ПРОМЯНА НА ВИНТА
+15
georg
runner
Доктора
Тедо
lip4o
Моряка
tano
Петър Василев
ПЛУВЧО
Жоро_Приселци
gogolisec
mite
чечо
Ресьора
КИРО
19 posters
Страница 1 от 3
Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
ПРОМЯНА НА ВИНТА
Като ви гледам,от време на време заспивате.Може и от футбола да е де.
Ама ей сега ви давам една тема за размисъл.
То не че вас ви интересува,ама мен много.
Малко предистория.
От две години се мъча си докарам винт за лодката,с малко по-голяма стъпка,
и със сантим и половина по-голям.
От целия напън - сега имам 4 допълнителни винта,от които нито един не ми отговаря на критериите.
Най много до моите изисквания се доближи Любо Крокито.
С цифрите е моя винт,другия е от него
[You must be registered and logged in to see this image.]
При него има маалко по-голяма стъпка за атаката на винта.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Държа да подчертая,Кроки беше доста коректен в това отношение,
даже ми прати два винта,така че - мога да рискувам единия.
Каква ми е идеята.
Да напластя винта с кевлар или стъкломат
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като сините линии,ще са нещо като арматура от неръждейка тел.
По назад ще има малко по-големи отвори,където двата слоя на компонента
да се свързват,а жълтото ще е стъкломата или кевлара.
Значи,ще си подготвя предварително нещо като матрица,
ама няма да я пека в пещ,абе оставям си я на нормални атмосферни условия
да се втвърди.
Подчертавам - излиза около 1,5 - 2см над самия винт.
После си имам на ум,как да ги направя равни перата на винта.
Аве ша стане ли?
Аааа,тъй като темата ще е пусната в няколко форума,
не пишете едно и също навсякъде -нема смисъл.
Ако е в реда на спама-няма проблеми.
И още-не бързам,има с какво да се разхождам из морето.
Просто си подготвям следващата екстра.
Ама ей сега ви давам една тема за размисъл.
То не че вас ви интересува,ама мен много.
Малко предистория.
От две години се мъча си докарам винт за лодката,с малко по-голяма стъпка,
и със сантим и половина по-голям.
От целия напън - сега имам 4 допълнителни винта,от които нито един не ми отговаря на критериите.
Най много до моите изисквания се доближи Любо Крокито.
С цифрите е моя винт,другия е от него
[You must be registered and logged in to see this image.]
При него има маалко по-голяма стъпка за атаката на винта.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Държа да подчертая,Кроки беше доста коректен в това отношение,
даже ми прати два винта,така че - мога да рискувам единия.
Каква ми е идеята.
Да напластя винта с кевлар или стъкломат
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като сините линии,ще са нещо като арматура от неръждейка тел.
По назад ще има малко по-големи отвори,където двата слоя на компонента
да се свързват,а жълтото ще е стъкломата или кевлара.
Значи,ще си подготвя предварително нещо като матрица,
ама няма да я пека в пещ,абе оставям си я на нормални атмосферни условия
да се втвърди.
Подчертавам - излиза около 1,5 - 2см над самия винт.
После си имам на ум,как да ги направя равни перата на винта.
Аве ша стане ли?
Аааа,тъй като темата ще е пусната в няколко форума,
не пишете едно и също навсякъде -нема смисъл.
Ако е в реда на спама-няма проблеми.
И още-не бързам,има с какво да се разхождам из морето.
Просто си подготвям следващата екстра.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Ше стане адашче,ма си мисля че карбон на плат е твоя материал и епоксивна смола но не от българската за да се получи достатъчна здравина.Само не можах да разбера целите витла ли имаш намерение да обвиваш в смола и плат,щото според мен трябва цялостна заливка на всяко от перата и още едно мнение не е лошо на места по перата да се пробият дупчици които след заливането с смолата стават като нитове.Отивам да махам по задачи и после ще видя точно модела на смолата, но на радио лодките сме ляли и няма грижа.
Ресьора- ...........................
- Регистриран на : 18.10.2009
Брой мнения : 4608 Рожд.дaта : 09.05.1982
Години : 41
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Точно за това мисля да пробивам отвори - примерно 10мм
Както каза,да станат като нитове.
Не мислех целите пера да заливам,ама и твоето е добра идея.
Както каза,да станат като нитове.
Не мислех целите пера да заливам,ама и твоето е добра идея.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Как ще се докара извивката на перото? Иначе ще стане сякаш..
чечо- ...........................
- Регистриран на : 26.05.2009
Брой мнения : 1466 Рожд.дaта : 13.11.1971
Години : 52
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Според мен няма да стане това което си намислил т.е. ще стане,като се има в предвид какви чудеса си направи с лодката но няма да издържи дълго. Винтовете освен на всичките хидродинамични натоварвания са подложени на един процес наречен Кавитация и не знам материалите който си решил да ползваш дали няма да се разрушат бързо,особено на местата на границата метал/стъкломат,а при наличие и на нееднородна структура на винта(което е неизбежно в случая),обтекаемостта ще е доста влошена а от там и кавитационното разрушаване ще е в пъти по-голямо. Имай в предвид че и хидравличното съпротивление ще се увеличи а от там и натоварването върху мотора. Това е най-общо казано :609c1f728720fb
mite- ...........................
- Регистриран на : 16.06.2009
Брой мнения : 148 Рожд.дaта : 13.03.1979
Години : 45
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Е, те точно тук е проблема на всяко начинание! Значи на теория си го чертаеш, смяташ обмисляш, и ти се струва, че ще стане, но на практика се получават непредвидими проблеми. Освен горенаписаното, се сещам, че колкото и да е голямо морето, то не е изключение по време на ход да се срещнеш с някое заблудено дънерче, или нещо подобно, плуващо. Колкото и да са добри смолите, или стъкломата, все пак са разнородни материали и границата между тях и винта е слабото място. Освен това тези кръпки ще са най-натоварената част от витлото, защото са разположени по перифрията и описват по-голяма окръжност. Това са само фактори, с които трябва да се съобразиш. Друг е въпроса, че при положение, че разполагаш с 2 винта, единия може да го жертваш за експерименти.
Нашия заварчик е заварявал цветни метали и може да помогне в случая, но как ще се изработят допълнителните парчета, не ми идва на ум. Според мен заварката е най-надежния скрепителен елемент в случая.
И следвай поговорката "От опит глава не боли!" :609c1f728720fb
Нашия заварчик е заварявал цветни метали и може да помогне в случая, но как ще се изработят допълнителните парчета, не ми идва на ум. Според мен заварката е най-надежния скрепителен елемент в случая.
И следвай поговорката "От опит глава не боли!" :609c1f728720fb
gogolisec- ...........................
- Регистриран на : 22.05.2009
Брой мнения : 4181 Рожд.дaта : 10.07.1971
Години : 52
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Притеснява ме най-вече това, че при разрушаване на едната лопата на винта, каквато рано или късно ще има, да не изкривиш вала... Нещо не ме радва такава връзка смола-метал, просто няма как да е надеждна...
????- Гост
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Киро, тая работа няма да стане поради причините описани по-горе от колегите. Единствения вариант е с приваряване на парчета към лопатките, но няма да е лесно. Толкова ли няма по-големи винтове? На някой кораби им орязват винтовете ако идват тежки за двигателя, ама за увеличаване не съм чувал. Едно време тия работи /корпус-двигател-винт/ ги разработваха и изследваха в Института по хидродинамика до езерото, но не знам останало ли е нещо да работи там и къде са специалистите.
Жоро_Приселци- ...........................
- Регистриран на : 08.09.2009
Брой мнения : 116 Рожд.дaта : 20.11.1960
Години : 63
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Според мен всяко допълнение към лопатките,на вече готов винт,е противопоказно.Винта трябва да е надежден и затова се лее като едно цяло,или ос и заккрепени чрез нитове и др.способи ЦЕЛИ лопатки.
Явно не ме искаш в лодката и затова правиш разни магарии,на фона на всичко,което си измайсторил до момента,само и само да ме уплашиш и да ми убиеш мерака.
Явно не ме искаш в лодката и затова правиш разни магарии,на фона на всичко,което си измайсторил до момента,само и само да ме уплашиш и да ми убиеш мерака.
ПЛУВЧО- ...........................
- Регистриран на : 19.12.2009
Брой мнения : 7387 Рожд.дaта : 01.12.1970
Години : 53
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Жоро,стои си института,ама май 360лв ми искаха - забравих вече.
Добре де-щом казвате,че с разнородни материали няма да стане,
може да пробвам със заварка тогава.
Витовете които са в повече са 4,освен този който си стои на лодката.
Аве нали казах,това не ми е спешна работа,ще събера още акъли.
Ама и вий пишете де.
Виж,за кавитацията не бях се сетил - ще попрочета малко инфо.
Добре де-щом казвате,че с разнородни материали няма да стане,
може да пробвам със заварка тогава.
Витовете които са в повече са 4,освен този който си стои на лодката.
Аве нали казах,това не ми е спешна работа,ще събера още акъли.
Ама и вий пишете де.
Виж,за кавитацията не бях се сетил - ще попрочета малко инфо.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Kiriako,аз пък знам,че лодката ти ще цепи по-здраво вълните ,но ще ти падне скороста като сложиш по-голяма стъпка на перката или пропелата.Според мен трябва да се изчисли първо за този двигател каква пропела е най-добра,но как не знам
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Аве 3 часа се рових в нета,доста работи прочетох.
Остави сметките,ами и накрая пак опира до пробите.
То едни вихри вредни се получават,едни мехурчета безполезни излизат.
Май се вкарах в приключение с тази тема.
Ама нищо ве,може пък да сънувам нещо,и току виж се получило.
Остави сметките,ами и накрая пак опира до пробите.
То едни вихри вредни се получават,едни мехурчета безполезни излизат.
Май се вкарах в приключение с тази тема.
Ама нищо ве,може пък да сънувам нещо,и току виж се получило.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
:c74e58b88a3bc5 :c74e58b88a3bc5
tano- ...........................
- Регистриран на : 03.06.2010
Брой мнения : 1674 Рожд.дaта : 21.03.1970
Години : 54
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
май нема отърване от нова че дч ти е мирна глава
tano- ...........................
- Регистриран на : 03.06.2010
Брой мнения : 1674 Рожд.дaта : 21.03.1970
Години : 54
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Ааа,повече кинти за пропелер май няма да дам.tano написа:май нема отърване от нова че дч ти е мирна глава
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Киро една идея то аз я мисля серизно де.Ами с електрожена няма ли да стане от неръждавейка ,аз ша пробвам той и свекъра не му малко карабита у главата и сега и той мисли
tano- ...........................
- Регистриран на : 03.06.2010
Брой мнения : 1674 Рожд.дaта : 21.03.1970
Години : 54
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Аааа,много сложно за мен става ве.
Чудя се дали от ясен да не си одялкам една - в талаша съм по-силен.
Сега Тано скивай - пускам си тези дни лодката,
и най-малкото свободно време отивам да си подремна в морето.
Ни жена да чувам,ни петел,ни куче - само шума на вълните.
Чудя се дали от ясен да не си одялкам една - в талаша съм по-силен.
Сега Тано скивай - пускам си тези дни лодката,
и най-малкото свободно време отивам да си подремна в морето.
Ни жена да чувам,ни петел,ни куче - само шума на вълните.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Не мисля,че с електрожен може да се завари неръждавейка към бронз.Имах навремето едни електроди за заварка на неръждавейка с обикновен електрожен,но за двете сплави не става.И идеята за удължаване с напластяване на перката със други материали не е може би удачно.
Моряка- глоб.модератор
- Регистриран на : 15.05.2009
Брой мнения : 8113 Рожд.дaта : 30.12.1967
Години : 56
lip4o- ...........................
- Регистриран на : 09.06.2009
Брой мнения : 340 Рожд.дaта : 15.04.1978
Години : 46
lip4o- ...........................
- Регистриран на : 09.06.2009
Брой мнения : 340 Рожд.дaта : 15.04.1978
Години : 46
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Що трябва се заварява нераждавейка с бронз направо се наваряват лопатите и после се шлайфат.
Ресьора- ...........................
- Регистриран на : 18.10.2009
Брой мнения : 4608 Рожд.дaта : 09.05.1982
Години : 41
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
Не може да се завари бронз към неръждавейка,по скоро има едно специално запояване с оксижен ама не знам дали ще намериш кой да ти го направи, а и за здравината не съм сигурен какво ще се получи.Ако го правиш с наваряване на бронз ще ти излезе "златен" тоя винт,бронза и месинга са гадни за работа, освен ако нямаш някой познат, който да ти го направи, така че моя съвет е да си караш с наличния и да не прахосваш време и нерви(пари) в обречени каузи а след време ако ти изпадне някой по-голям ще имаш по-бърза лодка
mite- ...........................
- Регистриран на : 16.06.2009
Брой мнения : 148 Рожд.дaта : 13.03.1979
Години : 45
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
готов винт не може ли да купиш - от извънбордов мотор?
Знаеш ли стъпката и размера на сегашния?
Знаеш ли стъпката и размера на сегашния?
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
ТЦ ве,обратна е стъпката на въртене,иначе още преди 2 гТедо написа:готов винт не може ли да купиш - от извънбордов мотор?
Знаеш ли стъпката и размера на сегашния?
ми дойде на акъла.
mite,за сега така ще си бъде,ама търся си занимание за през свободното време.
Напластяване - ясно че ще има много мамата.
max-са от манията ми даде акъл,да взема от единия винт малко материал,
и да го заваря за другия - това като че ли ми допада на душата.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ПРОМЯНА НА ВИНТА
ами то има и обратни винтове - за лодките с 2 мотора... но обикновено са от 50-60кс нагоре, та сигурно ще е голям винта...
Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Страница 1 от 3
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|
Пон 29 Апр 2024 - 23:22 by bat_pavel
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Вто 26 Мар 2024 - 20:37 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Съб 23 Мар 2024 - 15:53 by Димитър Маринчев
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa
» Около Бургас
Чет 18 Яну 2024 - 20:42 by Димитър Маринчев
» Маринована риба с екстри
Пет 12 Яну 2024 - 12:52 by icokanev
» Риби на борсата
Пон 25 Дек 2023 - 17:46 by Моряка
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Пет 1 Дек 2023 - 12:36 by ribarshe
» ЧЕПАРЕТА - 3 част
Сря 15 Ное 2023 - 5:25 by КИРО
» С лодка в морето - 2023
Пон 13 Ное 2023 - 16:35 by Димитър Маринчев
» Помощ при избор на сонар
Съб 28 Окт 2023 - 20:05 by КИРО
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Чет 5 Окт 2023 - 6:42 by Димитър Маринчев
» Зарибяване с пъстърва
Чет 28 Сеп 2023 - 17:00 by Драго
» Какъв е тоя киликанзер ?
Вто 26 Сеп 2023 - 11:29 by horgasz