Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
+10
EU_BG_akademika
Ribarina
Plamen
D.Dimitrov
savi aleksiev
Borkata
ПЛУВЧО
Мънцата
Тедо
КИРО
14 posters
Страница 2 от 4
Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Тедо написа:Меркури във Варна:
ВАРНА
АКВА СПОРТ ООД, ул.Стара планина 37а, Балчик, тел. 0878 921 790, ПРОДАЖБИ Mercury, MerCruiser, CMD, QuickSilver, Motorguide, Lowrance, СЕРВИЗ
РИВ ДВ, ул. Невен 21, Варна, тел. 0887 450367, СЕРВИЗ
ЯХТ СЪРВИЗ БЪЛГАРИЯ, Пристанище - Пътнечиски терминал, Варна, тел.0888 631321, ПРОДАЖБИ Mercury, QuickSilver, Motorguide, Lowrance, СЕРВИЗ
ВАРНА ДАЙВИНГ ЦЕНТЪР, бул. Хр Ботев 3 Ет 2, Варна, тел. 052 606803, ПРОДАЖБИ Mercury
ЛЗ ЯХТИНГ, ЦЕНТРАЛ ПЛАЗА офис 601, ул."Н.Вапцаров" 5, Варна тел: +052 712345, ПРОДАЖБИ Mercury, QuickSilver, Motorguide
ЛЗ ЯХТИНГ МАГАЗИН , Морска гара ет.2, гр. Варна, тел/факс +359 52 692299, 0887 35 53 23, ПРОДАЖБИ,Mercury, QuickSilver, Motorguide, Lowrance, СЕРВИЗ
ВЕЛВЕТ ООД, УЛ. Кавала 20, Варна, тел. 052 621111, ПРОДАЖБИ Lowrance
ПЛОДЕКС ЕООД, Петър Дертлиев 34, Варна, тел. 0899 999 987, ПРОДАЖБИ Mercury, QuickSilver, Motorguide, Lowrance
ЯНМАР БГ ООД, Братя Бъкстон 15, Варна, тел. 0876/371183, 0883/308373 ПРОДАЖБИ - Mercury, QuickSilver, Motorguide, Lowrance
ФИШИНГ ПРО ЕООД, ЧАТАЛДЖА 20 , Варна, тел. 0894781538, ПРОДАЖБИ Mercury, QuickSilver, Motorguide, Lowrance
МГ ТУНИНГ ЕООД, ПРИСТАНИЩЕ ОДЕСОС ПНМ , Варна, тел. 0878805650, ПРОДАЖБИ Mercury, QuickSilver, Motorguide, Сервиз
ТЕДО,това дето ти го давам в червено е наш съфорумник UFO [You must be registered and logged in to see this link.]
демек - Яни.Па той е много далеч от ремонт на двигатели,па си е далеч и от разбиране на такива.
Виждам и на ПОПА магазина,както и на Тошо тунинга - ама те с ремонти не се занимават,ама ХИЧ.
Тези на морска гара 2-ри етаж,там не съм виждал мотори май ???
Познавам Съби,познавам Панко,познавам и Стоян,за когото гарантирам че е добър майстор,
това му е и телефона - 0889 24 32 67.
Съби се товари с поръчки,няма време да ги изпълни,и това му е големия проблем за мен.
Иначе че си разбира от занаята - не го оспорвам.
Панко си прави разписанието,знае кога и къде трябва да е,точен е в посещенията си,
а това че е майстор е друга приказка,признавам си го.
Ама и като ти каже след два дена съм при теб - там е.
Знам че има и още имена във Варна - просто на живо не се познавам с тях.
няма как да ги коментирам
Просто в тази сфера на услугите,майстора трябва да е много коректен.
Не става само да събираш капарото - "и въз на курорт".
Затова и аз никога не вземам предварително пари,и не качвам сметка след като
един път сме се договорили,нищо че след това излизат още проблеми,
като не съм си отварял очите при прегледа,клиента не е виновен.
Ама мен повече си ми е кеф да се бъзикам с лодките,понякога сам се чудя на себе си.
Парите - това са хартии за обмен на нещо си.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Убу, ама да не искаш сега да ти плащаме в злато или диаманти Ако е така, казавай да се ориентирам към борсите на ЮАР, докле е времеКИРО написа:
Парите - това са хартии за обмен на нещо си.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Киро, тези, дето си ги изброил, са представители, не сервиз.
Аз също съм един от доволните от Панко. Миналата неделя зазимихме моторчето даже. Самото обслужване не е философия и реално човек може сам да го направи, но аз лично предпочитам да дойде Панко и да го огледа отвсякъде, за да съм спокоен, че е свършена работата както трябва. Харесва ми как влага мисъл във всяко нещо, а не го прави, просто защото така трябва. Няма тайни за него по тея машинки. Отделно е много коректен.
Аз също съм един от доволните от Панко. Миналата неделя зазимихме моторчето даже. Самото обслужване не е философия и реално човек може сам да го направи, но аз лично предпочитам да дойде Панко и да го огледа отвсякъде, за да съм спокоен, че е свършена работата както трябва. Харесва ми как влага мисъл във всяко нещо, а не го прави, просто защото така трябва. Няма тайни за него по тея машинки. Отделно е много коректен.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Митак, моят съвет е да си конфигурираш винт от тук според това какво точно искаш от рибчето и маторчето......
Защо като шаран купуваш, това което ти препоръчват, без да провериш това ли е което ти трябва
Защо като шаран купуваш, това което ти препоръчват, без да провериш това ли е което ти трябва
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Конфигурирах.
Оня каза: РЕКОМЕНДУЕМЫЕ СЕМЕЙСТВА ВИНТОВ (0) Результаты
И ко прайм?
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 53
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
D.Dimitrov написа:
Оня каза: РЕКОМЕНДУЕМЫЕ СЕМЕЙСТВА ВИНТОВ (0) Результаты
И ко прайм?
Значи всичката им работа е такава
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Какъв е проблема на Меркюри 6 коня партида 2012 ? Смятам за нова година да си взема тая 6-тица [You must be registered and logged in to see this link.]
Някъде бях чел че имало някаква сага също с тях свързана с маслото.
Някъде бях чел че имало някаква сага също с тях свързана с маслото.
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Не знам да имат проблем..... ама мога да ти дам за проби един па да си мислиш после.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 53
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Митак, защо не тестваш в езерото с новия винт? Може да не хванеш риба ама за тестове си е супер езерото. От Казашко се пуска без никакви грижи или хамалогии.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Страх го е, че ще е по бърз от радио-вълните, телефонът ще е без сигнал и ще пропусне важно обаждане....p_trustworthy написа:Митак, защо не тестваш в езерото с новия винт?
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Според доставчика нищо му няма. Продаде ми и друг пропелер с който още не съм го пробвал.anastas_peykov написа:Твоя нали беше някаква проблемна бройка или го опрай?
Събирам кураж, щот имам страх от високи скорости.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 53
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Аааа не! Не искам в езерото щот е по-малко солено и ще ми падне скоростта. Само в тоя грях не са ме обвинявали май.p_trustworthy написа:Митак, защо не тестваш в езерото с новия винт? Може да не хванеш риба ама за тестове си е супер езерото. От Казашко се пуска без никакви грижи или хамалогии.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 53
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Реално погледнато, аз не виждам пропелера, как ще разреши въпрозЪт Сам по себе си той е, елементарна скоростна кутия. Възможно е да изстискаш повече скорост, за сметка на теглото и обратно....но не е възможно да вдигне обороти, различни от този на вала.....
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
EU_BG_akademika написа:Реално погледнато, аз не виждам пропелера, как ще разреши въпрозЪт [You must be registered and logged in to see this image.] Сам по себе си той е, елементарна скоростна кутия. Възможно е да изстискаш повече скорост, за сметка на теглото и обратно....но не е възможно да вдигне обороти, различни от този на вала.....
Ще ти скъсам дипломата за академик Идеята е да се измести макс натоварване на по-високи обороти на двигателя. Пробвай да качиш Кипевския баир на 5-та и на 3-скорост и кажи разликите. Даже и при тойота се усещат
Митак, разликата в плътността на водата е 1-3 промила. Повече от 10 години част от работата ми е била да я меря. Варира от Балчик до Бургас в рамките 1.012 - 1.07. Това има пренебрежимо малък ефект върху газенето и съответно скоростта, по-скоро теоретичен. Има и формула, по която да го сметнеш, ако искаш. Езерото си е идеалния басейн за тестове, защото няма мъртвак. Най-висока скорост с нашата сме вдигали на Копринка и във Варненско езеро. В морето много рядко има такива условия.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Нали това казвам ве, пропелера е скоростна кутия и не решава загубата от въртящият момент на двигателяp_trustworthy написа:
Идеята е да се измести макс натоварване на по-високи обороти на двигателя. Пробвай да качиш Кипевския баир на 5-та и на 3-скорост и кажи разликите. Даже и при тойота се усещат
А Кичевския баир тойота ми го качва със 130, не знам на коя скорост, тя си знае, автомат е........
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
А резервоара е маслен картер, да Въртящият момент при двг е променлива величина по отношение на оборотите
Предния път отстъпи ти, сега аз ще го направя ... И без това е време да се топна в басейна пак
Предния път отстъпи ти, сега аз ще го направя ... И без това е време да се топна в басейна пак
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Къде си уа Я да видим.....Ако има нещо интересно за хапване, също покажи, събирам идеи Амо пусни в спам тематаp_trustworthy написа:И без това е време да се топна в басейна пак
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Мноооого си прав в този пасаж.EU_BG_akademika написа:.......но не е възможно да вдигне обороти, различни от този на вала.....
Каквато и перка да сложиш,все с оборотите на вала ще се върти,
е,ако приплъзва може и малко по-малки да са оборотите,ама повече не мож ги докара.
Обаче,скороста можеш да я променяш в големи величини Академиче.
Скив ся големите пампори как са;
Вала ИМ винаги се върти в една посока,и никога не Я променя,
АМА НИКОГА.
Променят си ъгъла на лопусите,така си променят скороста,както и задния ход.
За водоизместващата ми лодка,пропелер с диаметър 18см,стъпка(ъгъл)на лопусите 3,5см,на 1500об/мин
ми дава скорост от 10км/ч
При пропелер с диаметър 21см,ъгъл на лопуса 4,5см пак на 1500об - 11,5км
При 2300об
18см - скорост 12км/ч
21см - скорост 12,3 км/ч
При глисираща лодка ще има съвсем други резултати - вервай ми.
Все пак аз съм с 0,9 БРТ водоизместване.
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Кире, това, за което говориш, е ВРК - винт с регулируема крачка. Често срещано е също и като ВРШ (дирекна заемка от руски). Променяйки ъгъла на атака на лопуса се променя и крачката. Крачката е теретичното разстояние, което изминава винтът по оста си за един пълен оборот, ако това става в твърда среда. Добър пример за това е тирбушонът. На практикавинтът изминава по-късо разстоянием, защото водата е течност и се движи. Разликата между теоретичното разстояние и реалното си има наименование и е доста важна величина, ама за по-големите корабета, нашите лодки не ги касае толкова.
ВРШ е хубаво нещо, обаче доста оскъпява конструкцията на винта и си иска отделна система за управление. Затова се ползва най-много на съдове, на които често им се налага да сменят скорост - маневриране, буксироване и т.н. Та затова най-често лодките, като тези които ползваме, се продават без винт, а винт си избира собственикът като тества различните, които се препоръчват за мотора (ако има възможност, разбира се). Дали ще е водоизместваша или глисираща (между другото, нашата лодка също е 1БТ), винаги си е въпрос на конкретната конфигурация за лодка и това с каква скорост и товар на борда е предвидена да се движи. Даже и при ВРШ не можеш да минеш само с промяна на стъпката, трябва да се регулират и оборотите на моменти. Това е, защото въртящият момент е функция на оборотите при ДВГ. Ако е електрически двигател, тогава нямаш ядове
При малките мотори разликите са по-слабо различими, но е възможно на Митака лодката поради някаква причина конфигурацията да идва претоварваща с конкретния винт и на ход да реже обороти като защита срещу това. Във варела ясно, че няма как да се тества под товар.
