натоварване
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Нека и аз да се "изходя".Има 3 вида заряд ,силен (не препоръчителен за аку-то) използва се аварийно,нормален (препоръчителен) и поддържащ (живото поддържащ).Има стари модели трансформаторни зарядни с три позиционен превключвател(МАКС/НОРМАЛ/МИНИМАЛ) които са здрави и можеш да разчиташ на тях.Има съвременни бъкани с електроника с мигащи неонови светлинки и ...други гъзогъделичкатели които лично аз съм установил,че вършат добра работа да зареждат малки акумулаторчета за сонари които биха се "раздули" при по-силен заряден ток,макар че по-запознатите с ел.техниката си регулират тока с обикновенна лампа с нажежаема жичка и става идеално.Имам зарядно руско от 30 години,имам Бош стар модел и Бош С-3 и си бачкам педимно с руското понеже съм поддръжка на комшиите и постоянно "летя" с кабелите и зарядното.От съвременните универсални "малютки" най-голямо доверие бих гласувал на едни шведски http://akumulatori.bg/220/Product/727/CTEK%20MXS%205.0%2012V%205A носа малко са по-скъпи от нормалните но има защо.Един акумулатор ако не е работил правилно и е паднала активната маса (оловната паста) ако ще със златно зарядно да го зареждаш няма да го бъде.
HAZART- ...........................
- Регистриран на : 18.12.2009
Брой мнения : 1109 Рожд.дaта : 06.10.1969
Години : 55
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
И как трябва да работи правилно един акумулатор. Аз колата си я държа пред блока, нямам гараж, ползвам я постоянно, искам като изляза и завъртя, да запали, независимо от температурата, без дажсе налага да вадя, откачам, закачам и т.н. При мен по тоя начин изкарваха 3 г., последния 1.8, сега от 5 дни съм с нов по гаранция. Така че за мен най важното е от кой го купуваш
rap66- ...........................
- Регистриран на : 11.03.2010
Брой мнения : 705 Рожд.дaта : 04.02.1964
Години : 60
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Най важното е какъв купуваш.....rap66 написа:Така че за мен най важното е от кой го купуваш
Така както го обясняваш трябва да взимаш маркови батерии, без поддръжка при редовно ползване изкарват минимум три зими но по вероятни са 5. Варта Бош Банер...
Ако искаш да си решиш проблема за 15-20 години вадиш около 2500 левчуги и си купуваш литиевойонен 90А/ч с тегло 7-8 кг мисля. Закачаш и забравяш......
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
HAZART написа:От съвременните универсални "малютки" най-голямо доверие бих гласувал на едни шведски http://akumulatori.bg/220/Product/727/CTEK%20MXS%205.0%2012V%205A носа малко са по-скъпи от нормалните но има защо.Един акумулатор ако не е работил правилно и е паднала активната маса (оловната паста) ако ще със златно зарядно да го зареждаш няма да го бъде.
Между Стеката и Боша разликата е в само цената. Тази разлика идва от това, че Боша се прави в Китай, Сингапур и Малайзия, а Стеката в Швеция. Аз навремето като си взимах двата Боша им сравнявах всички показатели и открих, че разликата от 150лв за двете просто не си струва....
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Забравих да кажа, в момента на колата съм с някакъв южно корейски много похвален, от човек на който вярвам.
Не обслужваем от тия с оченцето.....
Но е само от юни миналата година и още нямам впечатления, мисля, че беше с 3г гаранция.
Не обслужваем от тия с оченцето.....
Но е само от юни миналата година и още нямам впечатления, мисля, че беше с 3г гаранция.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Румба,преди да завъртиш ключа за старт,пусни за 15-20 секунди габаритните светлини.rap66 написа:И как трябва да работи правилно един акумулатор. Аз колата си я държа пред блока, нямам гараж, ползвам я постоянно, искам като изляза и завъртя, да запали, независимо от температурата, без дажсе налага да вадя, откачам, закачам и т.н. При мен по тоя начин изкарваха 3 г., последния 1.8, сега от 5 дни съм с нов по гаранция. Така че за мен най важното е от кой го купуваш
Да може и късите да пуснеш.По този начин възбуждаш леко акумулатора,
той леко се подгрява,и си вдига капацитета,след това изключваш всичко и стартираш.
Обаче,ако се моташ само в града,няма начин с алтернатора да възобновиш това което си
изразходил от акумулатора.Затова поне един път в месеца се налага да го закачиш на зарядка.
Може и както е в колата,само опъваш кабелите за около 7-8 часа.Това за през зимата,
през лятото на два три месеца се прави това.
При спряла кола,не забравяй да изключваш светлините,дърпат доста ток.
Има много причини как да се ползва по-дълго един акумулатор.
Основното е,не трябва да го караш да кипи.Това става както при зареждане с по-високи нива,
така и при разреждане с по-голяма консумация от електрониката в колата.
Най-вече при продължително стартиране.Почне ли да кипи електролита,
той освобождава от плочите в акумулатора оловно таковата смес на фин прах.
Който пада на дъното на акумулатора,и идва един момент,този прах
почва да подпира между тези панели,и окъсява клетките на акумулатора.
И тогава както по-назад каза Васето /Хазарта /,няма оправия този акумулатор.
Ако ще слагаш един акумулатор на заряд цяла зима без надзор,тогава колегите са писали
какви зарядни се купуват.
И още нещо каза Васето - една обикновена крушка играе много добре ролята
на авторегулатор,аз все още ползвам такива за моите си зарядни.
Хем по силата на светлината виждам кога ми е зареден акумулатора,
хем не киризя часовника,кога да го изключвам от заряд.
Този акумулатор който го ползвам за помпене на лодките,по принцип
е нонстоп на заряд,но го зареждам с 0,30А - няма начин да се презареди,
нито да кипне.
Естественно,трябват малко познания и сметки по горната формула,за да знаеш
каква точно крушка трябва да сложиш,но не е трудна задача.
Академиче,обеснявам как точно работят тези машинки,
а кой какви мощности ще си монтира в автомобила е друга бира.
Ти имаш май два акумулатора по 100 А/ч.
Ако закъсаш в гората,и се наложи да ползваш лебедката повече
от 5-6 часа - умрял си с този 150А заряден ток на алтернатора.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
КИРО написа:
Ти имаш май два акумулатора по 100 А/ч.
Ако закъсаш в гората,и се наложи да ползваш лебедката повече
от 5-6 часа - умрял си с този 150А заряден ток на алтернатора.
Как 5-6 часа ве, лебедката е да се дръпнеш за 2-3 мин да стъпиш на твърдо, ако не успееш помпаш поне 30 мин и пак 2-3 мин. ползваш ли я при пълен товар повече от 5 мин. кривиш плочите на батериите и си дотам.
Единственото предимство пред хидравличната или карданната е, че като угаснеш в някой гьол имаш резерва да се поиздърпаш на по сухо, да подсушиш и пак да палиш.....
А двата акумулатора са най вече да гарантират паленето 3L двигател с подгряваща свещ на всеки цилиндър си иска бая ток и понеже джипа е автомат, няма друго палене освен стартерно
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
EU_BG_akademika написа:HAZART написа:От съвременните универсални "малютки" най-голямо доверие бих гласувал на едни шведски http://akumulatori.bg/220/Product/727/CTEK%20MXS%205.0%2012V%205A носа малко са по-скъпи от нормалните но има защо.Един акумулатор ако не е работил правилно и е паднала активната маса (оловната паста) ако ще със златно зарядно да го зареждаш няма да го бъде.
Между Стеката и Боша разликата е в само цената. Тази разлика идва от това, че Боша се прави в Китай, Сингапур и Малайзия, а Стеката в Швеция. Аз навремето като си взимах двата Боша им сравнявах всички показатели и открих, че разликата от 150лв за двете просто не си струва....
В последно време троля с ел.мотор и тягов акумулатор и троля докато спре мотора, слагам аку-то на Бош-а и .....нъцки трябва да е поне 11 волта иначе не тръгва ,а СТЕК-а тръгва.Зареждаш с Бош-а влача 8 часа ,зареждам със СТЕК-а влача 9-9,30 часа и не е внушение а проба-грешка.Като порасна ще си купя СТЕК.
HAZART- ...........................
