ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
+44
sllipi1
chapara
radoadvokat
stoinostedi
ДАКАТА
Тедо
ники67
felippemassa
HAZART
Краси Асгд
roko koko
krasimir77
Тихомир
мечока
Васил
Tiho Todorov
popai
anastas_peykov
tiho_roev
Мънцата
rikitikitavi
vladtod
ro666koto
goshotanchev
justinian
shibailo
PETROV
bsgold
Любак
Marco Polo
cat1
dako
YordanDanev
mixman
paynera
fishermann2
Plamen
EU_BG_akademika
D.Dimitrov
antares
КИРО
Ribarina
gogata1
Rimohit
48 posters
Страница 7 от 12
Страница 7 от 12 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
100 часа еrikitikitavi написа: Замислете се защо е зададен толкова къс живот на маслото 200часа, без значение какво си налял и колко е мощен двигателя. И още нещо. Дори да не навъртиш часовете то веднъж годишно.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Темата е важна, Кире не я подценявай. Митака също показа ценни и важни неща. Относно промиването на двигателя си има добавки, сипваш в старото масло и палиш да работи 15-20 минути. Поръчал съм си такава и ще видя ефекта. Правил съм го на колата и са излизали парчета сажди, хем я карам на газ, но пали на бензин....
Виж нея я карам с пълна синтетика и там препотъчителната смяна е 20к километра. Там вече има смисъл от по скъпото масло
Виж нея я карам с пълна синтетика и там препотъчителната смяна е 20к километра. Там вече има смисъл от по скъпото масло
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Аз не говоря за вискозитетта..........разбира се че ще си го спазваш.Plamen написа:Меркюри препоръчват 25W40 (не 25W50, обърках се предния път). Защо е с по-голям визкозитет при Меркюрито...има си причини, най-вероятно леки конструктивни разлики, но какво ти пука Всеки си спазва препоръките на производителя, за да му е мирна главата
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
На Меркюрито маслото го дават 25 W/40 FCW , за минимална температура от +4 градуса /което означава,че е само за плюсови температури/ или 10W/30 FCW,за минимална температура от - 25/30 градуса.
Аз,предпочитам второто.Затова, защото е по тънко и при стартиране по лесно си вдига налягането.За да угасне контролната лампа по бързо,винаги паля на смукач,дори и да е топъл двигателя,за да са малко по високи оборотите.Смукача прибирам,след като видя,че лампата е вече угаснала.
При палене на топъл двигател с прибран смукач,контролната лампа изгася по бавно ,заради по ниските обороти на които работи.
Аз,предпочитам второто.Затова, защото е по тънко и при стартиране по лесно си вдига налягането.За да угасне контролната лампа по бързо,винаги паля на смукач,дори и да е топъл двигателя,за да са малко по високи оборотите.Смукача прибирам,след като видя,че лампата е вече угаснала.
При палене на топъл двигател с прибран смукач,контролната лампа изгася по бавно ,заради по ниските обороти на които работи.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Не че нещо, ма ако се позамислиш, може и да ти се стори, че нищо особено не правиш с тая "технология". Дори и ако се замислиш повечко може и да се окаже че вредиш.fishermann2 написа:На Меркюрито маслото го дават 25 W/40 FCW , за минимална температура от +4 градуса /което означава,че е само за плюсови температури/ или 10W/30 FCW,за минимална температура от - 25/30 градуса.
Аз,предпочитам второто.Затова, защото е по тънко и при стартиране по лесно си вдига налягането.За да угасне контролната лампа по бързо,винаги паля на смукач,дори и да е топъл двигателя,за да са малко по високи оборотите.Смукача прибирам,след като видя,че лампата е вече угаснала.
При палене на топъл двигател с прибран смукач,контролната лампа изгася по бавно ,заради по ниските обороти на които работи.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Я кажи да чуем...
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Угасването на контролната лампа за налягането на маслото е функция на обороти. Не достигнати. Направени. За по просто нека го наречем брой превъртания на коляновия вал. Повишавайки оборотите след стартиране със смукач ти постигаш повече на брой за по-кратко време и респективно по-скоро ти гасне лампата. Или осигуряването на достатъчно налягане на маслото за угасване на контролната лампа си го постигаш бързичко, при по-голямо натоварване, и с преобогатена смес. Не виждам кое тук е правилно и полезно.
Ако уточниш и модела на двигателя ще ти разкажа подробно как точно ти е организирано смазването и къде още то ти липсва при стартиране. Тогава и сам ще се сетиш какво друго е добре да направиш за да минимализираш вредите от "сухия" старт.
П.П. Понякога бавното гаснене, когато е извън норми, може да означава и прекомерно износване, недостатъчно масло, неподходящ филтър и какво ли още не ама за по-точно според конкретния двигател.
П.П.2 Въобще мазането на двигателите с вътрешно горене има известни разлики с мазането на филии с лютеница и си иска своето.
Ако уточниш и модела на двигателя ще ти разкажа подробно как точно ти е организирано смазването и къде още то ти липсва при стартиране. Тогава и сам ще се сетиш какво друго е добре да направиш за да минимализираш вредите от "сухия" старт.
П.П. Понякога бавното гаснене, когато е извън норми, може да означава и прекомерно износване, недостатъчно масло, неподходящ филтър и какво ли още не ама за по-точно според конкретния двигател.
П.П.2 Въобще мазането на двигателите с вътрешно горене има известни разлики с мазането на филии с лютеница и си иска своето.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Двигателя е Меркюри,8 коня ,нов, на един сезон.
На празен ход без смукач,около 930 об.,със смукач 1200 об.
Казах,паля топъл двигател на смукач.
Може ли при топъл двигател ,доскоро работил,да е проблем такова палене?
Няма как да не остане маслен филм по частите при тези модерни масла.Мисля,че е несериозно да говорим за някакво вредно влияние върху двигателя в случая.
Ами,същото палене,пак на смукач,пак при същите обороти,само,че на двигател който е седял цяла седмица...?Това вече е друго.Тогава,изключвам от аварийния ключ,дърпам няколко пъти въжето,после включвам ключа и паля.
Затова колеги,ходете по често за риба,а не веднъж седмично,за да ви се износват по малко двигателите.
Ама,че го казах.
На празен ход без смукач,около 930 об.,със смукач 1200 об.
Казах,паля топъл двигател на смукач.
Може ли при топъл двигател ,доскоро работил,да е проблем такова палене?
Няма как да не остане маслен филм по частите при тези модерни масла.Мисля,че е несериозно да говорим за някакво вредно влияние върху двигателя в случая.
Ами,същото палене,пак на смукач,пак при същите обороти,само,че на двигател който е седял цяла седмица...?Това вече е друго.Тогава,изключвам от аварийния ключ,дърпам няколко пъти въжето,после включвам ключа и паля.
Затова колеги,ходете по често за риба,а не веднъж седмично,за да ви се износват по малко двигателите.
Ама,че го казах.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Митака малко се престарава, иначе съм съгласен с него, че топъл двигател, не трябва да се пали на смукач. Първоначалното стартиране е с най голямо натоварване върху вала и другите чаркове, а ти го и увеличаваш излишно.
Ето какво казва прозводителя на Меркюри
Препоръки за маслото на двигателя
Препоръчваме да се използва масло за 4-тактови извънбордови двигатели Mercury или Quicksilver
NMMA FC-W марка 10W-30 за обща, всезенонна употреба. Ако се предпочита синтетично масло
NMMA марка 25W-40 за 4-тактови извънбордови двигатели, да се използва синтетично масло Mercury
или Quicksilver за 4-тактови извънбордови двигатели. Ако препоръчваните масла Mercury или
Quicksilver NMMA FC-W за извънбордови двигатели не са налични, може да се използва основно
масло марка FC-W за 4-тактови извънбордови двигатели.
Така че си си сложил правилното масло, Пламен нека се набутва за синтетика, вместо да почерпи, той пилеее
Ето какво казва прозводителя на Меркюри
Препоръки за маслото на двигателя
Препоръчваме да се използва масло за 4-тактови извънбордови двигатели Mercury или Quicksilver
NMMA FC-W марка 10W-30 за обща, всезенонна употреба. Ако се предпочита синтетично масло
NMMA марка 25W-40 за 4-тактови извънбордови двигатели, да се използва синтетично масло Mercury
или Quicksilver за 4-тактови извънбордови двигатели. Ако препоръчваните масла Mercury или
Quicksilver NMMA FC-W за извънбордови двигатели не са налични, може да се използва основно
масло марка FC-W за 4-тактови извънбордови двигатели.
Така че си си сложил правилното масло, Пламен нека се набутва за синтетика, вместо да почерпи, той пилеее
Последната промяна е направена от EU_BG_akademika на Нед 4 Дек 2016 - 7:37; мнението е било променяно общо 1 път
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
А мазането на вертикален вал няма нищо общо с другите двигателиD.Dimitrov написа:
П.П.2 Въобще мазането на двигателите с вътрешно горене има известни разлики с мазането на филии с лютеница и си иска своето.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
EU_BG_akademika написа:...Пламен нека се набутва за синтетика, вместо да почерпи, той пилеее
Ако знаеш откога искам да почерпя, ама тея цени на синтетиката направо ме пребиват и не услявам да заделя лев
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Относно промиването
1. Отдавна вретенното масло не е най добрият вариант.
2 Ако ползваш редовно добавка за гориво, за правилно изгаряне, няма нужда от промивка.
3. Добавките които се сипват в старото масло за промиване вършат перфектна работа.
4 Какво лошо има да се търси инфо в нета и да се споделя, аз не съм многознайко и се информирам именно от нета.
1. Отдавна вретенното масло не е най добрият вариант.
2 Ако ползваш редовно добавка за гориво, за правилно изгаряне, няма нужда от промивка.
3. Добавките които се сипват в старото масло за промиване вършат перфектна работа.
4 Какво лошо има да се търси инфо в нета и да се споделя, аз не съм многознайко и се информирам именно от нета.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Страхотно прозрение!cat1 написа: ......По темата за двигателите , ами изкопипеиствахте половината нет за да разберете че е хубаво да се промива двигателят.....
Признавам, много ми помогна с всичката информация която сподели по темата. Дори вече не знам как съм живял досега!
И ако не много нахално, да кажеш, кога да им налея нафтата за миене? Преди или след хранене?
Щот моите са къмто 22 броя и ще трябва да си пусна отпуска малко.
А и за двутактовите нищо не каза. Гледам са пуснали един зелен дизел. Дали няма да е добре от него да ползвам?
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Аз по време на хранене им я наливам ама гледам да е кат има няколко дена банкет че и на мен ми се намира някой и друг двигател,от червената нафта гледам да им налея а ако има от бялата още по добре . За двутактовите ко да ти кажа оставил съм ги на самотек не им сменям маслото в картера да ги видя колко време ще изкарат , единия хразторез вече 11г си работи със едно и също масло даже не съм му търсил пробката да му го сменя .
cat1- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2016
Брой мнения : 632 Рожд.дaта : 22.11.1973
Години : 51
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Относно промиването, аз пък да ти кажа, единствено добавката е най безопасна за двигателя. Да пуснеш двигател, особено дизелов да тропа само на нафта, керосин, газ, хидравлично масло или комбинация на част или всичко, за 10-15 мин. му добавяш мин 50к км амортизация. Като го правиш на всеки 20к км и му скъсяваш живота на половина. Съвременните масла имат достатъчно миещи добавки, като сипеш на края една агресивна върши супер работа. Разбира се не трябва да се надвишава % на литър с презумцията че по хубаво чисти,вярно е че чисти ама чисти наред, гарнитури, семеринги, и разни други уплътнения
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Академика - като ти чета постовете - все си мисля ,че НЕ ЩЕ НАДЖИВЕЕШ ТЕХНИКАТА КОЯТО ПОЛЗВАШ ????
paynera- ...........................
- Регистриран на : 08.09.2011
Брой мнения : 2378 Рожд.дaта : 03.02.1973
Години : 51
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Най вероятно няма
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
От цялата работа пак не успях да разберя сега да промивам ли с трансформаторно, да жабуря устата с нафта ли...не става ясно
Затова смятам да продължавам да не промивам с нищо, а да продължавам да сменям маслото и на колата, и на мотора на лодката в препоръчаните интервали, с тази разлика, че на мотора ще го сменя в началото на следващия сезон, защото не виждам смисъл да се сменя в края на сезона.
Също си мисля да си сипя едно малко (няколко пъти). Препоръчвам горещо на участниците в дебата да направят същото, ако не са го направили, и да не се впрягат много-много
Затова смятам да продължавам да не промивам с нищо, а да продължавам да сменям маслото и на колата, и на мотора на лодката в препоръчаните интервали, с тази разлика, че на мотора ще го сменя в началото на следващия сезон, защото не виждам смисъл да се сменя в края на сезона.
Също си мисля да си сипя едно малко (няколко пъти). Препоръчвам горещо на участниците в дебата да направят същото, ако не са го направили, и да не се впрягат много-много
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Като го засменям на маторя на лодката, ще пусна преди да сипя добавката в една колбичка да го видиш и после след като поработи с нея пак да го видиш..Plamen написа:
Затова смятам да продължавам да не промивам с нищо,
Само че и аз на пролет, че ми трябва чумътъ вън
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Само да попитам , тия двигатели по 50 години ли ще ги ползвате
Краси Асгд- ...........................
- Регистриран на : 11.01.2010
Брой мнения : 65 Рожд.дaта : 26.03.1977
Години : 47
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
На язовир "Тракиец" можеш с ръчички да гребеш и да си стигнеш до бивака, в морето ако откаже маторя само 2-3 мили навътре вече има животозастрашаващо положение, особено ако започне да надува "Леванти". Щото колата или ще заключиш или ще те приберат на буксир/репатрак. Лодка нито можеш да я бутнеш нито ток да и дадеш нито ако двигателя е от 60 коня нагоре, да го дръпнеш на ръка. Затова грижите за него нямат нищо общо с дрънгел автомобил за 1000лвКраси Асгд написа:Само да попитам , тия двигатели по 50 години ли ще ги ползвате
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Айде и аз да се "изходя) по темата. Веднага става ясно кой е бягал от часовете по "Обслужване на автомобила" и "ДВГ" и дали някои въобще са учили или само са чували. Първо -Промиването не е рутинен процес а се прави само при определени събития и условия.Ако питате продавач в авто магазин или сервиз ще Ви препоръча да сменяте маслата четири пъти в годината и да промивате по два пъти преди смяната на маслата.Истината е друга,промивка се прави в следните случаи : когато сменяш масло и слагаш друг вид масло например:- карал си със синтетика и искаш да сложиш минерално масло ,когато купиш машина (автомобил или двигател) от неизвестен търговец и не знаеш точните данни за маслото , когато си "шпорил" здраво мотора и започнат да се образуват нагари виждащи се с просто око върху лъскавите участъци на разпределителния вал (при автомобила), в случай че няколко години не си сменял маслото или си карал автомобила 20-25 хил.км с едно масло .При високи температури от маслото се изпаряват летливите съставки и се сгъстява (отлагат се смолисти вещества) най-вече при минералните масла.Общо взето мотора трябва да е ползван от човек който няма хал-хабер от машини(внос от Италия) или жена.Имайте в пред вид ,че сегашните масла са с добавки и са по-качествени от едновремешните и друго важно нещо ако използвате добавки за промивка чакайте търпеливо да изтекат и окапят че не са много полезни за новото масло.Ако не сте съгласни с мен просто подминете поста ми защото нямам нерви да споря.Разбира се всеки може да обслужва мотора си както намери са правилно.Поздрави.
HAZART- ...........................
- Регистриран на : 18.12.2009
Брой мнения : 1109 Рожд.дaта : 06.10.1969
Години : 55
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
HAZART написа:Ако не сте съгласни с мен просто подминете поста ми защото нямам нерви да споря.
Как да не съм съгласен много добре си синтезирал всичко казано до сега и си добавил още неща.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Краси Асгд написа:Само да попитам , тия двигатели по 50 години ли ще ги ползвате
Защо не, бе, младеж? Моят навърши 28 лазарника...
antares- глоб.модератор
- Регистриран на : 05.11.2010
Брой мнения : 1966 Рожд.дaта : 14.06.1960
Години : 64
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
EU_BG_akademika написа:HAZART написа:Ако не сте съгласни с мен просто подминете поста ми защото нямам нерви да споря.
Как да не съм съгласен много добре си синтезирал всичко казано до сега и си добавил още неща.
Дано не звучи самохвално но бях отличник по "АТ и АБТТ" (автомобилна техника и автобронетанкова техника) теория и практика, на випуск 87 и единствения освободен от държавни изпити.
HAZART- ...........................
- Регистриран на : 18.12.2009
Брой мнения : 1109 Рожд.дaта : 06.10.1969
Години : 55
Страница 7 от 12 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12
Страница 7 от 12
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa