Сеферка с хидравлика на винта
+31
мечока
delisto44
todor471
grandal_331
КИРО
PETROV
JimBeam
Румен Ганев
belly
roko koko
Мънцата
Plamen
justinian
cat1
Ribarina
chapara
gogata1
Моряка
rap66
Георги Тодоров
icokanev
tiho_roev
D.Dimitrov
mitko_h_d
rikitikitavi
dako
Георги Вутов
EU_BG_akademika
Янко
костреж
Любак
35 posters
Страница 8 от 13
Страница 8 от 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Кире не отговори на въпроса на Живака , колко литра е съда от фреон
gogata1- ...........................
- Регистриран на : 13.11.2012
Брой мнения : 2030 Рожд.дaта : 21.10.1963
Години : 61
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Всъщност няма голямо значение колко е вместимостта на резервоара , малкият резервоар иска сериозно охлаждане на маслото но Киро има такова с тия тръби около карината ме съмнява че маслото и 30 градуса няма да достигне .
cat1- ...........................
- Регистриран на : 08.02.2016
Брой мнения : 632 Рожд.дaта : 22.11.1973
Години : 51
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Извинявам се де.gogata1 написа:Кире не отговори на въпроса на Живака , колко литра е съда от фреон
Към 12-13л е,абе 30либри пише на него,но реално ще вкарам 10л масло.
Да има място да "диша",да се клати спокойно при 3-те бала,
като го налея,ще пиша.
Сега си изпивам кафето,и отивам да разглобявам дървенията на ръчките,
и да ги боядисам,че поне до обяд да са готови за монтажа.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Кире ,бая работа хвърли,дано си заслужава А бе даже и да не ти се покрият очакванията,ще си доволен и удовлетворен ,че си опитал-шапка ти свалям .
roko koko- ...........................
- Регистриран на : 14.09.2010
Брой мнения : 4391 Рожд.дaта : 23.04.1975
Години : 49
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Кирооо, ку обичаш да свършваш вече с тоз ремонт та по някое сафридче да хваним. ...
rikitikitavi- ...........................
- Регистриран на : 25.02.2010
Брой мнения : 2280 Рожд.дaта : 12.05.1975
Години : 49
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Кептън,тоз магнит мое ли да свири? Ако трябва, да ти пращам един грамофон за него! Че да е весело в морето!
grandal_331- ...........................
- Регистриран на : 18.05.2009
Брой мнения : 1998 Рожд.дaта : 23.06.1968
Години : 56
Re: Сеферка с хидравлика на винта
може ве Пена,даже и соло може да бръмчи,амаааа - можеше.
Ники,и аз бързам,че ми писна вече.
Днес набързо:
Подготовка за боядисване
Вече да съхнат,работа има много докато им дойде времето.
През това време,монтаж на филтъра
Едновременно си направих и място за резерната свещ + ключ + кото влезе вътре
Онези стига са съхнали,метнах монтажа
И на самия финал,пак проблем,липсва един намалител
Ами това е свършено днес
Остана това да вържа,и пускам мотора да върти
Искам да видя дали всичко е ОК,тогава ще мисля за скобите,и да
подредя паяджината.
Ники,и аз бързам,че ми писна вече.
Днес набързо:
Подготовка за боядисване
Вече да съхнат,работа има много докато им дойде времето.
През това време,монтаж на филтъра
Едновременно си направих и място за резерната свещ + ключ + кото влезе вътре
Онези стига са съхнали,метнах монтажа
И на самия финал,пак проблем,липсва един намалител
Ами това е свършено днес
Остана това да вържа,и пускам мотора да върти
Искам да видя дали всичко е ОК,тогава ще мисля за скобите,и да
подредя паяджината.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Добро утро,абе нещо не ми работи MOVIE MAKER - a,
затова за сега пускам сурови клипчета.
В общи линии се получи работата,но ще има още малко настройки,
а после на вода всичко наново ще се настройва,но поне
ще знаем къде да бараме.
Малко големи дойдоха помпата и хидромотора май за този двигател,
иска си чалъми за работа - времето ще покаже де.
Другото,допълнителната ръчка за намаляне на оборотите на вала
се оказва ненужна за сега,ще я мисля и нея по-нататък.
Със смяна на ремъците и смяна на оборотите на двигателя,
мисля че се покрива диапазона на това което търсех.
Това е на първо четене за сега.
Ще обърна първо повече внимание на сигурноста,
после на дребните детайли.
затова за сега пускам сурови клипчета.
В общи линии се получи работата,но ще има още малко настройки,
а после на вода всичко наново ще се настройва,но поне
ще знаем къде да бараме.
Малко големи дойдоха помпата и хидромотора май за този двигател,
иска си чалъми за работа - времето ще покаже де.
Другото,допълнителната ръчка за намаляне на оборотите на вала
се оказва ненужна за сега,ще я мисля и нея по-нататък.
Със смяна на ремъците и смяна на оборотите на двигателя,
мисля че се покрива диапазона на това което търсех.
Това е на първо четене за сега.
Ще обърна първо повече внимание на сигурноста,
после на дребните детайли.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
КИРО написа:.........
Другото,допълнителната ръчка за намаляне на оборотите на вала
се оказва ненужна за сега,ще я мисля и нея по-нататък.
............
Здравей капитане,
Много добре си решил това с намаляването на оборотите, по този начин няма да имаш натоварвания при начално развъртане и обратен ход.
Но за целта трябва да махнеш този трипътен вентил (малкия кран) и да поставиш някакъв трипътен регулатор на дебита с компенсация на налягането.
Примерно, нещо такова:
http://hydrocap.net/c/3-port-flow-control-valves-excess-to-tank-158/3-port-flow-control-valve-excess-to-tank-rfp3-38-333
Тогава нещата ще са ОК.
Ако не се лъжа, мотокарите имат такива. (Но не съм сигурен)
Някой ако има стар мотокар може да те оборудва.
Другото което ми хрумва, ако трипътния вентил е с отворен център, да сложиш един маркуч и от другата му страна и да го свържеш към връщащото масло. По този начин може и да се получи регулиране.
PETROV- ...........................
- Регистриран на : 29.09.2014
Брой мнения : 154 Рожд.дaта : 14.04.1971
Години : 53
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Мариане,благодаря за съветите.
Днес със Шурито помислихме за варианта,сега набързо да
стегнем лодката за морето.
Като му дойде времето преди зимата,пак да си я върна тука.
Все пак разходите по тези дейности ( доносване до сервиза,и износване от сервиза )
не са много големи.И още,през зимния сезон ще ми е под ръка,за уплътняване
на времето,дето се чудя как да посрещна по-бързо пролетта.
То и като си помисля,като стои на хелинга лодката през зимата,
щетите които,ще понесе ще надхвърлят 200лв.
Умувахме,че сега имаме много място и за смяна на двигател.
Камата е 13к.с/9,5kW.,един 20 к.с. ще пасне идеално на
тази комбинация на хидропомпата и хидромотора си мисля.
Днес 1:30 часа,това масло въобще не можа да мине 40* на изхода си
към тръбите за охлаждане.
Двигател на 2000об/мин - той вдигна към 70*,ама все още е на открито.
Следващата въпросителна е: - как ще бъде като натоварим перката,
колко ли ще я натоварим,ама си е ?????
Ще има смяна и с по-голяма де - проби се искат,няма патили с такива лодки,
да ми подскажат нещо.
Друг вариант,смяна на шайбите на хидромотора и вала.
Хмотора може да вдигне до 3000 об/мин.
Свалям тези обороти на 1500 на вала,но слагам по-мощна перка.
Още едно притеснение имам за сега.
Шайбите на хмотора и вала са от желязо,абе тежки демек.
Старта и стопа на хмотора са резки,пускаш го на ход,веднага развърта на макс
обороти,при спиране - все едно че хвърляш сопа в спиците на колелото - така спира.
Отделно,за да дам ход,се иска двигателя да вдигне поне 1600об,иначе не достига силата
на помпата да развърти хмотора.После дърпам газта,и помпата подържа хмотора.
Ами учим се в движение де.
Днес със Шурито помислихме за варианта,сега набързо да
стегнем лодката за морето.
Като му дойде времето преди зимата,пак да си я върна тука.
Все пак разходите по тези дейности ( доносване до сервиза,и износване от сервиза )
не са много големи.И още,през зимния сезон ще ми е под ръка,за уплътняване
на времето,дето се чудя как да посрещна по-бързо пролетта.
То и като си помисля,като стои на хелинга лодката през зимата,
щетите които,ще понесе ще надхвърлят 200лв.
Умувахме,че сега имаме много място и за смяна на двигател.
Камата е 13к.с/9,5kW.,един 20 к.с. ще пасне идеално на
тази комбинация на хидропомпата и хидромотора си мисля.
Днес 1:30 часа,това масло въобще не можа да мине 40* на изхода си
към тръбите за охлаждане.
Двигател на 2000об/мин - той вдигна към 70*,ама все още е на открито.
Следващата въпросителна е: - как ще бъде като натоварим перката,
колко ли ще я натоварим,ама си е ?????
Ще има смяна и с по-голяма де - проби се искат,няма патили с такива лодки,
да ми подскажат нещо.
Друг вариант,смяна на шайбите на хидромотора и вала.
Хмотора може да вдигне до 3000 об/мин.
Свалям тези обороти на 1500 на вала,но слагам по-мощна перка.
Още едно притеснение имам за сега.
Шайбите на хмотора и вала са от желязо,абе тежки демек.
Старта и стопа на хмотора са резки,пускаш го на ход,веднага развърта на макс
обороти,при спиране - все едно че хвърляш сопа в спиците на колелото - така спира.
Отделно,за да дам ход,се иска двигателя да вдигне поне 1600об,иначе не достига силата
на помпата да развърти хмотора.После дърпам газта,и помпата подържа хмотора.
Ами учим се в движение де.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
КИРО написа:
Още едно притеснение имам за сега.
........................
Старта и стопа на хмотора са резки,пускаш го на ход,веднага развърта на макс
обороти,при спиране - все едно че хвърляш сопа в спиците на колелото - така спира.
Отделно,за да дам ход,се иска двигателя да вдигне поне 1600об,иначе не достига силата
на помпата да развърти хмотора.После дърпам газта,и помпата подържа хмотора.
Ами учим се в движение де.
Е да, за това ти предлагам някакъв регулатор на налягането за плавен пуск и плавен стоп.
Щото сега, развърташ само въздуха и триенето на лагерите.
Но помисли във водата, какво е съпротивлението.
От друга страна, прав си, че е вече време за реални проби.
PETROV- ...........................
- Регистриран на : 29.09.2014
Брой мнения : 154 Рожд.дaта : 14.04.1971
Години : 53
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Ами този регулатор на налягането,нали за това е там Мариане?
В морето ще го развъртим,да набараме момента,кога да отвори.
Явно че 250 бара няма как да се вдигнат в моя вариант.
Тогава трябва да отвори клапана по заводски настройки.
Сега: - мислех да си слагам манометър,но всички запознати с тематиката ме
навиваха,че няма смисъл,и накрая и майстора като ми каза същото - отказах се.
А сега точно това ми трябва,да измеря на какво налягане работи на МАХ мотора.
В морето ще го развъртим,да набараме момента,кога да отвори.
Явно че 250 бара няма как да се вдигнат в моя вариант.
Тогава трябва да отвори клапана по заводски настройки.
Сега: - мислех да си слагам манометър,но всички запознати с тематиката ме
навиваха,че няма смисъл,и накрая и майстора като ми каза същото - отказах се.
А сега точно това ми трябва,да измеря на какво налягане работи на МАХ мотора.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Извинявай, не съм го видял тоя клапан.
Но и не мога да преценя само по снимката как действа и дали ще става за плавно регулиране.
Но и не мога да преценя само по снимката как действа и дали ще става за плавно регулиране.
PETROV- ...........................
- Регистриран на : 29.09.2014
Брой мнения : 154 Рожд.дaта : 14.04.1971
Години : 53
Re: Сеферка с хидравлика на винта
На вода ще го настройваме,едно към гьотере,
пък все нещо ще стане.
Остави,ами яко се прецаках вчера с дърводелството.
Уж по юрнек чертах,ама съм объркал юрнека като съм го сглобявал.
Така е трябвало да бъде
Пък аз го изравних отдолу,и сега се чудя нов ли да правя,
че няма да има после материал за капаците на кубрика.
Ама май наново ще го правя,иначе голяма цапаница ще стане.
пък все нещо ще стане.
Остави,ами яко се прецаках вчера с дърводелството.
Уж по юрнек чертах,ама съм объркал юрнека като съм го сглобявал.
Така е трябвало да бъде
Пък аз го изравних отдолу,и сега се чудя нов ли да правя,
че няма да има после материал за капаците на кубрика.
Ама май наново ще го правя,иначе голяма цапаница ще стане.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Ново направих.
Ба си,тая плоскост вчера и днес поне 40 пъти съм я вадил
и припасвал - направо ми писна
И като гледам,съм наполовината май.Чудя се дали да го
направя джиджи,или да го оставя така ?
Отдалеч си идва ОК.
Ся отивам в барчето,утре ще го мисля.
Искам да затворя и отзад вече.
Ба си,тая плоскост вчера и днес поне 40 пъти съм я вадил
и припасвал - направо ми писна
И като гледам,съм наполовината май.Чудя се дали да го
направя джиджи,или да го оставя така ?
Отдалеч си идва ОК.
Ся отивам в барчето,утре ще го мисля.
Искам да затворя и отзад вече.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Това там отпред е трюмчето, а? Бая голямшко е станало
chapara- ...........................
- Регистриран на : 18.05.2009
Брой мнения : 14312 Рожд.дaта : 04.02.1960
Години : 64
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Киро,третирай ги тия плоскости с някаква смола против влага на местата където са рязани,че да не ти се налага да ги сменяш догодина да не казвам и още за есента.
roko koko- ...........................
- Регистриран на : 14.09.2010
Брой мнения : 4391 Рожд.дaта : 23.04.1975
Години : 49
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Почваш,ама земи да приключваш вече! Ще довтасам подир някой ден и няма да има кой да ма фърли в морето! Един на Жребеца,друг в Испания,трети ремонтира ! Амин!
grandal_331- ...........................
- Регистриран на : 18.05.2009
Брой мнения : 1998 Рожд.дaта : 23.06.1968
Години : 56
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Чапи,нямаш си на идея колко е малко даже,я събере 20-30 десеткилограмови лаврака,я не.chapara написа:Това там отпред е трюмчето, а? Бая голямшко е станало
Ама май няма да може.ще трябва по два курса да се правят до борсата.
Румба,боядисвам си където режа ве,има показано по-назад,а Пената да не
бърка разходката с риболова.Първото сега почва,риболова след 3 месеца,така че си направи сметката,
кога ще кацнеш в гагаузко.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Няколко дена само с дреболии се занимавам,направо ми скапа
самочувствието да го е.......
Бях предвидил че ще ги има,ама пък чак в такива количества.....
Че и допълнителни дейности се наложи да правя
Но докарах пак някоя екстра до края.
Тук левия термометър за сега ми показва температурата на
вътрешната втулка на вала - там голям Х ми излезе.
Другия термометър мери температурата на маслото в резервоара.
Ще видя как ще се държи на вода,после сондата на термометъра ще се
премести на изхода на маслото към тръбите за охлаждане.
И след ден мислене,днес поставих и ръчките на газта и смукача.
Нищо и никакво като работа - деня мина.
Не гледайте,че снимките са от следобяда,почнал съм от 8 сабалян.
Следващото ? е,къде да монтирам копчетата за управление,и още 3-4 прибора?
Реших обаче,да са на другия борд ел.работите.Над тубата на фотото.
Иначе много претрупано ще стане само на единия борд.
А,това са жилата дето днес ги монтирах
Газта
и смукача
И този панаир оставих след мен - утре няма да вляза вътре
Опппаааа - пак се изказах преди да ударя едно ,
от Осеново идва един познат,да му залепя 2 дръжки.
То отвън ще стане,ама градината май пак ще остане,а тревата
тръгна като старт на F 1.
Как ми писна,нямате си на идея - ама няма мърдане.
Затварям лодката,и я вадя навън,дреболиите там ще ги правя.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Още вчера след обяда се засилих да почна една рабта,ама само
успях да подготвя терена и заготовките,много кибик се събра при мен,
няма място за действие вееее.
Ама днес ония още не са се събудили,че добра работа свърших.
Заготовките трябва да минат през струга.
Е,минаха
Не се наложи да ползвам резервната де.
Тези дърва ми трябват за те това нещо
Ще се монтира цялата рабта по този ред.
РАЗ
ДВА
ТРИ
и ЧЕТИРИ
Амаааа,има сега други неща да подготвям,монтажа ще е накрая.
Сега се чудя в какъв цвят да лакирам дръжките и другите работи -
утре ще реша в магазина,и без това ще мина през Дидо,имал жила,
да видя ще ми свършат ли работа.
Абееее,ай сега по едно обедно,че днес е почивен ден УЖ.
успях да подготвя терена и заготовките,много кибик се събра при мен,
няма място за действие вееее.
Ама днес ония още не са се събудили,че добра работа свърших.
Заготовките трябва да минат през струга.
Е,минаха
Не се наложи да ползвам резервната де.
Тези дърва ми трябват за те това нещо
Ще се монтира цялата рабта по този ред.
РАЗ
ДВА
ТРИ
и ЧЕТИРИ
Амаааа,има сега други неща да подготвям,монтажа ще е накрая.
Сега се чудя в какъв цвят да лакирам дръжките и другите работи -
утре ще реша в магазина,и без това ще мина през Дидо,имал жила,
да видя ще ми свършат ли работа.
Абееее,ай сега по едно обедно,че днес е почивен ден УЖ.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Кептън,пет дръШки си приготвил,ма имаш две ръце! Да не стане кат ловджията-в едната държа ножа,в другата пушката и в третата.........А приключвай вече! Неделя било,аз цял празен хладилник размразих и изчистих за два часа!
grandal_331- ...........................
- Регистриран на : 18.05.2009
Брой мнения : 1998 Рожд.дaта : 23.06.1968
Години : 56
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Наздраве Пена - жив и здрав дълги години,
жената да я слушаш,децата да ги галиш,белким ти правят
всяка вечер блага салата за люта ракия.
......................................................................................
Шест са дръжките бе серсем - по две наведнъж ги гепам.
Всичко е изчислено по 3,14 ако искаш да знаеш.
......................................................................................
След като ме светнаха у фейса,за някои неща относно жилата и
червяка,трябваше да слагам на руля противовес - прави си бяха там хората.
Просто не бях се светнал за това.
Но за да го направя,се искаше много преработки.
Сега така ми е руля,където с пръст съм "чертал",горе долу
до там е водата.
И понеже си имах поне четири варианта за командване на перото,минах на Б
вариант,без електрика,и доказана във времето си система,а и на тази лодка
това ще И отива.
В доста моменти,дървото напълно заменя желязото,даже и го превъзхожда,
затова първо почнах да си правя оста на руля (той си беше готов вече).
Материала е ясен.Още малко обработка,и дотук я докарах.
Малко изакано - ама не пречи.
След това,там дето ще се "върти" жилото,го облепих с ПВЦ плат 1.200гр/м2
Мислех да пусна 3мм стоманена мека проволка,с обвивка от тефлон.
При тези 6см "барабан',спокойно си навивах 10 намотки,
и имаше доволно място за движението на проволката.
Поиграх си малко да си направя стойката на щурвала.
Получи се това което исках.
Някои хора докато не го видят,не могат да си представят какво искат,
аз го виждам крайния резултат,остава ми само да пресея подробностите,
и да го направя.
Така е положението
Отгоре ще си има накрая капак,но не бързам да го правя,че постоянно ми минават
идеи в главата,все пак всяко едно свободно място в лодката,
трябва да се използва,а това капаче ако е по-широко,може доста неща
от първа необходимост да държи отгоре си.
Проволката,днес като отидох да си я "приватизирам",се поогледах в Крепо малко повече,
та ми хареса най-много 2мм.Пак си е с покритието.
Знаех за тези жила,бях в магазина два дена преди това.
Питах за брони на метър - нямат.
После обиколих Варната,жила има,брони няма - почнах се отчайвам,че и вариант Б
ще отпадне.Ама господ си знае работата.
Както карам и мисля,минавам близо до хидрото дето ми правеха маркучите на хидравликата.
А там имаше едно табло,с много варианти на маркучи - и без това трябваше да
похваля Жорето за работата му,точен пич излезе - докато се усетя бях там.
Той не беше там,ама дамата веднага скочи да помага.Казах си болката,тя
почна да се изпотява,ами дилемата си беше голяма.Маркучите им са за масло,
издържат някои и до 1000 бара,ама на триене..... ОП,Жорката на вратата.
Пак си почвам урока - като си казвам всички запетайки по темата,и он се
светва в един момент,вади ми един маркуч,4мм отвор отвътре.
Със специална тефлонова сърцевина,за голямо налягане на гресьорки.
Поръчали го,ама са се отказали после - малко отстъпка,взех го по около 4лв/м,
че и по малко като се замисля сега.
Нещо не мога да се справя с фотото май.
Но проволката много спокойно се движи на първо четене.
Сега,след като прекарам всичко,и го стегна,със спринцовка ще вкарам в бронята доста
масло,което в ниската част на бронята ще е почти пълно,
а движението на жилото ще си го разнася.
На вала на щурвала мисля да навия поне десет намотки,може и повече.
И да е омаслено там,сигурен съм че няма да приплъзва.
Сега,имам едно мислене - ама то не е сериозно,не е належащо,
просто трябва да съм готов за него - ако се наложи да вадя руля,
трябва някак си да задържа стегнати намотките на вала на щурвала.
На първо четене,и една свинска опашка ще свърши работа.После ще мисля
как ще ми е удобно на вода като съм.Затова и горния капак е последен в монтажа,
ако се наложи бързо да стигна до вала.Отдолу няма да затварям.
Живот и здраве,утре може пак да има репортаж - въпреки че не се обаждате,
виждам че много ме четат - БЛГ ви де.
жената да я слушаш,децата да ги галиш,белким ти правят
всяка вечер блага салата за люта ракия.
......................................................................................
Шест са дръжките бе серсем - по две наведнъж ги гепам.
Всичко е изчислено по 3,14 ако искаш да знаеш.
......................................................................................
След като ме светнаха у фейса,за някои неща относно жилата и
червяка,трябваше да слагам на руля противовес - прави си бяха там хората.
Просто не бях се светнал за това.
Но за да го направя,се искаше много преработки.
Сега така ми е руля,където с пръст съм "чертал",горе долу
до там е водата.
И понеже си имах поне четири варианта за командване на перото,минах на Б
вариант,без електрика,и доказана във времето си система,а и на тази лодка
това ще И отива.
В доста моменти,дървото напълно заменя желязото,даже и го превъзхожда,
затова първо почнах да си правя оста на руля (той си беше готов вече).
Материала е ясен.Още малко обработка,и дотук я докарах.
Малко изакано - ама не пречи.
След това,там дето ще се "върти" жилото,го облепих с ПВЦ плат 1.200гр/м2
Мислех да пусна 3мм стоманена мека проволка,с обвивка от тефлон.
При тези 6см "барабан',спокойно си навивах 10 намотки,
и имаше доволно място за движението на проволката.
Поиграх си малко да си направя стойката на щурвала.
Получи се това което исках.
Някои хора докато не го видят,не могат да си представят какво искат,
аз го виждам крайния резултат,остава ми само да пресея подробностите,
и да го направя.
Така е положението
Отгоре ще си има накрая капак,но не бързам да го правя,че постоянно ми минават
идеи в главата,все пак всяко едно свободно място в лодката,
трябва да се използва,а това капаче ако е по-широко,може доста неща
от първа необходимост да държи отгоре си.
Проволката,днес като отидох да си я "приватизирам",се поогледах в Крепо малко повече,
та ми хареса най-много 2мм.Пак си е с покритието.
Знаех за тези жила,бях в магазина два дена преди това.
Питах за брони на метър - нямат.
После обиколих Варната,жила има,брони няма - почнах се отчайвам,че и вариант Б
ще отпадне.Ама господ си знае работата.
Както карам и мисля,минавам близо до хидрото дето ми правеха маркучите на хидравликата.
А там имаше едно табло,с много варианти на маркучи - и без това трябваше да
похваля Жорето за работата му,точен пич излезе - докато се усетя бях там.
Той не беше там,ама дамата веднага скочи да помага.Казах си болката,тя
почна да се изпотява,ами дилемата си беше голяма.Маркучите им са за масло,
издържат някои и до 1000 бара,ама на триене..... ОП,Жорката на вратата.
Пак си почвам урока - като си казвам всички запетайки по темата,и он се
светва в един момент,вади ми един маркуч,4мм отвор отвътре.
Със специална тефлонова сърцевина,за голямо налягане на гресьорки.
Поръчали го,ама са се отказали после - малко отстъпка,взех го по около 4лв/м,
че и по малко като се замисля сега.
Нещо не мога да се справя с фотото май.
Но проволката много спокойно се движи на първо четене.
Сега,след като прекарам всичко,и го стегна,със спринцовка ще вкарам в бронята доста
масло,което в ниската част на бронята ще е почти пълно,
а движението на жилото ще си го разнася.
На вала на щурвала мисля да навия поне десет намотки,може и повече.
И да е омаслено там,сигурен съм че няма да приплъзва.
Сега,имам едно мислене - ама то не е сериозно,не е належащо,
просто трябва да съм готов за него - ако се наложи да вадя руля,
трябва някак си да задържа стегнати намотките на вала на щурвала.
На първо четене,и една свинска опашка ще свърши работа.После ще мисля
как ще ми е удобно на вода като съм.Затова и горния капак е последен в монтажа,
ако се наложи бързо да стигна до вала.Отдолу няма да затварям.
Живот и здраве,утре може пак да има репортаж - въпреки че не се обаждате,
виждам че много ме четат - БЛГ ви де.
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Онази вечер ударихме със шурито по едно малко с индиго в две серии,и он
ми изпраска един въпрос,дето ме измъчи доста.
Колко пъти ти се е налагало да вадиш руля ?
За 10г - никога,като не слагам това дето ми изтъня оста един път,
и руля сам си излезе,ама чак навън не го вадих.
Това ме амбицира,и ми отпаднаха доста въпроси де.
Почнах да правя едно такова,дето жилата ще се закачат на него,
и ще го опъват с "вазелин".Мислех от орех да го правя,
хем е твърдо дърво,хем красиво щеше да стои,но не намерих
нужното парче,а цяла талпа от 7см не ми се разваля.
И без това е само метър,и само една - пак си я скрих.
Танасееее ( ЗУЗКО де) - това не го чети.
Айде на изпитания метод - шперплат.
Едно парче 18мм и едно 12 - тъкмо 30 ми трябват.
Лепило + винтове = готово
Следваше китване,изрязване и проверка на въображението ми.
Охоооо - АЗ ДОВОЛЕН.
На тези трябва да им направя специални гнезда.
Ами готови са
Следва да го направя красиво и практично.
Поначало мислех за втулките отгоре и отдолу да завия по един
болт с шайба
ама нали има цигари за пушене,изведнъж се опарих,
както се бях замечтал.И това ми дойде на мисълата.
Така по-добре ще се получи.
ПВЦ плат 1мм - втулките не могат да мръднат по вертикала,а и там
няма да има усилие - болтовете отпадат.
Продължавам напред,че времето напира.
Естествено,че няма така да го оставя
всичко ще го облепя
Поначало тук мислех така да го оставя,то вътре дървото има две ръце рядко лепило,
на дали ще пусне вода в себе си,ама накрая ще реша как да го прикрия.
Прикриването ще е само отзад,ако даде място оста на ухото.
Почти съм готов,ама лепилото свърши,жабката се обади,топлото
стана много - айдеееее
--------------------------------------------------------------------------------
Ама пък ми хареса как се получи де.
И след това въз в градината - там пък е друга хамалогия,ама
няма начин да не я свърша.
След това пак на терена,исках да проверя нещо.
Бронята която купих има една оплетка,която държи голямо налягане.
Под нея е тефлоновата част.
Това жълтото с малко зор и навиване влиза в метална броня
на едно жило за спирачки от беш ли му мамата ква кола,
ама Ефо ми го даде да се изпотявам над него.
Обаче,отвора му ми хареса
Една лека шкурка на тефлона,и се нави в металната броня.
Използвам тук металната броня,че завоите са остри.
Пробвах жилото,спокойно се движи.
Съединяване на двете брони.
Малко бишоп,малко тиксо отгоре - стана супер.
И да видя какво ми видя душата предната вечер - ами те това
Малко по вертикала не идват на ниво,но не е никакъв проблем.
Не знам дали и утре ще съм готов с тази част,че доста задачи извън
тази лодкарска мания имам.
Още не съм си сменил талона на Корсата,минах два пъти от КАТ,
ба си опашките,ама тази седмица трябва да се въоръжа с търпение,поне два чувала,
и да свърша и тази работа,че срока изтича.
ДжиПи,рецепти,после аптеки - абе нали съм пенсионер и без работа,
що да не ме натоварят мен?
ми изпраска един въпрос,дето ме измъчи доста.
Колко пъти ти се е налагало да вадиш руля ?
За 10г - никога,като не слагам това дето ми изтъня оста един път,
и руля сам си излезе,ама чак навън не го вадих.
Това ме амбицира,и ми отпаднаха доста въпроси де.
Почнах да правя едно такова,дето жилата ще се закачат на него,
и ще го опъват с "вазелин".Мислех от орех да го правя,
хем е твърдо дърво,хем красиво щеше да стои,но не намерих
нужното парче,а цяла талпа от 7см не ми се разваля.
И без това е само метър,и само една - пак си я скрих.
Танасееее ( ЗУЗКО де) - това не го чети.
Айде на изпитания метод - шперплат.
Едно парче 18мм и едно 12 - тъкмо 30 ми трябват.
Лепило + винтове = готово
Следваше китване,изрязване и проверка на въображението ми.
Охоооо - АЗ ДОВОЛЕН.
На тези трябва да им направя специални гнезда.
Ами готови са
Следва да го направя красиво и практично.
Поначало мислех за втулките отгоре и отдолу да завия по един
болт с шайба
ама нали има цигари за пушене,изведнъж се опарих,
както се бях замечтал.И това ми дойде на мисълата.
Така по-добре ще се получи.
ПВЦ плат 1мм - втулките не могат да мръднат по вертикала,а и там
няма да има усилие - болтовете отпадат.
Продължавам напред,че времето напира.
Естествено,че няма така да го оставя
всичко ще го облепя
Поначало тук мислех така да го оставя,то вътре дървото има две ръце рядко лепило,
на дали ще пусне вода в себе си,ама накрая ще реша как да го прикрия.
Прикриването ще е само отзад,ако даде място оста на ухото.
Почти съм готов,ама лепилото свърши,жабката се обади,топлото
стана много - айдеееее
--------------------------------------------------------------------------------
Ама пък ми хареса как се получи де.
И след това въз в градината - там пък е друга хамалогия,ама
няма начин да не я свърша.
След това пак на терена,исках да проверя нещо.
Бронята която купих има една оплетка,която държи голямо налягане.
Под нея е тефлоновата част.
Това жълтото с малко зор и навиване влиза в метална броня
на едно жило за спирачки от беш ли му мамата ква кола,
ама Ефо ми го даде да се изпотявам над него.
Обаче,отвора му ми хареса
Една лека шкурка на тефлона,и се нави в металната броня.
Използвам тук металната броня,че завоите са остри.
Пробвах жилото,спокойно се движи.
Съединяване на двете брони.
Малко бишоп,малко тиксо отгоре - стана супер.
И да видя какво ми видя душата предната вечер - ами те това
Малко по вертикала не идват на ниво,но не е никакъв проблем.
Не знам дали и утре ще съм готов с тази част,че доста задачи извън
тази лодкарска мания имам.
Още не съм си сменил талона на Корсата,минах два пъти от КАТ,
ба си опашките,ама тази седмица трябва да се въоръжа с търпение,поне два чувала,
и да свърша и тази работа,че срока изтича.
ДжиПи,рецепти,после аптеки - абе нали съм пенсионер и без работа,
що да не ме натоварят мен?
КИРО- мир на праха му
- Регистриран на : 16.05.2009
Брой мнения : 21389 Рожд.дaта : 17.12.1957
Години : 66
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Киро, без да се обиждаш ,но това дето си го правиш ми се вижда доста несигурно.
1 во- проволката е много тънка,
2 ро- там дето са навивките ще превъртят колкото и да ги стягаш( най- малкото от топлината ще се разтегнат и отпуснат) там можеше да сложиш венец от колело и парче верига и за нея да закачиш проволката.
3 то- незнам маркучите дето са за броня дали не са меки да опъват жилата
4 то- при работа винаги ще си в напрежение в кой момент ще се скъсат проволките, при този вид на руля.
Моля не се сърди,но говоря от собствен опит.
1 во- проволката е много тънка,
2 ро- там дето са навивките ще превъртят колкото и да ги стягаш( най- малкото от топлината ще се разтегнат и отпуснат) там можеше да сложиш венец от колело и парче верига и за нея да закачиш проволката.
3 то- незнам маркучите дето са за броня дали не са меки да опъват жилата
4 то- при работа винаги ще си в напрежение в кой момент ще се скъсат проволките, при този вид на руля.
Моля не се сърди,но говоря от собствен опит.
todor471- ...........................
- Регистриран на : 26.06.2017
Брой мнения : 12 Рожд.дaта : 11.03.1980
Години : 44
Re: Сеферка с хидравлика на винта
Чудесно.Вече е станало. Ръкат си. Защо този ,,лост" е между лодката и руля. Какво му пречеше д а е от външната страна.
Не да дърпа руля а да го бута. По този начин разстоянието от втулките до оста на руля ще бъде по голямо и усилието за завъртане по малко(сила по разстояние). Ама ти вече си го направил. Красиво е.
Не да дърпа руля а да го бута. По този начин разстоянието от втулките до оста на руля ще бъде по голямо и усилието за завъртане по малко(сила по разстояние). Ама ти вече си го направил. Красиво е.
delisto44- ...........................
- Регистриран на : 23.10.2010
Брой мнения : 81 Рожд.дaта : 19.01.1944
Години : 80
Страница 8 от 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Страница 8 от 13
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
Пет 15 Ное 2024 - 20:06 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ЗАРГАН В МОМЕНТА?
Съб 26 Окт 2024 - 20:36 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ КЕФАЛ, ПЛАТЕРИНА И ИЛАРИЯ В МОМЕНТА?
Вто 22 Окт 2024 - 19:41 by Димитър Маринчев
» За гъби
Нед 13 Окт 2024 - 16:48 by Димитър Маринчев
» С лодка в морето - 2024
Пет 11 Окт 2024 - 14:44 by Димитър Маринчев
» Около Бургас
Чет 3 Окт 2024 - 21:05 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ САФРИД В МОМЕНТА?
Пон 23 Сеп 2024 - 20:59 by Димитър Маринчев
» КЪДЕ КЪЛВЕ ХАМСИЯ В МОМЕНТА
Нед 11 Авг 2024 - 22:20 by Димитър Маринчев
» Light Rock Fishing
Нед 4 Авг 2024 - 23:36 by Димитър Маринчев
» Сезон 2024
Сря 31 Юли 2024 - 9:39 by boysa
» Зарибяване с пъстърва
Вто 21 Май 2024 - 14:05 by icokanev
» КЪДЕ КЪЛВЕ КАЯ В МОМЕНТА?
Съб 18 Май 2024 - 19:37 by Димитър Маринчев
» Форумът осиротя
Пет 17 Май 2024 - 10:56 by icokanev
» Риболов на лихнос пред Каваците и Дюни
Чет 29 Фев 2024 - 11:35 by Димитър Маринчев
» Сезон 2023
Сря 21 Фев 2024 - 16:40 by boysa