ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
+66
Румен Ганев
Borkata
Кирил Калчев
kanara
tisho5001
ДЯДО ИВАН
divein
вакрил
matcata78
DimityrK
joro_74
roko koko
sllipi1
JimBeam
krasimir77
ribarshe
Albena
ufo
savi aleksiev
Светозар Върбанов
xpynxpyn
gogolisec
HAZART
Marco Polo
beis
Rimohit
baralya
kobovet
promarine
Стефан Добрев
фишфрена
Кико
Дели
ПЛУВЧО
nikgeo
pivkoto
host200
тони котев
max
milen kordov
strijok
fokobg
antares
vvt1970
gogo26
Шморхи
str.hadjiev
Gergov
tano
cslav
Тихомир
Ribarina
Доктора
Мънцата
MITKO70
lz3no
илия
zuzko_
georg
ivu
Тедо
EU_BG_akademika
Любак
Моряка
КИРО
Петър Василев
70 posters
Страница 24 от 40
Страница 24 от 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Ако имахте опцията , като на колите - тестдрайв щеше да е по лесно според мен на клиента да избере и прецени ! Все пак за всеки е важно как ще се държи на вода ! Лично мнение !
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
колега, тест-драйвът не е проблем... моторчетата се държат много добре... единственият им проблем е надеждността - няма как да се тества...
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Тедо как ще напишеш "...единственият им проблем е надеждността..." . Че какво друго го интересува клиента на море. Имаш 5 минути да се поправиш .
А 15 Hp има ли при теб, че във Варна са свършили. Не че съм решил още но като ми се каже последния, и бъркам в джоба
А 15 Hp има ли при теб, че във Варна са свършили. Не че съм решил още но като ми се каже последния, и бъркам в джоба
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Тедо написа:единственият им проблем е надеждността - няма как да се тества...
Еми за нея трябва да гарантираш ти , като продавач , ако не се бъркам нещо ???
Мисля , че си коректен продавач и , ако имат проблем би го споделил , но наистина не може да знаеш дали няма заводски дефект , който ще се появи след време !
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Дели написа:Проверих - Зундерт им е вносителя - не предлагат двутактови мотори. Определено търся двутактов защото смятам да разхождам лодката в багажника скатана и мотор над 36 кг. не може да се нахлузва на ръка .
Меркюри 9.9 4-т е 38кг. аз съм с такъв малко зор ама се оправям :609c1f728720fb
Кико- ...........................
- Регистриран на : 09.06.2009
Брой мнения : 1658 Рожд.дaта : 01.07.1973
Години : 51
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
50cent написа:Ако имахте опцията , като на колите - тестдрайв щеше да е по лесно според мен на клиента да избере и прецени ! Все пак за всеки е важно как ще се държи на вода ! Лично мнение !
Тестдрайв се прави на автомобили тоест купе и двг.
в нашия случай ще липсва купето а търговеца е в шах когато му се каже търся двигател 15 к.с.
:217b315cad77fe имам в предвид че всичко за купето тоест лодката трябва да е ясно каква е глисираща
водоизместваща тежка лека и т.н. :5ff67901e688fa колко много подробности има в покупката на еди н двигател :5ff67901e688fa
savi aleksiev- ...........................
- Регистриран на : 30.10.2009
Брой мнения : 3331 Рожд.дaта : 05.12.1961
Години : 62
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Не са изобщо много , ако имаш " купето " ! Питаш търговеца и той ти казва , ако разбира се не си решил и разпитал предварително точно какъв ти трябва за твоята гемия !
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Дели написа:Тедо как ще напишеш "...единственият им проблем е надеждността..." . Че какво друго го интересува клиента на море. Имаш 5 минути да се поправиш .
Мисля, че Тедо не е имал предвид, че двигателите не са надеждни а че няма как надеждността им да се тества. При тест драйв можеш да провериш как се държи определена лодка с дадения двигател с един, двама или повече пътници на борда, колко е шумен двигателя и колко бензин ще изхарчи, но няма как да тестваш колко години ще издържи без да създаде някакъв проблем.
georg- глоб.модератор
- Регистриран на : 18.05.2009
Брой мнения : 4165 Рожд.дaта : 28.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
50cent написа:Не са изобщо много , ако имаш " купето " ! Питаш търговеца и той ти казва , ако разбира се не си решил и разпитал предварително точно какъв ти трябва за твоята гемия !
Лично ти ако си наясно с тези не значителни подробности бравос
но аз не бях и тъй търговеца щеше да ми пре.......бе двигателя :d5116e0ebf2fc8
savi aleksiev- ...........................
- Регистриран на : 30.10.2009
Брой мнения : 3331 Рожд.дaта : 05.12.1961
Години : 62
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Абсолютно съгласен с това.Тедо написа:колега, тест-драйвът не е проблем... моторчетата се държат много добре... единственият им проблем е надеждността - няма как да се тества...
Тези мотори не са от преди 30г създадени,че някой да може да ти каже -
30г няма да имаш проблем с него.
И Дидо,как да искаш някаква дългосрочна гаранция - верно че много ти се иска.
Ама повече от 3-г не съм чувал за подобно нещо да дадат.
И на мен на китайчето му се скапа стартера,ама е минала гаранцията.
Сега на "изхода" ми се търсят 150 кинта за него - ама въжето още е здраво,
няма да ги дам тази година.
И аз си търся дългосрочна гаранция за ставите - ама никой доктор не дава такава.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
promarine написа:но няма как да тестваш колко години ще издържи без да създаде някакъв проблем.
За това си има ГАРАНЦИЯ на производителя ! След нея нямаш такава и разчиташ на съвестна експлоатация и подръжка от Твоя страна !
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
А какъв е бюджета за двигателя? Имам нещо предвид, но е по-скъп от Дженово. Говоря за нов двигател, равен или дори по-добър от Ямаха в класа си(за двутактов от преносимите говоря).
Иначе от форума, май само аз имам китайски, извънбордов двигател(не Дженово). Става моторетката, но прави разни пачове, които ме карат да не го долюбвам особенно. Скоро разглеждах Дженово и ми се сториха доста по-добре направени от моя, но не съм карал такъв, та мнението ми е по-скоро трета, че и четвърта ръка. :)
Мисля, че не би имал ядове, още повече, че на двутактовия няма кой знае какво да му се разваля....
Иначе от форума, май само аз имам китайски, извънбордов двигател(не Дженово). Става моторетката, но прави разни пачове, които ме карат да не го долюбвам особенно. Скоро разглеждах Дженово и ми се сториха доста по-добре направени от моя, но не съм карал такъв, та мнението ми е по-скоро трета, че и четвърта ръка. :)
Мисля, че не би имал ядове, още повече, че на двутактовия няма кой знае какво да му се разваля....
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Кажи Шморхи. Седнал съм, няма страшно. Само да не е над 37 кг.
Promarin, наистина не съм прочел правилно. Държите се геройски, но все пак попитах за отзиви от ползватели. Починете малко и да чуем Шморхи какво има в предвид като казва"разни пачове"
Promarin, наистина не съм прочел правилно. Държите се геройски, но все пак попитах за отзиви от ползватели. Починете малко и да чуем Шморхи какво има в предвид като казва"разни пачове"
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Е, не исках да те плаша. Във Варна има една фирма, която поне допреди месец имаше налични Тохатсу М18(2Т 18 к.с.) За мен поне, един от трите най-добри двутактови двигатели от по-старото поколение(без аутомикс и директен впръск).
Ето го двигателя:
[You must be registered and logged in to see this image.]
Дават го да тежи 41 кг, но съм намирал данни и с 39.
Цената, която ми обявиха е 3100 лева, което ми се струва много добре.
Проблеми с китаеца....
Преди време му светеше лампата за маслото като беше студен и работеше на един цилиндър. Като поработеше няколко минути това се изчистваше.
Сиджимката за палене се скъса и се "скри" в маховика, а в ръката ми остана само дръжката(добре, че бях на брега).
Корите около ботуша пречупват маркуча за контролната струя и никаква я нямаше, но докато открия това, свалих ботуша, сменях импелер...глупости за дреболия.
Когато го носех на ръка оливаше масло отнякъде и така и не открих откъде.
В морето един ден, дръжката ми остана в ръката. Карам карам и тя се разхлабва, разхлабва, разхлабва....понавих болтовете на ръка, колкото да се прибера и после сложих зегерки.
Винта се беше поразхлабил, но го усетих преди да е станал по-голям проблем и го стегнах.
Напоследък палеше трудно студен. Дърпам, дърпам и няма никой....смених подкачващата помпа, промих горивната линия и изчистих филтъра...не съм пробвал още дали съм го оправил това.
Абе...ей такива, нервещи неща ми прави.
Слава Богу по-сериозни проблеми не е правил.
Но марката е друга, типа двигател е друг. Не мисля, че има много база за сравнение де....
Не, че имам основание, но вярвам, че Дженово ще са по-добри. Още по-добър е Тохатсу, но там цената е друга...
Пак ще кажа, че Тохатсу двутактов си е.....
Ето го двигателя:
[You must be registered and logged in to see this image.]
Дават го да тежи 41 кг, но съм намирал данни и с 39.
Цената, която ми обявиха е 3100 лева, което ми се струва много добре.
Проблеми с китаеца....
Преди време му светеше лампата за маслото като беше студен и работеше на един цилиндър. Като поработеше няколко минути това се изчистваше.
Сиджимката за палене се скъса и се "скри" в маховика, а в ръката ми остана само дръжката(добре, че бях на брега).
Корите около ботуша пречупват маркуча за контролната струя и никаква я нямаше, но докато открия това, свалих ботуша, сменях импелер...глупости за дреболия.
Когато го носех на ръка оливаше масло отнякъде и така и не открих откъде.
В морето един ден, дръжката ми остана в ръката. Карам карам и тя се разхлабва, разхлабва, разхлабва....понавих болтовете на ръка, колкото да се прибера и после сложих зегерки.
Винта се беше поразхлабил, но го усетих преди да е станал по-голям проблем и го стегнах.
Напоследък палеше трудно студен. Дърпам, дърпам и няма никой....смених подкачващата помпа, промих горивната линия и изчистих филтъра...не съм пробвал още дали съм го оправил това.
Абе...ей такива, нервещи неща ми прави.
Слава Богу по-сериозни проблеми не е правил.
Но марката е друга, типа двигател е друг. Не мисля, че има много база за сравнение де....
Не, че имам основание, но вярвам, че Дженово ще са по-добри. Още по-добър е Тохатсу, но там цената е друга...
Пак ще кажа, че Тохатсу двутактов си е.....
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Шморхи написа:
Преди време му светеше лампата за маслото като беше студен и работеше на един цилиндър. Като поработеше няколко минути това се изчистваше.
Сиджимката за палене се скъса и се "скри" в маховика, а в ръката ми остана само дръжката(добре, че бях на брега).
Корите около ботуша пречупват маркуча за контролната струя и никаква я нямаше, но докато открия това, свалих ботуша, сменях импелер...глупости за дреболия.
Когато го носех на ръка оливаше масло отнякъде и така и не открих откъде.
В морето един ден, дръжката ми остана в ръката. Карам карам и тя се разхлабва, разхлабва, разхлабва....понавих болтовете на ръка, колкото да се прибера и после сложих зегерки.
Винта се беше поразхлабил, но го усетих преди да е станал по-голям проблем и го стегнах.
Напоследък палеше трудно студен. Дърпам, дърпам и няма никой....смених подкачващата помпа, промих горивната линия и изчистих филтъра...не съм пробвал още дали съм го оправил това.
Шморхи, ти колкото проблеми си имал с твоя мотор, аз за година за всички гаранционни мотори (около 180-200 бр.) нямам
А въобще, от изброените проблеми не съм имал нито един, с никой от продадените до сега двигатели.
Не ми е ясно и как може да се разхлаби винта след като през стягащата гайка минава шплент?
