Мултипликатор Abu Garcia Black Max - нищо с гръмко име.
Страница 1 от 1
Мултипликатор Abu Garcia Black Max - нищо с гръмко име.
Тази макара се продаваше преди няколко години в комплект с пръчка на цена около 200лв. Препоръча ми я за каяка продавача от рибарския магазин, от който си купувам оборудването – надводно и подводно. Тогава за пръв път пипнах мултипликатор и понеже висях често в магазина, та имах лаф с момчетата в него, Владо ми проведе демонстрация и урок за работа с такъв такъм. Той някога беше учил обой, та и това беше някакво общо между нас (аз съм музикант). Съприкосновението му с Родината, уви, приключи на терминал 2. Приятен лаф имахме с него.
По всички особености на риболова с каяк, комплектът на Abu Garcia е много добро решение – пръчката е с почти идеалната дължина и макарата (и водачите) са отгоре. Под нивото на кокалчетата на пръстите, които държат макарата, няма нищо от въдицата. Естествено, винаги има какво да се желае, но на рибар няма угодия – изпуснатата риба е най-голяма.
За този тип макари е важно да са леки и това, наред със стремлението на всяка фирма към ниска себестойност на продукта, обяснява пластмасарията по нея. Мнението ми е, че голяма част от цената при покупка отива за надписа Abu Garcia, но така е с всички “маркови” стоки, чието производство е изнесено в Китай. Китайският дубликат би бил със същото качество, но с доста по-ниска продажна цена.
Макарата е оборудвана с 5 капсуловани лагера и предположението ми за тях е, че нямат нужното количество и качество смазка. Колкото и да е странно, това предварително състаряване на продукта се диктува от пазара – огромната част от риболовците търсят движещи се леко и с много лагери макари и не могат да проумеят, че това се постига с недостатъчно масло в лагерите. През първия сезон маслото изчезва от лагера, съчмите започват да трият на сухо и в края на втората година най-късно макарата започва да затяга.
Май започнах да прекалявам с обясненията. Завършвам с излагане на проявения дефект – второто лято палецът за освобождаване на шпулата не се връщаше при навиване и решението беше да ударя ръкохватката по-силно. Естествено, това бунашко поведение наложи разглобяването.
Поддръжката на макарата се изчерпва с около половин литър сладка вода върху нея след всяко излизане в морето. Това обяснява и следващите снимки
[You must be registered and logged in to see this image.]
По зъбното колело заводски имаше смазка колкото “за Бог да прости”. Абсолютно недопустимо!!!
Палецът 1 едно освобождава блокировката на шпулата при замятане. Усилието се предава през палеца 2 в механизма на макарата. Тук идваме до поредното кретенско изпълнение – поради крайно недостатъчното смазване, след един сезон (месец на море) работа макарата започва да не заключва шпулата при завъртане. След разглобяването и смазването този проблем се реши, а е изключително дразнещ – решавах го с удар върху ръкохватката – кретения от моя страна.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Тези пластмасови зъбчатки управляват влакнонареждането. За да се свали и смаже детайла, управляващ блокировката на шпулата, трябва да се свали този вал от посочените от стрелки болтчета. Третото болтче, което няма стрелка, освобождава детайла.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Между стрелките е показан кръглия детайл, който трябва да се свали и мазне отдолу с грес. При монтажа може да имате малки проблеми с пружинките – внимавайте да са в нужните отвори, както и да не кажат “дзъннн” и да изчезнат в неизвестна посока.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Следва монтажът – детайлите са изчистени от сол. Всичко в макарата е намазано с грес за морски съдове BARDAHL.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Поредната конструктивна ненужна и необяснима глупост – отвори в капачката, която покрива гайката на ръкохватката. Това улеснява проникването на вода в механизма – вижте осоляването от първата снимка.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Това е всичко. Според мен купуването на тази макара се оправдава или от незнание (както бях аз), или от мързел да се поровите в Алито и да намерите по-евтин и вероятно по-добър китайски еквивалент (не, че тази не е китайска).
По всички особености на риболова с каяк, комплектът на Abu Garcia е много добро решение – пръчката е с почти идеалната дължина и макарата (и водачите) са отгоре. Под нивото на кокалчетата на пръстите, които държат макарата, няма нищо от въдицата. Естествено, винаги има какво да се желае, но на рибар няма угодия – изпуснатата риба е най-голяма.
За този тип макари е важно да са леки и това, наред със стремлението на всяка фирма към ниска себестойност на продукта, обяснява пластмасарията по нея. Мнението ми е, че голяма част от цената при покупка отива за надписа Abu Garcia, но така е с всички “маркови” стоки, чието производство е изнесено в Китай. Китайският дубликат би бил със същото качество, но с доста по-ниска продажна цена.
Макарата е оборудвана с 5 капсуловани лагера и предположението ми за тях е, че нямат нужното количество и качество смазка. Колкото и да е странно, това предварително състаряване на продукта се диктува от пазара – огромната част от риболовците търсят движещи се леко и с много лагери макари и не могат да проумеят, че това се постига с недостатъчно масло в лагерите. През първия сезон маслото изчезва от лагера, съчмите започват да трият на сухо и в края на втората година най-късно макарата започва да затяга.
Май започнах да прекалявам с обясненията. Завършвам с излагане на проявения дефект – второто лято палецът за освобождаване на шпулата не се връщаше при навиване и решението беше да ударя ръкохватката по-силно. Естествено, това бунашко поведение наложи разглобяването.
Поддръжката на макарата се изчерпва с около половин литър сладка вода върху нея след всяко излизане в морето. Това обяснява и следващите снимки
[You must be registered and logged in to see this image.]
По зъбното колело заводски имаше смазка колкото “за Бог да прости”. Абсолютно недопустимо!!!
Палецът 1 едно освобождава блокировката на шпулата при замятане. Усилието се предава през палеца 2 в механизма на макарата. Тук идваме до поредното кретенско изпълнение – поради крайно недостатъчното смазване, след един сезон (месец на море) работа макарата започва да не заключва шпулата при завъртане. След разглобяването и смазването този проблем се реши, а е изключително дразнещ – решавах го с удар върху ръкохватката – кретения от моя страна.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Тези пластмасови зъбчатки управляват влакнонареждането. За да се свали и смаже детайла, управляващ блокировката на шпулата, трябва да се свали този вал от посочените от стрелки болтчета. Третото болтче, което няма стрелка, освобождава детайла.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Между стрелките е показан кръглия детайл, който трябва да се свали и мазне отдолу с грес. При монтажа може да имате малки проблеми с пружинките – внимавайте да са в нужните отвори, както и да не кажат “дзъннн” и да изчезнат в неизвестна посока.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Следва монтажът – детайлите са изчистени от сол. Всичко в макарата е намазано с грес за морски съдове BARDAHL.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Поредната конструктивна ненужна и необяснима глупост – отвори в капачката, която покрива гайката на ръкохватката. Това улеснява проникването на вода в механизма – вижте осоляването от първата снимка.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Това е всичко. Според мен купуването на тази макара се оправдава или от незнание (както бях аз), или от мързел да се поровите в Алито и да намерите по-евтин и вероятно по-добър китайски еквивалент (не, че тази не е китайска).
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пон 25 Ное 2024 - 20:29 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa