Капитанска тема
+15
D.Dimitrov
Ribarina
anastas_peykov
paynera
tiho_roev
КИРО
Plamen
divein
shibailo
gogo26
Румен Ганев
Петър Василев
antares
rikitikitavi
Любак
19 posters
Страница 4 от 4
Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Капитанска тема
Това е един полезен според мен сайт. Има карти и много инфо..... Полезно ще е за тези които ходят в Гърция на риболов. За България няма кой знае какво инфо, защо то е главно споделено, а тук не е кой знае каква яхтена дестинация
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
Дали ще ме глобят много ако са ме намерили на 6 км южно от Поморие и 7 северно от св. Иван ?
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Капитанска тема
Ribarina написа:Дали ще ме глобят много ако са ме намерили на 6 км южно от Поморие и 7 северно от св. Иван ?
Законово, това се води Неизпълнение разпореждане на морска администрация Забравих вече глобите, но ми се върти около 500лв.
На практика, ако си тих и смирен, ще те изгонят в дву милната ти зона, след проверка на оборудването.
Всъщност тази ти точка с какви координати е, така казано, не е много ясно за залива?
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
Ribarina написа:Дали ще ме глобят много ако са ме намерили на 6 км южно от Поморие и 7 северно от св. Иван ?
Да не се е случило вече?
roko koko- ...........................
- Регистриран на : 14.09.2010
Брой мнения : 4391 Рожд.дaта : 23.04.1975
Години : 49
Re: Капитанска тема
42'30.320 N 27'40.775 E
На старият телефон съм запазил тази точка като съм писал "много лихмус "
Ама сигурно съм ходил с голямата лодка там. Утре се глася да ходя че скъсах котвата и ще правя нова днес.
На старият телефон съм запазил тази точка като съм писал "много лихмус "
Ама сигурно съм ходил с голямата лодка там. Утре се глася да ходя че скъсах котвата и ще правя нова днес.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Капитанска тема
Няма да имаш проблеми, ако не попада във фарватера, ако попада не се закотвяй там. Мисля, че не попада, няма как да увелича да видя, защото губя брега..
Грешка, попадаш точно в окръжността на поворота
Така че закотвянето не е препоръчително
[You must be registered and logged in to see this link.] |
От [You must be registered and logged in to see this link.] |
Грешка, попадаш точно в окръжността на поворота
Така че закотвянето не е препоръчително
[You must be registered and logged in to see this link.] |
От [You must be registered and logged in to see this link.] |
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
Те пък точно на попченското място го направили гадовете .
Гледам го аз на навионикс че е вътре в обръщалото ама има доста лодки там за попчета лятото,тъй че ще се направя на ударен . Скоро не съм срещал оранжевия катер
Гледам го аз на навионикс че е вътре в обръщалото ама има доста лодки там за попчета лятото,тъй че ще се направя на ударен . Скоро не съм срещал оранжевия катер
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Капитанска тема
Дано и те се направят на ударениRibarina написа:тъй че ще се направя на ударен . Скоро не съм срещал оранжевия катер
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
Малко материал за размисъл или как се вади капитанско по британските стандарти...
За начало е хубаво да се знае, че това струва много пари, много пот и много залягане над учебниците.
Системата е такава, че за начало желаещите да управляват яхта плават 1-2 дни, за да видят основни неща като това какви въжета има, как се задвижва и други общи неща. В тези два дни човек преценява дали това е работа за него. Ако отговорът е положителен, следва нивото от обучението, наречено "Компетентен екипаж". В продължение на пет дни има практически занимания на плаваща яхта под ръководството на професионален шкипер. Сертификатът след него означава, че притежателят му може да бъде екипаж на съответен по големина плавателен съд, а цената е 650 паунда.
Следва обучение -"Дей скипър", което включва теория и практика в рамките на 10 дни. Само основните учебници за това ниво струват около 300 паунда и доста време, за да бъдат прочетени, разбира се. Проблемът е и в това, че не е достатъчно да знаеш английски. Всяко едно въже си има име и трябва да се знае откъде минава, за какво служи. Човек трябва да си припомни и малко математика.
Съответно обучението в това ниво е два вида - като едното е съобразено с управление на яхта в условия на големи приливи и отливи, което доста усложнява нещата. Тези знания са нужни точно във водите около Острова. Другото е за условия като в Черно море или Средиземно море, където за шпикера има по-малко изпитания заради малките приливи и отливи и липсата на силни течения.
По време на курса има и два пъти нощно плаване, при което бъдещите шкипери научават как по светлините да определят колко голям е плавателният съд, който се приближава, от коя посока идва и др.
Да имаш сертификат за "дей скипър" означава, че имаш право да управляваш яхта през деня в познати води на разстояние до 10 км от брега.
"Коустъл скипър" се нарича следващото ниво отново от по 5 дни теория и практика като тук се задълбочават знанията от предишното обучение.
Следва изпит пред съответната асоциация, което произвежда издържалия го в "коустъл ют мастър". За чужденците обаче се полага само сертификат за преминат курс. Свидетелството, което е документ за управление, се дава само на граждани на короната.
Материалът е от вестник "Дневник"
За начало е хубаво да се знае, че това струва много пари, много пот и много залягане над учебниците.
Системата е такава, че за начало желаещите да управляват яхта плават 1-2 дни, за да видят основни неща като това какви въжета има, как се задвижва и други общи неща. В тези два дни човек преценява дали това е работа за него. Ако отговорът е положителен, следва нивото от обучението, наречено "Компетентен екипаж". В продължение на пет дни има практически занимания на плаваща яхта под ръководството на професионален шкипер. Сертификатът след него означава, че притежателят му може да бъде екипаж на съответен по големина плавателен съд, а цената е 650 паунда.
Следва обучение -"Дей скипър", което включва теория и практика в рамките на 10 дни. Само основните учебници за това ниво струват около 300 паунда и доста време, за да бъдат прочетени, разбира се. Проблемът е и в това, че не е достатъчно да знаеш английски. Всяко едно въже си има име и трябва да се знае откъде минава, за какво служи. Човек трябва да си припомни и малко математика.
Съответно обучението в това ниво е два вида - като едното е съобразено с управление на яхта в условия на големи приливи и отливи, което доста усложнява нещата. Тези знания са нужни точно във водите около Острова. Другото е за условия като в Черно море или Средиземно море, където за шпикера има по-малко изпитания заради малките приливи и отливи и липсата на силни течения.
По време на курса има и два пъти нощно плаване, при което бъдещите шкипери научават как по светлините да определят колко голям е плавателният съд, който се приближава, от коя посока идва и др.
Да имаш сертификат за "дей скипър" означава, че имаш право да управляваш яхта през деня в познати води на разстояние до 10 км от брега.
"Коустъл скипър" се нарича следващото ниво отново от по 5 дни теория и практика като тук се задълбочават знанията от предишното обучение.
Следва изпит пред съответната асоциация, което произвежда издържалия го в "коустъл ют мастър". За чужденците обаче се полага само сертификат за преминат курс. Свидетелството, което е документ за управление, се дава само на граждани на короната.
Материалът е от вестник "Дневник"
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
Разбира се нашият курс за повечето хора е една досадна формалност. Нали всичко си знаем. Аз лично присъствах на всички лекции и упражнения, както прочетох и учебника. Дрън,дрън че пляс е целият курс. Не дава никакви насоки и практически умения за управление на каквото и да е. Научават се основтите закони и нящоя друга история,на капитана дето преподава.
Ние гребахме един предиобед с ял 6 и хвърляхме пояс. Туй беше цялата практика на вода.
В Англия изкарах курс за трактор с ремарке без право да шофирам на главни пътища. Курса беше една седмица, като накрая има беседа с инспектор ,тест и демонстрация на уменията ти с трактора. Това всичко понеже имам категориите от България, които ми ги дадоха без да съм се качвал на трактор ,но съм карал и беше лесно да обясня и покажа какво правят лостовете.
Познавам поне 20 човека с капитанско право,които единствено са чували накъде за управление на лодки и яхти.
Ние гребахме един предиобед с ял 6 и хвърляхме пояс. Туй беше цялата практика на вода.
В Англия изкарах курс за трактор с ремарке без право да шофирам на главни пътища. Курса беше една седмица, като накрая има беседа с инспектор ,тест и демонстрация на уменията ти с трактора. Това всичко понеже имам категориите от България, които ми ги дадоха без да съм се качвал на трактор ,но съм карал и беше лесно да обясня и покажа какво правят лостовете.
Познавам поне 20 човека с капитанско право,които единствено са чували накъде за управление на лодки и яхти.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Капитанска тема
Дума да не чувам за нашенските "капитани"! Специално за тия с документ до 40 БРТ.
Такава симпатична картинка са. Особено пред Златни и Болата. Някакъв чаровен стил лъха от "корабоводенето" им!
А и как си личат по гръцко. И какъв домашен уют създават.....
Уникална картинка.
Искам като порастна и аз да съм като тях!
Такава симпатична картинка са. Особено пред Златни и Болата. Някакъв чаровен стил лъха от "корабоводенето" им!
А и как си личат по гръцко. И какъв домашен уют създават.....
Уникална картинка.
Искам като порастна и аз да съм като тях!
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Капитанска тема
Аз се справям бе . Готов съм са поря моретата с танкер, най малко с РК.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Капитанска тема
Лодката Мечу, не ми излезе като данъчно задължение.....
Някой плаща ли данък на лодката си и ако да, лично ли я е декларирал?
Някой плаща ли данък на лодката си и ако да, лично ли я е декларирал?
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
там на поворота е пълно със скрап и камънаци по дъното .. и всякви боклуци .. нормално да има лихнус .. яд ме е , че не снимах клипове да видите как се навигира на 4 м вълни с 10 м сеферка .. по Коледа като взе морето двама рибари .. жълт код за вятър .. северозапад .. вътре го направи компот .. ние бяхме на 20 мили югоизточно от Варна .. утрепа ни от бой вълната .. повечето хора биха се насрали в тази ситуация .. излязохме по в брега и обърна североизток .. морето не те оставя .. до последно ти изцежда силичките ей ;щ не ми се влиза в подробности .. имахме авария .. тез бяха изгубили котвата и лодката като свободен електрон .. тъмница навънка .. виждаш само гребените как се извисяват .. бързаш да скачаш в машината да обезвъздушаваш охладители .. че като отворих за сладката вода .. бликна 100 градуса вряла вода ми попари краката .. падаш .. ставаш .. вънка - 10 градуса .. голяма драма .. не ми е за пръв път и пак прескочих трапа но не го пожелавам тоя филм на никого ;щ
zlia- ...........................
- Регистриран на : 15.11.2016
Брой мнения : 169 Рожд.дaта : 06.03.1986
Години : 38
Re: Капитанска тема
Не сме литературен форум, питам от чисто любопитство..... Защо си обявил бойкот на главните букви
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
ОТ МЪРЗЕЛ :)
zlia- ...........................
- Регистриран на : 15.11.2016
Брой мнения : 169 Рожд.дaта : 06.03.1986
Години : 38
Re: Капитанска тема
Разбрафффф тааааа
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
EU_BG_akademika написа:Лодката Мечу, не ми излезе като данъчно задължение.....
Някой плаща ли данък на лодката си и ако да, лично ли я е декларирал?
Лично се декларира , за сеферката данъка е 20 лв май платих ги накуп и не погледнах колко е , ама за Мечу би трябвало да е по висок налога щот нали РИБ лодките са луксозни стоки а и мотора е бая по мощен . За малката лодка ми казаха че не дължа данък.
cat1- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2016
Брой мнения : 632 Рожд.дaта : 22.11.1973
Години : 51
Re: Капитанска тема
Би ли погледнал в квитанцията на каква база ти вземат данъка за "саферката"....cat1 написа:Лично се декларира , за сеферката данъка е 20 лв май платих ги накуп и не погледнах колко е
Водоплаващи съдове за облагане са тези
кораби - за тон товароносимост, в зависимост от регистъра, в който са вписани;
джетове - за брой;
ветроходни и моторни яхти - за тон товароносимост;
скутери - за киловат от мощността;
влекачи и тласкачи - за киловат от мощността;
речни несамоходни плавателни съдове - за тон максимална товароподемност;
Предполагам че си по първата точка. А столична община изобщо няма облагане за водоплаващи съдове....
Така че за сега съм пас
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Капитанска тема
Академик, в грешка си. Плаща се данък. Предната лодка нали от софиянец я купихме. 10-ина лв беше данъкът. Аз нашата не съм я регистрирал още, че се замотах. Тоя месец мисля да го направя това.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: Капитанска тема
Аве плаща се ако декларираш, нали няма да ми го искат за преглед....па като пукасям, жената да се оправяPlamen написа:Академик, в грешка си. Плаща се данък.
Мен не ми е за данъка до 1брт е между 7-12лв в зависимост от общината, обаче да ходя до София, да вися пред инспекторите, да попълвам декларация в която се чудят за какво да те върнат нема да стане Тия неща, в този век, е крайно време да стават по ел./служебен път
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Страница 4 от 4
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa