Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
+10
EU_BG_akademika
Ribarina
Plamen
D.Dimitrov
savi aleksiev
Borkata
ПЛУВЧО
Мънцата
Тедо
КИРО
14 posters
Страница 3 от 4
Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Да,като че ли малък идва. Просто съм свикнал с друга скорост да се движа по морето
Следващата лодка ще е с по голям двигател.
Обещавам !!!
Следващата лодка ще е с по голям двигател.
Обещавам !!!
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Академиче, не е философия да си правиш неща само по мотора и лодката, но аз лично предпочитам да оставя нещата на специалистите. И с колата съм така от доста време насам. Специалистът има обиграно око и може да види нещо, което да ти е убягнало. На море компромиси не бива и всеки си определя прага над който започват компромисите. Разбира се, има си хора в тоя форум, които с право имат увереността да се захванат с нещата.
Рибарина го каза по-горе: частите са скъпи. Трупането на знания може да излезе по-скъпо от услугите на специалист, има го в зара
Рибарина го каза по-горе: частите са скъпи. Трупането на знания може да излезе по-скъпо от услугите на специалист, има го в зара
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Зара, според теорията на вероятностите се пада равен брой пъти от всяка страна,...............но в безкрайността. В живота е 60% срещу теб.p_trustworthy написа: Трупането на знания може да излезе по-скъпо от услугите на специалист, има го в зара
Аз като бях във Варна също търчах за всяко нещо при специалиста...........
Обаче като се преместих в Пчелник се наложи да добивам знания, специалист няма, транспорта скъп. Куриерите са по евтини, без да плащам труда който никак не е евтин, установих го в последствие......нито ще сменя част която си е добре, само за да взема парите за труда, също така няма да си кажа, че съм я смени, а да не съм го направил. Не визирам никого, но и това го има в зара.
Конкретно ще ти кажа, че Панко на последното обслужване ми препълни маторя с масло, не от друго, а от немокаетлък.
Отнема 1 мин да намериш инфо за продукт продаван в България, та за моята Хонда ясно си пише, само картер толкова, с филтър толкова, ясно в мл. и прочие. Добре че го заварих, като отидохме с Моряка да си взимам маторя, че налива, чака да се стече и мери, вече го беше запалил да напълни филтъра......Нищо не казах, но си отбелязах едно на ум, че тоя човек не знае количеството и не го е потърсил. Като се прибрах, пуснах го на равно, оставих го един час на спокойствие и като вдигнах щеката един пръст над максимума....
Ти си учен човек, знаеш какво става натоварването на препълнен двигател и какви са рисковете от това.
Та ти казвам има го в зара
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Старият двигател си го чоплех аз,както ви казах нейде по назад. Всички повреди и аварии,може да се отстранят с малко четене и разбиране на работа на ДВГ. Проблема идва от там че има неща,които не се виждат,а човека сето това му е работа ги усеща и освен че знае къде да търси,знае и как да го ремонтира и настрои.
На 12.12.2015 брат ми ( продадох скутера на него ) ми звънна и каза че нещо е изпукало и двигателя отказва да пали. Веднага му дадох инструкция как да свали и почисти свещите,помислих че го е задавил. Да ама не. Упорито отказва да запали. Стигна се до там че да разглоби щамбайна и пак нищо ( съмнявал се че няма ток, клеясал прекъсвач на ) Аз бях на едно погребение на добър приятел и нямаше как да тръгна за фарватера да го вадя мискинина. След два-три часа ми звънна и се разбра повредата. Кабела,даващ ток от намоткште под маховика е излязъл от щипките си ,опрян в цилиндъра, стопен и дава на корпус всичките десетки ампери. От там се чува пукането при завъртане на маховика. Малко изолирбанд и успя да се прибере. Брат ми е икономист по образование и най-големият му успех с техниката е това че не си плюнчи пръста като бърка в контакта. Всеки ремонт започва с външен оглед, казваше един мой преподавател. И търсенето на повредата започва от захранването,като се върви от възможността за голяма повреда към по малка. Ако бях аз нам най-вероятно щях първо да огледам за видими външни повреди,а след това да свалям свещи и да разглобявам щамбайна. А ако беше Каравелов още при пукането на ток щеше да се ориентира. Сега вече брат ми знае и когато двигателя не пали го гледам започва проверката от бензина ( най-често забравя да го включи или отвори клапата) после тръгва назад ( проверка на щамбайна за положение на killswich и прекъсвач за запалване ) обикновено до там стига и вече е разбрал къде е повредата.