- Регистриран на : 18.12.2009
Брой мнения : 1109 Рожд.дaта : 06.10.1969
Години : 55
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Bosch C3 е максимален заряден ток 3.8А , така че заедно с лидълското бих го определил като поддържащо зарядно за по големи от 50А/Ч.
Румен Ганев- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2012
Брой мнения : 642 Рожд.дaта : 18.04.1964
Години : 60
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
krezo_bg написа:Карам дизел и от както започнаха студовете започнаха и проблемите
с батерията.Бързо пада(знам че плаче за нов) и пребягвам към зареждане
с комшийско зарядно ама един ,два или три пъти да ама сетне вече ьок.
Та реших да си купя зарядно.Дайте акъли и тем подобни.
дали зарядно или помощна батерия и т.н
В момента съм с Варта Е44 12волта,77амп.часа,780 ампера(еn)каквото и да означава това.
Като че ли има още живот в него-трета зима кара вече.
Моля за коментари и предварително благодаря.
Щом си стигнал до това положение, не се мъчи сам да го заредиш. По добре откачай го и го занеси на зарядка в магазините, които продават акумулатори. Ще ти го заредят най добре. Вземат около 4 - 6 лв. Малко остана да хвърля моя, ама го занесох да го проверят. От раз не се нае да каже, ША го бъде ли, ама като го зареди за 24 часа, имаше усмивка на лицето ми. И аз съм "дизел" и със 110ah. Имам сравнително добро зарядно ( не му помня заглавието ), саморегулиращо се спрямо акумулатора, но все пак - любителско. С него не можах да го заредя както трябва.
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Вероятно си прав, аз купувах поддържащи зарядни за лодката и джипа и не разбрах защо да плащам повече.HAZART написа:
В последно време троля с ел.мотор и тягов акумулатор и троля докато спре мотора, слагам аку-то на Бош-а и .....нъцки трябва да е поне 11 волта иначе не тръгва ,а СТЕК-а тръгва.Зареждаш с Бош-а влача 8 часа ,зареждам със СТЕК-а влача 9-9,30 часа и не е внушение а проба-грешка.Като порасна ще си купя СТЕК.
Но големият Бош си зарежда, защото го закачах на един комшия дето даже таблото му не светеше.....
Аве изтървеш ли батерия да падне под 10v отписвай я За тяговите не знам как е
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
nikgeo написа:
Щом си стигнал до това положение, не се мъчи сам да го заредиш. По добре откачай го и го занеси на зарядка в магазините, които продават акумулатори. Ще ти го заредят най добре. Вземат около 4 - 6 лв. Малко остана да хвърля моя, ама го занесох да го проверят. От раз не се нае да каже, ША го бъде ли, ама като го зареди за 24 часа, имаше усмивка на лицето ми. И аз съм "дизел" и със 110ah. Имам сравнително добро зарядно ( не му помня заглавието ), саморегулиращо се спрямо акумулатора, но все пак - любителско. С него не можах да го заредя както трябва.
Хех, аз и такива имам
Мога ръчно да подам до 30V и 20A Като имаш 6 акумулатора като мен, техники си трябват
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Бош съм имал 3 акумулатора. Единият го купих с колата и когато го смених, се оказа на 7 години. Дугите заминаха с колите. Не съм чувал някой да има реални оплаквания. За акумулатора е решаващо как и колко често се кара колата.
На моряците, например, им карат по 2-3 години макс, защото ги няма за по месец-два и повече и напрежението пада до под 10 волта дори.
Зарадните на "Бош" имаха недостатъка, че при спиране на тока, после като дойде, не тръгват пак да работят в поддържащ режим.
На моряците, например, им карат по 2-3 години макс, защото ги няма за по месец-два и повече и напрежението пада до под 10 волта дори.
Зарадните на "Бош" имаха недостатъка, че при спиране на тока, после като дойде, не тръгват пак да работят в поддържащ режим.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Читаво зарядно за акумулатори.
Ясно написах как стоят нещата с тяхPlamen написа:
Зарадните на "Бош" имаха недостатъка, че при спиране на тока, после като дойде, не тръгват пак да работят в поддържащ режим.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Страница 2 от 4
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa