ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
+71
antares
Моряка
Георги Вутов
rikitikitavi
vesko1234
cat1
JimBeam
strijok
mixman
ТАРАЛЕЖ
PETROV
тони котев
goshotanchev
Ribarina
YordanDanev
Borkata
fishermann2
dobria1
ДЯДО ИВАН
vvt1970
stoinostedi
bsgold
mdesov
justinian
nkolev66
krasimir
xpynxpyn
vladtod
Мънцата
vstoikov
palamudov
parvaka
Тедо
КИРО
marvin
savi aleksiev
xoxo
Любак
baralya
D.Dimitrov
tano
sllipi1
str.hadjiev
roko koko
ribarya
Plamen
Румен Умен
Васил
paynera
gogata1
divein
Румен Ганев
krasi81
Красен Матеев
max
dako
ПЛУВЧО
Marco Polo
yankosan
Петър Василев
EU_BG_akademika
krasimir77
vatus
Жоро_Приселци
pivkoto
georg
gogo26
Попа
zhikata
А.Христов
Георги Тодоров
75 posters
Страница 34 от 40
Страница 34 от 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
mdesov написа:Последва зареждане с нормално зарядно и след 12ч гъстотата си отиде на 1,27
A какво ще рече "нормално"? Сериозно питам
Аз имам две китайски, едното даже имитира боша. Купувал съм ги по 30-40 лв парчето макс. Не съм имал проблеми с акумулатора, а го държахме вързан на лодката миналата зима цялата.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
p_trustworthy написа:A какво ще рече "нормално"?
За мен това означава, зарядно на което мога да регулирам тока на зареждане и да следя самия процес.
Ако трябва говорим за автоматично зарядно, то там избора за мен е само един "mastervolt"
mdesov- ...........................
- Регистриран на : 22.04.2013
Брой мнения : 586 Рожд.дaта : 12.09.1973
Години : 51
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Toва за мен е прекалено, автоматично зарядно което ми предпазва акумулатора от сулфатизация и винаги имам готов старт, напълно ме устройва. Боша е съвсем приемливо среден клас уредче, а Пламски ти внимавай с китаеца, защото така ги правят, че в един момент избушват, презареждат и то така, че кривят плочите и хвърляш батерията, преживях го веднъж и повече китаец за зареждане... Н И К О Г И Ш
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
EU_BG_akademika написа:Toва за мен е прекалено,
Уточни кое е прекалено, защото моето мнение за Бош С7 съвпада с твоето за китайците но на база ма моя опит само
mdesov- ...........................
- Регистриран на : 22.04.2013
Брой мнения : 586 Рожд.дaта : 12.09.1973
Години : 51
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
EU_BG_akademika написа:... Пламски ти внимавай с китаеца, защото така ги правят, че в един момент избушват, презареждат и то така, че кривят плочите и хвърляш батерията, преживях го веднъж и повече китаец за зареждане...
Аз зареждам веднъж на година, не го държа постоянно на акумулатора. Ако прецака акумулатора, ще вземем нов.
Plamen- ...........................
- Регистриран на : 10.11.2012
Брой мнения : 1777 Рожд.дaта : 12.04.1974
Години : 50
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Ами твоят опит е единствен, до сега не съм чул/чел, някой да се оплаква от БОШ-а. Имам предвид, че е прекалено като изискване, да не говорим, че светът върви към гелови/запечатани акумулатори, където не можеш да мериш нищо В момента съм с такъв на колата, корейскиmdesov написа:Уточни кое е прекалено, защото моето мнение за Бош С7 съвпада с твоето за китайците но на база ма моя опит само
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Аз имам автоматично от Лидл с дисплей за към 45лв и обикновено китайско с диодчета за 25лв. Автоматичното е с няколко фази. Първо зарежда до 80% бързо (с 3.8 А), после останалите 20% бавно (3А). После вдига максималните 14.4 волта с 0.8 А и след това държи 12.8 волта докато не се изключи, за да предотврати загуба на волтаж и сулфатизация. Този начин на зареждане е най-добрия за щадене и дълъг живот на акумулатора. При този волтаж не се получава "кипене" и загуба на вода от електролита. Препоръчват да се зарежда така през зимата средно на 3 месеца, а лятото всеки месец. Ако е стар акумулатора може да трябва и по-често.
Обаче при това зареждане проблема е че не може да се разбърка електролита (като седи дълго акумулатора се утаява или като се налее вода остава отгоре). И другото е че като остареят клетки не могат да се качат всички до един и същ волтаж. Затова (особено американските сайтове) препоръчват периодично (от 3месеца до веднъж годишно) зареждане с голям волтаж от 15.5 волта за 30м до 2-4 часа. При този волтаж има кипене и мехурчетата смесват слоевете за да се получи еднаква гъстота на елктролита. Иначе ареометъра мери плътност само в горния слой и показва ниска. Като се разбъркат всичко си идва на мястото и освен това всичи клетки се зареждат на макс. Обикновеното китайското зарядно с диодите вдига до 15.5 волта и може да върши тази работа. Обаче при това кипене се изронва активна маса и пада на дъното и се губи вода и трябва да се следи нивото и да се долива периодично. Тези две неща скъсяват живота на акумулатора. Затова е най добре да има човек и от двата вида зарядни. И разбира се след всяка употреба веднага трябва да се сложи на зарядно. Разреден акумулатор ако седи дълго време се образуват едри кристали оловен сулфат, които си остават завинаги така и намалят капацитета. Също е желателно да не се използват повече от 50% от капацитета на акумулатора за да живее дълго време.
И ако се зарежда малък акумулатор с голям ампераж ще му се накриявят плочите разбира се. Или ако е топло и загрее над 50 градуса. Амперите за зареждане трябва да са най-много 1/10 от амперчасовете, а за предпочитане и за по-дълъг живот 1/20.
Обаче при това зареждане проблема е че не може да се разбърка електролита (като седи дълго акумулатора се утаява или като се налее вода остава отгоре). И другото е че като остареят клетки не могат да се качат всички до един и същ волтаж. Затова (особено американските сайтове) препоръчват периодично (от 3месеца до веднъж годишно) зареждане с голям волтаж от 15.5 волта за 30м до 2-4 часа. При този волтаж има кипене и мехурчетата смесват слоевете за да се получи еднаква гъстота на елктролита. Иначе ареометъра мери плътност само в горния слой и показва ниска. Като се разбъркат всичко си идва на мястото и освен това всичи клетки се зареждат на макс. Обикновеното китайското зарядно с диодите вдига до 15.5 волта и може да върши тази работа. Обаче при това кипене се изронва активна маса и пада на дъното и се губи вода и трябва да се следи нивото и да се долива периодично. Тези две неща скъсяват живота на акумулатора. Затова е най добре да има човек и от двата вида зарядни. И разбира се след всяка употреба веднага трябва да се сложи на зарядно. Разреден акумулатор ако седи дълго време се образуват едри кристали оловен сулфат, които си остават завинаги така и намалят капацитета. Също е желателно да не се използват повече от 50% от капацитета на акумулатора за да живее дълго време.
И ако се зарежда малък акумулатор с голям ампераж ще му се накриявят плочите разбира се. Или ако е топло и загрее над 50 градуса. Амперите за зареждане трябва да са най-много 1/10 от амперчасовете, а за предпочитане и за по-дълъг живот 1/20.
vesko1234- ...........................
- Регистриран на : 17.07.2015
Брой мнения : 232 Рожд.дaта : 08.06.1975
Години : 49
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
А каква е тежката дума на инж. Ганев по въпроса?
Любак- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.05.2009
Брой мнения : 11761 Рожд.дaта : 19.07.1953
Години : 71
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Сигурен ли си в цифричката? При мен показва 13.8. Трябва ли да ме притеснява това?vesko1234 написа: и след това държи 12.8 волта докато не се изключи, за да предотврати загуба на волтаж и сулфатизация.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Ами май толкова ми показва на дисплея след като зареди напълно. Ето тука е инструкцията. На третата картинка е диаграмата с волтажите:
[You must be registered and logged in to see this link.]
Сега отидах да проверя. Като се зареди напълно ми свали до 13.0 волта и си седи така
[You must be registered and logged in to see this link.]
Сега отидах да проверя. Като се зареди напълно ми свали до 13.0 волта и си седи така
vesko1234- ...........................
- Регистриран на : 17.07.2015
Брой мнения : 232 Рожд.дaта : 08.06.1975
Години : 49
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Кога ти го показва,по време на заряд,или при изключен акумулатор ?D.Dimitrov написа:Сигурен ли си в цифричката? При мен показва 13.8. Трябва ли да ме притеснява това?
Не знам дали помните механичните релерегулатори на ЛАДА ?
Там зависи от времето,се подава и напрежението на зареждане.
Варираше от 14,2V през лятото,до 15,5V през зимата.Отдолу имаше навити
3 съпротивления,те регулираха напрежението.
Обаче,тогава се работеше с акумулатори стара технология.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
UPS за парното в режим поддържане. Но си го ползвам и за зарядно вече четвърта година. Добре се справя и дори посъживи вече двама "мъртъвци". Иначе като технология повечето акумулатори са си все същите като Жигулските. Дори в упътването на зарядното за което пише колегата се визират оловно кисели акумулатори само.
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
При цикличен заряд за оловни - до 16 , гелови до 15в.На подзаряд 14,2в гелови 13,5-13,8в. пише си го на тях.От опит за геловите - ако се напрежението падне под 8в. 50% аут.Опит за възстановяване 15-20ч. на 1/10 от капацитета. При подзаряд на гелови с по-малък от номиналния ток се налага периодично опит за възстановяване.Голямо значение има и марка , модел както и дата на производство.
Румен Ганев- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2012
Брой мнения : 642 Рожд.дaта : 18.04.1964
Години : 60
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Ха сега да видим, някой може ли да ми отговори на простичкият въпрос....
При селективна ключ маса, когато са избрани и двата акумулатора и има закачено зарядно към единият, ще зарежда ли и двата?
При селективна ключ маса, когато са избрани и двата акумулатора и има закачено зарядно към единият, ще зарежда ли и двата?
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
- Я дай пояснение,че не вдявам нещо.rikitikitavi написа:Ц!
------------------------------------------------------------------
Академиче,селективно е равно на паралелно ли ?
Демек,избираш и двата да се зареждат?
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Работата на ключ масата е да прекъсва минуса.
Значи имаме два акумулатора дето са с вързани един за друг минуси и на единия подаваме зареждане. На втория акумулатор му е все тая колко ще заредим първия. Виж ако закачим един кабел между двата плюса.....стават двата акумулатора успоредно свързани и зарядното ще зарежда двата.
Значи имаме два акумулатора дето са с вързани един за друг минуси и на единия подаваме зареждане. На втория акумулатор му е все тая колко ще заредим първия. Виж ако закачим един кабел между двата плюса.....стават двата акумулатора успоредно свързани и зарядното ще зарежда двата.
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Уеб - усетих сега накъде бие искрата...rikitikitavi написа:Работата на ключ масата е да прекъсва минуса.
Значи имаме два акумулатора дето са с вързани един за друг минуси и на единия подаваме зареждане. На втория акумулатор му е все тая колко ще заредим първия. .
Благодарско Ники,иначе бях се пуснал по "другата писта".
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Там е работата, че не е така, при лодките нямаме маса, тъй като няма метал, изразът е селективен ключ. Тоест избираме първи акумулатор и той работи вторият си почива, избираме вторият, само той работи първият си почива, избираме двата и са свързани в паралел. Това е с цел да не се увисне в морето, Мънцата обаче ибъ мъмътъ на всички изчисления на инджилерити и доказа, че все пак може да се увисне. Румбата Ганев, пита човек който с това се занимава, монтира такива ключове по яхтите и той е казал, че при избрана работа на двата, като щипна зарядното за единия ще зарежда и дватаrikitikitavi написа:Работата на ключ масата е да прекъсва минуса.
.
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Синко,не е проблем едновременно да зареждаш и двата акумулатора,
ама ако си на брега,в морето в такава ситуация губиш по точки.
Нямаш ампери и време да заредиш един акумулатор,камо ли два.
Пак се изакам:
Миникота ползвана като котва,имаш течение към 3км/ч,и малко вятър къде 3м/с,
набарал си градинката,
дърпаш попа,не поглеждаш прибора.Колко време ще се задържиш на точката?
И имайте едно на ум,че с течение на времето,волтажа на акумулатора пада,
защото миникотата си иска 10-те ампера ПРИМЕРНО,
което пък води до намаляване на времето на изпразването на акумулатора.
И айде сега да влезем в реалноста.
За черно море за къв чеп ви е миникота?
Колко време сте за попчета?
За десетината излета на година,акумулаторите ще ви издържат.
Попчета не се ловят в бурно море - нали?
Основния риболов е сафрида и тролинга.
Там не ти трябва миникотата,мотора ти подържа нормалнотто зареждане през цялото време.
Е,ако тролиш с електричката,има за какво да мислиш тогава.
Не си налагам мнението - само ви давам пътеки по които да се замислите какво искате от лодката си.
Само тогава ще имате и решенията.
С еднакви лодки може да бъдете,но всеки по различен начин си прави риболова,
така че тези "акъли"дето ги даваме,не се пасват на всички,
затова и не са съгласни някои с тях.
Ама това си е напълно нормално де.
ама ако си на брега,в морето в такава ситуация губиш по точки.
Нямаш ампери и време да заредиш един акумулатор,камо ли два.
Пак се изакам:
Миникота ползвана като котва,имаш течение към 3км/ч,и малко вятър къде 3м/с,
набарал си градинката,
дърпаш попа,не поглеждаш прибора.Колко време ще се задържиш на точката?
И имайте едно на ум,че с течение на времето,волтажа на акумулатора пада,
защото миникотата си иска 10-те ампера ПРИМЕРНО,
което пък води до намаляване на времето на изпразването на акумулатора.
И айде сега да влезем в реалноста.
За черно море за къв чеп ви е миникота?
Колко време сте за попчета?
За десетината излета на година,акумулаторите ще ви издържат.
Попчета не се ловят в бурно море - нали?
Основния риболов е сафрида и тролинга.
Там не ти трябва миникотата,мотора ти подържа нормалнотто зареждане през цялото време.
Е,ако тролиш с електричката,има за какво да мислиш тогава.
Не си налагам мнението - само ви давам пътеки по които да се замислите какво искате от лодката си.
Само тогава ще имате и решенията.
С еднакви лодки може да бъдете,но всеки по различен начин си прави риболова,
така че тези "акъли"дето ги даваме,не се пасват на всички,
затова и не са съгласни някои с тях.
Ама това си е напълно нормално де.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Аз питам само за брега, отказах се от тази изгъзица ел матор. Голям консуматор и малка файда . Но щом моят Мечу е окабелен и армиран за два акумулатора, значи трябва да е с два. И тъй като имам сонар, радио, а вероятно и зарядно ще включвам искам да избегна изненадите
EU_BG_akademika- ...........................
- Регистриран на : 10.06.2009
Брой мнения : 9351 Рожд.дaта : 21.08.1963
Години : 61
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Тва по простата причина, че Фтория акумулатор не минаваше през ключ масата Нещо, което ще оправим, като се върне ученика ми - другаря ДесовEU_BG_akademika написа:Мънцата обаче ибъ мъмътъ на всички изчисления на инджилерити и доказа, че все пак може да се увисне.
Би трябвало така да стане Ама ученика да кажеEU_BG_akademika написа:като щипна зарядното за единия ще зарежда и двата
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Стига ака там де не разбираш веКИРО написа:Пак се изакам:
Миникота ползвана като котва,имаш течение към 3км/ч,и малко вятър къде 3м/с,
набарал си градинката,
дърпаш попа,не поглеждаш прибора.Колко време ще се задържиш на точката?
И имайте едно на ум,че с течение на времето,волтажа на акумулатора пада,
защото миникотата си иска 10-те ампера ПРИМЕРНО,
което пък води до намаляване на времето на изпразването на акумулатора.
На "котва" може да си откараш и цял ден, зависи от акумулатора Първият път като си пробвах електричката, тролих и се придвижвах над 6 часа само с нея на Ястребино. Следобед акумулатора ми беше на 3 волта, ама бачкаше машинката А и целта на селективната ключ маса е точно това, да не останеш случайно без ток. Другого - алтернатора на маторя произвежда 25 ампера. В най-лошия случай, ако видиш че си без ток, палиш маторя и си стоиш на котва с електричката
Мънцата- ...........................
- Регистриран на : 08.10.2009
Брой мнения : 12946 Рожд.дaта : 19.05.1971
Години : 53
Re: ЛОДКИ И ДВИГАТЕЛИ
Ми..... тя...... таковата.... тая "ключ маса" не е на минуса въобще!
На плюсчетата я гледах се е окачила.
Ма ако каже някой нещо протиФ.... шъ я майна мамицата и!
На плюсчетата я гледах се е окачила.
Ма ако каже някой нещо протиФ.... шъ я майна мамицата и!
D.Dimitrov- глоб.модератор
- Регистриран на : 21.06.2013
Брой мнения : 1328 Рожд.дaта : 21.05.1970
Години : 54
Страница 34 от 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Страница 34 от 40
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa