Обслужване на извънбордови двигатели
+10
КИРО
PETROV
JimBeam
Ribarina
gogata1
cat1
rap66
Тедо
D.Dimitrov
fishermann2
14 posters
Страница 3 от 4
Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Виж какво Иво, на маслото работата е да смазва, охлажда, предпазва и почиства Най са ми смешни хората които викат: "Страшно масло намерих за 10лв, каквото го сипвам такова го точа" Такова го точи защото то не върши работа. Доброто масло трябва да обира,(разгражда) сажди, нагари и всякакви гадости които оставят след процеса на изгаряне, ако не ги обира те остава по двигателя и лека, полека се натрупват....
Така, че не се притесмявай, само сменяй на време
Така, че не се притесмявай, само сменяй на време
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Чакай малко,нов ли е мотора?Ribarina написа:...... Двигателя няма 100 часа,може би с разработката ги има
Аз знам,че след първите 20 часа се сменя масло,после вече на 100часа.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
"Запазва смазочните качества, дори замърсено с морска вода" - само липсата на това свойство на автомобилните масла е причина да не се ползват за извънбордови двигатели - мое мнение . Интересна тема. От спора Ви понаучих нещо, така че не спирайте да спорите.
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Той го смени на 20 ве, нали фактурата показа дажеКИРО написа:
Чакай малко,нов ли е мотора?
Аз знам,че след първите 20 часа се сменя масло,после вече на 100часа.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Двигателя е нов предсрои му първа смяна на масло след вече направената на 20 часа.
До преди пед дни беше бистро.
Маслото видя от фактурата какво е. Не съм доливал.
До преди пед дни беше бистро.
Маслото видя от фактурата какво е. Не съм доливал.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Ти след паленето го гледа нали? И то не е било бистро, било е по светло, след палене потъмнява, нормално. Мръсотийката се утаява, като запалиш съответно пак се смесва с маслото... Ако не ти харесва така, купи си лодка с бордови дизел, сипваш масло палиш и от там на тъй никога вече не променя цветаRibarina написа:
До преди пед дни беше бистро.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
На това със замърсяването не му имай много вяра. Пък и се опитай да си представиш какви са ситуациите в които ще е замърсено с морска вода и това ще е най-големия проблем.Дели написа:"Запазва смазочните качества, дори замърсено с морска вода" - само липсата на това свойство на автомобилните масла е причина да не се ползват за извънбордови двигатели - мое мнение . Интересна тема. От спора Ви понаучих нещо, така че не спирайте да спорите.
А относно спора.... то спор няма. Работата прилича малко като оная в Кърджалийско село. Един вика горе от минарето и вярващите бият челото у земътъ. Аз лично толкова глупости за толкова малко постове не бях чел. А надничам през рамото на жената в подобна тема в БГ-мамата, ма и ония, те толкова бисери на куп не раждат.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Личи си, че четеш тамD.Dimitrov написа:А надничам през рамото на жената в подобна тема в БГ-мамата,
Сега сериозно, писах на инженерният отдел за извънбордови на Сузуки (щото на бг мама много вяра нямам) Това което ми отговориха предполагам че се отнася до повечето извънбордови двигатели.
1.След продължителен престой, двигателят се вдига до край и се спуска, но за профилактика на хидравликата( виновен съм, правилно прочел неправилно съм разбрал)
2. Маслената помпа подава масло със самото развъртане на стартера, ако дебитът е недостатъчен или тя не работи, моторът няма да запали и сигнализира. Моторът пали само след като датчиците подадът безопасен старт.
3 Невъзможно е да се избегне по какъвто и да било начин сухият старт, но той е заложен в живота на мотора, чрез влагането на изключително качествени материали.
4.Използването на оригинални консумативи и наврененната им замяна гарантира неговият максимален живот.
Това са глупостите от инженерите на Сузуки, сигурно са ги прочели в бг мама....
Та след престой аз ще продължавам да си вдигам маторя, независимо какви са ползите от това. Не съм за половин ампер загубен ток...
Когато лодката се ползва така или иначе се пуска/вади с вдигнат матор....
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Глупостите нямат край!
И дори и понякога да прочетем със закъснение някоя истина то доукрасявяме с още някоя глупост и на всичкото отгоре отправяме обвинения и подигравки към тоя дето търпеливо не ни е турил в кучи г@з.
Конкретно към Академика: Няколко пъти ти казах, да не се чувстваш задължен да се изказваш първосигнално във всяка тема. Техническите ти познания са не съвсем пълни и имат нужда от прецизиране. Лошото е, че има колеги които се доверяват на тук написаното, и е възможно или да направят беля или поне да станат за смях следвайки твоите съвети. Моля за по отговорно писане в такива теми за да не се налага да трия. Никога до сега не съм го правил ама напоследък доста се изкушавам.
И дори и понякога да прочетем със закъснение някоя истина то доукрасявяме с още някоя глупост и на всичкото отгоре отправяме обвинения и подигравки към тоя дето търпеливо не ни е турил в кучи г@з.
Конкретно към Академика: Няколко пъти ти казах, да не се чувстваш задължен да се изказваш първосигнално във всяка тема. Техническите ти познания са не съвсем пълни и имат нужда от прецизиране. Лошото е, че има колеги които се доверяват на тук написаното, и е възможно или да направят беля или поне да станат за смях следвайки твоите съвети. Моля за по отговорно писане в такива теми за да не се налага да трия. Никога до сега не съм го правил ама напоследък доста се изкушавам.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Това пък е смешно!!! В този век всеки може да добие каквито иска познания, достъчно е търпеливо да потърсиш инфо по даден въпрос, за да се просветиш.
Трий щом искаш, където много се трие, остават само триещите. Не съм казал нищо с което някой може да си навреди. Ти само казаваш кое как не е, но никога не казваш как е.
Айде със здраве
Трий щом искаш, където много се трие, остават само триещите. Не съм казал нищо с което някой може да си навреди. Ти само казаваш кое как не е, но никога не казваш как е.
Айде със здраве
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
D.Dimitrov написа:Глупостите нямат край!
и на всичкото отгоре отправяме обвинения и подигравки към тоя дето търпеливо не ни е турил в кучи г@з.
И това е изказване,публично заявено от модератор ръководещ форум...
Клеги,имам един любим герой,който още е жив и се казва Ким Чен-Ун.
fishermann2- ...........................
- Регистриран на : 25.08.2013
Брой мнения : 258 Рожд.дaта : 09.10.1955
Години : 69
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Не те разбирам. Давай направо.fishermann2 написа:D.Dimitrov написа:Глупостите нямат край!
и на всичкото отгоре отправяме обвинения и подигравки към тоя дето търпеливо не ни е турил в кучи г@з.
И това е изказване,публично заявено от модератор ръководещ форум...
Клеги,имам един любим герой,който още е жив и се казва Ким Чен-Ун.
Нямам проблем с желанието ти да коментираш изказванията ми ама се доуточнявай. Че наистина с твоите любими герои не съм запознат. А и с предходния ти коментар ме обърка:
П.П. Пия си редовно хапчетата и никога не пиша след първата ракия!fishermann2 написа:D.Dimitrov написа:Доста се чудих дали заниманието с такива теми не е поредната загуба на време. Ама викам айде за последно.
Не съм насилвал никого да се ангажира с размисли или отговори по темата.
Има въпроси които от чисто любопитство ме интерисуват и просто си питам.
Трябва ли предварително и с някого да се съгласуват първо въпросите и после да се задават?
Пак просто си питам...
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Ако налепя двигателя с тази лепенка дето лепят колите да станат камуфлажни дали се брои за нарушаване на гаранцията?
Много го надрасках с чохала му.
Много го надрасках с чохала му.
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Не ти ли е по-лесно да питаш магазина?Ribarina написа:Ако налепя двигателя с тази лепенка дето лепят колите да станат камуфлажни дали се брои за нарушаване на гаранцията?
Много го надрасках с чохала му.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Едва ли, според мен гаранцията се отнася до механизмите на маторя, а не до външният му вид... Е ако по външния вид личи че си го изпускал във водата, предполагам, ще се отрази и на гаранцията....Ribarina написа:Ако налепя двигателя с тази лепенка дето лепят колите да станат камуфлажни дали се брои за нарушаване на гаранцията?
Много го надрасках с чохала му.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Не ми се говори с този в магазина. Много са му надигнати въшките.Имаше една поговорка, какво става когато дадеш власт на сиромаха и този там е идеален пример. Палаза ми е приятел във Фейсбук, може него да запитам
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
а какво ти пречи да им пишеш на мейла? Нито те знаят нито ще тргнат да те издирватRibarina написа:Не ми се говори с този в магазина. Много са му надигнати въшките.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Академик, как ще го палиш "вдигнат" освен със слушалки - нали няма да е потопен смукателя във водата???
Ако някой го "остави" мотора на вода, вервайте ми, няма да е от износването при първо палене :) Вариантите са - горивна система, ел. система /запалителна система демек/, охлаждане, "умрял" акумулатор /на големите мотори, ама пък те са най-често с 2 акамулатора/...
Ако някой го "остави" мотора на вода, вервайте ми, няма да е от износването при първо палене :) Вариантите са - горивна система, ел. система /запалителна система демек/, охлаждане, "умрял" акумулатор /на големите мотори, ама пък те са най-често с 2 акамулатора/...
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Не вдигнат ве брат, аз съм прочел ама не съм разбрал, аз мислех че е необходимо да се вдигне и пусне, за да се облее вала с масло и да се избегне сух старт. Ама то било за профилактика на хидравликата, не за вала. Така ми отговориха от Сузики, писал съм какво ми отговориха деТедо написа:Академик, как ще го палиш "вдигнат" освен със слушалки - нали няма да е потопен смукателя във водата???
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
По принцип вариантите са два - или го палиш поне веднъж месечно да поработи /може и на слушалки/ или го консервираш - тогава може и 3г да стои :)
Ние понеже ходим и зимата - кеф ти на Гърция, кеф ти на язовир, не зазимяваме. На Черно море зимата много май не се влиза, та има и вариант да си го консервираш /зазимиш/.
Идеята е да не ръждясват частите, които не са обмазани при дълъг престой.
При 2Т моторите е още по-важно или да се ползват редовно или да се консервират /зазимяват/.
Ние понеже ходим и зимата - кеф ти на Гърция, кеф ти на язовир, не зазимяваме. На Черно море зимата много май не се влиза, та има и вариант да си го консервираш /зазимиш/.
Идеята е да не ръждясват частите, които не са обмазани при дълъг престой.
При 2Т моторите е още по-важно или да се ползват редовно или да се консервират /зазимяват/.
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Нищо му няма, на закрито е, предпочитам да не паля
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Моя го държа в склада и го припалвам. Не искам да го зазимявам защото много често ми хрумват различни идеи.
Брат ми пък хич не му пука и както извади лодката така оставя всичко. Най интересното е че на пролет дърпа пет пъти и пали
Брат ми пък хич не му пука и както извади лодката така оставя всичко. Най интересното е че на пролет дърпа пет пъти и пали
Ribarina- ...........................
- Регистриран на : 09.03.2010
Брой мнения : 1898 Рожд.дaта : 29.06.1982
Години : 42
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Ето Ви една рецепта за зазимяване "По български".Купувате 1 пакет силиконова котешка тоалетна (цена 5-6 лева),вземате 1 чифт стари чорапи или платнени торбички,пълните ги със силикагела от котешката тоалетна и ги връзвате,отваряте капака на мотора и ги поставяте вътре.На ботуша навивате 2-3 намотки стреч фолио и......години съхранявате.В автомобила слагате торбичка със силикагел (кот. тоалетна) и забравяте за влагата и изпотяване на стъклата зимно време (лично изпробвано).
HAZART- ...........................
- Регистриран на : 18.12.2009
Брой мнения : 1109 Рожд.дaта : 06.10.1969
Години : 55
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
Хитро звучи, ще го пробвамHAZART написа:Ето Ви една рецепта за зазимяване
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: Обслужване на извънбордови двигатели
мммм Туй трябваше преди 4 месеца ... пък аз цяла зима на климатикHAZART написа:...В автомобила слагате торбичка със силикагел (кот. тоалетна) и забравяте за влагата и изпотяване на стъклата зимно време (лично изпробвано).
rap66- ...........................
- Регистриран на : 11.03.2010
Брой мнения : 705 Рожд.дaта : 04.02.1964
Години : 60
Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Страница 3 от 4
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пон 25 Ное 2024 - 20:29 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЛЕФЕР (Чернокоп) В МОМЕНТА?
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa