Експлоатация на извънбордов двигател
4 posters
Страница 1 от 1
Експлоатация на извънбордов двигател
Здравейте колеги!
Понеже все ни се иска да "летим" по водата и да и да сме на правилното място навреме,все насукваме масура на газта.
Та,карате ли си двигателите на максимални обороти и колко продължително?
Мен, малко ме е шобе да го юркам продължително.
Понеже все ни се иска да "летим" по водата и да и да сме на правилното място навреме,все насукваме масура на газта.
Та,карате ли си двигателите на максимални обороти и колко продължително?
Мен, малко ме е шобе да го юркам продължително.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: Експлоатация на извънбордов двигател
Никакъв проблем, даже е препоръчително, стига да са му наред охлаждането и мазането на мотора. Особено, ако има добавка в бензина. Тя има ефект най-вече при високи температури на изгаряне, т.е. високи обороти.
Аз имам около 15 мин на излизане / прибиране и гледам да е на макс тогава, стига времето да позволява. Обикновено си даваш газ, докато не се усети, че спира да ускорява вече. Тогава може и леко да се върне газта, защото моторът се товари излишно и харчи. Много е важно винтът да е избран правилно спрямо мотора и теглото на лодката. Това важи най-вече за по-големите двигатели.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Експлоатация на извънбордов двигател
Давай по-подробно за това в червено за да не остане някой с погрешно впечатление. В смисъл, наскоро дискутираните добавки за "стабилизиране" на горивото през зимата нямат отношение към високите температури на изгаряне. А кои имат остовям на теб да доразвиеш тезата.Plamen написа:
Никакъв проблем, даже е препоръчително, стига да са му наред охлаждането и мазането на мотора. Особено, ако има добавка в бензина. Тя има ефект най-вече при високи температури на изгаряне, т.е. високи обороти.
Аз имам около 15 мин на излизане / прибиране и гледам да е на макс тогава, стига времето да позволява. Обикновено си даваш газ, докато не се усети, че спира да ускорява вече. Тогава може и леко да се върне газта, защото моторът се товари излишно и харчи. Много е важно винтът да е избран правилно спрямо мотора и теглото на лодката. Това важи най-вече за по-големите двигатели.
Относно винта при малките мотори като че ли още по силно влияят натоварванията и "излишното даване на газ".
Там недостига на мощност още по-лесно те вкарва в ситуация на "навит масур" в повече от необходимото и възможното да се превърне в работа. Води до преразход и респективно до повишаване на температура а и невъзможността да развие пълни обороти влошава мазането. Това най-вече за четиритактови двигатели без маслена помпа.
Като цяло, повечето извънбордови двигатели до които имаме досег са "студени" и доста разтоварени в съотношението обем/мощност. Под "студени" се разбира, че температурата на охлаждащата течност намаля при повишаване на оборотите заради увеличения дебит. Термостатите, там където ги има, се грижат донякъде при високи обороти да не пада прекалено. Относно литровата мощност в сравнение с автомобилите повече приличат на Жигули отколкото на Форд Фокус 1.0 ecoboost. Изключвам турбинираните дивотии от серията Verado. Да, безспорно трудно се свиква с усещането, че ще се движиш няколко часа с 5500 оборота на фона на навиците придобити с лекия автомобил но не е толкова страшно за двигателя. Една найлонова торбичка е в пъти по страшна особено при малките дето си нямат никаква сигнализация за критични състояния.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Експлоатация на извънбордов двигател
На моето миксерче масура винаги е на макс при преходи . Нямам проблеми с разхода , охлаждане и мазане. Само един счупен разпределителен вал ама там е друга бира .
gogata1- ...........................
- Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 2030 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 61
Similar topics
» смяна на масла на извънбордов двигател в Бургас къде?
» "зазимяване" на извънбордов двигател
» Проблем с извънбордов мотор
» "зазимяване" на извънбордов двигател
» Проблем с извънбордов мотор
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пон 25 Ное 2024 - 20:29 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa