за сиртакито и рибата 2014 година
+33
nikgeo
gogata1
nasco2
ПЛУВЧО
str.hadjiev
var4o
antares
chapara
svetlio80tm
EU_BG_akademika
spear
Кирил Калчев
ДЯДО ИВАН
max
JimBeam
Георги Вутов
savi aleksiev
Plamen
А.Христов
D.Dimitrov
недялко радков
carpsliven2
GENIUS
tano
RAAZIEL
Румен Ганев
vatus
boysa
baretata
grandal_331
roko koko
КИРО
Tiho Todorov
37 posters
Страница 2 от 7
Страница 2 от 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Ще я тествам тия дни. Взех и малко мезета и кашкавали да слагаме по сандвичите като „поугладнеем”. Деня мина бързо и доволно ама утре ще трябва да се пера. И двата гащиризона са ми в масло от търсене на кранове за масления сепаратор.
Събота сутрин. Капитана сън не спал аврал на кораба да обяви. Трябвало да се почистят малко боклуци от антрето на машината и хладилното. Подбрах третия и моториста и под мое ръководство( демек висях им на главите и виках-туй примести,онуй сложи в чувала) подредихме. Пътюм и единия филтър на морската вода изчистихме. После се огледах около кораба да намера къде са се наредили дребосъците. Трябваха ми за стръв. Нагласих една голяма кука с една малка дето ще слагам рибките.
Не особено добър маникюр. Голяма кука с вързана за нея малка кука.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като хванах първото рибе и го наредих
Рибе с нещастен вид. Вероятно са му напъхали у устата…та чак до ду…то куката от горната снимка. Още се вижда ръка в люспи и странно оръфано петно.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Добре се получи според мене. Понеже имаше бая дребосък под мене
Малки рибки плуващи около някаква прозрачна тел.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Реших да подходя по-масово към хващането му. Извадих едно чипаре за гюмюш и като го почнах- по две по три рибета постоянно се хващаха. Е тук ми правят атака на чипарето.
Много малки рибки видимо решени да изядат това дето е под „телта”
[You must be registered and logged in to see this image.]
За един час две шепи стръв събрах и се чу аванса на въдицата с рибето. Изкарах на брега много хубав сафрид.
Мръсна макара. До нея сафридивидна риба с червена опашка и кука.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Събота сутрин. Капитана сън не спал аврал на кораба да обяви. Трябвало да се почистят малко боклуци от антрето на машината и хладилното. Подбрах третия и моториста и под мое ръководство( демек висях им на главите и виках-туй примести,онуй сложи в чувала) подредихме. Пътюм и единия филтър на морската вода изчистихме. После се огледах около кораба да намера къде са се наредили дребосъците. Трябваха ми за стръв. Нагласих една голяма кука с една малка дето ще слагам рибките.
Не особено добър маникюр. Голяма кука с вързана за нея малка кука.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като хванах първото рибе и го наредих
Рибе с нещастен вид. Вероятно са му напъхали у устата…та чак до ду…то куката от горната снимка. Още се вижда ръка в люспи и странно оръфано петно.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Добре се получи според мене. Понеже имаше бая дребосък под мене
Малки рибки плуващи около някаква прозрачна тел.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Реших да подходя по-масово към хващането му. Извадих едно чипаре за гюмюш и като го почнах- по две по три рибета постоянно се хващаха. Е тук ми правят атака на чипарето.
Много малки рибки видимо решени да изядат това дето е под „телта”
[You must be registered and logged in to see this image.]
За един час две шепи стръв събрах и се чу аванса на въдицата с рибето. Изкарах на брега много хубав сафрид.
Мръсна макара. До нея сафридивидна риба с червена опашка и кука.
[You must be registered and logged in to see this image.]
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Ама може и някаква друга риба да е-тази точка на хрилете и тези боядисани линии….сигурно пак ще е вкусна де. След час и нещо риболов се качих малко да почина. Кофата беше задоволително пълна.
Горната риба е сложена в малък за нейните размери пластмасов червен съд и има за компания един булюк малки рибки.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Според мене.
След почивката отидох по кея да тормозя „сафридите”.Явно имаше пасаж, защото редовно виждах някои да подгонва дребните рибки. При мене имаше едно подушване на рибето и толкова. Тествах и октоподиерата. На Нептун много му хераса и си я прибра на третото ми хвърляне, макар да бях с милиметър и половина дебела мисина.
Върнах се на кораба. Почнах да хвърлам накъсани дребни рибета и моето рибе закачено на куката. Събраха се гладни сто-грамови скумрии. Ядат стръвта ама на чипарето не желаят внимание да обърнат. Не могат и цялото рибе да налапат. Пуснах лампата и изчаках да се постъмни. На лампата се събра огромно количество дребосъци и скумрии.
Лампа светеща във водата и стотици дребни рибки под нея.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като взех да хвърлям парчета рибки и пощръкляха. Почнаха да нападат всяко едно парченце риба и да не обръщат никакво внимание на чипарета и разните му там куки със стръв. Дойдоха и кефалите ама не се задържаха дълго. Скумриите пак наминаваха. Групичка от пет малки калмара се включи в представлението и угощението ама изобщо не обърнаха внимание на чипарето с мини калмарки дето им предложих. Аз продължих постоянно да хвърлям парчета с риби. Дойде и една дебела заргана. Подуши ми стръвта и не я одобри. Отиде да си хваща друг модел рибки. Накрая се предадох. Свърших и рибките и се качих за почивка.
Неделя.Опитваме се с шефа да пуснем маслен сепаратор ама не ще да тръгне. Два електромагнитни клапана не работят. Пробвахме и корабния климатик да пуснем. Фреон доливахме ,кранове търсихме. Два часа нагоре на долу по стълбите и вече имаме работещ климатик на кораба.
Слетобеда взех няколко воблера и направих една разходка по целия кей. Повечето рибари ловяха мъниците. Били много вкусни сподели един грък. Хората които хранеха хващаха спарита в различни размери. Ама на нашия кораб като имаме пет хляба как да заложа един са стръв.После гладни трябва да стоим(и без това я караме основно на припечени филии).На доста места се виждаше мастило от хванати сепии и няколко плочки от тях плуваха из водата. Двама упорстваха за големи риби на блесна ама без някакъв видим резултат. Аз след цялата разходка без кълване. Пробвах без да пускам лампа с ярко жълт воблер да ловя, после на показалите се калмарчета фосфорни мини калмарки да пускам. Все тая. Никакво кълване. Време е за почивка. Надявам се утре нови колеги да дойдат ама ще видим.
Понеделник-лудница. Щели сме двигателя да палим. Друг път. Ние още сепараторите след ремонта не можем да стартираме. Парата и тя фъщи от всякъде и ходя да запушвам дупки. Подгрев не става да пуснем. Като цяло голямо обикаляне из машината. За край на деня и поръчаните неща ни докараха, че трябваше да ги проверявам и разпределям. Уморих се и риболова го пропускам. Пък утре може повечко да са огладнели рибите.
Цял ден борба да се пусне парата. Пускам я и теква от някъде. Спирам, отстранявам теча и пак пускам и пак теква….чак слетобеда имахме пара. Щефа на другия обект –бори се маслен сепаратор да пусне. Ама му отнесаха целия блок с електроника и човека какви ли не фокуси прави за да тръгне. Не успя. Надвечер реших да пробвам какво е мнението на рибите за бомбарда с филенце рибка. Като за старт на риболова един влекач си тестваше пожарните системи.
Залез слънце, кей и острови. Влекач поливащ рибари и рибарси коли и пръскащ и из морето.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Може на късмет да е пък. Край кея минаваха всякакви едри и хубави риби. И сафриди по половинка и спарита по две педи и лаврак към кило и половина се замота в краката ми. Минаха за да ги видя и две баракуди. Абе много риба се „извървя” ама на филенцето само една малка скумрийка. Прибрах я за стръв. Туйто. Риба има ама определено червейче си иска…..и захранка.
Луд ден. Каним се да палим главния двигател. Станал съм от преди седем часа да го топля ама бойлера категорично отказа да съдейства. Половин час уговорки за да запали. После маслени помпи пускахме. Горивни помпи(едната се оказа счупена, че ремонт и правихме). После се наложи да обезвъздушаваме двигателя.После пък котела се посчупи нещо електрониката му(ама това не пречеше първо да поразглобя всичко останало). После се пробвахме да запалим главния двигател и се счупи агрегата. Накрая и разни стари дневници се опитваха да ни карат да попълваме.
Каним се да тръгваме. Намерили са ни товар и даже май оправиха агрегата и помпата. Е остана котела да се направи да тръгне ама там нещо здравата се закучи работата. Утре искат пак да го разглобяавам. Иначе ми е дошъл мерака за риболов ама постоянно има началници по кораба и имам чувството, че на смени стоят тук. Не е така де ама си тръгват след като се стъмни ,а тогава вече повечето риби избягват да кълват.
Петъка много работа. Даже двигателя успахме да запалим ама нещо не работи както трябва. Котела още стачкува ,а сепараторите „уж” ги оправиха. Надвечер слязох на кея да се пробвам рибки да хвана. Дребни рибки изобщо нямаше. Явно се е завъртял хишник. Малко след това един много голям лефер или лаврак мина на няколко метра под повърхността. Взех воблерите и отново почнах атаката. Рибите си минаваха, а нито една не почукна даже. Кто видях как една от едрите сафридовидни риби се отърка у воблера и замина без да прояви интерес се прибрах. Време е да казвам чао на този пирс с тази гледка
Кораби, лодка и някакви згради в далечината.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Горната риба е сложена в малък за нейните размери пластмасов червен съд и има за компания един булюк малки рибки.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Според мене.
След почивката отидох по кея да тормозя „сафридите”.Явно имаше пасаж, защото редовно виждах някои да подгонва дребните рибки. При мене имаше едно подушване на рибето и толкова. Тествах и октоподиерата. На Нептун много му хераса и си я прибра на третото ми хвърляне, макар да бях с милиметър и половина дебела мисина.
Върнах се на кораба. Почнах да хвърлам накъсани дребни рибета и моето рибе закачено на куката. Събраха се гладни сто-грамови скумрии. Ядат стръвта ама на чипарето не желаят внимание да обърнат. Не могат и цялото рибе да налапат. Пуснах лампата и изчаках да се постъмни. На лампата се събра огромно количество дребосъци и скумрии.
Лампа светеща във водата и стотици дребни рибки под нея.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Като взех да хвърлям парчета рибки и пощръкляха. Почнаха да нападат всяко едно парченце риба и да не обръщат никакво внимание на чипарета и разните му там куки със стръв. Дойдоха и кефалите ама не се задържаха дълго. Скумриите пак наминаваха. Групичка от пет малки калмара се включи в представлението и угощението ама изобщо не обърнаха внимание на чипарето с мини калмарки дето им предложих. Аз продължих постоянно да хвърлям парчета с риби. Дойде и една дебела заргана. Подуши ми стръвта и не я одобри. Отиде да си хваща друг модел рибки. Накрая се предадох. Свърших и рибките и се качих за почивка.
Неделя.Опитваме се с шефа да пуснем маслен сепаратор ама не ще да тръгне. Два електромагнитни клапана не работят. Пробвахме и корабния климатик да пуснем. Фреон доливахме ,кранове търсихме. Два часа нагоре на долу по стълбите и вече имаме работещ климатик на кораба.
Слетобеда взех няколко воблера и направих една разходка по целия кей. Повечето рибари ловяха мъниците. Били много вкусни сподели един грък. Хората които хранеха хващаха спарита в различни размери. Ама на нашия кораб като имаме пет хляба как да заложа един са стръв.После гладни трябва да стоим(и без това я караме основно на припечени филии).На доста места се виждаше мастило от хванати сепии и няколко плочки от тях плуваха из водата. Двама упорстваха за големи риби на блесна ама без някакъв видим резултат. Аз след цялата разходка без кълване. Пробвах без да пускам лампа с ярко жълт воблер да ловя, после на показалите се калмарчета фосфорни мини калмарки да пускам. Все тая. Никакво кълване. Време е за почивка. Надявам се утре нови колеги да дойдат ама ще видим.
Понеделник-лудница. Щели сме двигателя да палим. Друг път. Ние още сепараторите след ремонта не можем да стартираме. Парата и тя фъщи от всякъде и ходя да запушвам дупки. Подгрев не става да пуснем. Като цяло голямо обикаляне из машината. За край на деня и поръчаните неща ни докараха, че трябваше да ги проверявам и разпределям. Уморих се и риболова го пропускам. Пък утре може повечко да са огладнели рибите.
Цял ден борба да се пусне парата. Пускам я и теква от някъде. Спирам, отстранявам теча и пак пускам и пак теква….чак слетобеда имахме пара. Щефа на другия обект –бори се маслен сепаратор да пусне. Ама му отнесаха целия блок с електроника и човека какви ли не фокуси прави за да тръгне. Не успя. Надвечер реших да пробвам какво е мнението на рибите за бомбарда с филенце рибка. Като за старт на риболова един влекач си тестваше пожарните системи.
Залез слънце, кей и острови. Влекач поливащ рибари и рибарси коли и пръскащ и из морето.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Може на късмет да е пък. Край кея минаваха всякакви едри и хубави риби. И сафриди по половинка и спарита по две педи и лаврак към кило и половина се замота в краката ми. Минаха за да ги видя и две баракуди. Абе много риба се „извървя” ама на филенцето само една малка скумрийка. Прибрах я за стръв. Туйто. Риба има ама определено червейче си иска…..и захранка.
Луд ден. Каним се да палим главния двигател. Станал съм от преди седем часа да го топля ама бойлера категорично отказа да съдейства. Половин час уговорки за да запали. После маслени помпи пускахме. Горивни помпи(едната се оказа счупена, че ремонт и правихме). После се наложи да обезвъздушаваме двигателя.После пък котела се посчупи нещо електрониката му(ама това не пречеше първо да поразглобя всичко останало). После се пробвахме да запалим главния двигател и се счупи агрегата. Накрая и разни стари дневници се опитваха да ни карат да попълваме.
Каним се да тръгваме. Намерили са ни товар и даже май оправиха агрегата и помпата. Е остана котела да се направи да тръгне ама там нещо здравата се закучи работата. Утре искат пак да го разглобяавам. Иначе ми е дошъл мерака за риболов ама постоянно има началници по кораба и имам чувството, че на смени стоят тук. Не е така де ама си тръгват след като се стъмни ,а тогава вече повечето риби избягват да кълват.
Петъка много работа. Даже двигателя успахме да запалим ама нещо не работи както трябва. Котела още стачкува ,а сепараторите „уж” ги оправиха. Надвечер слязох на кея да се пробвам рибки да хвана. Дребни рибки изобщо нямаше. Явно се е завъртял хишник. Малко след това един много голям лефер или лаврак мина на няколко метра под повърхността. Взех воблерите и отново почнах атаката. Рибите си минаваха, а нито една не почукна даже. Кто видях как една от едрите сафридовидни риби се отърка у воблера и замина без да прояви интерес се прибрах. Време е да казвам чао на този пирс с тази гледка
Кораби, лодка и някакви згради в далечината.
[You must be registered and logged in to see this image.]
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Тука рибите са твърде разглезени от многото дребосък.
Събота голямо чистене в машината. Целия екипаж слезе да помага. Пътюм и бойлера правихме и с климатика се занимавахме и с новите си колеги приказвахме. Най-после имаме истински готвач и то българин.
Неделя. Най-накрая (след четири дена борба )супера, дето отговаря за ремонта ,се отказа от бойлера. Предаде се. Обещахме да го оправим.Отне ни половин час. Вече имаме бойлер. Утре се канят да ни пращат да плаваме. Следобеда се домъкна и собственика на кораба. В машината било много мръсно. Отново целия екипаж слезе в машината да мие и търка. Като приключихме извадих въдицата. Хванах малко рибенца и ги връчих на боцмана да ги направи на хората си като благодарност за хубавото чистене.
Отново гореспоменатия пластмасов съд с дребни рибета. Въре има и ключ сложен по незнайни причини.
[You must be registered and logged in to see this image.]
После се пробвах за нещо по-едро. Свирна пожарна аларма. Оказа се избила тръба на хладилния компресор. Ще чакаме утре да дойде заварчик да я завари. Като се върнах, на въдицата имаше нещо странно. На дънната дето беше на половин метър от дъното, мисината сочеше леко в страни. Закачена за дъното. Като натегнах нещо помръдна ама до там си останахме. Накрая се наложи да скъсам. Иначе пробвах за сепии и калмари по дъното ама само по едно –две рахитични почуквания изкарах. Време е да отидем някъде дето има повече риба за хващане.
Тръгваме. От преди седем часа сутринта съм в машината и се занимавам с подготовка на главния двигател.
Тръби и горната част на малък корабен двигател.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Подгряване,пускане на помпи. Палене на агрегати и тн.Дойде и ремонтния екип и сложиха липсващата тръба. В десет часа палим машината и нещо гасне. Гръмна предпазния й клапан. После блокира един стартови клапан. Оправихме проблемите и отново опити за старт. Десет поредни старта и пак гасне сама машината. Регулатора не бачка правилно. Обадиха се на берега да доди специалист. Дойде човека с бяла престилка,бяла коса и малко бяло куфарче. След пет минути намери проблема. Някой идиот е сипал шепа дървени стружки в регулатора за да го счупи. Саботаж. Като лудна народа. Като са стреснаха тия началниици. Накрая свалихме регулатора с крана го качихме до първа площадка и после го отнесоха на брега. Аз заключих машината по заповед, да не би пак да направят нещо. Сега ще чакаме регулатор. Вечерта съм и дежурен и силен вятър духа. Значи риби няма да пробвам да ловя.
На следващия ден свалихме и бустера на регулатора и той също за ремонт отиде. Към то 21 часа ни домъкнаха регулатора. Ако можело ние да го пуснем на мястото му само, а утре майсторите щели да го монтират. Ами взех че го монтирах аз. Ко толкоева има четири болта и осем тръбички.
На другия ден още от шест и половина сме в машината. Грея я да се затопли за тръгване. Ама единия агрегат му изпища регулатора. За два часа докараха нов регулатор от някъде и запалихме. Чухме гласа на главния двигател и потеглихме. Пътюм на няколко пъти го прегряхме малко, че имаше доста затворени или половин отворени кранове от ремонтните бригади. Спряхме малко на котва колкото един бункер да направим, че дизела беше на изпарения. Последната бригада слезе там и вече почти сами почнахме последната маневра. Този път един танк взе да бълва мазут и вода из машината. Някой не му сложил капака. През времето дето се мацахме и плескахме, капитана се пробвал да кара като на състезание. Успял да прегрее две движения на двигателя и на ръба да пламне едното подбутално. Свалихме оборотите ама тогава пък взе да стачкува баотръстера(една перка на носа на кораба дето с нея се завърта лесно носа и е любима играчка на капитаните). До края на маневрата така и не успяхме да го накараме да вземе захранване от валогенератора.Излязохме от машината към 22 часа. На кея сме дето ще ни товарят. Утре ще се огледам да видя какво има наоколо.
Огледах се ама чак на обяд.
Част от лодка, част от пирс, част от знаме. В далечината няколко кораба и завод.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Красивичко индустриално ъгълче. Изглежда добре за риболов ама….много работа се нареди. Някакви аларми взеха да излизат от спрели механизми. И понеже вече сме на агрегат трябва да се спре тази аларма и да се ресетира и след минутка пак да излезе. Що датчици отворих и разглобих из машината не е истина. Разбира се после изведнъж тръгнахме. Подготвихме машината и зачакахме за команда за тръгване. Докато си чакахме пламна котела. Едни хубави весели пламачета се извисиха от него и то разбира се на едно много непристъпно място. Малко като маймунка се прехвърлях от тръби на табло и от там на друга тръба и на котела с пожарогасител в ръка. Овреме го хванахме и го загасихме бързо. После маркуча с вода издърпахме и поливане ама внимателно, че отдоло е таблото с електроника на самия котел. Това го оправихме.
Дадоха ход и запалихме, ама два цилиндъра на главния двигател спряха да работят. Турбината взе да ръмжи и едни пушеци хукнаха от комина. Еле поеха товара цилиндрите и вече спокойно си направихме петстотин метровата маневра и хвърлихме котва. Чакаме да разсъмне за да минем през плитчината. Ама пак пожарна аларма се включи. Целия екипаж на бегом в машината-хладилния компресор отново гръмнал тръба. Спрях ме го и се обадихме да идва специалист по хладилниците. На борда от икономии няма заварчик, а аз тръби високо налягане не мога да заварявам. После бях дежурен. Цели два часа без аларма и с лек сън. В три сутринта поредната фалшива аларма ама трябва да я спра. Половин час една-втора и трета аларма. Слязох да проверя долните нива и мяркам една река си тече в машината. Поглеждам работещия агрегат и не го виждам от фонтана морска вода. За нулево време запалих другия агрегат, сложих го на шини и с цената на едно здраво къпане спрях другия. От там сваляне на шефа и третия за помощ и за един час отстранихме проблема. Легнах за половин час до следващата аларма. Като край на деня реших да дремя в машината. След половин час чакахме маневра за минаване на канала. Пробвам да запаля втория агрегат за подготовка на маневра ама нещо държи ниски обороти. Спряхме го. Събрахме се тримата да го гледаме защо така се държи. Втори опит –пак ниски обороти и двигателя се взриви. Със взрива едни бели пушеци напълниха цялата машина. Видимоста стана един метър. Реално опипом издърпах шефа встрани . Без жертви от взрива се качихме на въздух. След малко изчакване ,без да дишам, прибягах да видя няма ли пожар. Огън нямаше. Изчакахме още малко и отворихме агрегата. Един лагер се стопил и прегрял-запалил маслените пари в картера и от там се е получило бум. Викнахме аварийна бригада и …отидохме да закусим. От там директно на масления филтър на главния двигател. Изтърва налягането по време на маневрата и замалко да спрем зареди него. Филтъра се оказа забит. До обяд го разглобявах. Някой много умен беше пренатегнал всичките пурички. Ужас. Само две се счупиха. Хапнахме на обяд и за вече легнах за два часа да избистря главата. Ама през половин час някой идваше да ме буди за нещо си. Станах, пих едно кафе и с третия механик събрахме система за издухване на филтриращите елементи. Тествахме я и то станало време за вечеря.
Вечерта съм толкова убит, че от леглото не мога да стана. Заспах от преумора към полунощ.
На събуждане вече по свежо изглеждат нещата. Загледах се и зад борда как някакви малки рибки минават. Дойде нашата бригада и втора бригада дето да шлайфат заварения на шииката лагер. Цял ден ми духаха въздуха на компресора и спорихме (културно)с тях. Накрая уж готови ама лагерната шиика мяза на петниста хиена.
Шиика на агрегат с петна от язви по нея.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Половин милиметър са свалили и няма оправяне. Ако продължат да свалят с още половин милиметър май се налага и останалите шиики да се престъргват.
Обедна време си взех въдичката да видя какво кълве. Освен интересна гледка.
Някакви странни хълмчета и корабчета.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Излъгах и няколко перки и един закачен за гърба едър сафрид.
Осем раирани рибки и един сафрид. Решетката е разлиен цват от преднопоказаните.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Събота голямо чистене в машината. Целия екипаж слезе да помага. Пътюм и бойлера правихме и с климатика се занимавахме и с новите си колеги приказвахме. Най-после имаме истински готвач и то българин.
Неделя. Най-накрая (след четири дена борба )супера, дето отговаря за ремонта ,се отказа от бойлера. Предаде се. Обещахме да го оправим.Отне ни половин час. Вече имаме бойлер. Утре се канят да ни пращат да плаваме. Следобеда се домъкна и собственика на кораба. В машината било много мръсно. Отново целия екипаж слезе в машината да мие и търка. Като приключихме извадих въдицата. Хванах малко рибенца и ги връчих на боцмана да ги направи на хората си като благодарност за хубавото чистене.
Отново гореспоменатия пластмасов съд с дребни рибета. Въре има и ключ сложен по незнайни причини.
[You must be registered and logged in to see this image.]
После се пробвах за нещо по-едро. Свирна пожарна аларма. Оказа се избила тръба на хладилния компресор. Ще чакаме утре да дойде заварчик да я завари. Като се върнах, на въдицата имаше нещо странно. На дънната дето беше на половин метър от дъното, мисината сочеше леко в страни. Закачена за дъното. Като натегнах нещо помръдна ама до там си останахме. Накрая се наложи да скъсам. Иначе пробвах за сепии и калмари по дъното ама само по едно –две рахитични почуквания изкарах. Време е да отидем някъде дето има повече риба за хващане.
Тръгваме. От преди седем часа сутринта съм в машината и се занимавам с подготовка на главния двигател.
Тръби и горната част на малък корабен двигател.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Подгряване,пускане на помпи. Палене на агрегати и тн.Дойде и ремонтния екип и сложиха липсващата тръба. В десет часа палим машината и нещо гасне. Гръмна предпазния й клапан. После блокира един стартови клапан. Оправихме проблемите и отново опити за старт. Десет поредни старта и пак гасне сама машината. Регулатора не бачка правилно. Обадиха се на берега да доди специалист. Дойде човека с бяла престилка,бяла коса и малко бяло куфарче. След пет минути намери проблема. Някой идиот е сипал шепа дървени стружки в регулатора за да го счупи. Саботаж. Като лудна народа. Като са стреснаха тия началниици. Накрая свалихме регулатора с крана го качихме до първа площадка и после го отнесоха на брега. Аз заключих машината по заповед, да не би пак да направят нещо. Сега ще чакаме регулатор. Вечерта съм и дежурен и силен вятър духа. Значи риби няма да пробвам да ловя.
На следващия ден свалихме и бустера на регулатора и той също за ремонт отиде. Към то 21 часа ни домъкнаха регулатора. Ако можело ние да го пуснем на мястото му само, а утре майсторите щели да го монтират. Ами взех че го монтирах аз. Ко толкоева има четири болта и осем тръбички.
На другия ден още от шест и половина сме в машината. Грея я да се затопли за тръгване. Ама единия агрегат му изпища регулатора. За два часа докараха нов регулатор от някъде и запалихме. Чухме гласа на главния двигател и потеглихме. Пътюм на няколко пъти го прегряхме малко, че имаше доста затворени или половин отворени кранове от ремонтните бригади. Спряхме малко на котва колкото един бункер да направим, че дизела беше на изпарения. Последната бригада слезе там и вече почти сами почнахме последната маневра. Този път един танк взе да бълва мазут и вода из машината. Някой не му сложил капака. През времето дето се мацахме и плескахме, капитана се пробвал да кара като на състезание. Успял да прегрее две движения на двигателя и на ръба да пламне едното подбутално. Свалихме оборотите ама тогава пък взе да стачкува баотръстера(една перка на носа на кораба дето с нея се завърта лесно носа и е любима играчка на капитаните). До края на маневрата така и не успяхме да го накараме да вземе захранване от валогенератора.Излязохме от машината към 22 часа. На кея сме дето ще ни товарят. Утре ще се огледам да видя какво има наоколо.
Огледах се ама чак на обяд.
Част от лодка, част от пирс, част от знаме. В далечината няколко кораба и завод.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Красивичко индустриално ъгълче. Изглежда добре за риболов ама….много работа се нареди. Някакви аларми взеха да излизат от спрели механизми. И понеже вече сме на агрегат трябва да се спре тази аларма и да се ресетира и след минутка пак да излезе. Що датчици отворих и разглобих из машината не е истина. Разбира се после изведнъж тръгнахме. Подготвихме машината и зачакахме за команда за тръгване. Докато си чакахме пламна котела. Едни хубави весели пламачета се извисиха от него и то разбира се на едно много непристъпно място. Малко като маймунка се прехвърлях от тръби на табло и от там на друга тръба и на котела с пожарогасител в ръка. Овреме го хванахме и го загасихме бързо. После маркуча с вода издърпахме и поливане ама внимателно, че отдоло е таблото с електроника на самия котел. Това го оправихме.
Дадоха ход и запалихме, ама два цилиндъра на главния двигател спряха да работят. Турбината взе да ръмжи и едни пушеци хукнаха от комина. Еле поеха товара цилиндрите и вече спокойно си направихме петстотин метровата маневра и хвърлихме котва. Чакаме да разсъмне за да минем през плитчината. Ама пак пожарна аларма се включи. Целия екипаж на бегом в машината-хладилния компресор отново гръмнал тръба. Спрях ме го и се обадихме да идва специалист по хладилниците. На борда от икономии няма заварчик, а аз тръби високо налягане не мога да заварявам. После бях дежурен. Цели два часа без аларма и с лек сън. В три сутринта поредната фалшива аларма ама трябва да я спра. Половин час една-втора и трета аларма. Слязох да проверя долните нива и мяркам една река си тече в машината. Поглеждам работещия агрегат и не го виждам от фонтана морска вода. За нулево време запалих другия агрегат, сложих го на шини и с цената на едно здраво къпане спрях другия. От там сваляне на шефа и третия за помощ и за един час отстранихме проблема. Легнах за половин час до следващата аларма. Като край на деня реших да дремя в машината. След половин час чакахме маневра за минаване на канала. Пробвам да запаля втория агрегат за подготовка на маневра ама нещо държи ниски обороти. Спряхме го. Събрахме се тримата да го гледаме защо така се държи. Втори опит –пак ниски обороти и двигателя се взриви. Със взрива едни бели пушеци напълниха цялата машина. Видимоста стана един метър. Реално опипом издърпах шефа встрани . Без жертви от взрива се качихме на въздух. След малко изчакване ,без да дишам, прибягах да видя няма ли пожар. Огън нямаше. Изчакахме още малко и отворихме агрегата. Един лагер се стопил и прегрял-запалил маслените пари в картера и от там се е получило бум. Викнахме аварийна бригада и …отидохме да закусим. От там директно на масления филтър на главния двигател. Изтърва налягането по време на маневрата и замалко да спрем зареди него. Филтъра се оказа забит. До обяд го разглобявах. Някой много умен беше пренатегнал всичките пурички. Ужас. Само две се счупиха. Хапнахме на обяд и за вече легнах за два часа да избистря главата. Ама през половин час някой идваше да ме буди за нещо си. Станах, пих едно кафе и с третия механик събрахме система за издухване на филтриращите елементи. Тествахме я и то станало време за вечеря.
Вечерта съм толкова убит, че от леглото не мога да стана. Заспах от преумора към полунощ.
На събуждане вече по свежо изглеждат нещата. Загледах се и зад борда как някакви малки рибки минават. Дойде нашата бригада и втора бригада дето да шлайфат заварения на шииката лагер. Цял ден ми духаха въздуха на компресора и спорихме (културно)с тях. Накрая уж готови ама лагерната шиика мяза на петниста хиена.
Шиика на агрегат с петна от язви по нея.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Половин милиметър са свалили и няма оправяне. Ако продължат да свалят с още половин милиметър май се налага и останалите шиики да се престъргват.
Обедна време си взех въдичката да видя какво кълве. Освен интересна гледка.
Някакви странни хълмчета и корабчета.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Излъгах и няколко перки и един закачен за гърба едър сафрид.
Осем раирани рибки и един сафрид. Решетката е разлиен цват от преднопоказаните.
[You must be registered and logged in to see this image.]
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Малииий, добре че не ме приеха в морското!
Механик щях да ставам!
Механик щях да ставам!
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Що бе?D.Dimitrov написа:Малииий, добре че не ме приеха в морското!
Механик щях да ставам!
Ко му е на риболова?
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Не ти ща работата! А таз дръглива гемия не е ли вече за скрап?
grandal_331- ...........................
- Регистриран на : 18.05.2009
Брой мнения : 1998 Рожд.дaта : 23.06.1968
Години : 56
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Ти пък какво прибързваш с разказа. Първо трябва из Средиземно море да одим, по океана да се поклатим...тук и там да спрем, че тогава да наближим туй дет искаш. Почти привършвам първа част от разказа,а твоят въпрос е насочен към края на четвърта.grandal_331 написа:Не ти ща работата! А таз дръглива гемия не е ли вече за скрап?
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Не е много ама такъв силен вятър надуваше, че направо пръчката от ръцете ми издърпваше.
Вечерта съм дежурен и от три сутринта алармите не ми дават на място да се застоя. Към шест почвам машината да топля и за разнообразие пробвам какво има на дъното. На дъното имаше само перки. За сметка на това готвача пък беше направил палачинки. Ммммм. Запалихме и тръгнахме. С много бягане и регулиране на цилиндри, пара, мазут…….до обяд. Кротнаха се малко нещата и заслужена почивка. Два часа. Докато ме събудят за някаква гръмнала парна гарнитура. ..и нея я оправихме. Остана третия да си регулира парата, че като избие баланса и се раздрънчават из целия кораб звънците на пожарната аларма. Това пък става на всеки час и половина…и целия кораб се изсипва в машината да търси пожара.
Абе таз пара голям проблем. Нещо не се погажда с механика си. Почва да ми писва. Все пак това не може да ми развали хубавото настроение. В Средиземно море сме лятото.
Море и острови. Лятна идилия.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Слънце пече, острови се виждат.
А на сянка мезелък се суши.
Някакво странно помещение с тръби и пожарогасител. Една въженка със сушащи се риби.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Кой като нас. Имаме още ден преход и стигаме до Александрия. Времето е с нас, вълната ни побутва по кърмата и леко и приспивно ни поклаща. Само дето в машината е много топло. Средната темпаратура минава 49 градуса.
Останалата част от пътя нямаше проблеми. Е пак гръмна тръбата на хладилния компресор и пак някакво масло се поразля из машината. Маневрата на пристигане е нощна и то хвърляме котва. В четири и малко сутринта вече сме приключили и аз съм нареден с въдицата. Под осветлението имаше събран пасаж с хамсия и няколко зарганки. Малко с назлъндисване ама хамсийките кълвяха. После дойде изгрева.
Корабен фенер и изгрев слънце.
[You must be registered and logged in to see this image.]
И една по-различна риба от дъното.
Някакво зяпнало рибе на фона на събуждащото се небе.
[You must be registered and logged in to see this image.]
С чипаре на дъното излизаха основно сафридчета и по някоя скумрия. На дъно на парченце от рибенце излизаха едни карасиви червени красавци. Хвана се и една прозрачно-розова-лигава-голямозъба риба с малка уста.
Ръка с опулена риба на нея в странни окраски. За фон някакви железарии.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Не знам защо ама ми мяза на нашенско куче. Всичките хванати такива ги връщах на обратно. Като стана време за закуска рибата взе да се назландисва. Все пак за няколко чинии риба има.
Позапълнена каса с няколко вида риби. Всички изглеждат доста апетитни.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Хванах шест вида рибета. Кеф.
По кафяна почивка прибягах да хвана още няколко рибета. После по обедна почивка се позадържах пак с въдицата и се хванаха още рибки.
Кофоподобен съд с разни странни рибки в него.
Вечерта съм дежурен и от три сутринта алармите не ми дават на място да се застоя. Към шест почвам машината да топля и за разнообразие пробвам какво има на дъното. На дъното имаше само перки. За сметка на това готвача пък беше направил палачинки. Ммммм. Запалихме и тръгнахме. С много бягане и регулиране на цилиндри, пара, мазут…….до обяд. Кротнаха се малко нещата и заслужена почивка. Два часа. Докато ме събудят за някаква гръмнала парна гарнитура. ..и нея я оправихме. Остана третия да си регулира парата, че като избие баланса и се раздрънчават из целия кораб звънците на пожарната аларма. Това пък става на всеки час и половина…и целия кораб се изсипва в машината да търси пожара.
Абе таз пара голям проблем. Нещо не се погажда с механика си. Почва да ми писва. Все пак това не може да ми развали хубавото настроение. В Средиземно море сме лятото.
Море и острови. Лятна идилия.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Слънце пече, острови се виждат.
А на сянка мезелък се суши.
Някакво странно помещение с тръби и пожарогасител. Една въженка със сушащи се риби.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Кой като нас. Имаме още ден преход и стигаме до Александрия. Времето е с нас, вълната ни побутва по кърмата и леко и приспивно ни поклаща. Само дето в машината е много топло. Средната темпаратура минава 49 градуса.
Останалата част от пътя нямаше проблеми. Е пак гръмна тръбата на хладилния компресор и пак някакво масло се поразля из машината. Маневрата на пристигане е нощна и то хвърляме котва. В четири и малко сутринта вече сме приключили и аз съм нареден с въдицата. Под осветлението имаше събран пасаж с хамсия и няколко зарганки. Малко с назлъндисване ама хамсийките кълвяха. После дойде изгрева.
Корабен фенер и изгрев слънце.
[You must be registered and logged in to see this image.]
И една по-различна риба от дъното.
Някакво зяпнало рибе на фона на събуждащото се небе.
[You must be registered and logged in to see this image.]
С чипаре на дъното излизаха основно сафридчета и по някоя скумрия. На дъно на парченце от рибенце излизаха едни карасиви червени красавци. Хвана се и една прозрачно-розова-лигава-голямозъба риба с малка уста.
Ръка с опулена риба на нея в странни окраски. За фон някакви железарии.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Не знам защо ама ми мяза на нашенско куче. Всичките хванати такива ги връщах на обратно. Като стана време за закуска рибата взе да се назландисва. Все пак за няколко чинии риба има.
Позапълнена каса с няколко вида риби. Всички изглеждат доста апетитни.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Хванах шест вида рибета. Кеф.
По кафяна почивка прибягах да хвана още няколко рибета. После по обедна почивка се позадържах пак с въдицата и се хванаха още рибки.
Кофоподобен съд с разни странни рибки в него.
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Хубави преживявания, с удоволствие чета разказа. Последната снимка със странните риби не се вижда :)
А.Христов- ...........................
- Регистриран на : 19.06.2011
Брой мнения : 305 Рожд.дaта : 16.12.1976
Години : 47
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Много интересни репортажи за риболова. Ама тези за машината сочат, че корабът е пълен дроб, а и звучи като да е на прелконна възраст също Стискам ви палци да си изкарате рейса и да си се приберете вкъщи поживо-поздраво.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Ми тооооо,на Никито късмета му е, все под такива палуби да плава.p_trustworthy написа: Ама тези за машината сочат, че корабът е пълен дроб...........
Ама време му е да почне на съвременни кораби да се "гърчи"......
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
споко бе хора, жив и здрав съм се прибрал. От дома качвам туй дето съм писал по морето. Щот там и нет няма.
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
[You must be registered and logged in to see this image.]
Почнах да прибирам и онези странните –колегите много ги харесвали.Деликатес им били.
Слетобеда много тежка задача. Понеже не влязохме в пристанището трябва аз да заваря гръмналата тръба на хладилния компресор. Ако не успея храната ще се развали. Два часа съвестно се борих и потих и парих. Чак на четвъртия опит успях. Това за сефте човек с оксижен да заварява и то вертикално-таванна пукнатина дето не може да си навреш главата да я видиш, не е работа. Каквото било-било. Оксижена още е разпънат и ако пак избие ще го боря пак. За вечеря имаше прясна риба. Готвача се беше постарал. Имаше и корабна риба ама нея само я кусахме.
След това малко почивка и разбира се риболов. В началото рибата си стоеше на дъното. Освен обедните видове рибки се излъга и една лястовичка.
Малка лястовичка с отхапано крилце. Олово и разперена длан.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Красавица. Като се стъмни се домъкнаха на лампата няколко пасажчета с плуващи моливчета(зарганчета) и от време на време стрелкащи се скумрии. На дъното кълванетата се разредиха ама изкарах един хубав сафрид.
Трийсетина сантиметров сафрид, дето хич и не стои на едно място.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Скумрийките от време на време се лъжеха на чипарето, колкото огъня на страстта да подържат. По някое си време се домъкна и капитана-грък. Имал бил лодка и голям рибар бил. Дадох му да подържи малко въдицата.
Странно държащ въдица човек на нощен фон
[You must be registered and logged in to see this image.]
После му засякох една риба и го оставих да я извади. Човека си тръгна много доволен с приказка на устата каква голяма риба закачил ама му се откачила.
След капитана се домъкна един военен катер. Осветява ни, свири ни, мига. Ама нашите от мостика да се сетят да се обадят-нее. За малко на абордаж да на вземат. Някакви проверки правиха хората. Рибата спря да яде и аз тръгнах да се изнасям . В кофата преобладаващо скумрия.
Скумрии и сафриди дето са вда пъти по-големи. Мяркат се и други рибки на кръгло-син фон.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Има няколко килца. Минах да оставя рибата в единия хладилник и мярнах едни топли-топли сварени яйца. Откраднах си двечки и после душче и нани.
От сутринта се почнахме да се опитваме счупените електроники на компресорите да накараме да тръгнат. Няколко пропиляни часа без успех. Накрая наврях едно чешмеджииско кранче и така остана за маневрата на ръчен режим. Преди да запалим главния двигател се запали котела. Този път пожара си беше доста силничък и упорит. Един пожарогасител изпръсках докато легнат пламъците. После и с вода поливах.
Докато се чудиха дали ще влизаме или няма пуснах едно чипаре и набързо дръпнах двайсетина едри скумрии и толкова сафрида. После тртъгнахме. Спряхме машината точно за вечеря. Имаше изпържена прясна рибка. Имаше и студен таратор. Като ни залепиха на кея-рибари на всякъде. Ловят кефали. Стървят на хляб. Веднага отидох въдица да вадя ама докато я извадяя…кефалите се потопиха. И утре е ден.
Деня започна работен по план. Единия воден охладител разглобихме и позачистихме пластините му с джета от солта. Крановете за морска вода не държаха, че се наложи да спрем охлаждането и от там климатика. От там пък капитана надигна вой до небето, че бил стар човек и нямал да преживее ако не работи климатика. Щото пък ние за кеф го спираме. Като свършихме охладителя почнахме с настройки на климатика да се занимаваме. Вади само двайсет и пет градуса , а би трябвало да е осемнайсет. След като се качих и слязо много на брой пъти по стълбите си останахме на начална позиция. После излязох да погледам какво правят рибарите. Ловят на дъно едни дребни рибки на хляб и като се покажат кефалите се опитват на плувка да ги хванат пак на хляб. Понеже ловят с дълги телескопи точно до кораба,като ги навирят и аха да ни бръкнат в очите с тях. Цялото пристанище е мътно, грязно и с плаващи петна от масло по него.
Вечерта съм дежурен, така,че ставам по-раничко да проверя машината. Правя една снимка на града отсреща.
Военни катери и град в далечината.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Една снимка на кефалчетата.
Кефалчета заплували на някъде.
[You must be registered and logged in to see this image.]
И още една.
Същите от горе ама сменили посоката.
[You must be registered and logged in to see this image.]
И една снимка на Александрийския фар.
Фар , море и залез. Рибарска лодка и спокойствие.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Или поне на един от фаровете им. След това почваме полека да се готвим за маневра. Запалихме главния двидател на обяд в очакване всеки момент да се качи пилота. Пилота се качи в четири и половина слетобед. Вече бяхме овикали два пъти капитана и ни беше писнало отвсякъде това чакане със запален двигател ,че да дадем ход. После , щото много бързат, от пълен заден дадоха пълен преден и навиха здраво масура на баотръстера. Турбината за малко да изхвръкне от фундамента, баото му падна контактора, а шефа за малко да изтръгне телефона от стената. После прехода продължи спокойно.
Хвърлихме котва на здрачаване. Имаше силен вятър и кофти вълна. Рибите обаче бързо се насъбраха. Първо дойдоха две малки лици, после още няколко. Закачих ги на няколко пъти ама се оказаха упорити. Все се откачаха. После се показаха малки скумрии. Като ги почнах аз.
Чипаре със наредени на него синкави рибки на нощен фон.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Повечето по една само излизаха. Определено искаха месце ама като нямам калмар-на всяко кълване трябва да зареждам. Няма да стане тяхната. Само на чипаре. Пасажа се движише от повърхността до петнайстия метър и доста търсене отиваше. Накрая и една лица изкарах да я снимам.
Позапълнена каса с риби и по средата една тумбеста.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Няколкото килограма дребна прясна риба отидоха в камерата, а аз почнах да се боря с хладилния компресор посред нощите. Компресора не тръгна,а готвача заключил камерите. Оставих за сутринта .
Сутринта се метнах да пускам тоз хладилен компресор. Между временно се борим с третия механик и с дизелния сепаратор. Все пак от време на време хвърлям по едно око зад борда. По „ино време” се показа пасаж с атакуващи лици. На първо подаване на чипарето се закачиха три. На второто две ама едната си открадна куката. После ми откраднаха цялото чипаре. После ми откраднаха и второто чипаре и изчезнаха. Отново се чу пожарна аларма-котела отново пламнал. Пак аз гасих. Взе да ми писва, само да ме гледат какво правя. Този път огъня беше доста упорит. Отиде петнайсет минути. Още малко и щяхме да го изтървем.
За обяд освен основното имахме и деликатес.
Чиния с две пържени риби и две лимончета. Също и покривка на карета.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Почнах да прибирам и онези странните –колегите много ги харесвали.Деликатес им били.
Слетобеда много тежка задача. Понеже не влязохме в пристанището трябва аз да заваря гръмналата тръба на хладилния компресор. Ако не успея храната ще се развали. Два часа съвестно се борих и потих и парих. Чак на четвъртия опит успях. Това за сефте човек с оксижен да заварява и то вертикално-таванна пукнатина дето не може да си навреш главата да я видиш, не е работа. Каквото било-било. Оксижена още е разпънат и ако пак избие ще го боря пак. За вечеря имаше прясна риба. Готвача се беше постарал. Имаше и корабна риба ама нея само я кусахме.
След това малко почивка и разбира се риболов. В началото рибата си стоеше на дъното. Освен обедните видове рибки се излъга и една лястовичка.
Малка лястовичка с отхапано крилце. Олово и разперена длан.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Красавица. Като се стъмни се домъкнаха на лампата няколко пасажчета с плуващи моливчета(зарганчета) и от време на време стрелкащи се скумрии. На дъното кълванетата се разредиха ама изкарах един хубав сафрид.
Трийсетина сантиметров сафрид, дето хич и не стои на едно място.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Скумрийките от време на време се лъжеха на чипарето, колкото огъня на страстта да подържат. По някое си време се домъкна и капитана-грък. Имал бил лодка и голям рибар бил. Дадох му да подържи малко въдицата.
Странно държащ въдица човек на нощен фон
[You must be registered and logged in to see this image.]
После му засякох една риба и го оставих да я извади. Човека си тръгна много доволен с приказка на устата каква голяма риба закачил ама му се откачила.
След капитана се домъкна един военен катер. Осветява ни, свири ни, мига. Ама нашите от мостика да се сетят да се обадят-нее. За малко на абордаж да на вземат. Някакви проверки правиха хората. Рибата спря да яде и аз тръгнах да се изнасям . В кофата преобладаващо скумрия.
Скумрии и сафриди дето са вда пъти по-големи. Мяркат се и други рибки на кръгло-син фон.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Има няколко килца. Минах да оставя рибата в единия хладилник и мярнах едни топли-топли сварени яйца. Откраднах си двечки и после душче и нани.
От сутринта се почнахме да се опитваме счупените електроники на компресорите да накараме да тръгнат. Няколко пропиляни часа без успех. Накрая наврях едно чешмеджииско кранче и така остана за маневрата на ръчен режим. Преди да запалим главния двигател се запали котела. Този път пожара си беше доста силничък и упорит. Един пожарогасител изпръсках докато легнат пламъците. После и с вода поливах.
Докато се чудиха дали ще влизаме или няма пуснах едно чипаре и набързо дръпнах двайсетина едри скумрии и толкова сафрида. После тртъгнахме. Спряхме машината точно за вечеря. Имаше изпържена прясна рибка. Имаше и студен таратор. Като ни залепиха на кея-рибари на всякъде. Ловят кефали. Стървят на хляб. Веднага отидох въдица да вадя ама докато я извадяя…кефалите се потопиха. И утре е ден.
Деня започна работен по план. Единия воден охладител разглобихме и позачистихме пластините му с джета от солта. Крановете за морска вода не държаха, че се наложи да спрем охлаждането и от там климатика. От там пък капитана надигна вой до небето, че бил стар човек и нямал да преживее ако не работи климатика. Щото пък ние за кеф го спираме. Като свършихме охладителя почнахме с настройки на климатика да се занимаваме. Вади само двайсет и пет градуса , а би трябвало да е осемнайсет. След като се качих и слязо много на брой пъти по стълбите си останахме на начална позиция. После излязох да погледам какво правят рибарите. Ловят на дъно едни дребни рибки на хляб и като се покажат кефалите се опитват на плувка да ги хванат пак на хляб. Понеже ловят с дълги телескопи точно до кораба,като ги навирят и аха да ни бръкнат в очите с тях. Цялото пристанище е мътно, грязно и с плаващи петна от масло по него.
Вечерта съм дежурен, така,че ставам по-раничко да проверя машината. Правя една снимка на града отсреща.
Военни катери и град в далечината.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Една снимка на кефалчетата.
Кефалчета заплували на някъде.
[You must be registered and logged in to see this image.]
И още една.
Същите от горе ама сменили посоката.
[You must be registered and logged in to see this image.]
И една снимка на Александрийския фар.
Фар , море и залез. Рибарска лодка и спокойствие.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Или поне на един от фаровете им. След това почваме полека да се готвим за маневра. Запалихме главния двидател на обяд в очакване всеки момент да се качи пилота. Пилота се качи в четири и половина слетобед. Вече бяхме овикали два пъти капитана и ни беше писнало отвсякъде това чакане със запален двигател ,че да дадем ход. После , щото много бързат, от пълен заден дадоха пълен преден и навиха здраво масура на баотръстера. Турбината за малко да изхвръкне от фундамента, баото му падна контактора, а шефа за малко да изтръгне телефона от стената. После прехода продължи спокойно.
Хвърлихме котва на здрачаване. Имаше силен вятър и кофти вълна. Рибите обаче бързо се насъбраха. Първо дойдоха две малки лици, после още няколко. Закачих ги на няколко пъти ама се оказаха упорити. Все се откачаха. После се показаха малки скумрии. Като ги почнах аз.
Чипаре със наредени на него синкави рибки на нощен фон.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Повечето по една само излизаха. Определено искаха месце ама като нямам калмар-на всяко кълване трябва да зареждам. Няма да стане тяхната. Само на чипаре. Пасажа се движише от повърхността до петнайстия метър и доста търсене отиваше. Накрая и една лица изкарах да я снимам.
Позапълнена каса с риби и по средата една тумбеста.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Няколкото килограма дребна прясна риба отидоха в камерата, а аз почнах да се боря с хладилния компресор посред нощите. Компресора не тръгна,а готвача заключил камерите. Оставих за сутринта .
Сутринта се метнах да пускам тоз хладилен компресор. Между временно се борим с третия механик и с дизелния сепаратор. Все пак от време на време хвърлям по едно око зад борда. По „ино време” се показа пасаж с атакуващи лици. На първо подаване на чипарето се закачиха три. На второто две ама едната си открадна куката. После ми откраднаха цялото чипаре. После ми откраднаха и второто чипаре и изчезнаха. Отново се чу пожарна аларма-котела отново пламнал. Пак аз гасих. Взе да ми писва, само да ме гледат какво правя. Този път огъня беше доста упорит. Отиде петнайсет минути. Още малко и щяхме да го изтървем.
За обяд освен основното имахме и деликатес.
Чиния с две пържени риби и две лимончета. Също и покривка на карета.
[You must be registered and logged in to see this image.]
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Ако няма кой да гръмне готвача и кептана-аз съм насреща! И ако ви трябва самоук 'МАЙСТОР ГОТВАЧ' -пак съм аз.И давай по нататък................
grandal_331- ...........................
- Регистриран на : 18.05.2009
Брой мнения : 1998 Рожд.дaта : 23.06.1968
Години : 56
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
а къде беше ти когато ми трябваше???grandal_331 написа:Ако няма кой да гръмне готвача и кептана-аз съм насреща! И ако ви трябва самоук 'МАЙСТОР ГОТВАЧ' -пак съм аз.И давай по нататък................
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Тази странната рибка Ники се казва Папагалопсаро,демек Папагалска риба .Това е една от най-вкусните риби и много тачена от гърците,че и от мен
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Е значи е изхвърлил много ПАПАГАЛИ
savi aleksiev- ...........................
- Регистриран на : 30.10.2009
Брой мнения : 3331 Рожд.дaта : 05.12.1961
Години : 62
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
може да е всякаква ама е много лигава, с големи криви зъби и почти напълно се покрива с нашенското куче като гърчене и хапене. Ни мойш мъ накара я чистя. Е ку ми я сервират готоваа...ша я пробвам.
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
После направихме една маневра и ето ни отново в Александрия ама на друго място. Първо минахме покрай някакво корабно гробище.
Два полупотънали кораба.
[You must be registered and logged in to see this image.]
После направо на центъра ни паркираха.
Градска джунгла
[You must be registered and logged in to see this image.]
За вечеря имахме прясно изпържени скумрийки и вече баналните проблеми с хладилния компресор.
Дълъг понеделник. Справихме се успешно с ремонта на въздушния компресор, на котела да не прави повече пожари и на хладилната да не ме буди. Между временно успяхме да се преборим и с един фонтан с морска вода на най-долна площадка в машината. Единственото на което хич не обърнахме внимание беше един проверяващ в машината. Дойде тъкмо като се наводнявахме. ….. после капитана три часа се пазарил с него за цената на глобата. Аз пък се пазарих с един търговец на борда за два сувенира.
Дойде нов моторист и старши помощник. Заминаващите обаче направили на капитана някакъв домашно-финансов проблем. Раздухаха се нещата за плащане на ръка и ….кораба е арестуван до оправяне на тази каша. Утре ще видим какво ще се получи. Товаренето вече е готово. Имаме едни мноого огромни тръби-по над три метра в диаметрър дето трябва за Алжир да ги закараме.
Готови сме за тръгване
Огромни тръби и няколко крана.
[You must be registered and logged in to see this image.]
За съжаление на компанията, всички дребнички колеги категорично заявиха , че искат да слязат точно сега. Сега се събира аварийно екипаж за да отплаваме. Ще плавам с египтяни. На нас в машината по принцип са ни забранени всякакви работи без писмена заповед на капитана , щото сме още арестувани. Което беше много различно от това дето правихме. Още със слизането в камерата за месо видях температура от +50 градуса. Беше блокирала размразяващата система и само дето не миришеше на печено месо. Единия агрегат беше изхвърлил маслото си, а котела пак взе да стачкува. Реално до обяд бягахме да отстраним всички проблеми. Как да го обясним на капитана. Иначе деня си мина в чакане да си заминат старите и да дойдат новите моряци. Е това не стана. Ще видим утре. Иначе ние хубаво си стоим на кея и време за риболов колкото искаш ама във водата няма никакъв живот. За първи път ми се случва. Гавана е червен и пълен с балончета дето излизат от тинестото дъно.
Минаха два дена от заминаването на всички стачкуващи и пристигането на новите хора. Египтяни от Сахара. Като първо впечатление от тях-добре са дошли. Културни и усмихнати. Една нощна маневра направихме и отплавахме към Малта. Трябва гориво да заредим за да имаме за Алжир. Още първата вечер се строши буталната помпа на котела. Тя си е истинска антика де. Поне от двайсет години не се ползват такива. Няколко часа борба с нея и с котела дето баш сега реши да стачкува и деня мина.
Упорита помпа. Стопила е лагерите и изпонадрала цилиндрите.
Картинка на части на античен вид помпа.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Хич и не уплътнява. Ама друга няма. Ще я пуснем да видим ша ли фърга масло по тавана отново.
Два полупотънали кораба.
[You must be registered and logged in to see this image.]
После направо на центъра ни паркираха.
Градска джунгла
[You must be registered and logged in to see this image.]
За вечеря имахме прясно изпържени скумрийки и вече баналните проблеми с хладилния компресор.
Дълъг понеделник. Справихме се успешно с ремонта на въздушния компресор, на котела да не прави повече пожари и на хладилната да не ме буди. Между временно успяхме да се преборим и с един фонтан с морска вода на най-долна площадка в машината. Единственото на което хич не обърнахме внимание беше един проверяващ в машината. Дойде тъкмо като се наводнявахме. ….. после капитана три часа се пазарил с него за цената на глобата. Аз пък се пазарих с един търговец на борда за два сувенира.
Дойде нов моторист и старши помощник. Заминаващите обаче направили на капитана някакъв домашно-финансов проблем. Раздухаха се нещата за плащане на ръка и ….кораба е арестуван до оправяне на тази каша. Утре ще видим какво ще се получи. Товаренето вече е готово. Имаме едни мноого огромни тръби-по над три метра в диаметрър дето трябва за Алжир да ги закараме.
Готови сме за тръгване
Огромни тръби и няколко крана.
[You must be registered and logged in to see this image.]
За съжаление на компанията, всички дребнички колеги категорично заявиха , че искат да слязат точно сега. Сега се събира аварийно екипаж за да отплаваме. Ще плавам с египтяни. На нас в машината по принцип са ни забранени всякакви работи без писмена заповед на капитана , щото сме още арестувани. Което беше много различно от това дето правихме. Още със слизането в камерата за месо видях температура от +50 градуса. Беше блокирала размразяващата система и само дето не миришеше на печено месо. Единия агрегат беше изхвърлил маслото си, а котела пак взе да стачкува. Реално до обяд бягахме да отстраним всички проблеми. Как да го обясним на капитана. Иначе деня си мина в чакане да си заминат старите и да дойдат новите моряци. Е това не стана. Ще видим утре. Иначе ние хубаво си стоим на кея и време за риболов колкото искаш ама във водата няма никакъв живот. За първи път ми се случва. Гавана е червен и пълен с балончета дето излизат от тинестото дъно.
Минаха два дена от заминаването на всички стачкуващи и пристигането на новите хора. Египтяни от Сахара. Като първо впечатление от тях-добре са дошли. Културни и усмихнати. Една нощна маневра направихме и отплавахме към Малта. Трябва гориво да заредим за да имаме за Алжир. Още първата вечер се строши буталната помпа на котела. Тя си е истинска антика де. Поне от двайсет години не се ползват такива. Няколко часа борба с нея и с котела дето баш сега реши да стачкува и деня мина.
Упорита помпа. Стопила е лагерите и изпонадрала цилиндрите.
Картинка на части на античен вид помпа.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Хич и не уплътнява. Ама друга няма. Ще я пуснем да видим ша ли фърга масло по тавана отново.
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
уффф
избутах първа част
избутах първа част
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Два дена работа по помпата за да стигнем до истината. Без части не можем да я накараме да тръгне. Веднага почва да се пълни картера с вода и да хвърля маслото по тавана. Между временно излиза и проблем със сладката вода. Много бързо взе да свършва. Губят ни се по десетина кубика на ден, а трябва да са само пет. Имаме вода за три дни, а прехода до Алжир е пет. Отделно и офиса настъпва да даваме повече ход. Много бавно сме се движили. Понеже драпаме срещу течението, подържаме скоростта на бавен валяк. Караме с дванайсет километра в час. Повече обаче главния двигател и не може. Водата му е на почти сто градуса и реално почва да кипи.
Проблемите с липсата на вода придобиха очакван и неприятен обрат. На режим на водата сме. Имаме вода само един час вечер. Големия проблем е, че няма вода за тоалетните….
Отделно на хвана и една насрещна вълна. С нашето малко корабче се катерим по вълните и се пускаме по тях.
Тръби, море и малко пяна. За гарнитура облачен хоризонт и стрела на кран.
[You must be registered and logged in to see this image.]
За първи път ме клати така кораб.
Сякаш кораба е направил пляяс на вълната.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Да видим как се спи на такова време сега.
Пристигнахме вечерно време в Малта. Като за пристигане се пръсна някаква тръба на водата на главния двигател и спря да работи маслената помпа. Позакърпихме положението докато успеем котва да хвърлим. После третия с моториста почнаха бункера да приготвят, аз да си оправям тръбичката, а шефа на помпата. Бързо ги приготвихме. Почнахме бункер да взимаме и аз като един свободен електрон взех въдичката и се пробвах едни големи и малки стрелкащи се риби да ловя.
Малките излязоха хубави сафриди. Само дето искаха чипаре за цаца. Големите пак бяха сафриди ама повече си играеха с храната. Вероятно папаха нещо прозрачно по повърхноста. Предложих им воблери, парченца сафрид и цял половин час загубих да се пробвам. Имах само пет почуквания и на три пъти закачих риба ама бързо се откачаха. Имах още час време и затова се върнах на варианта сафридчета да ловя. По едно по едно за бързо време затапих дъното на щайгата.
Каса със сафриди. Част от тях скачащи и нервни
[You must be registered and logged in to see this image.]
От там почнах подготовка за отплавахе, а бункера тъкмо почна да приключва.
Големите тръби и до тях вързано малко корабче.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Проблемите с липсата на вода придобиха очакван и неприятен обрат. На режим на водата сме. Имаме вода само един час вечер. Големия проблем е, че няма вода за тоалетните….
Отделно на хвана и една насрещна вълна. С нашето малко корабче се катерим по вълните и се пускаме по тях.
Тръби, море и малко пяна. За гарнитура облачен хоризонт и стрела на кран.
[You must be registered and logged in to see this image.]
За първи път ме клати така кораб.
Сякаш кораба е направил пляяс на вълната.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Да видим как се спи на такова време сега.
Пристигнахме вечерно време в Малта. Като за пристигане се пръсна някаква тръба на водата на главния двигател и спря да работи маслената помпа. Позакърпихме положението докато успеем котва да хвърлим. После третия с моториста почнаха бункера да приготвят, аз да си оправям тръбичката, а шефа на помпата. Бързо ги приготвихме. Почнахме бункер да взимаме и аз като един свободен електрон взех въдичката и се пробвах едни големи и малки стрелкащи се риби да ловя.
Малките излязоха хубави сафриди. Само дето искаха чипаре за цаца. Големите пак бяха сафриди ама повече си играеха с храната. Вероятно папаха нещо прозрачно по повърхноста. Предложих им воблери, парченца сафрид и цял половин час загубих да се пробвам. Имах само пет почуквания и на три пъти закачих риба ама бързо се откачаха. Имах още час време и затова се върнах на варианта сафридчета да ловя. По едно по едно за бързо време затапих дъното на щайгата.
Каса със сафриди. Част от тях скачащи и нервни
[You must be registered and logged in to see this image.]
От там почнах подготовка за отплавахе, а бункера тъкмо почна да приключва.
Големите тръби и до тях вързано малко корабче.
[You must be registered and logged in to see this image.]
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Смениха ли готвача, пък и капитана и той за гърмене май.
Моряка- глоб.модератор
- Регистриран на : 15.05.2009
Брой мнения : 8116 Рожд.дaта : 30.12.1967
Години : 56
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Добре бе,ша ви издам част от края-свалихме готвача и аз бях готвач една седмица.
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Не се подавай на провокации,няма после да е интересно....rikitikitavi написа:Добре бе,ша ви издам част от края-свалихме готвача и аз бях готвач една седмица.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: за сиртакито и рибата 2014 година
Супер интересен разказ ама имам 1 въпрос. На какъв кораб плаваш или по точна на каква морга??
То май няма ден без ремонт.Относно буталната помпа уж ги дават надежни и с просто обслужване , а то кво?
То май няма ден без ремонт.Относно буталната помпа уж ги дават надежни и с просто обслужване , а то кво?
Георги Вутов- ...........................
- Регистриран на : 22.09.2011
Брой мнения : 1004 Рожд.дaта : 11.09.1983
Години : 41
Страница 2 от 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Страница 2 от 7
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пон 25 Ное 2024 - 20:29 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa