Обслужване на извънбордови двигатели
+10
КИРО
PETROV
JimBeam
Ribarina
gogata1
cat1
rap66
Тедо
D.Dimitrov
fishermann2
14 posters
Страница 1 от 4
Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Обслужване на извънбордови двигатели
Една много важна тема,повдигана и обсъждана многократно.
Може би,вечна ...
Искам да попитам колегите ползващи четиритактови двигатели.Колко си сипват масълце предназначено за автомобили?
Това 10/30 , за моето моторче, ако стане 5/30
автомобилно масло...?Как ще му се отрази?
Очаквам мнения и коментари
Може би,вечна ...
Искам да попитам колегите ползващи четиритактови двигатели.Колко си сипват масълце предназначено за автомобили?
Това 10/30 , за моето моторче, ако стане 5/30
автомобилно масло...?Как ще му се отрази?
Очаквам мнения и коментари
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Ще му се отрази така, че ще вдигне разхода на масло. Защото всеки двигател има разход дори и чисто новия. Този вискозитет, е ако ще го стратираш при под - 15 градуса, по тази причина маслото е много рядко и лесно се промъква. Не те съветвам да сипваш автомобилно масло, има си масла за извънбордови двигатели. Аз сипвам на мотул полу синтетика 10х40 което е напълно подхоящо за темепературите от март до ноември. Маслата за извънбордови си имат добавки, които пазят чарковете от солта и водата. Разбира се можеш да сипваш не мотул, а каквото си искаш масло важното е означението да е NMMA FC-W . Ако ще сменяш маслото на предписаните 100 часа, то си сложи полу синтетично, по евтино е, но ако ще караш повече и не го гори, сложи си пълна синтетика.
Technosynthese ® масло за 4-тактови извънбордови двигатели, изискващи NMMA FC-W смазочни материали. HTHS вискозитета осигурява по-добра устойчивост на масления филм при висока температура и намаля разреждането на горивото, по време на периода на работа на празен ход. Перфектна устойчивост на срязване, за да се запази ефективността на лубриканта при висока температура. Невероятни антикорозионни свойства, за да се избегне корозията, причинена от морска вода или мъгла, която може да достигне до горивната камера чрез изпускателната тръба. Запазва смазочните качества, дори замърсено с морска вода. SAE 40 при гореща температура за тежки условия и топъл климат.
Technosynthese ® масло за 4-тактови извънбордови двигатели, изискващи NMMA FC-W смазочни материали. HTHS вискозитета осигурява по-добра устойчивост на масления филм при висока температура и намаля разреждането на горивото, по време на периода на работа на празен ход. Перфектна устойчивост на срязване, за да се запази ефективността на лубриканта при висока температура. Невероятни антикорозионни свойства, за да се избегне корозията, причинена от морска вода или мъгла, която може да достигне до горивната камера чрез изпускателната тръба. Запазва смазочните качества, дори замърсено с морска вода. SAE 40 при гореща температура за тежки условия и топъл климат.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Дано измежду пълните глупости се промъкне и нещо полезно.fishermann2 написа:Една много важна тема,повдигана и обсъждана многократно.
Може би,вечна ...
Искам да попитам колегите ползващи четиритактови двигатели.Колко си сипват масълце предназначено за автомобили?
Това 10/30 , за моето моторче, ако стане 5/30
автомобилно масло...?Как ще му се отрази?
Очаквам мнения и коментари
И аз се записвам при чакащите. То сезона сега предполага такива ми ти работи.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Маслата за ИБ двигатели са с различни добавки от тези за автомобили, защото и условията са различни...
ИБ мотор работи при системно ниска темепература /особено в режим тролинг/, която предизвиква конденз. Много по-чест е случаят на ПОВИШАВАНЕ нивото на маслото, отколкото на "горене на масло"... То пак има частично изгаряне, но се допълва с бензин... Затова трябва редовно да се кара във високи обороти поне 5-10 минути - да загрее добре и да изпари конденза.
ИБ мотор работи при системно ниска темепература /особено в режим тролинг/, която предизвиква конденз. Много по-чест е случаят на ПОВИШАВАНЕ нивото на маслото, отколкото на "горене на масло"... То пак има частично изгаряне, но се допълва с бензин... Затова трябва редовно да се кара във високи обороти поне 5-10 минути - да загрее добре и да изпари конденза.
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Така е, при мен за около 100 часа тролин е вдигало нивото два пръста над точката, но четох че не проблем, само да се спазват при смяна часовете и маслата препоръчани от проиводителя. На Хондата ми също вдигаше нивото. Не може да се каже че не карам на високи обороти, но избягвам над 4к че много разход става.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
D.Dimitrov написа:
Дано измежду пълните глупости се промъкне и нещо полезно.
И аз се записвам при чакащите. То сезона сега предполага такива ми ти работи.
Те глупостите,никога не са свършвали и току виж се родило нещо полезно.Знае ли човек...
Аз съм сигурен,че има колеги които си карат двигателите с автомобилни масла.Да беше изчакал малко с "глупостите".
Те сега колегите от притеснение да не бъдат разпъвани на кръста, няма да си признаят.
И все пак, наистина се интересувам,дори и само за статистиката.Защо да няма заиграване на производителите,както се получава
с лекарства ,козметика,хранителни продукти и мн.други.Ами,шума които се вдигна с производителите на коли и техните заигравки за разхода на гориво и вредни емисии на газовете...???
Аз си купих масло 10/30 на Кастрол за четиритактови извънбордови двигатели и никъде не написано означението FC-W .
[You must be registered and logged in to see this link.]
Колеги,не се притеснявайте да си признаете,ако все пак си карате по този начин моторчето и то въпреки всичко продължава да си върви.
Да не забравяме,че все пак, всички ние сме само консуматори ,а не производители.Само производителите знаят каква е истината.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Не искам да те притеснявам, но си купил класическо менте. Най най евтината полу синтетика която успях да намеря беше на 13лв без доставка и то мин. 5 броя. И то при положение, че човекът ми е приятел и ми е задължен. Цената на същото масло в България варира от 19 до 24лв.fishermann2 написа:
Аз си купих масло 10/30 на Кастрол за четиритактови извънбордови двигатели и никъде не написано означението FC-W .
[You must be registered and logged in to see this link.]
Става дума ето за това Синтетика под 25лв за литър не съм видял.
Но аз съм непросветен човек, пиша глупости, така че не се съобразявай с мен
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
И ще изкажа още едно глупаво мнение, до колкото си спомням ти беше с 10 коня, така че картерът ти трябва да е под литър. Според мен не си струва да пестиш 10 лв веднъж годишно и да рискуваш последвващи проблеми с мотора
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Ето ти евтино и качествено масло (15 лв/ 1л. на дребно), мой познат го внася от Холандия. Вносителя е от Варна.
[You must be registered and logged in to see this link.]
10W40 - Първите 2 цифри показват доколко маслото запазва вискозитета си при ниски температури , т.е. не се сгъстява с намаляване на темтературата. За нашите условия това няма значение защото никой не си кара лодката зимата. така че те интересуват последните 2, които показват доколко маслото запазва вискозитета си при високи температури - колкото е по високо числото, толкова по гъсто остава маслото при загряване.
[You must be registered and logged in to see this link.]
10W40 - Първите 2 цифри показват доколко маслото запазва вискозитета си при ниски температури , т.е. не се сгъстява с намаляване на темтературата. За нашите условия това няма значение защото никой не си кара лодката зимата. така че те интересуват последните 2, които показват доколко маслото запазва вискозитета си при високи температури - колкото е по високо числото, толкова по гъсто остава маслото при загряване.
rap66- ...........................
- Регистриран на : 11.03.2010
Брой мнения : 705 Рожд.дaта : 04.02.1964
Години : 60
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Минерално? Изглежда ми доброrap66 написа:Ето ти евтино и качествено масло
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Нищо подобно, толкова по рядко става....rap66 написа:2, които показват доколко маслото запазва вискозитета си при високи температури - колкото е по високо числото, толкова по гъсто остава маслото при загряване.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Аз ползвам това [You must be registered and logged in to see this link.]
gogata1- ...........................
- Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 2030 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
На мен ми се носи славата на свидлив,ама масло и части за двигателя не взимам евтини. За всичко разчитам на предписанията на производителя и си плащам колкото трябва.
Някъде из темите Академика ме пита колко струват консумативите .
Това е фактурата от последната смяна. Тази година още не съм ходил.
[You must be registered and logged in to see this image.]
А пък винаги си карам двигателя на максимални обороти,защото ме кефи. Колкото и бензин да изгори няма значение. За сега с този двигател повече от 30 литра не мога да изгоря,ама някой ден .....
Някъде из темите Академика ме пита колко струват консумативите .
Това е фактурата от последната смяна. Тази година още не съм ходил.
[You must be registered and logged in to see this image.]
А пък винаги си карам двигателя на максимални обороти,защото ме кефи. Колкото и бензин да изгори няма значение. За сега с този двигател повече от 30 литра не мога да изгоря,ама някой ден .....
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Докато ти е в гаранция маторят, ходи там, но като изтече сам си ги върши тия неща. Иначе цените са прилични. Цената за труд предполагам и тя, сервиз, машини, заплати, ток данъци и прочие....Но спокойно можеш това и сам да си го свършиш.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Не искам сам да го направя. Причината е че когато запалят двигателя там ще чуят всяка промяна в звука му и ще знаят какъв е проблема. Аз мога само да гадая. Дори и двутактовия карам на Пламен за смяна на маслото.
50 лв . е много за 15 минути работа.
А 500 лв. за монтажа дето ми го поискаха никога няма да им го простя. Аз си го монтирах за по малко от 4 часа с пиене на кафе и продаване на банани едновременно.
50 лв . е много за 15 минути работа.
А 500 лв. за монтажа дето ми го поискаха никога няма да им го простя. Аз си го монтирах за по малко от 4 часа с пиене на кафе и продаване на банани едновременно.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Рибарин , сподели този Пламен какво масло ти предлага .
gogata1- ...........................
- Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 2030 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Не става въпрос за стиснатост.Всеки знае какво масло е препоръчително да се използва.
Просто,ако някой си е подкарал старото моторче с авто масло и примерно това е продължило 3-4 години, какво е последвало.
Просто и ясно.
Ето,аз си купих масло на Кастрол и Акадимика каза,че е менте.
Ще си изкарам 100 -те часа и ще видим.
Ами, ако разликата по износването на един двигател каран с авто масло и на друг с предписаното е нищожна или липсва такава...?
Това са само въроси,които повечето подминаваме,може би от страх.?
А производителя е дал и готов отговор.
Но,дали е така в диействителност???
Само въпроси...
Просто,ако някой си е подкарал старото моторче с авто масло и примерно това е продължило 3-4 години, какво е последвало.
Просто и ясно.
Ето,аз си купих масло на Кастрол и Акадимика каза,че е менте.
Ще си изкарам 100 -те часа и ще видим.
Ами, ако разликата по износването на един двигател каран с авто масло и на друг с предписаното е нищожна или липсва такава...?
Това са само въроси,които повечето подминаваме,може би от страх.?
А производителя е дал и готов отговор.
Но,дали е така в диействителност???
Само въпроси...
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Принципно производителят трябва да е написал какво масло трябва да се ползва и ако някое автомобилно масло отговаря смятам че няма да има проблем . Обаче по вероятно е да се намери такова масло в някой специализиран сайт за мотоциклети
cat1- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2016
Брой мнения : 632 Рожд.дaта : 22.11.1973
Години : 51
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Доста се чудих дали заниманието с такива теми не е поредната загуба на време. Ама викам айде за последно. И не че това с маслата не сме го дъвкали многократно но като няма риболов и все се присеща някой.
Ако действително мислиш това което казваш то всичко останало се обезсмисля!fishermann2 написа:Не става въпрос за стиснатост.Всеки знае какво масло е препоръчително да се използва.
А ти как предполагаш? Колко са тези които имат възможност да сравнят работата на аналогични моторчета при аналогични условия за срок от 4 години и в последствие да разглобят и съвсем коректно да измерят износване ли, кво ли? Просто и ясно.fishermann2 написа:Просто,ако някой си е подкарал старото моторче с авто масло и примерно това е продължило 3-4 години, какво е последвало.
Просто и ясно.
Ти си си решил, независимо от първото което казваш, и си си купил не това което "всеки знае какво е препоръчително". А за мнението на Академика ти е през.... бордюра щом не си тръгнал да го сменяш и да си изкараш 100-те часа. И после ще видиш. Какво по-точно ще гледаш?fishermann2 написа:Ето,аз си купих масло на Кастрол и Акадимика каза,че е менте.
Ще си изкарам 100 -те часа и ще видим.
Ами ако не е? А и как ще го разбереш те питам отново?fishermann2 написа:Ами, ако разликата по износването на един двигател каран с авто масло и на друг с предписаното е нищожна или липсва такава...?
Какъв страх бре? Тва си е направо параноя! Карай си колкото се може повече моторчето и както ти е кеф. Наслаждавай се на хобито и ако не си тесен специалист в сферата на двигателите слагай каквото е казал производителя. Така поне ще си спокоен, че си направил каквото трябва а то ще стане каквото е писано.fishermann2 написа:Това са само въроси,които повечето подминаваме,може би от страх.?
А производителя е дал и готов отговор.
Но,дали е така в диействителност???
Само въпроси...
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Много са малко извънбордовите на които им пасва "мотоциклетно" масло. В частност това са въздухарите. Масово другите са "студени" двигатели и няма генерална прилика с мотоциклетите. Някои се заблуждават от оборотните режими. Ама не е там заровено кучето. А и като цяло са доста разтоварени от към литрова мощност/изключвам последните дивотии като Верадо/ така че мазането не е нищо специално. Дори идеята на всички да са с неограничена регионална употреба сваля изискванията към маслата.cat1 написа:Принципно производителят трябва да е написал какво масло трябва да се ползва и ако някое автомобилно масло отговаря смятам че няма да има проблем . Обаче по вероятно е да се намери такова масло в някой специализиран сайт за мотоциклети
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
D.Dimitrov написа:Доста се чудих дали заниманието с такива теми не е поредната загуба на време. Ама викам айде за последно.
Не съм насилвал никого да се ангажира с размисли или отговори по темата.
Има въпроси които от чисто любопитство ме интерисуват и просто си питам.
Трябва ли предварително и с някого да се съгласуват първо въпросите и после да се задават?
Пак просто си питам...
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
С Qicksilver работи Пламен. Има и някакво наливно за двутактовите, което точи от варел със същия надпис.
При него смяна на масло на трансмисия излиза към 40 лв. Това на старият двигател.
Аз много съм доволен от неговата работа, много ми е помогнал за старият двигател. Когато го взех имаше много проблеми, които Пламен оправи и двигателя до ден днешен пали от раз и може да му се разчита. Едно посещение годишно има там само
При него смяна на масло на трансмисия излиза към 40 лв. Това на старият двигател.
Аз много съм доволен от неговата работа, много ми е помогнал за старият двигател. Когато го взех имаше много проблеми, които Пламен оправи и двигателя до ден днешен пали от раз и може да му се разчита. Едно посещение годишно има там само
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Вземам си думите назад, маслото не е менте, прозведено е под оригинален бранд Цял час се рових за него, че ми стана интересно. Наистина нито една опаковка/разфасовка няма FC-W. Това е така, защото не е сертифицирано от National Marine Manufacturers Association Та самото масло си е кастрол, но самият кастрол го карат през просото....Дали е пълна или полу синтетика, е съвсем невъзможно да се установи една и съща опаковкя я продават и за дветеEU_BG_akademika написа:
Не искам да те притеснявам, но си купил класическо менте.
Самите кастрол пишат че е произведено за всички 4Т извънбордови двигатели, но в Австралия и Нова Зеландия, го продават като масло за морски съдове, тоест за бордови и дизел само в буквичките има разлика за Бензин е SN за дизел CF
те го те
Та кастрол пишат че е създадено за всички видове извънбордови, но дизелов такъв вече няма.Имаше Yanmar на времето. Съвсем не е случайно, че на етикета има лодка, а не извънбордов двигател. Нито един от световните прозиводители на ИБ двигатели не препоръчва това това масло. Списъкът със сертифицирани производители е тук Сранно, че толкова голям произвидител, не си е дал труд да се сертифицира в тази облас, но за да не стане това маслото явно не отоговаря на стандартите им. По тези причини аз не бих го използвал.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Отговора на въпроса по темата е ясен . Купуваш 2 нови мотора , на единия слагаш каквото масло избереш и след година сравняваш , мит ли е препоръчаното масло Естествено на моторите трябва да се направи дисекция и започва мерене на чарковете . Там е заровено кучето
gogata1- ...........................
- Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 2030 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Не ти трябва дисекция.
Звука се сменя още в първите часове работа.
Маслата и консумативите са важни .
При двутактовия имаше ревизионен отвор на цилиндрите. След ползване на масло от някакъв магазин отворен в неделя сутрин цилиндрите почерняха . След това малко от Qicksilver и лъснаха
Звука се сменя още в първите часове работа.
Маслата и консумативите са важни .
При двутактовия имаше ревизионен отвор на цилиндрите. След ползване на масло от някакъв магазин отворен в неделя сутрин цилиндрите почерняха . След това малко от Qicksilver и лъснаха
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Страница 1 от 4
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пон 25 Ное 2024 - 20:29 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa