Пасажерски небивалици.
+12
spear
rikitikitavi
Plamen
chapara
Петър Василев
boysa
roko koko
EU_BG_akademika
baralya
Моряка
gogata1
grandal_331
16 posters
Страница 4 от 4
Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Пасажерски небивалици.
Първа нощна вахта сам. Вече съм се „изучил” и „учитела” ми отиде в другата смяна,че там много била тежка работата. Като за първа сериозна вахта и лудницата голяма. Гръмнаха три тръби с пара. Наложи се да спираме едната главна машина,че сме се движили много бързо. След два часа се наложи пък авариино да я палим,че се влошило времето. Е да ама тя като не ще да превърти. Добре,че нямам коса на главата, че да ми се изправи. Абе справихме се де. Врътнахме я малко таз машина. После се врътна и на въздух. Еле и съединителя зацепи нормално и даже всечки цилиндри си тръгнаха. После стенбай за пристигане дадоха. И там лудница. Дет са вика четири часа не се усетиха как се изнизаха. Та се наложи и малко да поустана да допопълня гориворазходните таблици.
След това мое изпълненние получих заповед да се обаждам и да чакам началник да слезе за да прави той тези упражнения. От там нататака вахтите нормално си тръгнаха. За няколко дена се почувствах
вече на мястото си. Даже и на една вечеря се запознах и с помощник капитана дето ми е съвахтен. Почвам да се запознавам и с „екстрите”. Има си крю бар. Има си по малко там от всичко. И алкохолно и безалкохолно. Има си и даже свежа дамска компания за който ку е мерак. Абе един нормален бар си е. Отделно от това съм се хванал да правя експерименти с новата ми играчка. Снимам клипове. После режа, лепя, оразмерявам. Общо взето двата ми свободни почивни часа бързико ги запълвам. Ходих и на шопинг терапия на остров Родос. Е нямаше твърде много време….някъде 40 минути до отплаване….ама сварих нормално да се разходя. Следващия път ще е повече време.
Направихме още едно бързо кръгче.(три дена ни е малкия кръг, а четири дни е големия) единствено една нощна вахта се скапа регулатора на единия агрегат ама автоматиката си свърши работата. В този момент обаче излязоха едновременно и няколко фалшиви аларми и работата малко се поуплете ама накрая като дръпнах чертата се оказа че съм изкарал късмет. С грашни данни съм намерил най-вярното решение за критичната ситуация.
Стигнахме и Патмос. За последен път ще имам възмоьност да ловя рибки туки. След два дена сменам вахтата и ще съм в машината по това време. Закичих си камерката на врата , взех въдичка в ръка и хайде на риба. Много се каних. Още с отиването единия филипинец изкара към 250 грамова ципура. Браво на него. За съжаление това беше и най-голямата риба за деня. Имаше поне петнайсетина рибаря и всеки имаше максимум по 3-7 рибки. Този път се представих слабо. Не ми кълвеше и това си е. Имах всичко десетина кълванета и изкарах пет рибки. Едната отиде
за стръв, а другите за обща снимка.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Подарих ги на филипинците и ади нагоре. Сега имам риболовен клип да приготвям.
Смениха ми вахтата. Голям кеф. Ще се спи в нормални часове. Ама …настройка на вътрешния часовник пак трябва да правя. Щото бяш когато трябва да сънувам разни…..риби аз съм се ококорир. Е упорито се въртях три часа ама накрая се предадох. Реших, така и така съм буден, поне файда да има. Та позабърках няколко чипарета.
Все пак в сезона на сафрида се прибирам,а от предния курс съм назад със стотина чипарета. Трябва да се напълни кутийката ,че да има какво да се къса.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Възползвайкки се от новата вахта, веднага излязох на разходка в Кушадаси.
Улучих един студен,пролетен ден с един хубав умерено силен дъжд. Не,че ме спря ама накрая се прибрах с мокри крака. Магазинчета много. Цени сериозни за повечето стоки. Всичко е обърнато към потока от туристи дето се изсипва в този град. Видях два малки плажа, замътени от каналите дето се изливат в тях. Като цяло не ми допадна чак толкова много –само дет го хвалят.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Изтърколи се една седмица. Вахтите вървят спокойно и няма какво интересно да се пише. Понеже съм корабния химик и проверка от странична фирма ми правиха ама мина без никакви забележки. Разбрахме се с човека и даже писмо с инструкции ще ми прати да ми улесни живота. Времето все още е студено и духовито ама вече усърдно народа се топи в басейна. Основно пътниците са деца на към 14 годинки и малко японци тръгнали на екскурзия. Поне тези засичам като се придвижвам към работа. От друга страна в казиното, ресторантите и т.н. не съм стъпвал. Може пък други видове да се срещат.
В личен план малко ме изложиха очите и се наложи при един професор да ме водят. Преглед ми направи човека и диагноза ми тури. Вече официално съм „папардак” и трябва очила да си купя.
Заради очилата излязох от ново в Кушадасъ. В оптиката се оказа,че какви да е очила не ми стават. Само „маркови” ми пасват на лицето. Де ще ида поръчах си едни. Ама нали са си турци хората веднага намислиха някакви намаления,че се разминах отдалеч с първоначалната четирицифрена сума. От там уж на разходка ама то нищо не е отворило още. Върнах се до кораба и мярнах един хубав килограмов кефал да се скрива под барчето. Закачих камерката на една мисинка и я цопнах у водата между щтракащите се туристи. Демек и аз турист го играя. Ама само с една мисинка не става работата. Камерата се кандилка както си иска, врътка се кат пумпал и накрая публиката от световъртеж се оплаква. Все пак снимах първите си сериозни риби. Следващото идване пак ще слизам. Трябва да са вече готови пустите му и очила.
От там нещата може да се каже влязоха в коловози. С очите положението се задържа без влошаване. Риболова потръгна със стоплянето на водата. Започнах масово да вадя дребосък и постепенно „избутах от върха” най-добрия рибар на кораба. Все пак човека редовно вадеше по една ципура и си остана като най-добрия в големите риби.И все пак на последния ми риболов го сразих и по тази точка. Моята риба излезе с опашка и половина по голяма от неговата. Абе към 600грама да е била ама за момента е най-голямата хваната риба.
След това мое изпълненние получих заповед да се обаждам и да чакам началник да слезе за да прави той тези упражнения. От там нататака вахтите нормално си тръгнаха. За няколко дена се почувствах
вече на мястото си. Даже и на една вечеря се запознах и с помощник капитана дето ми е съвахтен. Почвам да се запознавам и с „екстрите”. Има си крю бар. Има си по малко там от всичко. И алкохолно и безалкохолно. Има си и даже свежа дамска компания за който ку е мерак. Абе един нормален бар си е. Отделно от това съм се хванал да правя експерименти с новата ми играчка. Снимам клипове. После режа, лепя, оразмерявам. Общо взето двата ми свободни почивни часа бързико ги запълвам. Ходих и на шопинг терапия на остров Родос. Е нямаше твърде много време….някъде 40 минути до отплаване….ама сварих нормално да се разходя. Следващия път ще е повече време.
Направихме още едно бързо кръгче.(три дена ни е малкия кръг, а четири дни е големия) единствено една нощна вахта се скапа регулатора на единия агрегат ама автоматиката си свърши работата. В този момент обаче излязоха едновременно и няколко фалшиви аларми и работата малко се поуплете ама накрая като дръпнах чертата се оказа че съм изкарал късмет. С грашни данни съм намерил най-вярното решение за критичната ситуация.
Стигнахме и Патмос. За последен път ще имам възмоьност да ловя рибки туки. След два дена сменам вахтата и ще съм в машината по това време. Закичих си камерката на врата , взех въдичка в ръка и хайде на риба. Много се каних. Още с отиването единия филипинец изкара към 250 грамова ципура. Браво на него. За съжаление това беше и най-голямата риба за деня. Имаше поне петнайсетина рибаря и всеки имаше максимум по 3-7 рибки. Този път се представих слабо. Не ми кълвеше и това си е. Имах всичко десетина кълванета и изкарах пет рибки. Едната отиде
за стръв, а другите за обща снимка.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Подарих ги на филипинците и ади нагоре. Сега имам риболовен клип да приготвям.
Смениха ми вахтата. Голям кеф. Ще се спи в нормални часове. Ама …настройка на вътрешния часовник пак трябва да правя. Щото бяш когато трябва да сънувам разни…..риби аз съм се ококорир. Е упорито се въртях три часа ама накрая се предадох. Реших, така и така съм буден, поне файда да има. Та позабърках няколко чипарета.
Все пак в сезона на сафрида се прибирам,а от предния курс съм назад със стотина чипарета. Трябва да се напълни кутийката ,че да има какво да се къса.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Възползвайкки се от новата вахта, веднага излязох на разходка в Кушадаси.
Улучих един студен,пролетен ден с един хубав умерено силен дъжд. Не,че ме спря ама накрая се прибрах с мокри крака. Магазинчета много. Цени сериозни за повечето стоки. Всичко е обърнато към потока от туристи дето се изсипва в този град. Видях два малки плажа, замътени от каналите дето се изливат в тях. Като цяло не ми допадна чак толкова много –само дет го хвалят.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Изтърколи се една седмица. Вахтите вървят спокойно и няма какво интересно да се пише. Понеже съм корабния химик и проверка от странична фирма ми правиха ама мина без никакви забележки. Разбрахме се с човека и даже писмо с инструкции ще ми прати да ми улесни живота. Времето все още е студено и духовито ама вече усърдно народа се топи в басейна. Основно пътниците са деца на към 14 годинки и малко японци тръгнали на екскурзия. Поне тези засичам като се придвижвам към работа. От друга страна в казиното, ресторантите и т.н. не съм стъпвал. Може пък други видове да се срещат.
В личен план малко ме изложиха очите и се наложи при един професор да ме водят. Преглед ми направи човека и диагноза ми тури. Вече официално съм „папардак” и трябва очила да си купя.
Заради очилата излязох от ново в Кушадасъ. В оптиката се оказа,че какви да е очила не ми стават. Само „маркови” ми пасват на лицето. Де ще ида поръчах си едни. Ама нали са си турци хората веднага намислиха някакви намаления,че се разминах отдалеч с първоначалната четирицифрена сума. От там уж на разходка ама то нищо не е отворило още. Върнах се до кораба и мярнах един хубав килограмов кефал да се скрива под барчето. Закачих камерката на една мисинка и я цопнах у водата между щтракащите се туристи. Демек и аз турист го играя. Ама само с една мисинка не става работата. Камерата се кандилка както си иска, врътка се кат пумпал и накрая публиката от световъртеж се оплаква. Все пак снимах първите си сериозни риби. Следващото идване пак ще слизам. Трябва да са вече готови пустите му и очила.
От там нещата може да се каже влязоха в коловози. С очите положението се задържа без влошаване. Риболова потръгна със стоплянето на водата. Започнах масово да вадя дребосък и постепенно „избутах от върха” най-добрия рибар на кораба. Все пак човека редовно вадеше по една ципура и си остана като най-добрия в големите риби.И все пак на последния ми риболов го сразих и по тази точка. Моята риба излезе с опашка и половина по голяма от неговата. Абе към 600грама да е била ама за момента е най-голямата хваната риба.
Георги Вутов- ...........................
- Регистриран на : 22.09.2011
Брой мнения : 1004 Рожд.дaта : 11.09.1983
Години : 40
Re: Пасажерски небивалици.
Завършвам разказа с едно по-подробно описание на една почти нормална вахта.
:-) ставане трудно в 3:45.
3:55 орити да се наврът всички мръсни дрехи само в една торба.
4:00бързане за работа,заварване на пълна пералня от моториста и уговорка да пусне после и за мен пералня и сушилня, че няма как да го направя аз.
4:00 здрасти на колегата и два часа нотис от мостика за подготовка за маневра.
4:12 обръщане на системите за готовност за пристанище.Разни там задбордни кранове да се затварят и запечатват.
4:16 искане от мостика за максимална скорост на два двигателя.Имало някакъв друг кораб и правим състезание , кой първи ще се добере до пилота.
4::22 пълен блокаж на телефона. Комуникация с вахтата чрез бягане,комуникация с мостика
чрез станция и архаичен телефон с манивела, един час готовност за палене на спрели машини и авариино търсене на начин да се изрита от леглото електроник енжинера да оправи телефоните.
4:40 подготовка за продухване на спрелите двигатели.
4:55продухване на двигателите и подготовка за палене.
5:00събуждане на стаф механика да идва да си пали машините,наминава сънен електрончика да ме изгледа кръвнишки.
5:15събуждане на електришана за маневра. Затъване в сметки за горива разходи,наличности и разни други в два листа. Идване на стаф механика и радост от нормално работещи телефони.
5:30 идва електришана да пали агрегат,точно в този момент мостика иска спрените двигатели да се палят.
5:31 палим всичко каквото трябва. Малко аларми и малко бягане за пускане на помпи.
5:32 някой ми е изпил кафето.
5:33 къта за правене на кафе е зает. Събуждам останалите за маневра. Предавам писаниците за горивата на бюрото на шефа.
5:45 народа пристига и почва да прави втора серия кафета. Аз чакам на опашката, потропвайки жадно.
5:50 мостика иска да почва да маневрира десет минути преди казаното време. Ама всичко е готово.
5:55 почва да прегрява мазута и се налага разни копчета да натискам.
5:58 преохладена е водата за баните и почват оплаквания от пасажерите. Авариино запускаме и втория подгревател.
6:00 почва да разсъмва на камерата. Виждаме вече нормално колко и кой комин пуши.
6:05 маневрата най после върви нормално. Успявавам да забъркам второ кафе.
6:15 стафа ме навиква отново за вчерашен пропуск на вахтения ми механик. След маневрата ще трябва да го извикам и да му предам навикването в обширен вариант.
6:25край на маневра. Спиране на машини.
6:30 народа се изнася.
6:32 почваме подготовка за минаване на агрегати на дизел.
6:35 най накрая сме закрепили топата вода.
7:00почват да идват следваща смяна за утрешна работа.
7:10 навиквам по задължение третия механик и го пращам проверка в рулевата да направи. Носят ми данни дневник да попълвам.
7:20 пристига камион за здаване на слъч. Правене на бърз бункер план.
7:30 приемаме шланга от камиона и организиране на хората за работа.
7:30 събуждане на всички несъбудени. Пак някои ми е изпил кафето. Правя си разтворим витамин.
7:32 паля котлончето да е подгрято за вахтата.
7:40 домашно мислене пет минути.
7:45 вахтата идва да си прави кафе. Закачаме шланга за слъчта и почваме бункероването.
7:55 оставил съм вахтата да си поема смяната. Аз с торбичка изпрани дрехи на закуска.
8:05 три твърдо сварени яйца,шепа краставички и малко кашкавал за закуска.
8:15 проверка какво е времето вън. Няма вятър ама е хладно.
8:17 катерене към кабината.
8:26 зараждане на идеята за разходка.
Някъде по трасето имахме още разни задачки ама забравих кога точно ги правих.
:-) ставане трудно в 3:45.
3:55 орити да се наврът всички мръсни дрехи само в една торба.
4:00бързане за работа,заварване на пълна пералня от моториста и уговорка да пусне после и за мен пералня и сушилня, че няма как да го направя аз.
4:00 здрасти на колегата и два часа нотис от мостика за подготовка за маневра.
4:12 обръщане на системите за готовност за пристанище.Разни там задбордни кранове да се затварят и запечатват.
4:16 искане от мостика за максимална скорост на два двигателя.Имало някакъв друг кораб и правим състезание , кой първи ще се добере до пилота.
4::22 пълен блокаж на телефона. Комуникация с вахтата чрез бягане,комуникация с мостика
чрез станция и архаичен телефон с манивела, един час готовност за палене на спрели машини и авариино търсене на начин да се изрита от леглото електроник енжинера да оправи телефоните.
4:40 подготовка за продухване на спрелите двигатели.
4:55продухване на двигателите и подготовка за палене.
5:00събуждане на стаф механика да идва да си пали машините,наминава сънен електрончика да ме изгледа кръвнишки.
5:15събуждане на електришана за маневра. Затъване в сметки за горива разходи,наличности и разни други в два листа. Идване на стаф механика и радост от нормално работещи телефони.
5:30 идва електришана да пали агрегат,точно в този момент мостика иска спрените двигатели да се палят.
5:31 палим всичко каквото трябва. Малко аларми и малко бягане за пускане на помпи.
5:32 някой ми е изпил кафето.
5:33 къта за правене на кафе е зает. Събуждам останалите за маневра. Предавам писаниците за горивата на бюрото на шефа.
5:45 народа пристига и почва да прави втора серия кафета. Аз чакам на опашката, потропвайки жадно.
5:50 мостика иска да почва да маневрира десет минути преди казаното време. Ама всичко е готово.
5:55 почва да прегрява мазута и се налага разни копчета да натискам.
5:58 преохладена е водата за баните и почват оплаквания от пасажерите. Авариино запускаме и втория подгревател.
6:00 почва да разсъмва на камерата. Виждаме вече нормално колко и кой комин пуши.
6:05 маневрата най после върви нормално. Успявавам да забъркам второ кафе.
6:15 стафа ме навиква отново за вчерашен пропуск на вахтения ми механик. След маневрата ще трябва да го извикам и да му предам навикването в обширен вариант.
6:25край на маневра. Спиране на машини.
6:30 народа се изнася.
6:32 почваме подготовка за минаване на агрегати на дизел.
6:35 най накрая сме закрепили топата вода.
7:00почват да идват следваща смяна за утрешна работа.
7:10 навиквам по задължение третия механик и го пращам проверка в рулевата да направи. Носят ми данни дневник да попълвам.
7:20 пристига камион за здаване на слъч. Правене на бърз бункер план.
7:30 приемаме шланга от камиона и организиране на хората за работа.
7:30 събуждане на всички несъбудени. Пак някои ми е изпил кафето. Правя си разтворим витамин.
7:32 паля котлончето да е подгрято за вахтата.
7:40 домашно мислене пет минути.
7:45 вахтата идва да си прави кафе. Закачаме шланга за слъчта и почваме бункероването.
7:55 оставил съм вахтата да си поема смяната. Аз с торбичка изпрани дрехи на закуска.
8:05 три твърдо сварени яйца,шепа краставички и малко кашкавал за закуска.
8:15 проверка какво е времето вън. Няма вятър ама е хладно.
8:17 катерене към кабината.
8:26 зараждане на идеята за разходка.
Някъде по трасето имахме още разни задачки ама забравих кога точно ги правих.
Георги Вутов- ...........................
- Регистриран на : 22.09.2011
Брой мнения : 1004 Рожд.дaта : 11.09.1983
Години : 40
Re: Пасажерски небивалици.
Баасиии
Та това беше от мен за сега
п.п Дължите ми кутия цигари
Та това беше от мен за сега
п.п Дължите ми кутия цигари
Георги Вутов- ...........................
- Регистриран на : 22.09.2011
Брой мнения : 1004 Рожд.дaта : 11.09.1983
Години : 40
Re: Пасажерски небивалици.
Благодаря много за помощта.
Чакаме и от тебе едно подобно разказче на зима.
Чакаме и от тебе едно подобно разказче на зима.
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2279 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 48
Re: Пасажерски небивалици.
Задължително ще се пробвам да направя и аз едно такова разказче. Ако не , само снимки , че нямам много дар слово
Георги Вутов- ...........................
- Регистриран на : 22.09.2011
Брой мнения : 1004 Рожд.дaта : 11.09.1983
Години : 40
Re: Пасажерски небивалици.
+1Петър Василев написа:Браво Ники изчетох разказа ти с кеф.
Готов си даже и книга да напишеш
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Пасажерски небивалици.
Я да вземеш едно тото да пуснеш.....пече се тука една работа ама да видим какво ще станеПетър Василев написа:......
Готов си даже и книга да напишеш
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2279 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 48
Re: Пасажерски небивалици.
Благодаря, Ники!
за такива като мен, които не пътуват преживях с теб това вълнение!
Благодаря и на колегата, които ги качи!
за такива като мен, които не пътуват преживях с теб това вълнение!
Благодаря и на колегата, които ги качи!
boysa- ...........................
- Регистриран на : 19.06.2012
Брой мнения : 929 Рожд.дaта : 22.08.1976
Години : 47
Re: Пасажерски небивалици.
Изчетох го на един дъх. Непременно помисли за книга, бива си те!
тони котев- ...........................
- Регистриран на : 05.06.2010
Брой мнения : 827 Рожд.дaта : 21.08.1966
Години : 57
Re: Пасажерски небивалици.
Мммм прочетох то и аз наведнъж, кеф Тоя път рибките бяха по-малко, ама нищо следващия път, а качеството на представяне е
Благодаря и на Жоро
Благодаря и на Жоро
Моряка- глоб.модератор
- Регистриран на : 15.05.2009
Брой мнения : 8113 Рожд.дaта : 30.12.1967
Години : 56
Re: Пасажерски небивалици.
JPS или ROTMANS ????Георги Вутов написа:Баасиии
Та това беше от мен за сега
п.п Дължите ми кутия цигари
И на двамата дълбок поклон за изчетеното от мен - кеф на МАХ.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Пасажерски небивалици.
Чета и препрочитам! И все ми е кеф!
Давай ощеееее!
Давай ощеееее!
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 53
Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Страница 4 от 4
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|
Пон 29 Апр 2024 - 23:22 by bat_pavel
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Вто 26 Мар 2024 - 20:37 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Съб 23 Мар 2024 - 15:53 by Димитър Маринчев
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa
» Около Бургас
Чет 18 Яну 2024 - 20:42 by Димитър Маринчев
» Маринована риба с екстри
Пет 12 Яну 2024 - 12:52 by icokanev
» Риби на борсата
Пон 25 Дек 2023 - 17:46 by Моряка
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Пет 1 Дек 2023 - 12:36 by ribarshe
» ЧЕПАРЕТА - 3 част
Сря 15 Ное 2023 - 5:25 by КИРО
» С лодка в морето - 2023
Пон 13 Ное 2023 - 16:35 by Димитър Маринчев
» Помощ при избор на сонар
Съб 28 Окт 2023 - 20:05 by КИРО
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Чет 5 Окт 2023 - 6:42 by Димитър Маринчев
» Зарибяване с пъстърва
Чет 28 Сеп 2023 - 17:00 by Драго
» Какъв е тоя киликанзер ?
Вто 26 Сеп 2023 - 11:29 by horgasz