Ние имаме два винта за нашата - 14 инча и 13 инча стъпка. Диаметърът и на двата е към 10 инча някъде (10.25 май беше), по спомен. Веднага се вижда каква е разликата В отношенията диаметър/стъпка при глисираща и водоизместваща като твоята. Там си има правила, които трябва да се спазват, не може да са произволни стойности. С 14-ката (само с нея съм я карал до момента) на старта направо подскача и излиза на глисаж почти моментално. Но макс обороти с него са 5300-5400, което значи, че претоварва мотора съвсем леко по-рано, отколкото трябва. С 13-ката би трябвало да може да се развърти до повече, но пък ще загуби 'ряз' на старта. Караме я с 14, защото рядко я гоним на цялата газ.
П.П. Нямам никакви претенции да го играя капацитет. Понеже докарах децата малко на планина, запълвам празнините в свободното време с драскане във форума
ВРШ е хубаво нещо, обаче доста оскъпява конструкцията на винта и си иска отделна система за управление. Затова се ползва най-много на съдове, на които често им се налага да сменят скорост - маневриране, буксироване и т.н. Та затова най-често лодките, като тези които ползваме, се продават без винт, а винт си избира собственикът като тества различните, които се препоръчват за мотора (ако има възможност, разбира се). Дали ще е водоизместваша или глисираща (между другото, нашата лодка също е 1БТ), винаги си е въпрос на конкретната конфигурация за лодка и това с каква скорост и товар на борда е предвидена да се движи. Даже и при ВРШ не можеш да минеш само с промяна на стъпката, трябва да се регулират и оборотите на моменти. Това е, защото въртящият момент е функция на оборотите при ДВГ. Ако е електрически двигател, тогава нямаш ядове
При малките мотори разликите са по-слабо различими, но е възможно на Митака лодката поради някаква причина конфигурацията да идва претоварваща с конкретния винт и на ход да реже обороти като защита срещу това. Във варела ясно, че няма как да се тества под товар.
Ние имаме два винта за нашата - 14 инча и 13 инча стъпка. Диаметърът и на двата е към 10 инча някъде (10.25 май беше), по спомен. Веднага се вижда каква е разликата В отношенията диаметър/стъпка при глисираща и водоизместваща като твоята. Там си има правила, които трябва да се спазват, не може да са произволни стойности. С 14-ката (само с нея съм я карал до момента) на старта направо подскача и излиза на глисаж почти моментално. Но макс обороти с него са 5300-5400, което значи, че претоварва мотора съвсем леко по-рано, отколкото трябва. С 13-ката би трябвало да може да се развърти до повече, но пък ще загуби 'ряз' на старта. Караме я с 14, защото рядко я гоним на цялата газ.
П.П. Нямам никакви претенции да го играя капацитет. Понеже докарах децата малко на планина, запълвам празнините в свободното време с драскане във форума
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
И аз мога да се включа в тази тема.
Първото ми Mercury е 25 hp двутактово,производство 1982 г. В началото започнаха да излизат разни проблемчета от това че не е пален много време. Най-големият проблем,който направи е че не се задейства блокировката при палене при включен двигател на скорост и пълна газ. Излетях и счупи лапите на ботуша,наложи се да сменя целият ботуш,което се оказа голям плюс и струваше само 300 лв.
