GO FISHING BG.ForumsClub
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Експлоатация на извънбордов двигател

4 posters

Go down

Експлоатация на извънбордов двигател Empty Експлоатация на извънбордов двигател

Писане  fishermann2 Съб 24 Юни 2017 - 23:45

Здравейте колеги!
Понеже все ни се иска да "летим" по водата и да и да сме на правилното място навреме,все насукваме масура на газта.
Та,карате ли си двигателите на максимални обороти и колко продължително?
Мен, малко ме е шобе да го юркам продължително. 12666
fishermann2
fishermann2
...........................
  ...........................

Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69

Върнете се в началото Go down

Експлоатация на извънбордов двигател Empty Re: Експлоатация на извънбордов двигател

Писане  Plamen Нед 25 Юни 2017 - 4:20


Никакъв проблем, даже е препоръчително, стига да са му наред охлаждането и мазането на мотора. Особено, ако има добавка в бензина. Тя има ефект най-вече при високи температури на изгаряне, т.е. високи обороти.
Аз имам около 15 мин на излизане / прибиране и гледам да е на макс тогава, стига времето да позволява. Обикновено си даваш газ, докато не се усети, че спира да ускорява вече. Тогава може и леко да се върне газта, защото моторът се товари излишно и харчи. Много е важно винтът да е избран правилно спрямо мотора и теглото на лодката. Това важи най-вече за по-големите двигатели.
Plamen
Plamen
...........................
  ...........................

Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50

Върнете се в началото Go down

Експлоатация на извънбордов двигател Empty Re: Експлоатация на извънбордов двигател

Писане  D.Dimitrov Нед 25 Юни 2017 - 9:08

Plamen написа:
Никакъв проблем, даже е препоръчително, стига да са му наред охлаждането и мазането на мотора. Особено, ако има добавка в бензина. Тя има ефект най-вече при високи температури на изгаряне, т.е. високи обороти.
Аз имам около 15 мин на излизане / прибиране и гледам да е на макс тогава, стига времето да позволява. Обикновено си даваш газ, докато не се усети, че спира да ускорява вече. Тогава може и леко да се върне газта, защото моторът се товари излишно и харчи. Много е важно винтът да е избран правилно спрямо мотора и теглото на лодката. Това важи най-вече за по-големите двигатели.
Давай по-подробно за това в червено за да не остане някой с погрешно впечатление. В смисъл, наскоро дискутираните добавки за "стабилизиране" на горивото през зимата нямат отношение към високите температури на изгаряне. А кои имат остовям на теб да доразвиеш тезата.
Относно винта при малките мотори като че ли още по силно влияят натоварванията и "излишното даване на газ".
Там недостига на мощност още по-лесно те вкарва в ситуация на "навит масур" в повече от необходимото и възможното да се превърне в работа. Води до преразход и респективно до повишаване на температура а и невъзможността да развие пълни обороти влошава мазането. Това най-вече за четиритактови двигатели без маслена помпа.
Като цяло, повечето извънбордови двигатели до които имаме досег са "студени" и доста разтоварени в съотношението обем/мощност. Под "студени" се разбира, че температурата на охлаждащата течност намаля при повишаване на оборотите заради увеличения дебит. Термостатите, там където ги има, се грижат донякъде при високи обороти да не пада прекалено. Относно литровата мощност в сравнение с автомобилите повече приличат на Жигули отколкото на Форд Фокус 1.0 ecoboost. Изключвам турбинираните дивотии от серията Verado. Да, безспорно трудно се свиква с усещането, че ще се движиш няколко часа с 5500 оборота на фона на навиците придобити с лекия автомобил но не е толкова страшно за двигателя. Една найлонова торбичка е в пъти по страшна особено при малките дето си нямат никаква сигнализация за критични състояния.
avatar
D.Dimitrov
глоб.модератор
глоб.модератор

Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54

Върнете се в началото Go down

Експлоатация на извънбордов двигател Empty Re: Експлоатация на извънбордов двигател

Писане  gogata1 Вто 27 Юни 2017 - 22:47

На моето миксерче масура винаги е на макс при преходи . Нямам проблеми с разхода , охлаждане и мазане. Само един счупен разпределителен вал ама там е друга бира .
gogata1
gogata1
...........................
  ...........................

Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 2030 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 61

Върнете се в началото Go down

Експлоатация на извънбордов двигател Empty Re: Експлоатация на извънбордов двигател

Писане  Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите