Пак РИБ - скъсан заден балон
+3
Plamen
radoadvokat
КИРО
7 posters
Страница 1 от 1
Пак РИБ - скъсан заден балон
В началото на създаването на сервиза във Варна,имахме такъв проблем
с един ЗОДИАК,но там балоните се сваляха лесно,и после лесно се работиха.
Както беше за смяна на балоните Зодиака,така Дидо още си го кара.
Обаче сега ситуацията излезе друга.
Тези балони са "заковани" за борда,ще има залягане в неприятна поза.
А проблема е сериозен.
Като гледам как се е скъсала вътрешната лепенка,
смятайте какво напрежение прави водата върху външната лепенка.
Малко да я зачекне,и проблема след малко време е налице.
Не обвинявам собствениците на такива лодки,само им насочвам
вниманието,често да си проверяват отдолу състоянието на тези шевове,последните.
И при най-малкото зачекване,да си го оправят (залепят демек).
И сега;преди да лепите,минете с едно парцалче с АЦЕТОН да почистите това
което ще лепите.Казвам го това,че не си заслужава да мъкнете "кораба" до мен,
и да ме карате да си губя времето,ще ви отнеме не повече от 10 минути.
Обаче това като "повреда" не е за вас де - продължавам
Подготвих тази лента за вътрешно залепване - малко по-специален материал е.
Започнах първо отдолу да лепя,тук е почти до средата залепено
Ама си е голямо потене,малко невнимание и няма разлепване.
Има,ама означава наново да се повтори операцията с чистенето.
С много поздрави към разни мами,успях и другата част да я докарам някак си.
Тъй като няма как да гледам какво се получава вътре,усещах на върха на пръстите,
че не всичко се получава както трябва да е - ама така е с въздушното лепене.
Няма как да натисна,но не това е проблема,после си разбрах грешката,
твърде широка лента сложих вътре,не може да поеме геометрията на балона.
Получиха се няколко "бабунки",няма начин да не пуснат въздух след това.
Въпроса беше колко ще е въздуха?
Имаше после допълнителни притискателни действия,ама това е резултата.
И понеже си има технологично време за лепилото,айде на другото топло.
На другия ден малко използване на бай Кировски технологии
по самия улей между двата плата,и пак технологично време.
това обаче вчера го правих,днес вече е готово.
и се започна с почистването за лепенето отвън.
Работа само с дремела,с малката шкурка,и мноооого внимателно.
Ама е те туй няма да го чистя де.
Направо ново ще се слага.
И стигнах пак до някъде
Пак цигара и технологично време.
Ба си,три дена в барчето не съм ходил - ще ми вземат стола там бре.
Днес обаче - голямо "мислене" падна (поне половин кутия цигари).
Отделно че едвам вдигнах температура в "заведението" - ба си бахъра навън.
Ама накрая това хвана окото на фотото.
(тези дъски дет се виждат леко в страни,са от покрива де. )
Не пуска въздух при пробата,ама се поизложих малко,не стана оригинал.
Белким издържи и на скороста във водата утре,ама там Радо обеща да си
провери и признае.
с един ЗОДИАК,но там балоните се сваляха лесно,и после лесно се работиха.
Както беше за смяна на балоните Зодиака,така Дидо още си го кара.
Обаче сега ситуацията излезе друга.
Тези балони са "заковани" за борда,ще има залягане в неприятна поза.
А проблема е сериозен.
Като гледам как се е скъсала вътрешната лепенка,
смятайте какво напрежение прави водата върху външната лепенка.
Малко да я зачекне,и проблема след малко време е налице.
Не обвинявам собствениците на такива лодки,само им насочвам
вниманието,често да си проверяват отдолу състоянието на тези шевове,последните.
И при най-малкото зачекване,да си го оправят (залепят демек).
И сега;преди да лепите,минете с едно парцалче с АЦЕТОН да почистите това
което ще лепите.Казвам го това,че не си заслужава да мъкнете "кораба" до мен,
и да ме карате да си губя времето,ще ви отнеме не повече от 10 минути.
Обаче това като "повреда" не е за вас де - продължавам
Подготвих тази лента за вътрешно залепване - малко по-специален материал е.
Започнах първо отдолу да лепя,тук е почти до средата залепено
Ама си е голямо потене,малко невнимание и няма разлепване.
Има,ама означава наново да се повтори операцията с чистенето.
С много поздрави към разни мами,успях и другата част да я докарам някак си.
Тъй като няма как да гледам какво се получава вътре,усещах на върха на пръстите,
че не всичко се получава както трябва да е - ама така е с въздушното лепене.
Няма как да натисна,но не това е проблема,после си разбрах грешката,
твърде широка лента сложих вътре,не може да поеме геометрията на балона.
Получиха се няколко "бабунки",няма начин да не пуснат въздух след това.
Въпроса беше колко ще е въздуха?
Имаше после допълнителни притискателни действия,ама това е резултата.
И понеже си има технологично време за лепилото,айде на другото топло.
На другия ден малко използване на бай Кировски технологии
по самия улей между двата плата,и пак технологично време.
това обаче вчера го правих,днес вече е готово.
и се започна с почистването за лепенето отвън.
Работа само с дремела,с малката шкурка,и мноооого внимателно.
Ама е те туй няма да го чистя де.
Направо ново ще се слага.
И стигнах пак до някъде
Пак цигара и технологично време.
Ба си,три дена в барчето не съм ходил - ще ми вземат стола там бре.
Днес обаче - голямо "мислене" падна (поне половин кутия цигари).
Отделно че едвам вдигнах температура в "заведението" - ба си бахъра навън.
Ама накрая това хвана окото на фотото.
(тези дъски дет се виждат леко в страни,са от покрива де. )
Не пуска въздух при пробата,ама се поизложих малко,не стана оригинал.
Белким издържи и на скороста във водата утре,ама там Радо обеща да си
провери и признае.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Докато се ровех из форума и видях темата, та с голямо закъснение Киро, благодаря още веднъж. лодката стана като нова. Балона държи на скорост и нямам проблеми.
За много години, да си жив и здрав!!!
п.п. за на пролет съм намислил нещо по лодката, ще се консултирам с теб и ще видим.
Поздрав
За много години, да си жив и здрав!!!
п.п. за на пролет съм намислил нещо по лодката, ще се консултирам с теб и ще видим.
Поздрав
radoadvokat- ...........................
- Регистриран на : 12.01.2015
Брой мнения : 313 Рожд.дaта : 19.11.1977
Години : 47
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Няма да има проблеми Радо,само да се стопли,че ба си
БРРРРРРРРа е,чак дървата треперят от студ.
БРРРРРРРРа е,чак дървата треперят от студ.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Ние се засякохме с колегата на слипа в деня на инцидента - ние влизахме, той излизаше. Явно са били в снимка.бг фотките и сега ги няма. Би ли ги качил пак, Киро? Аз съм забелязал, че в "хубаво" време балоните играят доста нагоре-надолу, Това ли е причината да се скъса?
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Plamen написа:
Аз съм забелязал, че в "хубаво" време балоните играят доста нагоре-надолу, Това ли е причината да се скъса?
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
EU_BG_akademika написа:Plamen написа:
Аз съм забелязал, че в "хубаво" време балоните играят доста нагоре-надолу, Това ли е причината да се скъса?
Няма снимки бе, боб ли да хвърлям къде е точно повредата
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Балоните се помпят на определено налягане. Много съм спорил по въпроса с разни хора ама си държа на позицията. При даденото от производителя налягане балоните се държат като монолитен корпус. Ама както се казва,всеки си решава за себе си.
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Абсолютно си прав, аз също помпя таван, тук с Киро не съм съгласен, той твърди за RIB 15-18, аз си помпя на 25, няма пролет, лято, есен. Балоните ми винаги са като камък. Един път влязох с меки на пипане и буквално виждах как се надига при завой. АЙСИКТИРrikitikitavi написа: Много съм спорил по въпроса с разни хора ама си държа на позицията.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Въпроса е глупав, кой производител слага балони дето се късат като играят надолу нагоре.Plamen написа:
Няма снимки бе, боб ли да хвърлям къде е точно повредата
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Сега малко отговори:
Снимките СНИМКА.БГ ако оправят сайта си,ще си излязат.
Пламене,ще видя как мога наново да ги покажа,но ще бъде след това мнение,
няма да са на мястото на предното мнение,че беш ли го къде какво съм показал.
Че и какъв акъл ми е бил тогава,но в общи линии мисля че знам какво искаш да видиш.
Синко,с теб спирам да споря - ама не ме и търси при повреди.
Да,производителя дава 0,25 бара на балон,но това е макса.
А не да караш постоянно с това налягане.Не напразно предпазните клапани
отварят на 0,22 бара,и изпускат излишното.
Надувай си ги както искаш,но при отвор на шев,не ме търси -
едно че си хипалон,второ че много време ще ми отнемеш за ремонт.
5 пъти повече от нормалното време на ПВЦ лодка.Даже и повече.
Само първа ръка лепило трябва да изчакам 24 часа,след това лепя вече по технология на ПВЦ.
После,я тези с големите РИБове,вижте какво пишат в документа,
на какво налягане трябва да са ви балоните ?
Ако не се лъжа - 0,15 -0,18 бара пише там.
После,поне 6-7 РИБа, 5-7метрови,само миналата година имах проблем разлепен шев
на последната секция,или на допълнителната им лента към шева.
При "разпита" се оказва,че почти всички карат с почти отпуснати балони,
защото им друсали лодките.
То нали можело и с отпуснати балони да се движи РИБа ?
А Серафим го предупредих,поне да вирне балона,да не загребва вода,
докато минат 2 дена за да го ремонтирам.
Няма братче,он даяни на скорост с разлепен балон,после елате мен да видите
как псувам като налбантин.
Не е въпроса до плащането,ами до това,че залягам навън под лодката,
и се гърча като акумулаторчик в подводна лодка.
При мек балон,и скорост 50-80км/ч,на самия ръб на лентата на шева
има жестоко налягане,че няма как да не го отчекне,а после разлепването
става вече доста бързо.
Ако е напомпен балона поне на 0,12 - 0,15 бара,точно тази лента на шева
остава малко "потънала" в балона,и водата вече няма този голям удар върху
ръба на шева (лентата).
Те там е малката разлика.
Сигурно не се доизказах както трябва,ако се налага,
наново ще си направя урока,ама малко време ще ми трябва.
Снимките СНИМКА.БГ ако оправят сайта си,ще си излязат.
Пламене,ще видя как мога наново да ги покажа,но ще бъде след това мнение,
няма да са на мястото на предното мнение,че беш ли го къде какво съм показал.
Че и какъв акъл ми е бил тогава,но в общи линии мисля че знам какво искаш да видиш.
Синко,с теб спирам да споря - ама не ме и търси при повреди.
Да,производителя дава 0,25 бара на балон,но това е макса.
А не да караш постоянно с това налягане.Не напразно предпазните клапани
отварят на 0,22 бара,и изпускат излишното.
Надувай си ги както искаш,но при отвор на шев,не ме търси -
едно че си хипалон,второ че много време ще ми отнемеш за ремонт.
5 пъти повече от нормалното време на ПВЦ лодка.Даже и повече.
Само първа ръка лепило трябва да изчакам 24 часа,след това лепя вече по технология на ПВЦ.
После,я тези с големите РИБове,вижте какво пишат в документа,
на какво налягане трябва да са ви балоните ?
Ако не се лъжа - 0,15 -0,18 бара пише там.
После,поне 6-7 РИБа, 5-7метрови,само миналата година имах проблем разлепен шев
на последната секция,или на допълнителната им лента към шева.
При "разпита" се оказва,че почти всички карат с почти отпуснати балони,
защото им друсали лодките.
То нали можело и с отпуснати балони да се движи РИБа ?
А Серафим го предупредих,поне да вирне балона,да не загребва вода,
докато минат 2 дена за да го ремонтирам.
Няма братче,он даяни на скорост с разлепен балон,после елате мен да видите
как псувам като налбантин.
Не е въпроса до плащането,ами до това,че залягам навън под лодката,
и се гърча като акумулаторчик в подводна лодка.
При мек балон,и скорост 50-80км/ч,на самия ръб на лентата на шева
има жестоко налягане,че няма как да не го отчекне,а после разлепването
става вече доста бързо.
Ако е напомпен балона поне на 0,12 - 0,15 бара,точно тази лента на шева
остава малко "потънала" в балона,и водата вече няма този голям удар върху
ръба на шева (лентата).
Те там е малката разлика.
Сигурно не се доизказах както трябва,ако се налага,
наново ще си направя урока,ама малко време ще ми трябва.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Не е така, дава да се помпи 0.25, значи е изчислено че при това напомпване не отваря при слънце. Надуваемите килове са 0.35 защото са във водата. Значи какво излиза Че при температура на въздуха 25-27 градуса, толкова стига водата в нашето море, освен това има и триене при движение, материала понася налягане 0.35. Ако производителят дава максимално налягане 0.25, то ще разрешава да се помпи на 0.15. Я ми кажи колко гръмнали балона си правил от свръх налягане. Когато шева или лепенето е изпълнено както трябва.КИРО написа:
Синко,с теб спирам да споря - ама не ме и търси при повреди.
Да,производителя дава 0,25 бара на балон,но това е макса.
А не да караш постоянно с това налягане.Не напразно предпазните клапани
отварят на 0,22 бара,и изпускат излишното.
Както казваш меките балони са смърт, само че ако е напомпена лодката 0.15 сутрин в 4 балоните са меки на пипане, не трябва да е така....
И как така няма да те търся
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Чи да почвам с отговорите,защото те не са само за теб:EU_BG_akademika написа:............. Ако производителят дава максимално налягане 0.25, то ще разрешава да се помпи на 0.15. Я ми кажи колко гръмнали балона си правил от свръх налягане. Когато шева или лепенето е изпълнено както трябва.
Както казваш меките балони са смърт, само че ако е напомпена лодката 0.15 сутрин в 4 балоните са меки на пипане, не трябва да е така....
И как така няма да те търся
Аз като ти напомпих балоните на 0,18,ти казах че повече не вдигам,оставям го на твое решение.
Ти ги натисна,и се съгласис мен тогава - нали ?
не бяха меки балоните.
Колко съм лепил от свръх налягане ли ?
Не са малко Синко,лепена лодка,готова за сдаване,идва си клиента,
лодката стои поне 2 часа навън,измита,нагласена за получаване,
и докато я оглежда човека,слънцето беше напякло и -
ФШШШШШШШ отпра се шева на другия балон.
Друг номер: разлепен шев къде 10см,почвам да го чистя,отиде къде 50 санта,
отлепя се от разредителя само от миризмата му.
Кей,лепя го шева,лодката после 4 дена под 0,30 налягане я държа,
човека си взема лодката и си тръгва към Добрич,аз бягам към Варна,че си имам задачки.
След 30 мин. ми се обажда,че ме чака пред сервиза.Отворил се другия шев.
Искаш ли всички случки да ти ги опиша,не са малко да знаеш.
Все пак 4г вече се бъзикам,а на година минават през ръцете ми около 50-60 лодки.
Относно температурното поведение на налягането в лодките - да има го,
но за различните модели лодки,то е различно.
Всеки производител си работи с собствен плат (поне така си го обеснявам)
Помпя надвечер един РИБ миналата година,след обяд при температура 27*
на 0,15 за проверка дали ще ми изпусне залепен шев.