Тази услуга и профилактиката ми я свърши Пламен Каравелов. Много хора го мразят и казват че е мошеник,ама аз съм много доволен и всяка година ходих при него по два пъти,за зазимяване и на пролет за първото палене на двигателя по 25 лв.+ 16лв за масло. По едно време се появи проблем,че не палеше на студено,но Пламен го реши и сега двигателя пали при -5 беше последната ми разходка с него . Повреди имаше,но всички причинени от времето,изгнила тръбичка на горивопровода,счупена пластмасова ябълка на магнита,който се мести според оборотите и други такива дреболии,които се ремонтират в морето с основен набор инструменти,изолирбанд и тел. Също така двигателя падна в морето при максимални обороти и остана да виси на жилата. До края на деня двигателя запали и до ден днешен си пали и работи без проблем. Е няма закопчалка на капака,който между другото Пламен Каравелов ми подари. Общо взето голямо куче е този двигател. Сега брат ми го кара и прави невероятни преходи от Сарафово до Курикя с разход от около 8 до 10 литра.
Новото ми Mercuri e също 25 Hp. Купих го през Акваспорт Бургас. Не исках да взимам такъв двигател заради обслужването,което получих от един работник на Булстар. Казва се Митко момчето и не знам какъв се води там,ама се мисли за велик. Аз понеже когато минавам от там винаги е с цел риболов и приличам на изтърван от гората явно не ме взе на сериозно . След това когато вече платих двигателя същият Митко му казах " Липсват части от комлекта " И като се заръба Митетето бях на косъм да върна двигателя и да ходя за Хонда. Явно му мина през акъла че ще направя това и си получих гайката за винта. Е там ключове за свещи и отверка няма,ама не ми и трябват,имам си.
Друго,което ме подразни е това че искаха 500 лв. за монтаж на двигателя. След разговори и с други дилъри разбрах че най-ниската цена е 300 лв. и трябва да нося до Варна лодката и двигателя.
Е ми на мен ръцете не са ми в гъза и с баща ми за кураж ( свиди ми се да дупча по лодката ) всичко беше монтирано и работещо за около 6 часа,като от тях бяха нужни поне два за пробиване на нови дупки и полагане на тръба ( Буксата на щамбайна не мина през оригиналната тръба) и сваляне и пак слагане на двигателя,понеже забравих да сложа кормилното управление. Всичко това ми излезе 32 лв за тефлонова смазка и морска грес.
Според мен когато дадеш 8 бона за двигател трябва да ти го монтират.
За сега около 50 часа с новият двигател. Наблюденията ми са за добра работа на всички обороти,харесва ми това че освен ел.стартер има и въженце. Един път не запали на стартера и палих с въжето,работи. Хидравликата е голям кеф. Иска ми се да сложа и другите уреди като волтметри и това за положението на хидравликата,но много ми идват скъпи ( скръндза съм ) .
Не ми харесва и това че при смяна на масло ми върнаха двигателя целият плувнал в масло. Нямало как да свалят филтъра без да го олеят. Аз не съм съгласен с това. Когато дойде време сам да сменям маслото ще го видим това. Тази процедура ми излезе 87 лв. И съвет от Митко " Като ти изтече маслото за хидравликата,значи е за смяна" Питах го аз "ами как ще вдигна двигателя тогава" и той вдига рамене.
Общо взето Булстар са монополисти. Монтьорите им са приятни момчета и явно ги разбират нещата, Митето и колегата му бъркат лайната като съдят за човека по външният му вид. Е аз си приличам на идиот,ама мога да си купя двигател от тях
Бих си купил пак Mercury само да има някой по сладкодумен да ме навие.
Когато ходих за Хонда в Киров бяха много любезни и ми предложиха безплатен монтаж,но разликата от няколко хиляди в полза на Mercury наклони везните
П.П.: Ако имам шанс бих си купил едно 50 Hp. двутактово също от 82-83 г. Само за да си направя кефа от чистата мощ на този двигател. Няма електроника и не се замисля като му дадеш газ
Първото ми Mercury е 25 hp двутактово,производство 1982 г. В началото започнаха да излизат разни проблемчета от това че не е пален много време. Най-големият проблем,който направи е че не се задейства блокировката при палене при включен двигател на скорост и пълна газ. Излетях и счупи лапите на ботуша,наложи се да сменя целият ботуш,което се оказа голям плюс и струваше само 300 лв.
Тази услуга и профилактиката ми я свърши Пламен Каравелов. Много хора го мразят и казват че е мошеник,ама аз съм много доволен и всяка година ходих при него по два пъти,за зазимяване и на пролет за първото палене на двигателя по 25 лв.+ 16лв за масло. По едно време се появи проблем,че не палеше на студено,но Пламен го реши и сега двигателя пали при -5 беше последната ми разходка с него . Повреди имаше,но всички причинени от времето,изгнила тръбичка на горивопровода,счупена пластмасова ябълка на магнита,който се мести според оборотите и други такива дреболии,които се ремонтират в морето с основен набор инструменти,изолирбанд и тел. Също така двигателя падна в морето при максимални обороти и остана да виси на жилата. До края на деня двигателя запали и до ден днешен си пали и работи без проблем. Е няма закопчалка на капака,който между другото Пламен Каравелов ми подари. Общо взето голямо куче е този двигател. Сега брат ми го кара и прави невероятни преходи от Сарафово до Курикя с разход от около 8 до 10 литра.
Новото ми Mercuri e също 25 Hp. Купих го през Акваспорт Бургас. Не исках да взимам такъв двигател заради обслужването,което получих от един работник на Булстар. Казва се Митко момчето и не знам какъв се води там,ама се мисли за велик. Аз понеже когато минавам от там винаги е с цел риболов и приличам на изтърван от гората явно не ме взе на сериозно . След това когато вече платих двигателя същият Митко му казах " Липсват части от комлекта " И като се заръба Митетето бях на косъм да върна двигателя и да ходя за Хонда. Явно му мина през акъла че ще направя това и си получих гайката за винта. Е там ключове за свещи и отверка няма,ама не ми и трябват,имам си.
Друго,което ме подразни е това че искаха 500 лв. за монтаж на двигателя. След разговори и с други дилъри разбрах че най-ниската цена е 300 лв. и трябва да нося до Варна лодката и двигателя.
Е ми на мен ръцете не са ми в гъза и с баща ми за кураж ( свиди ми се да дупча по лодката ) всичко беше монтирано и работещо за около 6 часа,като от тях бяха нужни поне два за пробиване на нови дупки и полагане на тръба ( Буксата на щамбайна не мина през оригиналната тръба) и сваляне и пак слагане на двигателя,понеже забравих да сложа кормилното управление. Всичко това ми излезе 32 лв за тефлонова смазка и морска грес.
Според мен когато дадеш 8 бона за двигател трябва да ти го монтират.
За сега около 50 часа с новият двигател. Наблюденията ми са за добра работа на всички обороти,харесва ми това че освен ел.стартер има и въженце. Един път не запали на стартера и палих с въжето,работи. Хидравликата е голям кеф. Иска ми се да сложа и другите уреди като волтметри и това за положението на хидравликата,но много ми идват скъпи ( скръндза съм ) .
Не ми харесва и това че при смяна на масло ми върнаха двигателя целият плувнал в масло. Нямало как да свалят филтъра без да го олеят. Аз не съм съгласен с това. Когато дойде време сам да сменям маслото ще го видим това. Тази процедура ми излезе 87 лв. И съвет от Митко " Като ти изтече маслото за хидравликата,значи е за смяна" Питах го аз "ами как ще вдигна двигателя тогава" и той вдига рамене.
Общо взето Булстар са монополисти. Монтьорите им са приятни момчета и явно ги разбират нещата, Митето и колегата му бъркат лайната като съдят за човека по външният му вид. Е аз си приличам на идиот,ама мога да си купя двигател от тях
Бих си купил пак Mercury само да има някой по сладкодумен да ме навие.
Когато ходих за Хонда в Киров бяха много любезни и ми предложиха безплатен монтаж,но разликата от няколко хиляди в полза на Mercury наклони везните
П.П.: Ако имам шанс бих си купил едно 50 Hp. двутактово също от 82-83 г. Само за да си направя кефа от чистата мощ на този двигател. Няма електроника и не се замисля като му дадеш газ
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Ribarina написа: ...Хидравликата е голям кеф. Иска ми се да сложа и другите уреди като волтметри и това за положението на хидравликата,но много ми идват скъпи ( скръндза съм ) ...
За твоя двигател отделно ли се предлагат отделните уреди или в едно? Нашия го купихме с един монохромен дисплей, на който може да си сменяш екраните - трим позиция, волтаж, температура, налягане на маслото, моментен, среден разход, изразходено гориво и разни други (не ги помня всичките). Волтажа не съм го следил никога, обаче положението на хидравликата си е полезна функция. Не е невъзможно да свикнеш да нагласяш 'по слух', но друго си е да можеш да си го видиш на екран. Не знам колко пари е, ама бих ти препоръчал да си сложиш за трим позиция поне. Все пак си дал доста пари отгоре заради хидравликата.
То е ясно, че сме се наредили в отбора на даващите с това наше хоби...
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Това е било най умното, тия 1500-2500 разлика, щяха да ти се върнат двойно във времето. Не търчете за всичко по сервизи, повечето сте технически грамотни хора, нета е пълен с клипове, как се прави всичко по всеки двигател, включително и монтажи и основни ремонти. Щом ти е нов двигателя, трябва да има NMEA-2000, купи си сонар с тази комуникация и всички данни на двигателя ще си гледаш на сонара....но пък щом си стиснат и за себе, си де да знамRibarina написа: бях на косъм да върна двигателя и да ходя за Хонда.
Последната промяна е направена от EU_BG_akademika на Вто 29 Дек 2015 - 18:12; мнението е било променяно общо 1 път
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
На мен в комплекта имаше само оборотомер,щамбайн и винт по избор. Всичко друго е отделно.
За сега се въздържам от всякакви по скъпи покупки. Скъпият сонар ще почака малко. Сега купувам дреболии-компас,кранци,пожарогасители и изобщо работи за регистрация.
Някой ден ще си купя.
Хондата,която ми предлагаха беше 40 коня и ми се стори освен много скъпа,но и много голяма.12500 струваше,понеже била изложбена или нещо такова
За ремонтите на двигателя нямам проблем. С малко четене и техническа мисъл всичко се постига. Проблема е гаранцията. Частите са скъпи.
За сега се въздържам от всякакви по скъпи покупки. Скъпият сонар ще почака малко. Сега купувам дреболии-компас,кранци,пожарогасители и изобщо работи за регистрация.
Някой ден ще си купя.
Хондата,която ми предлагаха беше 40 коня и ми се стори освен много скъпа,но и много голяма.12500 струваше,понеже била изложбена или нещо такова
За ремонтите на двигателя нямам проблем. С малко четене и техническа мисъл всичко се постига. Проблема е гаранцията. Частите са скъпи.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Ти написа във фейса, че този ти е малък, аве както и да е, карай си го със здраве и дано да е без аварийноRibarina написа:
Хондата,която ми предлагаха беше 40 коня и ми се стори освен много скъпа,но и много голяма.12500
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Страница 2 от 4
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|
Пон 29 Апр 2024 - 23:22 by bat_pavel
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Вто 26 Мар 2024 - 20:37 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Съб 23 Мар 2024 - 15:53 by Димитър Маринчев
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa
» Около Бургас
Чет 18 Яну 2024 - 20:42 by Димитър Маринчев
» Маринована риба с екстри
Пет 12 Яну 2024 - 12:52 by icokanev
» Риби на борсата
Пон 25 Дек 2023 - 17:46 by Моряка
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Пет 1 Дек 2023 - 12:36 by ribarshe
» ЧЕПАРЕТА - 3 част
Сря 15 Ное 2023 - 5:25 by КИРО
» С лодка в морето - 2023
Пон 13 Ное 2023 - 16:35 by Димитър Маринчев
» Помощ при избор на сонар
Съб 28 Окт 2023 - 20:05 by КИРО
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Чет 5 Окт 2023 - 6:42 by Димитър Маринчев
» Зарибяване с пъстърва
Чет 28 Сеп 2023 - 17:00 by Драго
» Какъв е тоя киликанзер ?
Вто 26 Сеп 2023 - 11:29 by horgasz