Извода ми от всички тези простотии дето ги написах е : ОПИТА ИДВА С ПРАКТИКАТА!!!
А сетих се и друго : карбуратора на двутактовото Mercury е страшно лесен за ремонт , настройката е въпрос на търпение, слух и обоняние. Мястото му е така избрано че с ключ 10 и права отверка може да се свали и настрои. Това го разбрах когато един Johnson взе да прекъсва и да гаснее заради развито болче за настройка на съотношение гориво-въздух. Гребах от Ропотамо до Аркутино защото не успях да намеря правилната отверка с която да бръкна на гадното място . Също така не видях пружината,която държи под напрежение болта. Сега с EFI не ми е много ясно кой казва това съотношение и за това нямам намерение да пипам там . Чета,но литературата е написана за хора,които са се занимавали доста с това и им е ясно какви процеси стават там. При външен оглед на двигател от новите виждам кое какво е,но как да се ремонтира е друг въпрос.
Според гаранционния договор всяка моя намеса е нарушение. А тези мочета от Булстар ги видях как работят и съм сигурен че ще се справят с каквато и да е повреда,е винаги можи да се разчита и на Пламен.
Интересно ми е сега какво може до се развали по този нов двигател. Първото, което ми излезе в акъла е електрониката. Там няма спасение, гребеш. На старият повечето болчета и гайги са цолови, на новият забелязах че само тези които захващат двигателя за лодката искат по странен ключ 13,6 мм,а вътре там където жилата се свързват с лостовете са нормални метрични. Аз си купих комлект цолови ключове и разните ме там еврейски звезди понеже въжето на старият се сменяше с такива,преди да сменя болтовете.
На кашона на новият забелязах че пише произход Япония. Това до някъде ме зарадва. До колко частите вътре са японски само те си знаят. Това че има цолови болтове е горе долу доказателство за японският произход, те заедно с американския и британският народ мерят в различни от системата СИ единици. Е Индия и още някой също.
Последните две години ми прави впечатление и звука на двигател с EFI и такъв с атмосферен карбуратор. Около една цигара време трябва на моето 25 EFI за да загрее и свали оборотите след първото палене за деня докато Yamaha 15 hp 2006 г и Genovo 9.9 2014 г имат нужда от повече време. Само с такива двигатели са ме возили и такива наблюдения имам. Не знам каква температура трябва да бъде и къде я мери преди да се задейства термостата също.
Факт е обаче че за Mercury може да се намери всяко едно болче , е за цена от 2 до 5 долара за малките си е скъпо. На Johnson-на със скапаният карбуратор чакахме мембраните почти месец.
Още не знам какъв разход на гориво има моят двигател. Накакви идеи ?
На 12.12.2015 брат ми ( продадох скутера на него ) ми звънна и каза че нещо е изпукало и двигателя отказва да пали. Веднага му дадох инструкция как да свали и почисти свещите,помислих че го е задавил. Да ама не. Упорито отказва да запали. Стигна се до там че да разглоби щамбайна и пак нищо ( съмнявал се че няма ток, клеясал прекъсвач на ) Аз бях на едно погребение на добър приятел и нямаше как да тръгна за фарватера да го вадя мискинина. След два-три часа ми звънна и се разбра повредата. Кабела,даващ ток от намоткште под маховика е излязъл от щипките си ,опрян в цилиндъра, стопен и дава на корпус всичките десетки ампери. От там се чува пукането при завъртане на маховика. Малко изолирбанд и успя да се прибере. Брат ми е икономист по образование и най-големият му успех с техниката е това че не си плюнчи пръста като бърка в контакта. Всеки ремонт започва с външен оглед, казваше един мой преподавател. И търсенето на повредата започва от захранването,като се върви от възможността за голяма повреда към по малка. Ако бях аз нам най-вероятно щях първо да огледам за видими външни повреди,а след това да свалям свещи и да разглобявам щамбайна. А ако беше Каравелов още при пукането на ток щеше да се ориентира. Сега вече брат ми знае и когато двигателя не пали го гледам започва проверката от бензина ( най-често забравя да го включи или отвори клапата) после тръгва назад ( проверка на щамбайна за положение на killswich и прекъсвач за запалване ) обикновено до там стига и вече е разбрал къде е повредата.
Извода ми от всички тези простотии дето ги написах е : ОПИТА ИДВА С ПРАКТИКАТА!!!