Сутринта при 12*,балоните като мекици.3 часа пяни,проверки за изпускане - няма ве.
Пак помпя по същото време - сутринта пак мекици гледам,но като погледнах към 15 часа,
надута на 0,15 си стои - е толкова разлика не бях виждал до тогава.
Така че - не си мисли че говоря,колкото да си продухам устата.
Много нещо ми мина през ръцете,трудно се учудвам вече.
Затова ти давам акъли как да си държиш лодката,ти си държиш на това дето го четеш,
аз ти говоря от опит - после ме мъчиш да ти оправям проблема.Ама веднага.
Предпочитам приятелите ми мнооого рядко да ме посещават по такъв проблем,
по-добре да дойдат да изпием по една бира,и да си кажем приказката.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Сигурно си прав, но има и нещо друго живота на мътриала за PVC e безпроблемен средно 5 години, за хипалон средно 20. Та задавам въпроса по друг начин, колко лодки си лепил, които са в безпроблемните граници, отворили от налягане?
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
А,и още нещо - защо се разлепват "оригиналните"лодки ли ?
И не само те - ами от неправилно съхранение най-вече.
Лодката независимо дали е надута или не,съхранявайте я на сянка някъде.
Лепилата по тези лодка обикновено държат до към 40*,после се деактивират.
Което значи,лепилото почва леко да се "втечнява", т.е омекотява,
и както си седнал на борда,милиметър по милиметър то се разлепва,няма
как да го усетиш изведнъж.Но изложена на слънце лодка,минава границата
от 40* почти всеки ден.И не се чудете,че ви се разлепва бордовата лента само на левия борд,
а десния си е ток и жици,както се разлепват и почти всички помощни елементи,
пак само на левия борд.Ами там удря слънцето всеки ден,ама ти си на бач,
няма как да го скиваш.Не си мислете че не се отразява и на другия балон,
само докато помиришат елементите разредителя,сами ми скачат в ръчичката,
иначе на външен вид са си ОК.
Сега почнаха масово Украински лодки да навлизат,нямам поглед върху тях
каква е ситуацията.То и скоро няма как да разберем де - новото си е ново.
Лепилото с което работим няколко човека в БГ,
почва да прави тези номера дето ги описах по нагоре над 60*.
Ама май и повече,но айде да не се изхвърлям много.
И не само те - ами от неправилно съхранение най-вече.
Лодката независимо дали е надута или не,съхранявайте я на сянка някъде.
Лепилата по тези лодка обикновено държат до към 40*,после се деактивират.
Което значи,лепилото почва леко да се "втечнява", т.е омекотява,
и както си седнал на борда,милиметър по милиметър то се разлепва,няма
как да го усетиш изведнъж.Но изложена на слънце лодка,минава границата
от 40* почти всеки ден.И не се чудете,че ви се разлепва бордовата лента само на левия борд,
а десния си е ток и жици,както се разлепват и почти всички помощни елементи,
пак само на левия борд.Ами там удря слънцето всеки ден,ама ти си на бач,
няма как да го скиваш.Не си мислете че не се отразява и на другия балон,
само докато помиришат елементите разредителя,сами ми скачат в ръчичката,
иначе на външен вид са си ОК.
Сега почнаха масово Украински лодки да навлизат,нямам поглед върху тях
каква е ситуацията.То и скоро няма как да разберем де - новото си е ново.
Лепилото с което работим няколко човека в БГ,
почва да прави тези номера дето ги описах по нагоре над 60*.
Ама май и повече,но айде да не се изхвърлям много.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Не не бяха меки, но след 2 дни в 4 сабайлем бяха меки, та ги нашатках и те така, ти си писал за температурната разлика.КИРО написа:
Аз като ти напомпих балоните на 0,18,ти казах че повече не вдигам,оставям го на твое решение.
Ти ги натисна,и се съгласис мен тогава - нали ?
не бяха меки балоните.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
До сега четох разни неща по повод налягането в балоните.
Може да се обобщи така:
Максимално допустимо напомпване: балон 0.25, кил 0.40, дъно 0.70
Препоръчително напомпване: балон 0.20, кил 0.30, дъно 0.60
Така че Кире, помпай спокойно 0.20, ако отвори, балона е за смяна
Може да се обобщи така:
Максимално допустимо напомпване: балон 0.25, кил 0.40, дъно 0.70
Препоръчително напомпване: балон 0.20, кил 0.30, дъно 0.60
Така че Кире, помпай спокойно 0.20, ако отвори, балона е за смяна
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Размерът на балона вземаш ли го предвид? Гума на велосипед се помпи до 6-7 атмосфери, а на колата - само до 2
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Освен размера им значение и дизайна на самата лодка. Вярно, че риб лодките като цяло позволяват по-ниско налягане като субективно усещане ама доколко е разумно е друг въпрос. За щастие всички производители си дават предписанията за всеки галош и само остава да се спазват. Пък и с тези автоматични клапани остава само да си помпиш докато фъсне.Plamen написа:Размерът на балона вземаш ли го предвид? Гума на велосипед се помпи до 6-7 атмосфери, а на колата - само до 2
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Това казват хората за въздушните отсеци на лодките.. Ти ако искаш напомпи левия на 6-7 ат,. десния на 2 и виж на кой завой ще има по добро поведениеPlamen написа:Размерът на балона вземаш ли го предвид? Гума на велосипед се помпи до 6-7 атмосфери, а на колата - само до 2
При положение, че имаш ел.помпа с манометър, не е проблем да ги поддържаш на 0.20. Аз от мързел ги помпам на 0.25, по бавно спадат, по рядко помпя.... но сега, след това обучение, ще се корегирам. Мислех да слагам клапани, ама това пробиване на балоните хич не ми хареса. После си рекох, ако имаше въпиюща нужда от клапани, такъв сериозен производител като ORCA би ги сложил. Който няма манометър, се препоръчва да се помпа докато балона стане твърд на пипане...
Изобщо много полезна информация за надуваемите лодки, части и аксесоари за тях, има тук
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
Спорите за глупости, а хората са си го написали максималното налягане
А това дали някой го спазва?
А това дали някой го спазва?
Мънцата написа:КАК ДА НАДУЕТЕ ЛОДКАТА?
Запомнете : надуйте лодката само след като е напълно монтирана! Всяка надуваема лодка винаги има някакви надуваеми части като мулти-камерни балони, надуваем под (въздушна палуба), надуваем кил и реда за тяхното надуване е много важен:
- Лодки с дървен под и надуваем кил: БАЛОНИ => КИЛ
- Лодки с въздушна палуба и надуваем кил: БАЛОНИ => ВЪЗДУШЕН ПОД => КИЛ
Балоните винаги включват няколко камери, разделени от гъвкави прегради. Редът на надуване на въздушните камери е много важен. Основното правило е : ОТ КЪРМАТА КЪМ НОСА – първо надуйте задните камери, носовата камера трябва дъ бъде последна. Например: вижте единствения правилен начин как да надуете балони с 3 камери, 4 камери, 5 камери:
ВАЖНО !!!
• Надуйте всички камери освен носовата САМО ДО 90% ОТ НОМИНАЛНОТО НАЛЯГАНЕ, И НАКРАЯ ПОСЛЕДНАТА – НОСОВАТА – ДО НОМИНАЛНОТО НАЛЯГАНЕ!!! Тъй като преградите на балоните са еластични, надуването на последната предна камера до номиналното налягане ще премести всички прегради в средно отпуснато положение. В резултат на това надуването на последната камера „автоматично” ще увеличи налягането във всички камери до номиналното равнище!
• Обърнете специално внимание и се уверете, че сте затворили всички клапани с тапите правилно и здраво без усукване след като сте надули лодката : без добре затворени тапи, клапаните няма да поддържат налягането за дълго време !
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: Пак РИБ - скъсан заден балон
0887 24 37 39
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa