Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po
+4
cat1
КИРО
Моряка
felippemassa
8 posters
Страница 1 от 1
Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po
Здравейте, радвам се да ви покажа новото ми изпълнение лодка за захранка. Всичко започна от един проект, който осъществих преди 7 години, но за него ще ви разкажа малко по-нататък.
Така де да започвам. След ден два размисъл за концепцията, се спрях на тримаран. Веднага започнах изработката на матрица за корпуса от фибран слепен с лепило. След доста шкурене рязане и т.н. се стигна до засмоляването. Първият слой го засмолих със епоксидна смола, заради топлинната реакция на полиестерната и следователно топенето на фибрана. След няколко дни вече корпусът вече беше готов за гадната част, а именно шкуренето и китосването. Добавих и един спойлер, ей така за фаца, както се казва.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Скоро след тегавата част дойде време за боядисване. Спрях се на черен металик с леек червен отенък и с най едрите частици.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Няколко стикерчета и кажи речи бях готов с дизайна.
[You must be registered and logged in to see this image.]
До тук с външната част. Ще обърна малко внимание на електрониката и механичната част.
Лодката е с 2 контейнера, които се оварят с помощта на две големи серва, издърпващи малки шишчета, които законтрят капаците. След малко играчка успях да постигна превключването на 3 режима за светлини:1- без светлини 2-само предни 3- само задни. Това го направих така, защото при дневен риболов когато са включени и предни и задни е много по- лесно да се ориентираш за посоката на лодката на далечна дистанция. При нощен риболов съм стигнал до извода, че задните светлини не помагат толкова, колкото вредят защото ако гледате лодката се виждат единствено те. При тяхното изключване, то вече виждате осветената пътека от предните светлини, която е около 2 метра и по този начин е по-приятно управлението.
При този проект дейвудите ми бяха със семеринги, лагери и отвор за смазване. За разлика от предишните ми лодки, тук добавих по една гумена тръбичка, която излиза на отвора за смяна на акумулаторите. Тази тръбичка я пълня със смазка, която с течение на времето се влива в дейвудите.
На снимката се вижда ръбичката, в ляво от пружинката.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като заговорихме за пружинката, ползвам я за захващане на капачето. По този начин, като го издърпаме после само отива на мястото си и няма вероятност да литне повреме на вояж :D .
Дойде време и за моторите. Двигателчетата, които използвах са най- мощните на Johnson- Electric модел 788 Perfect. Поради голямата им мощност съм ги намалил на 30 процента, заради консумацията на ток. А пък и на тези проценти лодката си върви много прилично. Използвах 45мм перки, които подпомагат за по- добра скорост при ниски обороти. Консумацията, която ми дават в натоварено състояние на максимум е 6 ампера общо за двата мотора.
Апаратурата, която използвам е Devention Devo 7. Според мен е доста добра за парите си и има достатъчно функции улесняващи настройката, въпреки малко по-сложното меню.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Попълнението което направих към тази лодка е използването на 2 акумулатора. Основен и резервен. Основният е Turnigy 4S 16000 mAh, а резервният е Turnigy 3s 2500 mAh. На резервният акумулатор захранвам сервата и приемника. Поради голямата консумация на сервата, то е добре те да се захранват от друг акумулатор, а не от контролера, защото може да се стигне до изгарянето на контролер. При спадане на напрежението на основния акумулатор, имам сигнализатор, който ми показва че стигам критичния минимум и чрез завъртане на потенциометър от апаратурата превключвам на резервния. Всичко се случва чрез реле управлявано от серво. По този начин дори да имам ниско напрежение в основния акумулатор, то приемникът ми е винаги захранен и ще може да задвижи сервото да превключа на основен. Има бекъп модули, за тази работа, но аз не желая да ги използвам поради причината, че има кратък момент от превключването от основен на резервен, в който приемникът остава незахранен. Точно това може да доведе до проблем в разпознаването на приемник- предавател на голямо разстояние. В моят случай при превключване приемникът си остава захранен постоянно.
Използвам литиево полимерни батерии, както за лодката, така и за предавателя.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Това е зарядното което използвам за акумулаторите.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Дистанцията, която достигам без външна антена е от порядъка на 600-700 метра, което е достатъчно и следователно не се нуждая от усилена антена. Теглото на лодката без акумулаторите е 5.5 кг. Със тях става точно 6.9 кг. Не се сещам какво още да добавя. Качвам две клипчета които да покажат как се държи на вода.
Това е, което се сещам да кажа за тази лодка. :D
Тук качвам снимки от предният ми проект, който беше подобен по визия с новия, но различен като размери, брой на бордове и т.н.
[QUOTE=Felippemassa;385836]Вторият проект е готов!
[You must be registered and logged in to see this image.]
Така де да започвам. След ден два размисъл за концепцията, се спрях на тримаран. Веднага започнах изработката на матрица за корпуса от фибран слепен с лепило. След доста шкурене рязане и т.н. се стигна до засмоляването. Първият слой го засмолих със епоксидна смола, заради топлинната реакция на полиестерната и следователно топенето на фибрана. След няколко дни вече корпусът вече беше готов за гадната част, а именно шкуренето и китосването. Добавих и един спойлер, ей така за фаца, както се казва.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Скоро след тегавата част дойде време за боядисване. Спрях се на черен металик с леек червен отенък и с най едрите частици.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Няколко стикерчета и кажи речи бях готов с дизайна.
[You must be registered and logged in to see this image.]
До тук с външната част. Ще обърна малко внимание на електрониката и механичната част.
Лодката е с 2 контейнера, които се оварят с помощта на две големи серва, издърпващи малки шишчета, които законтрят капаците. След малко играчка успях да постигна превключването на 3 режима за светлини:1- без светлини 2-само предни 3- само задни. Това го направих така, защото при дневен риболов когато са включени и предни и задни е много по- лесно да се ориентираш за посоката на лодката на далечна дистанция. При нощен риболов съм стигнал до извода, че задните светлини не помагат толкова, колкото вредят защото ако гледате лодката се виждат единствено те. При тяхното изключване, то вече виждате осветената пътека от предните светлини, която е около 2 метра и по този начин е по-приятно управлението.
При този проект дейвудите ми бяха със семеринги, лагери и отвор за смазване. За разлика от предишните ми лодки, тук добавих по една гумена тръбичка, която излиза на отвора за смяна на акумулаторите. Тази тръбичка я пълня със смазка, която с течение на времето се влива в дейвудите.
На снимката се вижда ръбичката, в ляво от пружинката.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като заговорихме за пружинката, ползвам я за захващане на капачето. По този начин, като го издърпаме после само отива на мястото си и няма вероятност да литне повреме на вояж :D .
Дойде време и за моторите. Двигателчетата, които използвах са най- мощните на Johnson- Electric модел 788 Perfect. Поради голямата им мощност съм ги намалил на 30 процента, заради консумацията на ток. А пък и на тези проценти лодката си върви много прилично. Използвах 45мм перки, които подпомагат за по- добра скорост при ниски обороти. Консумацията, която ми дават в натоварено състояние на максимум е 6 ампера общо за двата мотора.
Апаратурата, която използвам е Devention Devo 7. Според мен е доста добра за парите си и има достатъчно функции улесняващи настройката, въпреки малко по-сложното меню.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Попълнението което направих към тази лодка е използването на 2 акумулатора. Основен и резервен. Основният е Turnigy 4S 16000 mAh, а резервният е Turnigy 3s 2500 mAh. На резервният акумулатор захранвам сервата и приемника. Поради голямата консумация на сервата, то е добре те да се захранват от друг акумулатор, а не от контролера, защото може да се стигне до изгарянето на контролер. При спадане на напрежението на основния акумулатор, имам сигнализатор, който ми показва че стигам критичния минимум и чрез завъртане на потенциометър от апаратурата превключвам на резервния. Всичко се случва чрез реле управлявано от серво. По този начин дори да имам ниско напрежение в основния акумулатор, то приемникът ми е винаги захранен и ще може да задвижи сервото да превключа на основен. Има бекъп модули, за тази работа, но аз не желая да ги използвам поради причината, че има кратък момент от превключването от основен на резервен, в който приемникът остава незахранен. Точно това може да доведе до проблем в разпознаването на приемник- предавател на голямо разстояние. В моят случай при превключване приемникът си остава захранен постоянно.
Използвам литиево полимерни батерии, както за лодката, така и за предавателя.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Това е зарядното което използвам за акумулаторите.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Дистанцията, която достигам без външна антена е от порядъка на 600-700 метра, което е достатъчно и следователно не се нуждая от усилена антена. Теглото на лодката без акумулаторите е 5.5 кг. Със тях става точно 6.9 кг. Не се сещам какво още да добавя. Качвам две клипчета които да покажат как се държи на вода.
Това е, което се сещам да кажа за тази лодка. :D
Тук качвам снимки от предният ми проект, който беше подобен по визия с новия, но различен като размери, брой на бордове и т.н.
[QUOTE=Felippemassa;385836]Вторият проект е готов!
[You must be registered and logged in to see this image.]
Последната промяна е направена от felippemassa на Вто 7 Мар 2017 - 18:30; мнението е било променяно общо 1 път
Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po
Супер си се справил, браво
Моряка- глоб.модератор
- Регистриран на : 15.05.2009
Брой мнения : 8113 Рожд.дaта : 30.12.1967
Години : 56
Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po
Браво Вильо,скри ми шапката бре - поклон.
Пробвай другия път,фибрана да го облепиш с КНИЖНО тиксо,
и залей с полиестерната.
Пробвай другия път,фибрана да го облепиш с КНИЖНО тиксо,
и залей с полиестерната.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po
Много хубаво евала са вложения труд .
cat1- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2016
Брой мнения : 632 Рожд.дaта : 22.11.1973
Години : 50
Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po
+1goshotanchev написа:Чудеса си сътворил АДМИРАЦИИ !!!
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po
Те на това му се вика " Човек без работа "
Само адмирации заслужаваш
Re: Тримаран в бойна готовнист Fire Boat Li-po
Браво колега лодката е страшна!
Не можах да разбера само това: "3 режима за светлини:1- без светлини 2-само предни 3- само задни. Това го направих така, защото при дневен риболов когато са включени и предни и задни е много по- лесно да се "
Не трябва ли да има още един режим? 4 предни и задни
Не можах да разбера само това: "3 режима за светлини:1- без светлини 2-само предни 3- само задни. Това го направих така, защото при дневен риболов когато са включени и предни и задни е много по- лесно да се "
Не трябва ли да има още един режим? 4 предни и задни
prokop4o- ...........................
- Регистриран на : 25.01.2010
Брой мнения : 72 Рожд.дaта : 11.11.1986
Години : 37
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|
Пон 29 Апр 2024 - 23:22 by bat_pavel
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Вто 26 Мар 2024 - 20:37 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Съб 23 Мар 2024 - 15:53 by Димитър Маринчев
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa
» Около Бургас
Чет 18 Яну 2024 - 20:42 by Димитър Маринчев
» Маринована риба с екстри
Пет 12 Яну 2024 - 12:52 by icokanev
» Риби на борсата
Пон 25 Дек 2023 - 17:46 by Моряка
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Пет 1 Дек 2023 - 12:36 by ribarshe
» ЧЕПАРЕТА - 3 част
Сря 15 Ное 2023 - 5:25 by КИРО
» С лодка в морето - 2023
Пон 13 Ное 2023 - 16:35 by Димитър Маринчев
» Помощ при избор на сонар
Съб 28 Окт 2023 - 20:05 by КИРО
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Чет 5 Окт 2023 - 6:42 by Димитър Маринчев
» Зарибяване с пъстърва
Чет 28 Сеп 2023 - 17:00 by Драго
» Какъв е тоя киликанзер ?
Вто 26 Сеп 2023 - 11:29 by horgasz