А сетих се и друго : карбуратора на двутактовото Mercury е страшно лесен за ремонт , настройката е въпрос на търпение, слух и обоняние. Мястото му е така избрано че с ключ 10 и права отверка може да се свали и настрои. Това го разбрах когато един Johnson взе да прекъсва и да гаснее заради развито болче за настройка на съотношение гориво-въздух. Гребах от Ропотамо до Аркутино защото не успях да намеря правилната отверка с която да бръкна на гадното място . Също така не видях пружината,която държи под напрежение болта. Сега с EFI не ми е много ясно кой казва това съотношение и за това нямам намерение да пипам там . Чета,но литературата е написана за хора,които са се занимавали доста с това и им е ясно какви процеси стават там. При външен оглед на двигател от новите виждам кое какво е,но как да се ремонтира е друг въпрос.
Според гаранционния договор всяка моя намеса е нарушение. А тези мочета от Булстар ги видях как работят и съм сигурен че ще се справят с каквато и да е повреда,е винаги можи да се разчита и на Пламен.
Интересно ми е сега какво може до се развали по този нов двигател. Първото, което ми излезе в акъла е електрониката. Там няма спасение, гребеш. На старият повечето болчета и гайги са цолови, на новият забелязах че само тези които захващат двигателя за лодката искат по странен ключ 13,6 мм,а вътре там където жилата се свързват с лостовете са нормални метрични. Аз си купих комлект цолови ключове и разните ме там еврейски звезди понеже въжето на старият се сменяше с такива,преди да сменя болтовете.
На кашона на новият забелязах че пише произход Япония. Това до някъде ме зарадва. До колко частите вътре са японски само те си знаят. Това че има цолови болтове е горе долу доказателство за японският произход, те заедно с американския и британският народ мерят в различни от системата СИ единици. Е Индия и още някой също.
Последните две години ми прави впечатление и звука на двигател с EFI и такъв с атмосферен карбуратор. Около една цигара време трябва на моето 25 EFI за да загрее и свали оборотите след първото палене за деня докато Yamaha 15 hp 2006 г и Genovo 9.9 2014 г имат нужда от повече време. Само с такива двигатели са ме возили и такива наблюдения имам. Не знам каква температура трябва да бъде и къде я мери преди да се задейства термостата също.
Факт е обаче че за Mercury може да се намери всяко едно болче , е за цена от 2 до 5 долара за малките си е скъпо. На Johnson-на със скапаният карбуратор чакахме мембраните почти месец.
Още не знам какъв разход на гориво има моят двигател. Накакви идеи ?
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Това е разхода в различните режимиRibarina написа: Накакви идеи ?
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Супер !!!
Последните 90 минути направих следният опит :
Запалих двигателя при температура на въздуха 16 градуса и температура на охлаждаща вода 5,2 градуса. На двигателя му трябваше 6 минути и 40 секунди да промени гласа си. При второ палене след 5 минути почивка промяната стана на третата минута. Обаче обортомера ми запече на 800 оборота и не пада като изгася двигателя.
Според книжката двигателя трябва на третата минута след първото палене за деня да е готов за развиване на максимални обороти.
Сега ме е яд за оборотомера и още в първият работен ден ще звънна да попитам що така и има ли гаранция той.
Премерих и температура на водата излизаща от двигателя. На 15-та минута 9 градуса.
На двутактовото чудовище се усещаше че е топла водата. Може би трябва да поработи повече за да има по голяма разлика. Все повече се навивам да си купя уреди за измерване на тези параметри.
Последните 90 минути направих следният опит :
Запалих двигателя при температура на въздуха 16 градуса и температура на охлаждаща вода 5,2 градуса. На двигателя му трябваше 6 минути и 40 секунди да промени гласа си. При второ палене след 5 минути почивка промяната стана на третата минута. Обаче обортомера ми запече на 800 оборота и не пада като изгася двигателя.
Според книжката двигателя трябва на третата минута след първото палене за деня да е готов за развиване на максимални обороти.
Сега ме е яд за оборотомера и още в първият работен ден ще звънна да попитам що така и има ли гаранция той.
Премерих и температура на водата излизаща от двигателя. На 15-та минута 9 градуса.
На двутактовото чудовище се усещаше че е топла водата. Може би трябва да поработи повече за да има по голяма разлика. Все повече се навивам да си купя уреди за измерване на тези параметри.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Ето тук :ЦЪК
Се информирам как да разглобя двигателя. Има за всички модели схеми и цени на всяко едно болче. При натискане върху бутона Diagram се показва точна схема на частите и това как са сглобени.
Ще забележите че на някой болчета пише например М 6 х 16 това са метрични, а на други е даден само сериен номер без описание. Те са с цолови резби.
Се информирам как да разглобя двигателя. Има за всички модели схеми и цени на всяко едно болче. При натискане върху бутона Diagram се показва точна схема на частите и това как са сглобени.
Ще забележите че на някой болчета пише например М 6 х 16 това са метрични, а на други е даден само сериен номер без описание. Те са с цолови резби.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Иво,поел си по правилния път с това изучаване на мотора(те).
Всеки собственик на водно превозно средство трябва да е наясно
с този елемент наречен двигател.Някой път паниката,или необмисляне на ситуациата
ти изиграва лоша шега в по-далечни води.
Поради тази причина съм се спрял на изключително обикновен мотор,с въздушно охлаждане.
На стоянката имаме един капацитет,с който преди 6-7г имахме голям спор за охлаждането,
водно или въздушно.Прегрял мотор не ми е спирал на вода,той на два пъти се прибра с чужда помощ,
точно заради охлаждането.Но има и друго - виждаш че нещо не ти е наред,казваш си че и така може,
след време точно в най-неподходящия момент оставаш на хоризонта,почваш да се псуваш,ама файда няма.
Коста с 30к.с дизел,усеща че стартера му прави чакмаци,ама като го чукне с едно дърво,завърта и пали,
докато един ден не иска да запали,на гребла от Черноморец до стоянката се прибрал.Оставил си телефона в бараката,да не го безпокоят - те ти филм след това.Гребане 7-8 часа и към 8км.
Видя ли проблем,кабели почнали да гният,акумулатора е със замърсени клеми и т.н.,
намирам един ден преди поредното влизане,слизам до стоянката и си оправям дефектите.
Вече преди да бутна лодката на вода,задължително палене на хелинга още,нека да поработи 5-6мин
мотора,че един път в Моряка бутнахме,не се превърта вала - оказа се че цилиндъра пълен с бензин.
Оправихме се,ама що да е така ?
КИРО- администратор
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Който не е викал Неволята той не знае.
Гребах и най-вероятно пак ще греба някой ден,но съм подготвен.
Сетих се за още нещо интересно за Mercury : на всеки цилиндър има ревизиационен прозорец хванат с две болчета. Когато се свали може да се види буталото и срещуположната част на цилиндъра. От там се разбира и дали и колко нагар има по буталото. Може би и от там се откача и главата на буталото за да се свали,не съм обърнал внимание. Този отвор не съм го виждал на други двигатели.
Гребах и най-вероятно пак ще греба някой ден,но съм подготвен.
Сетих се за още нещо интересно за Mercury : на всеки цилиндър има ревизиационен прозорец хванат с две болчета. Когато се свали може да се види буталото и срещуположната част на цилиндъра. От там се разбира и дали и колко нагар има по буталото. Може би и от там се откача и главата на буталото за да се свали,не съм обърнал внимание. Този отвор не съм го виждал на други двигатели.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Ами те другите си разботят без проблеми, за туй няматRibarina написа:
Този отвор не съм го виждал на други двигатели
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Продават книги с дискове към тях за всеки модел. За Меркюри съм виждал много , явно съпорта им е добър.Има и безплатни ресурси ама трябва да ги търсиш.
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
EU_BG_akademika написа:Ами те другите си разботят без проблеми, за туй нямат [You must be registered and logged in to see this image.]Ribarina написа:
Този отвор не съм го виждал на други двигатели
Този отвор не е за отстраняване на проблеми,а за проверка .
Ако има нагар по буталата могат да се направят изводи за работата на карбуратора,както и за момента на запалването.
При двутактовото Mercury този момент се регулира от един магнит поставен под маховика. Свързан е с едно лостче към лоста за превключване на скоростите посредством една ябълка . Чупило ми се е насред морето . Ремонта в морето става с изолирбанд,а на сушата тази пластмаса в която влиза ябълката на лостчето струва 5 стотинки и се продава като част от карбуратор за Лада. В двигателя има поне още три такива пластамски. Заредил съм с 20 за всеки случай.
По National Geographic дават едно предаване " Без закони" за едни дето живеят на майната си. Има един дето на лодката си има Mercury 60 EFI с хидравлика. Другите там карат Ямахи по 25 и 50 hp. Вчера този патрон дърпаше дървета от плажа
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
D.Dimitrov написа:
Конфигурирах.
Оня каза: РЕКОМЕНДУЕМЫЕ СЕМЕЙСТВА ВИНТОВ (0) Результаты
И ко прайм?
Таблицата е направена за нормални лодки с нормални двигатели по американските разбирания - демек мотори над 50-60кс и лодки над 4.5м...
За 6 коня има общо 3 възможни винта 5, 6 и 7Р... Предполагам, че твоят е стандартния за 6кс 7Р... Виж от някой колега с Меркури или Тохацу 4кс трябва да е 6Р и пробвай с него... Но едва ли ще има съществена разлика... С мотопед трудно се изпреварва на магистралата :)
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
към "Рибарина" - същият ефект с оставане на стрелката на минималните обороти или малко под тях съм виждал и на други оборотомери. Явно са си така... На 25 и 30кс EFI мисля, че не може да се сложи NMEA... Мултифункционален /течнокристален/ дисплей не може със сигурност.
Безплатен монтаж на двигател с дистанционно управление не съм чувал да се предлага при нито един вносител... Ямаха например въобще не предлагат монтаж.
Дистрибуторите/дилърите, които правят монтаж "безплатно" де факто правят отстъпка от цената на двигателите... Както се казва "няма безплатен обяд"...
Специално на Меркури окабеляването е направено много удобно и не може да се обърка /буксите са различни/...
Точно преди празниците ми "докладваха" за монтаж на Ямаха 30кс, който отнел 2 дена на 2 техници, а цената - 850лв :)
Ама така е, когато клиентът се подлъгва заради 100лв по-голяма отстъпка на мотор за 10 000лв... Аз лятото монтирах на друг клиент точно същият мотор и наистина окабеляването е кошмар - упътването за него е 10стр ситен шрифт Трудността на монтажа е различна за различните мотори, но определено на Меркури F25/30 EFI е едно от най-лесните...
Безплатен монтаж на двигател с дистанционно управление не съм чувал да се предлага при нито един вносител... Ямаха например въобще не предлагат монтаж.
Дистрибуторите/дилърите, които правят монтаж "безплатно" де факто правят отстъпка от цената на двигателите... Както се казва "няма безплатен обяд"...
Специално на Меркури окабеляването е направено много удобно и не може да се обърка /буксите са различни/...
Точно преди празниците ми "докладваха" за монтаж на Ямаха 30кс, който отнел 2 дена на 2 техници, а цената - 850лв :)
Ама така е, когато клиентът се подлъгва заради 100лв по-голяма отстъпка на мотор за 10 000лв... Аз лятото монтирах на друг клиент точно същият мотор и наистина окабеляването е кошмар - упътването за него е 10стр ситен шрифт Трудността на монтажа е различна за различните мотори, но определено на Меркури F25/30 EFI е едно от най-лесните...
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Тедо на мен ми отне повече време защото се наложи да преправям пътя на кабела .
Според мен човек,който всеки ден се занимава с тези двигатели за не повече от 4-5 часа с пробите може да монтира двигател.
В Киров ми предложиха безплатен монтаж. ФАКТ !!!
Няма нищо сложно в монтажа на един извънбордов двигател особено когато всичко е дурако устойчиво ( буксите не влизат на друго място)
Нямам никаква идея кой се изложил така е два дена да слага двигател. А 850 лв. кръв ще сера няма да им дам. Консумативите за монтажа струват 35-40 лв най-много. Труд на чатрак не плащам.
По всяко едно време съм готов да го докажа това. Винаги мога да си сваля двигателя и пак да го сложа за време.
Ако плащаш по 300 лв. на двигател съм готов да работя за теб .
Според мен човек,който всеки ден се занимава с тези двигатели за не повече от 4-5 часа с пробите може да монтира двигател.
В Киров ми предложиха безплатен монтаж. ФАКТ !!!
Няма нищо сложно в монтажа на един извънбордов двигател особено когато всичко е дурако устойчиво ( буксите не влизат на друго място)
Нямам никаква идея кой се изложил така е два дена да слага двигател. А 850 лв. кръв ще сера няма да им дам. Консумативите за монтажа струват 35-40 лв най-много. Труд на чатрак не плащам.
По всяко едно време съм готов да го докажа това. Винаги мога да си сваля двигателя и пак да го сложа за време.
Ако плащаш по 300 лв. на двигател съм готов да работя за теб .
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
От магазин на Ямаха два пъти съм купувал мотори (50 и 115) и в цената влизаше монтаж + резервоар + комплект дистанционно (щанбаин) и уред за горивото.оборотите и наклона на мотора.
max- ...........................
- Регистриран на : 28.06.2010
Брой мнения : 3942 Рожд.дaта : 20.11.1969
Години : 54
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Разбира се, каква е логиката иначе да важи гаранцията...
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
При тези , цената също е с монтаж, правят и отстъпка 5-10%...
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
А вярно ли е че новите Ямахи имат емобилайзер дето си познава щамбайна и ключа ?
Преди да взема Mercury гледах една Ямаха ама ми казаха че няма да стане, защото трябва да си познае щамбайна.
Преди да взема Mercury гледах една Ямаха ама ми казаха че няма да стане, защото трябва да си познае щамбайна.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 41
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Вярно е И не само те
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
max написа:От магазин на Ямаха два пъти съм купувал мотори (50 и 115) и в цената влизаше монтаж + резервоар + комплект дистанционно (щанбаин) и уред за горивото.оборотите и наклона на мотора.
Купувал си ама от Йоско или от колегата от Варна /забравих му името/ - я отиди при Гавраил в "Ямаха" да видим дали ще има безплатен монтаж...
"Киров" също са дистрибутор на Хонда - вносителят е [You must be registered and logged in to see this link.]
Дистребуторите /какъвто съм и аз/ предлагат понякога безплатен монтаж за сметка на своя комисион за да спечелят клиента... Обаче какво се получава често... Някой "дилър" сваля гащите и продава през 1-2% печалба... Хората купуват и после искат и "безплатен монтаж"
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Ribarina написа:А вярно ли е че новите Ямахи имат емобилайзер дето си познава щамбайна и ключа ?
Преди да взема Mercury гледах една Ямаха ама ми казаха че няма да стане, защото трябва да си познае щамбайна.
От 30кс и нагоре имат имобилайзер, което е нож с две остриета /усложнява се монтажа и си е потенциално възможно слабо място/... Крадците пак могат да ти откраднат мотора и да го продадат на безценица...
Щамбайнът няма общо с имобилайзера.
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
Имобилайзера е ташак работа...В ebay за всички марки продават комуникационен кабел плюс софтуера.
А, като влзеш веднъж в управлението на мотора, включваш и изключваш какво си решиш. Не трябва да се купуват крадени мотори, независимо от примамливите цени, защото така създаваме предпоставки и нашият да бъде откраднат
Изобщо не трябва да се купуват крадени неща, и аз съм купувал, но вече категорично не пипам
А, като влзеш веднъж в управлението на мотора, включваш и изключваш какво си решиш. Не трябва да се купуват крадени мотори, независимо от примамливите цени, защото така създаваме предпоставки и нашият да бъде откраднат
Изобщо не трябва да се купуват крадени неща, и аз съм купувал, но вече категорично не пипам
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 60
Re: Двигатели Меркури. Предимства, недостатъци, гаранции.
EU_BG_akademika написа:Имобилайзера е ташак работа...В ebay за всички марки продават комуникационен кабел плюс софтуера.
А, като влзеш веднъж в управлението на мотора, включваш и изключваш какво си решиш. Не трябва да се купуват крадени мотори, независимо от примамливите цени, защото така създаваме предпоставки и нашият да бъде откраднат [You must be registered and logged in to see this image.]
Изобщо не трябва да се купуват крадени неща, и аз съм купувал, но вече категорично не пипам [You must be registered and logged in to see this image.]
+1
Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Страница 3 от 4
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|
Пон 29 Апр 2024 - 23:22 by bat_pavel
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Вто 26 Мар 2024 - 20:37 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Съб 23 Мар 2024 - 15:53 by Димитър Маринчев
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa
» Около Бургас
Чет 18 Яну 2024 - 20:42 by Димитър Маринчев
» Маринована риба с екстри
Пет 12 Яну 2024 - 12:52 by icokanev
» Риби на борсата
Пон 25 Дек 2023 - 17:46 by Моряка
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Пет 1 Дек 2023 - 12:36 by ribarshe
» ЧЕПАРЕТА - 3 част
Сря 15 Ное 2023 - 5:25 by КИРО
» С лодка в морето - 2023
Пон 13 Ное 2023 - 16:35 by Димитър Маринчев
» Помощ при избор на сонар
Съб 28 Окт 2023 - 20:05 by КИРО
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Чет 5 Окт 2023 - 6:42 by Димитър Маринчев
» Зарибяване с пъстърва
Чет 28 Сеп 2023 - 17:00 by Драго
» Какъв е тоя киликанзер ?
Вто 26 Сеп 2023 - 11:29 by horgasz