Повечето проблеми се откриват при първото пускане на двигателя. Нецентрован карбуратор, разхлабено болтче за източване на горивото от карбуратора, запушен отдушник на капачката на резервоара - това са честите проблеми с които се сблъскваме при първото пускане на нов двигател. Ето и някои от проблемите, които съм имал в последствие: при първата партида F15 често се случваше да се счупи палеца на стартерната ролка (от година и половина не съм имал такъв случай). В първите партиди F9.8 и F15 имах няколко случая да им изгори бобината под маховика (за това лято още не съм имал такъв проблем). Имах и няколко случая на повреден датчик на маслото, при което при ниските обороти лампичката започва да пресветва (смяна на датчика и проблема изчезва). Имах един случай при който се наложи смяна на бензиновата помпа (платното пускаше бензин в маслото) и няколко случая на износване на семеринги (повечето от които на оста на перката, причинени от навиване на месина около нея). Естествено, не споменавам проблемите, възникнали вследствие неправилна употреба - палене на сухо, изтърване на двигателя във водата, превъртане на винта вследствие на удар в дъното и др... Единствените сериозни проблеми бяха с два двигателя T9.8 при които се счупи лагер на буталото, при което се надра единия цилиндър и с един F2.6 при който се изрони една зъбчатка (по всяка вероятност понеже клиента е включвал на скорост при много високи обороти). Това е в общи линии, явно от Китайски до Китайски също има разлики
Последната промяна е направена от promarine на Чет 7 Юли 2011 - 9:44; мнението е било променяно общо 1 път
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Твърде е възможно датчика за налягане на маслото да ти е правил тия "парчета" - при ниско налягане (което сигурно е било лъжливо) се подава сигнал на електронното запалване да спре искрата на единия цилиндър... същото е при достигане на максималните обороти - спира искрата и започва да "пляка" в ауспуха...Шморхи написа:...
Проблеми с китаеца....
Преди време му светеше лампата за маслото като беше студен и работеше на един цилиндър....
Дели, много ясно съм си написал, че надеждността не може да се тества на тестдрайв... Аз не мога да гарантирам за нещо, което не съм го правил аз... Който се притеснява "да не стане нещо в морето", просто си взима по-реномирана марка, а не преиграва с "търговците са маскари"
В момента може да се вземе нов Selva 15hp 2T, дълъг ботуш - 2400лв - а сега да видим, като съм търговец, защо те пращам при конкуренцията, а не ти пробутвам "мойта" стока???
Не на последно място трябва да се отбележи, че абсолютна сигурност (надеждност) няма... Ако човек си няма хабер може да строши и най-марковата стока... Да напомням ли, че "Титаник" е бил "The best of the Best", а сервиза на "Балкан Стар" също има работа...
На двигателя едно найлоново пликче му е достатъчно да прегрее и блокира (например)...
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Е аз затова не се наемам да коментирам другите де Андоне. И на място ти казах, че съм приятно изненадан от изработката и сглобката им. Моя е дооооста по-зле. Да не кажа, че направо си е "сделан" от руснак в Понеделник или Петък.
За винта имах предвид, не че го загубя в морето, но като е "разхайтен" може да вибрира и да разбие оста и лагерите.
За каквото плащаш, такова получаваш. Моят двигател е по-евтин дори от Дженово, но това си има своята цена.
Личното ми мнение е, че Ямаха, Тохатсу, Меркури са по-добрите марки, но цените им са безбожно високи. Как може 70-80 к.с. двигател да струва колкото нов лек автомобил???
Дженово пък са най-добри при съотношение цена/качество. Струват два пъти по-евтино от горните марки в крайна сметка, а ето, че явно не правят проблеми като мойто дзвер....
Сега се сещам, че преди два дена му разглобих резервоара. На датчика за нивото, китайците сложили една пластмаса за "стъкло" и бензина и таковал мамата до такава степен, че нищо не се виждаше. Мислех, че нещо се е разпаднало вътре, защото оливаше бензин от там, а то просто трябвало да се изреже нов стъкълце(истинско) на мястото на пластмасата, която бе постопена вече.
Сложих стъкълцето, понаместих уплътнението и стегнах болтовете. Датчика си работи и бензин не олива, но ето - пак си е някакъв дерт с който трябва да се бориш.
Долу на сондата пък сложили някакво гумено уплътнение(без което може) и то се разпаднало на парчета под въздействието на бензина. Извадих парчетата с щипци и не търсих да правя ново уплътнение.
За винта имах предвид, не че го загубя в морето, но като е "разхайтен" може да вибрира и да разбие оста и лагерите.
За каквото плащаш, такова получаваш. Моят двигател е по-евтин дори от Дженово, но това си има своята цена.
Личното ми мнение е, че Ямаха, Тохатсу, Меркури са по-добрите марки, но цените им са безбожно високи. Как може 70-80 к.с. двигател да струва колкото нов лек автомобил???
Дженово пък са най-добри при съотношение цена/качество. Струват два пъти по-евтино от горните марки в крайна сметка, а ето, че явно не правят проблеми като мойто дзвер....
Сега се сещам, че преди два дена му разглобих резервоара. На датчика за нивото, китайците сложили една пластмаса за "стъкло" и бензина и таковал мамата до такава степен, че нищо не се виждаше. Мислех, че нещо се е разпаднало вътре, защото оливаше бензин от там, а то просто трябвало да се изреже нов стъкълце(истинско) на мястото на пластмасата, която бе постопена вече.
Сложих стъкълцето, понаместих уплътнението и стегнах болтовете. Датчика си работи и бензин не олива, но ето - пак си е някакъв дерт с който трябва да се бориш.
Долу на сондата пък сложили някакво гумено уплътнение(без което може) и то се разпаднало на парчета под въздействието на бензина. Извадих парчетата с щипци и не търсих да правя ново уплътнение.
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Шморхи, ако горивопровода (маркуча) ти е такъв, какъвто си мисля, имай едно наум... Много лесно се цепи, засмуква въздух, мотора гасне и ако не се усетиш става много неприятно... Нямаш си на идея как съм се прибирал веднъж - с едната ръка карам, а с другата притискам маркуча да не отваря...
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Шморхи написа:... Как може 70-80 к.с. двигател да струва колкото нов лек автомобил...
нов автомобил от престижния клас колко струва... не е 15000лв май... автомобилите са много по-големи бройки, оттам и цените са други...
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Хайде да успокоим топката. Информацията която получих и от търговците и от Шморхи ми е ценна и благодаря.
Само ако имаше как никой да не се засяга.
Само ако имаше как никой да не се засяга.
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Надявам се да няма сърдити. Аз поне коментирах марката Хидея, а не други марки и понеже се препитавам като внасям разни неща от Китай, ми е ясно, че разлика има и то голяма между един и същ продукт, но от различни производители.
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Някой има ли впечатления от Компас 400 GT. Мислим да сменяме меха с нещо твърдо, но бюджета е ограничен. Първоначално харесахме Леванти 440 с конзола за 4000 лева. Лодката е царевска. Новата звезда, която показах днес на авера е Компас 400 GT. Той залепна за нея. По-скъпичка е обаче - 4500 е лодката, 1700 конзолата и отделно някое екстра....отиде коня у ряката.
Ето двете лодки
Леванти
[You must be registered and logged in to see this link.]
Компас
[You must be registered and logged in to see this link.]
Очаквам отзиви, коментари, предложения...
Мислим да купуваме 25-30 к.с. двигател, но втора злоупотреба, че нема вътък за нов.
Ето двете лодки
Леванти
[You must be registered and logged in to see this link.]
Компас
[You must be registered and logged in to see this link.]
Очаквам отзиви, коментари, предложения...
Мислим да купуваме 25-30 к.с. двигател, но втора злоупотреба, че нема вътък за нов.
Шморхи- ...........................
- Регистриран на : 18.11.2010
Брой мнения : 2885 Рожд.дaта : 11.10.1978
Години : 46
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Шморхи гледам лодките и виждам голяма разлика в килата- това ще рече по-малко полиестерна смола и плат демек по чуплива.За консола неще маисторлък -ще ти пратя чертежи ,взимаш един лоист морски щперплат отиваш при дърводелец и после с епоксидна смола или полиестерна .Мойта консола ми струва 60Е материалите в Гърция За двигателя какво да ти кажа -ти вече знаеш по-добреимам Евинруд 0т 1956г не палил от 30г сложихме бензин свещи и запали от раз Иевинруда не е известен с качеството си - Аз лично без да се обижда никой ,за морето само японски че там няма място за експерименти!
tano- ...........................
- Регистриран на : 03.06.2010
Брой мнения : 1674 Рожд.дaта : 21.03.1970
Години : 54
Страница 24 от 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Страница 24 от 40
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa
» Маринована риба с екстри
Пет 12 Яну 2024 - 12:52 by icokanev